Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35
vrijdag 17 april 2015 om 16:00
Mendy: misselijk valt wel mee deze zwangerschap. Alleen in de vroege ochtend. Wel erg moe. Dat komt echter ook omdat we midden in een verbouwing/verhuizing zitten en daardoor kan ik ook geen rust vinden. Dat moe zijn herken ik echter veel minder van de vorige zwangerschappen. Toen was ik fitter. Hoop wel dat dit beter wordt na de verhuizing en als we wat meer rust hebben.
Ik wil inderdaad wel vier namen hebben. Zelfs al weten het geslacht waarschijnlijk wel voor die tijd (is nog even een discussie, man wil liever een verrassing en ik wil het weten). Bij mijn nichtje hadden ze een meisje gezegd en toen bleek het toch een jongen te zijn. Waren helemaal in shock (roze babykamer en alles) en ze hebben toen binnen een paar dagen nog een nieuwe namen moeten bedenken want ze hadden dus helemaal nergens rekening mee gehouden. Dus ik wil sowieso een reserve naam hebben zodat we in elk geval daar ons niet druk over hoeven te maken.
Ik zal mijn man de lijstjes met namen voorleggen. Van het lijstje met meisjesnamen vind ik Elissa, Delilah, Talitha, Florence en Victoria ook mooie namen. Wat de jongensnamen betreft grappig dat je Solomon noemt. Zo heet onze oudste. Eliah is ook wel erg mooi inderdaad. Tobias vind ik ook leuk. Jesaiah of Jeremiah zouden goed bij de namen van onze andere kinderen passen.
Ik wil inderdaad wel vier namen hebben. Zelfs al weten het geslacht waarschijnlijk wel voor die tijd (is nog even een discussie, man wil liever een verrassing en ik wil het weten). Bij mijn nichtje hadden ze een meisje gezegd en toen bleek het toch een jongen te zijn. Waren helemaal in shock (roze babykamer en alles) en ze hebben toen binnen een paar dagen nog een nieuwe namen moeten bedenken want ze hadden dus helemaal nergens rekening mee gehouden. Dus ik wil sowieso een reserve naam hebben zodat we in elk geval daar ons niet druk over hoeven te maken.
Ik zal mijn man de lijstjes met namen voorleggen. Van het lijstje met meisjesnamen vind ik Elissa, Delilah, Talitha, Florence en Victoria ook mooie namen. Wat de jongensnamen betreft grappig dat je Solomon noemt. Zo heet onze oudste. Eliah is ook wel erg mooi inderdaad. Tobias vind ik ook leuk. Jesaiah of Jeremiah zouden goed bij de namen van onze andere kinderen passen.
vrijdag 17 april 2015 om 16:05
Asrem: Maria is mooi maar komt in onze familie al meerdere keren voor. Elisabeth ook. Wat jammer is want dat is een naam waar je veel kanten mee op kan wat betreft bij namen. Christine hebben we ook in de familie en nabije vrienden (evenals Nick en Nico dus Nicolas valt ook af). Grote familie dus veel namen komen al voor.
Joelle is ook een idee inderdaad. Hele andere stijl dan onze andere namen maar dat is niet zo'n bezwaar.
Noushi: Sifra vind ik een hele mooie naam maar mijn man helaas niet.
Joelle is ook een idee inderdaad. Hele andere stijl dan onze andere namen maar dat is niet zo'n bezwaar.
Noushi: Sifra vind ik een hele mooie naam maar mijn man helaas niet.

vrijdag 17 april 2015 om 16:16
Joaquim levert dus best verwarring op. Het meest logische zou natuurlijk zijn om de Portugese uitspraak te hanteren als we die schrijfwijze gebruiken maar het is natuurlijk wel wat uit de lucht gegrepen (we zijn niet Portugees). Anderen zullen het dus op zijn Engels en Nederlands uitspraak.
En dan heb je ook nog wat LeolaMarie aanhaalt: de Spaanse versie Joaquin wat je echt anders uitspreekt maar vanwege de acteur zullen veel mensen die versie dus kennen.
Lastig. Mijn man vindt het echt een mooie naam maar ik vind de verwarring in uitspraak wel nadelig. Gelukkig hebben we nog een aantal maanden.
Mijn man kwam gisteren ook nog met de Franse naam Maëlys of Maëlyse aan voor een meisje. Moet ik ook even over nadenken.
En onze eerste keuze Nathaniel kwam hij nog mee dat we ook voor Nathanaël kunnen gaan. Ik denk dat ik Nathaniel echter mooier vindt.
En dan heb je ook nog wat LeolaMarie aanhaalt: de Spaanse versie Joaquin wat je echt anders uitspreekt maar vanwege de acteur zullen veel mensen die versie dus kennen.
Lastig. Mijn man vindt het echt een mooie naam maar ik vind de verwarring in uitspraak wel nadelig. Gelukkig hebben we nog een aantal maanden.
Mijn man kwam gisteren ook nog met de Franse naam Maëlys of Maëlyse aan voor een meisje. Moet ik ook even over nadenken.
En onze eerste keuze Nathaniel kwam hij nog mee dat we ook voor Nathanaël kunnen gaan. Ik denk dat ik Nathaniel echter mooier vindt.
vrijdag 17 april 2015 om 16:21
vrijdag 17 april 2015 om 16:27
quote:selah01 schreef op 17 april 2015 @ 16:16:
Joaquim levert dus best verwarring op. Het meest logische zou natuurlijk zijn om de Portugese uitspraak te hanteren als we die schrijfwijze gebruiken maar het is natuurlijk wel wat uit de lucht gegrepen (we zijn niet Portugees). Anderen zullen het dus op zijn Engels en Nederlands uitspraak.
Hoe spreek je die Maëlys uit?
Sorry ik lees hem voor het eerst...
Hoe spreek je die Maëlys uit?
Sorry ik lees hem voor het eerst...

life is to celebrate

vrijdag 17 april 2015 om 16:53
vrijdag 17 april 2015 om 18:52
LeolaMaria: Ma-ee-lies (het is een Franse/Bretonse naam)
NYC: Daniel en Rebecca hebben we al in de familie (mijn zusje heet Rebecca)
Simcha en Jesaja vind ik leuk. Ik gok dat mijn man Simcha niet leuk vindt vanwege de ch klank (maar ik kan het voorleggen). Jesaja past goed bij de namen van mijn andere kinderen.
Hadassah is niet echt mijn smaak. Rivka moet ik eens over nadenken. Op het eerste oog spreekt het me niet zo aan.
Moïse is in het Frans meer een jongensnaam en aangezien de familie van mijn man Franstalig is lijkt het me daarom minder geschikt. In Nederland kan het inderdaad wel voor een meisje omdat de klanken redelijk vrouwelijk zijn.
NYC: Daniel en Rebecca hebben we al in de familie (mijn zusje heet Rebecca)
Simcha en Jesaja vind ik leuk. Ik gok dat mijn man Simcha niet leuk vindt vanwege de ch klank (maar ik kan het voorleggen). Jesaja past goed bij de namen van mijn andere kinderen.
Hadassah is niet echt mijn smaak. Rivka moet ik eens over nadenken. Op het eerste oog spreekt het me niet zo aan.
Moïse is in het Frans meer een jongensnaam en aangezien de familie van mijn man Franstalig is lijkt het me daarom minder geschikt. In Nederland kan het inderdaad wel voor een meisje omdat de klanken redelijk vrouwelijk zijn.
vrijdag 17 april 2015 om 20:03
Ik denk dat jullie nu wel genoeg naam suggesties hebben maar hier nog een paar leuke:
Meisjes:
Aurelie
Aurore
Bijou
Eloïse
Victoire
Salomé (Misschien wel dubbel op in combinatie met die van jullie zoon)
Maëlie / Maëline, Maïa
Gaétane
Lylou
Ismène
Zélie
Emerance
Mélina
Célia/ Célie
Jongens:
Sélim
Caspian
Altair
Cyrus
Léandre
Lysandre
Maxance
Yvan
Mathis
Albian
Yannis
Sylvain
Maël
Meisjes:
Aurelie
Aurore
Bijou
Eloïse
Victoire
Salomé (Misschien wel dubbel op in combinatie met die van jullie zoon)
Maëlie / Maëline, Maïa
Gaétane
Lylou
Ismène
Zélie
Emerance
Mélina
Célia/ Célie
Jongens:
Sélim
Caspian
Altair
Cyrus
Léandre
Lysandre
Maxance
Yvan
Mathis
Albian
Yannis
Sylvain
Maël
life is to celebrate

maandag 20 april 2015 om 16:24
quote:Rooibos4 schreef op 20 april 2015 @ 15:34:
Hoi meiden,
Ik was even benieuwd of jullie deze meidennaam vinden kunnen in combinatie met de achternaam.
Mijn man en ik vinden Bente erg leuk, maar de achternaam wordt Groot. Je krijgt dat Bente Groot.
Tja,
Ik zou het niet doen en als je het echt een leuke naam vind het heel anders schrijven: Benthe ofzo...
Hoi meiden,
Ik was even benieuwd of jullie deze meidennaam vinden kunnen in combinatie met de achternaam.
Mijn man en ik vinden Bente erg leuk, maar de achternaam wordt Groot. Je krijgt dat Bente Groot.
Tja,
Ik zou het niet doen en als je het echt een leuke naam vind het heel anders schrijven: Benthe ofzo...
life is to celebrate
maandag 20 april 2015 om 19:13
Nee ik vind dat niet kunnen en zou kiezen voor een andere naam. Ik heb me altijd afgevraagd, bij rare combinaties van voor en achternaam, of mensen niet stil hebben gestaan bij de desbetreffende combinatie. Kor Te Broek, Anna Nas, Con Dohmen, Piet van der Niet die getrouwd is met Nel van der Wel...je hoort ze voorbij komen bij de rubriek schaamnamen op 3 fm en ik verbaas me er elke keer weer over. Van alle namen die er zijn zal er vast ook 1 heel andere, mooie naam te bedenken zijn.
maandag 20 april 2015 om 19:45
Bente Groot zou ik niet voor kiezen. Klinkt als een soort gimmick (zoals North West) en ik kan me voorstellen dat het niet echt een leuke naam is om te dragen. Misschien kan je als je perse Bente wil kiezen voor de andere achternaam. Wil je wel Groot als achternaam zou ik op zoek gaan naar een alternatief.
maandag 20 april 2015 om 19:58
Leuke namen suggesties nog allemaal!
we hebben van het weekend gepraat en de namen bekeken.
We zijn er nog niet uit. Mijn man keurt vooral heel veel namen af. Ik ben wat makkelijker.
Voor jongensnamen hebben we nu: Nathaniel (die we al hadden) en Joaquim (toch nog wel) maar het is wel onder voorbehoud. Joaquim is nog steeds mijn nummer 1 keuze. Andere namen die mijn man voorlopig heeft goedgekeurd: Micah, Isaiah (Engelse versie van Jesaja), Thaddeus (maar die vind ik niet zo leuk), Eliazar (ook keuze van mijn man) en Eliah/Elijah....
Ik vind zelf Eliah/Elijah steeds leuker worden....
Ik moet wel zeggen dat tot nog toe ik behalve Nathaniel bij nog geen een naam een wow gevoel heb.
Voor meisjesnamen vinden we het lastiger omdat onze smaken toch wat meer uit elkaar liggen.
We hebben nu Abigail, Gabrielle, Charlize (maar dat wil mijn man liever niet), Maëlys (keuze van mijn man), Sarissa, ...
Wederom het is voor althans nog niet het definitieve lijstje
we hebben van het weekend gepraat en de namen bekeken.
We zijn er nog niet uit. Mijn man keurt vooral heel veel namen af. Ik ben wat makkelijker.
Voor jongensnamen hebben we nu: Nathaniel (die we al hadden) en Joaquim (toch nog wel) maar het is wel onder voorbehoud. Joaquim is nog steeds mijn nummer 1 keuze. Andere namen die mijn man voorlopig heeft goedgekeurd: Micah, Isaiah (Engelse versie van Jesaja), Thaddeus (maar die vind ik niet zo leuk), Eliazar (ook keuze van mijn man) en Eliah/Elijah....
Ik vind zelf Eliah/Elijah steeds leuker worden....
Ik moet wel zeggen dat tot nog toe ik behalve Nathaniel bij nog geen een naam een wow gevoel heb.
Voor meisjesnamen vinden we het lastiger omdat onze smaken toch wat meer uit elkaar liggen.
We hebben nu Abigail, Gabrielle, Charlize (maar dat wil mijn man liever niet), Maëlys (keuze van mijn man), Sarissa, ...
Wederom het is voor althans nog niet het definitieve lijstje
donderdag 23 april 2015 om 14:29