Welke pop?

22-10-2019 10:13 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf nog geen kinderen maar wel een heel leuk nichtje dat binnenkort 2 wordt.
Niet lang daarna gaat ze een grote zus worden dus de wens van de ouders is om een pop te krijgen zodat ze lekker mee kan tutten met haar moeder.
Ik dacht: een pop kopen moet vast lukken! Maar er is zoveel keuze dat ik het even niet meer zie.

Wensen:
- Een pop die verschillende kleertjes aan kan (dus dan is hard denk ik makkelijker dan een zacht lijf?), aangezien ze dat ook al leuk vindt bij haar knuffels.
- Liever niet iets met batterijen/geluidjes
- Zeker niet iets met troep zoals de oude babyborn (weet niet of ze nog steeds die vieze troep poepen)

Dus eigenlijk gewoon een duurzame simpele pop maar ik zie alleen maar poppen met geluiden of ze zijn zacht met vaste kleding.

Wie heeft de beste poppentip?
Alle reacties Link kopieren
Hier speelt dochter nu ook veel met babyborn. Maar toen ze jonger was hadden we een hele mooie lieve pop van Rubens barn. Voor een jonge peuter echt een mooie en lieve pop.
Alle reacties Link kopieren
Als ze nog zo klein is dan zou ik toch gaan voor een babybop met een zacht lijfje. Ik had voor mijn toen tweejarige een pop met een hard lijfje maar die bleek al snel véél te groot en te zwaar. Nu ze ruim 4 is speelt ze nog steeds veel liever met die kleine.
I'm still standing
Doe eens gek en laat nichtje zelf een pop uitzoeken in de winkel?

Die van mij heeft jarenlang gemoederd over haar baby born. Helemaal in de wolken toen ze die van Sinterklaas kreeg. Gelijk een buggy erbij: kan niet meer stuk. Aankleden had ze niet echt interesse in en geloof ook niet dat baby born mee in bad ging. Maar baby born (zo noemde ze de pop ook, lekker overzichtelijk) ging overal mee naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook echt een poppendochter. Al vanaf dat ze zich voort kan bewegen is ze met poppen bezig.
Die met zacht lijfje zijn echt favoriet. Keertje in bad is leuk, maar is een keertje. Gaat vooral om het rondslepen. En dat gaat met die zachtere echt beter. Aankleden komt eigenlijk nu pas ( ze is 5)
Eerste pop had zacht lijf en lang haar ( was ze helemaal weg van) en had dr kleren nooit aan.
Ik heb een tweetal poppen van gotz en die zijn favoriet, 1 kleine met haren en een grote babypop die ook echt voelt als een baby. ( dat is misschien was zwaar voor een kind van 2) maar die zijn favoriet hier. Niet heel goedkoop. Maar geen batterijen, stomme geluidjes ( vind dochter wel leuk maar ik niet) en oerdegelijk en zij vindt ze dus fantastisch. Gaan overal mee naar toe. En het liefst op echte plekken ( bedje van babyzusje, de echte wandelwagen, zitkuipje van stokke, de Maxi cosi)

Kortom ik zou dus wel voor zacht gaan en ik zou dus als je het budget hebt voor gotz gaan maar een goedkope variant is ook gewoon prima
Alle reacties Link kopieren
Bij Toychamp hebben ze poppen van Llorens, die vind ik zo mooi!

https://www.toychamp.nl/llorens
Alle reacties Link kopieren
Oeh geen Paola Reina inderdaad, zo vies die vanillegeur (wij kregen er 1 als kraamcadeau)

Dochter heeft ‘My little BABY born badplezier’ en daar speelt dochter van ruim 1.5 jaar erg veel mee. Ik heb wat setjes kleding via marktplaats gekocht.
Alle reacties Link kopieren
https://us.corolle.com/#null

Deze poppen vind ik prachtig en hebben verschillende leeftijden.

O.a. te koop bij Asbran in Groningen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Toen dochter 2 was heb ik een pop van HABA gekocht. Vind die zelf heel mooi, maar dochter had hier geen interesse in. Toen ze 3 werd heb ik een pop en kinderwagentje van Bayer gekocht. Ze kan heel zacht papa en mama zeggen en lachen, maar totaal niet hinderlijk. Deze kan ook omgekleed worden. Voor in bad heb ik een popje bij de Action gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Zou voor de kleine baby Born gaan. Daar is ook nog redelijk wat bij te koop. Je hebt daar ook varianten van die in bad kunnen. Grote is nog best zwaar. Kleine Annabel kan bijv natuurlijk ook.

Paola Reina vond ik ook erg leuk. Nu heeft jongste er 1 en echt je ruikt het ding nu een half jaar na ze m kreeg nog steeds. Vind het niet zozeer een chemische geur als wel een behoorlijk sterke geur.
Alle reacties Link kopieren
Pouilly schreef:
22-10-2019 13:41
Als ze nog zo klein is dan zou ik toch gaan voor een babybop met een zacht lijfje. Ik had voor mijn toen tweejarige een pop met een hard lijfje maar die bleek al snel véél te groot en te zwaar. Nu ze ruim 4 is speelt ze nog steeds veel liever met die kleine.
Hier loopt dochter van ruim 1,5 jaar, als ze de kans krijgt, de hele dag met de Baby Born van haar grote zus. Dat levert zo vaak ruzie op tussen beiden dat de Sint de jongste ook een Baby Born gaat geven :-D. Formaat en gewicht hoeft dus geen probleem te zijn.
Beide dochters weten trouwens niet dat de Baby Born kan plassen en poepen...., scheelt een hoop nattigheid in huis.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de babyborn echt een hit. Het poepvoedsel krijgt ze niet🤣 Drinken inmiddels ook niet meer. Ze gaat wel mee in bad. En de komende jaren cadeau-ideeën genoeg voor de verjaardagen en feestdagen. Van bedje, tot eenhoorn, scooter, kleertjes enz enz. Dochter is nu 5 en speelt er al 3 jaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een grote Rubens Barn. Super lieve pop. Onze oudste (jongen) speelt er ook mee. Pop mag mee wandelen en kan in echte babykleertjes van de jongste. Maar 50 (of56) past. En echte luiertjes ook! Dus waar de baby uit was gegroeid mocht de oudste kiezen wat voor pop was.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben baby Born en baby Annabell.
Toen ze 2 was speelde ze veel met Annabell. Bij tijd en wijle deden we het geluid uit ;)
Deze pop heeft een zacht lijfje en is makkelijker aan en uit te kleden.
Het is ook een kleinere pop dan baby Born, wat wel fijn is op die leeftijd.
nu is ze bijna 4 en pakt ze steeds vaker baby born. baby born in bad doen is fantastisch!

Beide poppen zitten as we speak pizza te eten, netjes verzorgd door dochterlief😁
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Spanje en op een half uurtje autorijden van Ibi en Onil. Dit zijn de plaatsen waar de meeste Spaanse poppen gemaakt worden. Ik kan jullie bv de poppen van Antonio Juan aanbevelen. Daar heeft mijn dochter ook heel veel mee gespeeld.

https://www.selintoys.nl/product-catego ... onio_juan/
Alle reacties Link kopieren
Hier was baby Annabell de absolute topfavoriet.
Am Yisrael Chai!
Voor een pop die er wat anders uit ziet dan de meest gangbare poppen (bijvoorbeeld Aziatisch of donker getint), kan je hier kijken. Mijn dochter heeft deze, en ze vindt haar geweldig! Ze heeft super veel haar en je kan makkelijk online of bij de Lidl allerlei poppen kleertjes kopen
https://www.wesco-eshop.nl/gp324695-de- ... iland.html

Een pop met zacht lijfje is wel lekkerder om mee te slapen. En kan je ook goed aankleden.

Wat trouwens erg leuk is om erbij te geven: poppen luiers
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter vond plastic poppen eng. En ze was verknocht aan haar zachte popje. Goed aan en uit te kleden en fijn mee in bed.
Als je hem zelf laat maken, kun je hem of haar dezelfde haarkleur, huidskleur en oogkleur laten geven als je kind. Maar ze zijn ook goedkoper kant en klaar verkrijgbaar.

https://www.poppelien.nl/poppen-op-maat/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven