Zal ik mijn dochters huiswerk maken?

17-06-2019 15:24 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb advies nodig. Mijn dochter (15) moet voor Engels opdrachten maken uit een werkboek. Als ze dit niet af heeft krijgt ze geen bonuspunten op haar toets. Dit heeft ze hard nodig want Engels gaat niet zo goed. Het zijn 50 opdrachten en ze zijn redelijk makkelijk (hiermee bedoel ik dat ik ze ook begrijp) en mijn dochter heeft er nog maar 3 af en het moet vrijdag ingeleverd worden. Ik weet nu al dat het echt een strijd wordt om het haar te laten maken. En ik denk dat als ik het zelf doe het binnen 3 uur af kan zijn.

Zal ik mijn dochters opdrachten gewoon maken zodat zij de bonuspunten op de toets krijgt?
The Sky is the limit
Nee, zelf op de blaren laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wil graag een nieuwe scooter, maar heeft er geen geld voor
Zal ik er eentje voor haar jatten???
Alle reacties Link kopieren
Dit meen je toch niet serieus he? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ga je dan straks ook haar eindexamen maken?
Nee! Daar leert zij niets van.

Je kan het samen doen en daarmee bedoel ik dat je ieder antwoord na kunt kijken zodra zij die heeft gemaakt.

Gezellig aan tafel samen met wat te drinken en te knabbelen.
Alle reacties Link kopieren
nee.. iets met billen en blaren. Dat had ze maar op tijd moeten beginnen. Als ze zelf niet die verantwoording draagt dan zal ze het zeker niet leren als jij het doet. Ze staat er al niet best voor en ze heeft blijkbaar niet de motivatie om het op te pakken.

Telefoon weg, beneden aan de keukentafel en jij er naast.. En ZELF laten doen. Alleen maar zorgen dat ze het maakt. Ik zou ook niet de antwoorden nakijken, wat leert ze daar dan van ?
poldervrouw wijzigde dit bericht op 17-06-2019 15:28
45.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Telefoon inleveren, eerst de opdrachten maken, dan telefoon terugkrijgen. Je leert haar vooral dat ze er toch wel mee weg komt als jij het gaat maken.n
Je maakt een grap hoop ik?

Helpen kan maar ze voor haar maken niet.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 17-06-2019 15:27
44.68% gewijzigd
Lady_Day schreef:
17-06-2019 15:26
Dit meen je toch niet serieus he? :bonk:

Nee joh, TO is hartstikke Noors.
Alle reacties Link kopieren
Nee, daar leert ze toch niks van en bovendien komt ze er later toch weer mee in de problemen omdat ze er niks aan heeft gedaan.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk niet. En ik zou er geen strijd over voeren: Haar opleiding, haar toekomst, haar huiswerk. Niet alles komt je aanwaaien, soms moet je gewoon inspanningen leveren om iets te bereiken of aan voorwaarden te voldoen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets soortgelijks bij de hand gehad met mijn 16 jarige zoon. Hij moest boek verslagen maken. Wij hebben het samen gedaan. Beide het boek gelezen en en er toen voor gaan zitten om het te maken. Misschien een idee om het ook samen te doen?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk niet! Ze heeft nog de hele week! En jij hebt de hele week om haar bewust ervan te maken dat het verstandig is om deze opdrachten te maken...
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Je kan haar wel helpen met het maken van een planning zodat ze die opdrachten wel vrijdag af heeft. Hoeveel tijd kost het maken van 1 opdracht, hoeveel tijd heeft ze er dus in totaal voor nodig, wanneer zou ze eraan kunnen werken? Daar heeft ze veel meer aan.
Alle reacties Link kopieren
great idea... why not tie her shoelaces while you're at it
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Oh Noors, was er al bang van ;-D
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Je zal wel gek zijn! Laat haar lekker zelf werken. Jammer joh, het is mooi weer maar als je nu ff doorbuffelt kan je morgen van het mooie weer genieten. Hup met die geit..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
poldervrouw schreef:
17-06-2019 15:27
nee.. iets met billen en blaren. Dat had ze maar op tijd moeten beginnen. Als ze zelf niet die verantwoording draagt dan zal ze het zeker niet leren als jij het doet. Ze staat er al niet best voor en ze heeft blijkbaar niet de motivatie om het op te pakken.

Telefoon weg, beneden aan de keukentafel en jij er naast.. En ZELF laten doen. Alleen maar zorgen dat ze het maakt. Ik zou ook niet de antwoorden nakijken, wat leert ze daar dan van ?
Door de antwoorden na te kijken kan ze haar dochter wijzen op een fout zodat ze het nog eens kan doen.
Ik zou het wel doen. Sterker nog, ik heb het ook wel gedaan. Oa een werkboekje voor wiskunde waar uren werk in zat, vooral grafiekjes kleuren e.d. Dochter pakte dat de avond voor het inleveren en toen bleek het dus tegen te vallen.
Gewoon lekker laten.
Vrijdag is toch nog een heel eind weg! Lekker zelf laten maken.
Alle reacties Link kopieren
Als leerkracht Engels: absoluut niet! Je kind met oefeningen helpen is iets anders dan het werk in haar plaats te doen. Hoe kan ze op die manier groeien? Wat leert ze daar nu mee? Dat ze wint als ze geen zin heeft, want jij lost het toch wel even voor haar op. Als leerling ben je ook wel een beetje verantwoordelijk voor je eigen leerproces, kom op. Als er geen moeite in gestoken wordt, zal er ook niets nuttigs uit komen. Jammer voor haar.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
Door de boel te bedonderen bereikt ze haar doel makkelijker dan door hard werken. Lijkt me iets dat je haar allang had moeten leren. Doen dus!
Alle reacties Link kopieren
Een grapje toch zeker? Uiteindelijk help je haar daar niet mee. Misschien wel fijn als ze tussendoor een hapje/drankje en wat extra aanmoediging krijgt. Beetje TLC. En herhaling van het gesprekje over “hoe plan ik mijn huiswerk” misschien. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven