Wij waren - Uitgerekend 1-10 mei 2017

14-08-2017 17:02 159 berichten
Hier schrijven we verder met meiden die uitgerekend waren in de eerste helft van mei 2017!
Wij waren uitgerekend 1-10 mei 2017
zwanger/uitgerekend-1-10-mei-2017/list_messages/342103

Onze tabel met mammies! Gefeliciteerd allemaal!
Naam
(leeftijd
Kindje # Ronde Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
such_preggers
(36/30)
Eerste Ronde 12 25 april 2017 Jongen :heart: Bevallen op 03-02-2017:love:
Vespertine
(28/29)
Eerste 28 april 2017 Jongen :heart: Bevallen op 25-04-2017:love:
Gecko
(30/30)
Eerste Ronde 3 3 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 25-04-2017:love:
lux.
(27/31)
Eerste Ronde 23 (IVF1) 10 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op ??-04-2017:love:
Wondertje1986
(30/??)
Tweede Ronde 1 9 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 03-05-2017:love:
Loes123456
(26/29)
Tweede Ronde 9 1 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 05-05-2017:love:
LoveY89
(27/29)
Tweede Ronde 2 4 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 05-05-2017:love:
Piepmuizin
(34/36)
Tweede Ronde 14 8 mei 2017 Jongen :heart: Bevallen op 06-05-2017:love:
FlyingB
(32/34)
Derde Ronde 1 6 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 10-05-2017:love:
Yaqui
(32/35)
Eerste Ronde 1 3 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 16-05-2017:love:
Smolla
(33/31)
Eerste Ronde 5 13 mei 2017 Meisje :heart: Bevallen op 23-05-2017:love:
Gebruikersnaam: uitgerekendmei
Wachtwoord: mei2017
anoniem_306733 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 17:30
2.74% gewijzigd
Ja snap dat het bij een 2e zwangerschap heel spannend zal zijn SP! Nu vooral lekker genieten van jullie mannetje. Hier werkte dentinox altijd wel! Maar tandjes inderdaad echt vervelend voor ze. Wij gaven vanaf 6 maanden brood bij ons zoontje en hij vond het meteen heerlijk. Zijn nu bij Anna met groente/fruit begonnen. Anna is echt een slapert geworden. Ze krijgt om half 8 laatste voeding dan om 8 uur bedje in en soms moet ik haar om half 10 wakker maken !
Balen van het flesweigeren smolla. Mijn zoontje heeft dat niet gedaan. Misschien is het ook dat ze weet dat ze erna toch weer aan de borst mag drinken? Geen idee hoe je dit het beste aan kunt pakken. Wel vervelend, die kleintjes hebben nu al een eigen willetje haha
Even een snel berichtje tussendoor (na een paar slapeloze nachten duik ik zo snel m'n bed in), Smolla, de eerste dagen op het KDV weigerde mijn zoon ook de fles (terwijl we bijna elke dag oefenden en hij bij mijn vriend wel altijd dronk). Ze hebben hem toen zijn speen gegeven en daarna / tegelijk (?) in zijn mondhoek de fles. En dat ging wel! En nu hij eenmaal gewend is, drinkt hij zijn flesjes weer zonder moeite.


Ik reageer later uitgebreider, ik ben vorige week weer begonnen met werken en het is echt nog even wennen - zeker ook i.c.m. het kolven. Dus nu eerst naar bed!
Alle reacties Link kopieren
Ja echt he dat eigen willetje!!!.

D heeft veel last van zn tandje. Veel spugen, huilen en hangerig. Maar hij is nu ook weer snipverkouden en ziekig. Hele weekend vroeg wakker. Maar met zetpil ging t wel.

Heel veel succes met werken vesperine. Heb je t er zwaar mee?

Ik wou dat we d. ook op dat slaapschema kregen. Maar nu is t nog van 21 tot ~7. Ik zou ook nog niet weten hoe ik t avondprogramma in die tijd gepropt ga krijgen. Maar dat is voor latere zorg. Hoelaat enzo krijgt ze dan eten en bad enzo of is dat 's ochtends bij jullie?

Dit is ons schema ongeveer. T wijkt natuurlijk af door vanalles en nog wat. (life) Maar gemiddeld zitten we hierop:
7 uur fles
8.30 slaap (45 minuten) als hij thuis is.
9.30 fruit
9.45 (45 min slapen)
11.30 fles
*hier komt ergens knabbelen aan broodkorst.
ergens 45 minuten tot 1.5 uur
15.30 fles
16.30 slapen (45 min)
17.30 (tot we hem ophalen) Alleen op kdv.
18.30 avondeten baby
19.00 avond eten wij
ergens fles baby
20.00 badje
20.45 pap baby
21.00 bed

Vervelend dat ze de fles niet wil. Krijgt ze de borst op afroep? Anders mss iets meer tijd ertussen zodat ze iets meer honger heeft?

#concentratie: Voor mijn werk zit ik de hele dag achter mn computer en ik heb focus nodig. Maar dat ben ik echt totaal kwijt. Herkennen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook wat moeite met focus.

Hier flessen (180+6) om (ongeveer)
7u
11u
15u
19u
22.30u (maken we haar wakker)

We willen eigenlijk graag van die laatste fles af maar we 'durven' nog niet zo goed omdat we een beetje bang zijn dat ze dan weer midden in de nacht voor een fles gaat komen. Hoe hebben jullie dat? Ze is aankomend weekend 4mnd.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar bij de oudste zijn we bij een maand of 6 begonnen met brood.
Alle reacties Link kopieren
@obelix: Fles 5 valt pas weg toch bij 200 ml aan hapje? (meestal) Of ga je dan bij de overige voedingen meer geven?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer hoe het zit.. Ik wil de overige voedingen niet meer geven want ze drinkt niet alle flessen leeg én ze heeft verborgen reflux dus wil haar maagje niet teveel belasten. Dus voorlopig nog wel wekken voor de fles van 22.30u denk jij? Ga deze week of volgende week starten met bijvoeding.

Het is wel fijn om het hier even over te hebben mer jullie.. Want hoewel het mn tweede is weet ik het soms gewoon niet. Ben ook veel vergeten van de oudste, ik had toen een pnd en alles is echt in een waas aan me voorbij gegaan. Dus is het fijn hier mee te lezen en af en toe een vraag te kunnen stellen.

Zo wordt dochter de laatste tijd tussen 4.30 en 5.00 wakker. Ze is dan stil bij een speen teruggeven. Ze heeft geen honger (wamt valt weer im slaap en laat dab vervolgens bij de fles van 7u gerust 60 if 70 staan dus ik sluit honger uit) ze voelt ook niet koud.. Na n half uur speentje teruggeven valt ze weer in slaap tot ergens tussen 7 en 7.30. En zo langzamerhand begin ik moe te worden want ik slaap dus niet meer na vijven. Iemand nog tips?
Hè Obelix, geen tips hier, want baby slaapt helemaal nog niet door hier en wordt om de twee uur wakker.. (ben zo zo moe) maar heftig dat je een pnd hebt gehad na je vorige zwangerschap. Hopelijk is alles deze keer veel vlotter verlopen.

SP: wat een flinke jongen heb je!

Gaan jullie allemaal vaste voeding beginnen geven rond de vier maanden? Vanwaar halen jullie het advies over het eten? (Wat mag en wat niet mag)

Ik wil borstvoeding geven (ze lust haar afgekolfde melk niet :-( ) tot haar zes maand. Daarna vast voedsel toevoegen. Die borst (hoe vermoeiend ook), is zo makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Omde 2u..wat pittig!! Je moet echt kapot zijn
Tips krijgen we hier van het consultatiebureau..
Alle reacties Link kopieren
@Yaqui: Tips krijgen we van de kinderarts en de fysio. (en het internet:P)
Tering he om de 2 uur. Ik hoop dat ze snel wat langer slaapt:)
#gewicht/lengte: Ja hij gaat hard hij, al bijna zo groot en zwaar als zn leeftijdgenootjes:)

@Obelix: Ik heb alleen verstand van mijn eigen baby en met hem hou ik me heel strikt aan alle voorschriften want dat vind ik makkelijk. Maar het belangrijkste wat je kan doen voor je baby'tje is naar hem kijken en en zijn behoeften. Als je baby zijn lijntje blijft volgen met 4 flesjes dan is dat prima. Maar als hij minder gaat groeien oid (wat nog steeds andere redenen kan hebben). Maar goed je snapt mn punt.:) Meestal is het kilo x 150 / aantal flesjes. En als de hapjes steeds meer worden dan nemen de flesjes af. Maar zover zijn wij ook nog niet, en ik weet echt zoveel als wat mijn baby nu kan en dan ken ik nog steeds alleen de mijne. Ga niet af van kennis maar van je gevoel ook als je alles nog weet van baby 1 dan is alles bij baby 2 waarschijnlijk nog steeds anders en als je twijfelt over de flesjes overleg je het met het consultatiebureau. :)

#brood: brood gaat goed \o/
@obelix Anna krijgt al een aantal weken maar 4 flessen en dat gaat prima. Had ze dus al voordat ze hapjes kreeg.

@sp ons schema is ongeveer zo:
8 uur eerste fles (weekend laat ik haar tot 9 liggen)
10 uur hapje
Meestal slaapt Anna sochtends half uur tot uur in de box of wandelwagen.
12 uur fles
Na deze fles meteen naar bed en meestal slaapt ze dan tot ik haar weer wakker maak rond 4 of 5 uur
4/5 uur fles
Half 8 fles en meteen naar bed tot volgende dag
Wij eten zelf om 6uur nu omdat de kids om half 8 gaan slapen. Anders zou ons zoontje ook direct na zijn avondeten naar bed moeten. Kunnen na het avondeten dus de kids nog prima in bad doen.

Balen yaqui dat ze nog zoveel wakker is. Denk je dat het honger is? Of misschien meer mama honger. Ons zoontje was ook 4 maanden lang een slechte slaper dus ik weet hoe zwaar het is. :hug: denk ook aan jezelf he! En weet.. ooit gaat ze slapen en dan voor een hele nacht lang
Alle reacties Link kopieren
Wow loes, wat een heerlijke slaapkop hebben jullie! Geef jij 4 flessen vam 180+6? En dan daarnaast een beetje groente en/of fruit dus. Fijn ritme zo te lezen!
Yaqui, wat ontzettend zwaar. Zit ze ook nog 24/7 aan je geplakt of wordt dat wat minder? Ik ben ook moe maar meer van het geplak overdag. Dochter komt 1 of 2x voor een nachtvoeding en zeker met 1x kom ik wel aan mijn slaap toe.

Helaas hebben we hier hetzelfde als jou Obelix.......wakker om 05:00. Gisteren en vanochtend heb ik haar tussen ons in gelegd en dat lijkt de boel wel wat te rekken, het was 06:00. Dat vind ik een hele andere tijd dan 05:00. Verder ook geen tips, als dochter wakker is is ze wakker en valt ze niet meer in slaap. Vervelend dat je zelf wakker ligt. Ligt ze bij jullie op de kamer?

Wow Loes wat een slaapkop heb je! Heerlijk hoor, geniet er maar van.

Wij hebben geen ritme. Ja, we houden maximaal 1.5 uur wakker aan na een slaapje. Dat is inmiddels een wet hier in huis anders raakt dochter oververmoeid en is het heel moeilijk voor haar om in slaap te vallen. Ze doet soms wel een paar dagen hetzelfde qua slaapjes en net als ik dan denk, hee, ritme?? Gooit ze de boel weer om. Wel zijn we begonnen met s'avonds rond 19:00 naar boven gaan, dochter douchen met vriend (als ze niet te moe is), pyama aan, borst en naar bed. De laatste twee avonden ging dit vrij soepel dus hopelijk zet deze trend zich door!

Dochter weigert ook vers afgekolfde melk.....we blijven dagelijks aanbieden en anders hoop ik dat ze op het kdv de truc vinden. Baal er wel ontzettend van dat we niet meer geoefend hebben.
Voor de kindjes die naar het kdv gaan: hoeveel wendagen hebben jullie gehad? Voor dochter is er een paar uurtjes gepland aankomende week. Ik vind dat vrij weinig, helemaal omdat ze de hele boel bij elkaar brult als vreemden dicht bij haar komen/haar vasthouden in een andere omgeving dan thuis.

Ik wil met 6 maanden graag met Rapley beginnen. Vriend was nog niet helemaal overtuigd en gaat zich inlezen, daarna maken we een keus.
Anna krijgt inderdaad 4 flessen van 180+6. En dan een paar hapjes groente/fruit.
Alle reacties Link kopieren
@loes ik ben jaloers op dat vele slapen.

De reden dat ik t vroeg van t schema. ik lees veel dat baby's bij 4 maanden voor 19.30 moeten slapen. Maar met werk eten badjr acht ik dat bijna onmogelijk.

Hij slaapt sinds gister op zn eigen kamer. Vanavond huilde hij veel. Meestal viel hij 's avonds op ons in slaap. Maar dat lijkt hij steeds meer te willen. Dus nu maar een nieuw ritueel aan t introduceren. Hopelijk slaat t aan.

Ik heb vrijdag een boze emotionele mail gestuurd naar t kdv omdat ze D. op zn buik laten slapen. Ik snap niet waarom ze ouders dat aan doen... Dat zo doordrukken.
Hey, heel snel een berichtje, want doodop hier.. :( Baby plakt 24/7 aan mij. Vandaag was wel extreem. Misschien omdat ze net vier maanden is geworden?

Morgen vertrekken we drie weken op reis. Naar mijn ouders. Ik moest aan jou denken, Smolla, zoiets zou je echt wel deugd kunnen doen. Er eens tussenuit knijpen met jullie gezin (en eventueel de schoonmoeder erbij zodat zij wat op baby kan passen).

Onze dochter maakt sinds vier dagen geen stoelgang meer. Ze drinkt nog uitsluitend borstvoeding, dus dat kan toch geen kwaad dacht ik?

SP, heb je reactie gehad van het KDV?
Alle reacties Link kopieren
@yaqui, ja echt een wazig antwoord.

Ze hadden tegen mijn vriend gezegd dat hij 4 uur had geslapen op zn buik. Onderstaande kreeg ik van de manager. Eerste alinea staat niet, tweede staat wel. Overigens is contnu in de gaten houden natuurlijk onmogelijk.

Ik heb je verhaal wat je aangeeft in de mail even met <leidsternaam> besproken, daaruit blijkt dat er nogal wat onduidelijkheden zijn. Zij geeft in ieder geval aan dat hij de afgelopen weken niet op zijn buik heeft geslapen maar dat zij graag van jullie wilde weten of zij dit zouden mogen proberen omdat zij slecht slaapt op een dag. Vorige week heeft hij wel op zijn buik geslapen. Hij was spelend in slaap gevallen en ze hebben hem daarna overgelegd in een bedje op de groep waarbij hij inderdaad een beetje op zijn zij/buik had geslapen. Ze hadden hem wel op de groep in een bedje gelegd zodat ze hem continu in de gaten konden houden.
Niet op de buik geslapen, maar wil dit wel proberen. Inderdaad wat wazig...het klinkt alsof het wel al uitgeprobeerd werd.

Ik zou het eerlijk gezegd ook totaal niet zien zitten dat dochter op buik wordt gelegd. Spelen op de buik, slapen op de rug is toch het devies?

Hopelijk houden ze nu voor eens en altijd rekening met wat je wil.

Maar hoe kun je dat verifiëren?
Trouwens, hoe zit het met het knuffelen van D in het kdv? Houden ze daar nu rekening mee?
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik ook niet blij mee zijn, sp... Ik zou ook duidelijk aangeven dat je dit niet wil. Bovendien spreekt ze zichzelf tegen.. Eerst heeft hij im de afgelopen weken niet op zn buik geslapen en daarna is hij tijdens het spelen in slaap gevallen. Tis wel zo fijn als je de mensen waar je je kind achterlaat blind kunt vertrouwen en dat is nu wel iets moeilijker lijkt me.

Yaqui, hele fijne vakantie.. Hopelijk rust je ook n beetje uit!!

Hier rolt dochter.. Mag dus eigenlijk niet meer ingebakerd worden maar heeft het nog zo nodig. Dus aam t oefenen met uitbakeren. Dat vind ik (en zij!) best lastig
Ze komt nog steeds elke nacht rond 5u..gaat wel weer slapen na een speen en kus (soms 3x)alleen slaap ik dan niet meer.. Ja, om 6u maar de wekker gaat om 6.30..dochter moet ik dan vaak wakker maken om 7.15u. Hoop dat het een fase is ;-)
SP, wat raar dat ze D. zomaar op de buik hebben laten slapen. Ik dacht dat je als ouders daar expliciet toestemming voor moet geven en dat het kdv met je overlegd vóór dat ze het doen.
Ik zou echt niet blij zijn met zo'n antwoord waarin ze er omheen draaien: tuurlijk weten ze wel hoe het gegaan is. Wees gewoon eerlijk en erken dat je het anders aan had moeten pakken.
Wat ga je nu doen?

Yaqui, wat heerlijk dat jullie naar Spanje gaan. Is het nog lekker weer daar?
Ik begrijp je helemaal, het is loodzwaar met continu een baby aan je geplakt.

Wij krijgen volgende week familiebezoek uit het buitenland, vriend is dan ook vrij en ik kijk er naar uit dat ik dan niet in mijn eentje de zorg voor dochter hoef te dragen. Daarna ga ik aan het werk dus dit zijn de laatste dagen dat we 24/7 samen zijn.
Hoe zwaar het ook is, het is wel een periode die nooit meer terug komt. Ruim een jaar (ik reken zwangerschap mee) is ze altijd bij mij geweest of bij haar vader en daar komt een einde aan. Zo klein als ze is gaat ze meer van de wereld ontdekken, dat er meer is dan papa en mama. Ik denk dat het goed voor haar is maar poeh, het gaat mij wel wat tranen kosten hoor.

Yaqui, hier lijken we sinds gisteren ook een 'terugval' te hebben qua slapen: in bed lukt niet meer en ze verzet zich weer meer. Dochter is zaterdag 4 maanden, wellicht heeft het daar mee te maken.
Hier hebben we denk ik met de 4 maanden borstvoedingsdip te maken. Dochter wil elke 3 uur eten en mijn borsten voelen leeg. Ze drinkt ook elke voeding beide borsten helemaal leeg.
Meer borstvoedende dames last van?

Obelix wat leuk dat ze rolt! Vervelend dat jij wakker ligt.
Hier slaapt dochter na de nachtvoeding van 04 licht en onrustig, gisteren en vanochtend was het 06:00 dat ze echt wakker was, dat is acceptabel voor vriend. 05:00 is wel erg vroeg zoals we hadden. Ik hoop ook dat deze faaaaase snel voorbij is en dat ze gewoon weer lekker slaapt tot 07!
Oja Yaqui, als je borstvoeding geeft is het normaal als je baby een aantal dagen niet poept. Alles tussen 10 keer per dag en 1x per 10 dagen is normaal.
Hoi! Weer even wat snelle antwoorden vanaf mijn kolf-pauze. :P

#buikslapen / kdv: wat raar weer SP. Tegenstrijdige info in de brief ook. Ik kan me voorstellen dat je met alles wat er steeds op jullie kdv speelt, je je kind niet meer met vol vertrouwen weg brengt. Overwegen jullie intussen ook om van opvang te veranderen of is dat geen optie?

#poep: jaqui, mijn zoon krijgt volledige borstvoeding en poept sinds hij een week of 12 is zelfs maar eens in de 2 à 3 weken. Hij kan de bv gewoon heel effectief verteren. Geen reden tot zorg dus!

# rollen: sinds hij 3 maanden is rolt zoon hier ook aan één stuk door op zijn buik (en vaak ook weer terug, tenzij hij te moe is in zijn nek. Dan lukt het hem niet meer en begint hij te huilen). Ik baker hem niet in met slapen, maar leg hem wel in een dun slaapzakje onder een zo strak mogelijk deken. Is ook behoorlijk geborgen. Wie weet helpt dat voor meer baby's?

#slapen: overdag sliep zoon al vanaf het week 1 maximaal 30 à 45 minuten en dat doet hij nog steeds, zowel op het kdv als thuis. Ik maak me er minder zorgen om nu hij wat ouder wordt, aangezien ik ook aan hem merk dat hij er zelf steeds minder last van heeft. Waar hij eerst steeds huilend en oververmoeid wakker werd, kan hij er nu echt een paar uur op vooruit. Hij is er dus vanzelf ingegroeid gelukkig! S nachts geen voedingen meer maar heel wisselend qua slaap. Soms moet ik er 2x uit voor zijn speen, soms 30x.

# kdv en werk: het werken en kdv gaat hier gelukkig goed! Na wat lastige opstartdagen met veel huilen en flesweigeren heeft zoon het goed naar zijn zin. Hij vindt vooral het contact met de andere kinderen fantastisch en vermaakt zich prima. Hij lijkt zijn eenkennigheid snel afgeschud te hebben en de leidsters kijken ook goed naar wat hij als persoon nodig heeft. Ik kan hem echt met een gerust hart wegbrengen. Zelf vind ik het werken erg leuk maar ook heel erg wennen. Ik heb nog moeite me goed te concentreren (ook los van de nachten) en 3x per dag een kolfpauze werkt dan ook niet echt mee. Dat zal nog wel even duren ben ik bang. :|
We zijn goed aangekomen in het Zuiden van Spanje. Het is hier nog 28 graden. Straks even naar het zwembad. We hebben een zwempakje dat geen UV stralen doorlaat, een grote sombrero en een zonnebril mee. Dat worden hilarische foto's.

De vliegtuigreis viel heel goed mee met de dochter. Ze heeft geen enkele keer gehuild. Tijdens het opstijgen gaf ik haar bv en tijdens het dalen was ze aan het slapen. Geen last aan de oortjes, geen gekrijs, wat deed me dat deugd!!
Een ander koppel had minder geluk. Hun baby krijste van het begin tot het einde. Mijn hart brak. Het arme jongetje (en de ouders! Zij waren zo (onterecht) gegeneerd)

Oh, nadat ze enkele dagen geen stoelgang had gemaakt heeft ze dat allemaal ingehaald op het vliegtuig. Een volle pamper! :D

Woaaaw, jullie baby's rollen al! Hier nog niet echt. Wel een poging tot..en soms lukt het, maar meestal niet. :-D

Smolla, maandag zei ik tegen mijn schoonmoeder net hetzelfde als jij! Ik had het gevoel dat ze mijn borsten volledig leegdrinkt. Ik had niets meer! Heeft wss iets met de 4-maanden te maken.
Alle reacties Link kopieren
Oh lekker yaqui! Geniet er lekker van!
Heerlijk Yaqui, geniet ervan!

Wennen op de creche ging heel goed! Dochter heeft de fles leeggedronken, 35 minuten in de kinderwagen geslapen en de leidster kon haar zonder problemen vasthouden. Ze heeft helemaal niet gehuild. Ik heb er alle vertrouwen in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven