Wij waren - Uitgerekend 1-10 mei 2017

14-08-2017 17:02 159 berichten
Hier schrijven we verder met meiden die uitgerekend waren in de eerste helft van mei 2017!
Wij waren uitgerekend 1-10 mei 2017
zwanger/uitgerekend-1-10-mei-2017/list_messages/342103

Onze tabel met mammies! Gefeliciteerd allemaal!
Naam
(leeftijd
Kindje # Ronde Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
such_preggers
(36/30)
Eerste Ronde 12 25 april 2017 Jongen :heart: Bevallen op 03-02-2017:love:
Vespertine
(28/29)
Eerste 28 april 2017 Jongen :heart: Bevallen op 25-04-2017:love:
Gecko
(30/30)
Eerste Ronde 3 3 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 25-04-2017:love:
lux.
(27/31)
Eerste Ronde 23 (IVF1) 10 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op ??-04-2017:love:
Wondertje1986
(30/??)
Tweede Ronde 1 9 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 03-05-2017:love:
Loes123456
(26/29)
Tweede Ronde 9 1 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 05-05-2017:love:
LoveY89
(27/29)
Tweede Ronde 2 4 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 05-05-2017:love:
Piepmuizin
(34/36)
Tweede Ronde 14 8 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 06-05-2017:love:
FlyingB
(32/34)
Derde Ronde 1 6 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 10-05-2017:love:
Yaqui
(32/35)
Eerste Ronde 1 3 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 16-05-2017:love:
Smolla
(33/31)
Eerste Ronde 5 13 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 23-05-2017:love:
Gebruikersnaam: uitgerekendmei
Wachtwoord: mei2017
anoniem_306733 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 17:30
2.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gewogen, gemeten en een inenting. Ze is precies 3mnd vandaag, weegt 5750 en is 60cm.

Ik doe gewoon mn ding met baby bij me. Heb er natuurlijk nog 1 rondlopen (die gaat volgende weer naar school.) vaak moet ik elke dag even naar de supermarkt, doe ik dan lopend. Verder maak ik schoon, doe ik de was etc.. Geem aparte dingen in ieder geval
Zooo die groeit lekker door SP, wat fijn! Als ik alleen ben met zoon, doen we ook niet zoveel bijzonders hoor. Soms vind ik het best een beetje eentonig. In huis speelt hij wel eens in de box terwijl ik het huishouden doe, maar dat bedoel je vast niet. ;-) Samen lees ik boekjes met hem, liedjes zingen, gekke bekken trekken, bellen voor hem blazen en gesprekjes voeren, vliegtuigje spelen terwijl hij op mijn bovenbenen ligt of terwijl ik met hem rondloop. Soms dansen we wel eens door de kamer maar dat vind ik leuker dan hij. ;-D Met lekker weer loop ik een rondje door de tuin met hem en dan kijken we naar alle gekleurde bloemen, we gaan vaak een stukje wandelen, het bos of de stad in of bijvoorbeeld naar een museum of tentoonstelling. Bedoel je zoiets? Tot dit jaar woonden we middenin een grote stad en was er op elke straathoek wel iets leuks om te doen (met baby), maar nu is het wel een beetje zoeken. Mijn vriend gebruikt de auto voor zijn werk nu en ik vind de combi kinderwagen-trein niet zo handig. Vanaf september ga ik met hem babyzwemmen. En ik kan niet wachten om volgende zomer weer wat mobieler te zijn en echt uitstapjes met hem te doen!
SP: wat een flinkerd zeg! :-D

Wanneer ik alleen ben met Anna ga ik wandelen (draagdoek), voorlezen, spelen op speeltapijt, vliegtuigje spelen en daarna samen slapen.

Ze kan nog niet heel lang wakker blijven. (Max 1 uur)
Alle reacties Link kopieren
Samen slapen, heerlijk! Deed ik idd vaak met oudste in het weekend.
Mn jongste vindt het heerlijk om te kletsen, mijn handen te bekijken (en af te likken soms) onder de mobile, een bepaalde rammelaar te zien bewegen.. Maar vooral kletsen.. Dus dat doe ik als ze wakker is.. ;-)
Vandaag gaf ik haar rond 12u in de zetel de borst. Sindsdien blijft ze aan de borst hangen, ook al drinkt ze niet meer. Indien ik me wegtrek opent ze quasi onmiddellijk haar ogen en wordt ze erg onrustig.

Ik lig hier dus nu al 2,5u in de zetel met baby aan de borst. Dit gebeurt heel regelmatig.

Doet jullie baby dat ook? Mij stoort het vandaag helemaal niet, maar op andere dagen moet ik opruimen of andere dingen doen. Hoe lossen jullie dat op? Of wat is jullie ervaring hiermee? Stopt dit op een bepaalde leeftijd?
Ha Jaqui, dat herken ik niet nee. Zoon viel hier de eerste tijd wel in slaap aan de borst maar werd sowieso weer wakker als ik hem liet boeren. Tegenwoordig heeft hij zelf in de gaten wanneer hij genoeg gedronken heeft en gaat dan heel lief naar me liggen lachen en brabbelen (en gorgelen met het laatste slokje melk tot er een straaltje uit zijn mondhoek loopt haha). Geef je haar voeding zodra ze wakker is? Dan heeft ze nog de meeste energie en 'hoeft' ze daarna ook niet meteen te slapen en kan je haar energie gebruiken om nog even samen te knuffelen of spelen. Je zei dat ze nog niet echt van speeltjes houdt toch? Wat ik toen bijvoorbeeld deed was samen een rondje in de woonkamer lopen en zoon allerlei spullen aanwijzen. Wie weet leidt dat haar af? Heb je de speen ook al eens geprobeerd?
Hoi dames,

Ik heb even een stukje bijgelezen! Anna is vandaag precies 15 weken, wat vliegt de tijd!
Qua slapen: Anna gaat rond half 11 slapen in haar wiegje en ik moet haar sinds deze week wakker maken sochtends om 8 uur omdat we anders niet uitkomen met de flessen o_o Dan krijgt ze beneden fles en medicijnen (voor reflux) en dan slaapt ze vaak in de box nog wel een uurtje in de ochtend. Dan krijgt ze tegen 12 uur weer een fles en gaat ze haar wiegje weer in. Ik heb nog een zoontje van 2 en die slaapt smiddags ook dus ik duw Anna mooi het ritme van mijn zoontje in. Dan heb ik ze een paar uurtjes samen in bed. Meestal moet ik haar om 4 uur half 5 weer wakker maken (kleine slaapkop) voor een fles. En dan blijft ze beneden tot ze s'avonds weer naar bed gaat. Ze valt meestal om half 8 weer in de box in slaap.

Anna heeft ook wel moeite gehad met inslapen vespertine (dacht dat jij dat vroeg). Ik heb haar een tijdje in een pacco inbakerdoek gelegd en daar werd ze heerlijk rustig van! echt ideaal dat ding. Nu heeft ze de inbakerdoek inmiddels niet meer nodig.

Oja, Anna duimt ook zodra ze slaap heeft dus heeft ook bijna nooit een speen nodig. Wij gaan hier over een paar weken met de hapjes starten, ben benieuwd!
@ Obelix, ik kom ook steeds met moeite aan 5 flessen. Heb je nog navraag gedaan of ze al naar 4 flessen mogen?
Hier trouwens ook verborgen reflux, toevallig! Heb je ook nexium nu? Ook daarom vind ik het lastig om naar flessen van 180 te gaan (nu krijgt ze 150). Ze verslikt zich nog zo vaak en ben bang dat dat alleen maar erger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Nee, hier omeprazol.. Nadat ranitidine niet echt werkte. Inmiddels het idee dat ze ook op de juiste dosis is ingesteld.
Het CB gaf aan dat de kindjes eigenlijk zelf wel heel goed aangeven wanneer ze honger hebbeb en ik dus niet zou hoeven wekken voor een fles. Echter boog haar gewichtscurve af dus ze adviseren hier wel om er toch eeb 5e in proberen te krijgen. De laatste dagen komt ze ook zelf weer voor 5 flessen (180+6 die tegenwoordig soms zelfs helemaal opgaan) dus ik vertrouw er maar op, dat als ze maar voor 4 flessrn komt, ze daar op die dag genoeg aan heeft. Als ze straks groente en fruit mag zal dat ook weer wat makkelijker zijn
Loes: wat een zalige baby is jouw Anna! :)
Ik ben blij voor je dat het ritme zo vlot samenloopt met je oudste.

Vespertine; slaapt je zoontje ook al alleen?
Ik heb wss niet gespecificeerd dat mijn baby enkel aan de borst ligt tijdens haar dutjes overdag. Ze ligt nu te slapen, met mijn borst in haar mond. Nog steeds dus. 's Nachts hoeft ze mijn borst niet om te kunnen slapen. Dan lijkt het dat ze erop vertrouwt dat ik er de hele tijd zal zijn.

Haar ene handje klampt zich volledig vast aan mijn T-shirt.

Wanneer ze wakker is (overdag) geef ik haar niet direct bv. Ik wacht tot wanneer ze honger krijgt. Maar wanneer ze wakker is spelen we veel. Ze is een heel vrolijke baby en heeft dan mijn borst (gelukkig) niet nodig.

Nu ik dit schrijf denk ik Mss dat ze een sprongetje heeft? Ze is net 13 weken. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer even kort.

@loes, verslikken: In t ziekenhuis voedden we hem terwijl hij op zn zij lag. Hierdoor stoomde de melk zn wangzakje in en niet direct zn keeltje. Voor een betere uitleg: http://www.couveusejbz.nl/onderwerpen/f ... zijligging
SP ik zal het eens proberen, bedankt! Al verslikt ze zich vaak ook nog lang na de voeding dit komt door de reflux.

Nog een paar weekjes en dan gaan we een midweek weg, zin in! Eerste 'vakantie' voor Anna!
Wij ook! Gaan jullie ook met het vliegtuig?
Even snel, dochter slaapt sinds zaterdag overdag in de draagzak! Het was een dramaweek met slapen en krijsen, toch maar weer eens de draagzak er bij gepakt en ze is binnen 5 minuten vertrokken :zzz: Ben er zo blij mee. Nu heb ik tenminste mijn handen vrij.

Oh heerlijk de dames die op vakantie gaan! Wij gaan misschien later dit jaar. Wij zijn vorige maand verhuisd en onze nieuwe woonplek is zo fijn, met mooi weer hebben we hier ook een vakantiegevoel :sun:
Alle reacties Link kopieren
Moeders met kindjes met verborgen reflux hier toevallig?
Onze dochter krijgt een hoge dosis omeprazol voor verborgen reflux. Sinds afgelopen donderdag lijkt de reflux echter niet meer verborgen maar golft er na iedere fles bizar veel melk uit. Kleinere flessen geven heeft geen zin, ze blijft dan huilen tot ze meer krijgt. Kan verborgen reflux ineens omslaan in gewone reflux?
Of zou het toch komen van de prikjes? Want daarna is het overmatige spugen begonnen..
Ook al is het mn 2e..blijf toch n beetje onzeker
Obelix, ik heb straks afspraak bij osteopaat voor baby. Zal het eens vragen.
Smolla: oh ik ben blij voor je dat de draagzak soelaas brengt.

Hier wordt ze altijd zo rustig in de (klassieke) draagdoek en sinds vandaag ook in de ringsling.

Wanneer mijn man haar "draagdoekt", wordt ze helaas niet rustiger.
Hier ook een dochtertje met verborgen reflux. Ze krijgt nexium en dat heeft denk ik dezelfde werking als omeprazol. Anna gaat nu ook meer spugen maar niet meer dan 'normaal'. Dik je de voeding in met nutriton? Doen wij wel anders zou je dat kunnen proberen?
Voor de dames met onrustige slapers .. Ik zweer bij de pacco inbakerdoek!
Alle reacties Link kopieren
We dikken niet in omdat dat volgens de kinderarts geen bewezen werking heeft en het veel risico geeft op buikkrampen en verstopping (en ze is al geen geweldige poeper) ze gaf altijd wel wat terug na elke voeding maar nu zijn het echt golven ineens. Nouja, sinds haar prikken dus
Moet morgen overigens ook naar de osteopaat, zal t daar ook eens vragen.

Wij gebruiken overigens de swaddle me inbakerzakken omdat ze onrustig slaaot. Overdag ging ze ook vaak in de draagzak (storchenwiege of de marsupi) maar dat wil ze helaas zelden meer (miz dat lijfje weleens tegen me aan)
Ik heb het even gevraagd aan mijn osteopate. Verborgen reflux kan gewone reflux worden. Maar indien ze net gevaccineerd is, zal het ( volgens osteo) daardoor komen.

Ze raadt "Thuya 15 ch" in druppelvorm aan om de symptomen weg te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Oh dank je yaqui, wat lief van je!
Graag gedaan hoor. Ik hoop dat je baby zich snel weer goed voelt.

Hebben jullie in Nederland ook van die combi-vaccins? Ik zie daar zo tegenop hè. Maar doordat we naar Spanje gaan met vliegtuig gaan we haar wel de combi geven.
Yaqui, waarom was je bij de osteopaat? Wat jammer dat ze niet rustig wordt bij je man in de draagdoek. Kan hij haar op een andere manier kalmeren?
Wat bedoel je met combi-vaccin?
Dochter heeft 2x vaccinaties gehad, ze heeft er geen last van gehad behalve veel slapen de hele dag. En ja, het is wel even slikken zo'n spuit in het beentje maar het is echt zo voorbij. Ze zijn het gelukkig zo weer vergeten.

Hier (gelukkig) geen ervaring met reflux, lijkt me heel naar als je kleintje dat heeft.

Nog even iets anders: sinds vorige week wil dochter niet meer door vrienden en familie vast gehouden worden. Ze trekt een héle zielige pruillip en vervolgens is het brullen. Is dit herkenbaar? Eenkennigheid kan nu toch nog niet?
Alle reacties Link kopieren
Combi vaccins zijn heel normaal toch? Ene been pneu en ander dktp oid.

@yaqui wat bedoel je met dat je t maar "wel" gaat geven. Had je t anders niet gedaan?

Ik hoop dat ze inenten gaan verplichten in Nederland nu steeds meer mensen er vanaf zien. Als er kinderen bij t kdv komen die niet ingeent worden haal ik hem daar meteen weg.
Bij ons is enkel polio verplicht. Bij jullie?

we willen haar inenten voor alles, maar met aparte inentingen. De combi heeft hier niet zo'n goede reputatie. Maar doordat we het vliegtuig nemen over een maand zal haar eerste vaccin de combi zijn en nadien zouden we aparte inentingen geven.

Baby gaat bij ons niet naar een kdv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven