Zand, overal zand

19-04-2018 17:56 87 berichten
Nu het lekkerder weer wordt, is het zandbakseizoen hier duidelijk begonnen. Overal ligt zand! Ik probeer het te voorkomen door hem bij de duer zijn schoenen en sokken uit te laten trekken, waar dan een flinke lading zand uitkomt. maar blijkbaar zit het ook in zijn kleding? Maar om hem nou elke keer na school te laten verkleden vind ik ook zo rigoreus, en bovendien heeft ie nu ook een zandbak in de tuin

Ik vroeg me af of iemand nog tips heeft om het zand wat meer te weren uit huis?
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me daar niet druk over, gewoon wat vaker stofzuigen. Hier gister vieze voetjes door spelen met water en zand wat is gaan schuren in nieuwe sandaaltjes :( veel vervelender
Kind weg doen. Dan weer je heel veel zand in huis.

Je overdrijft..over het zand en ook in je reactie net.
Hier hebben we een buitenspeelbroek die over de gewone broek heen kan en met bandjes onder de schoenen zit = geen zand. Als het echt heel warm is dan hebben we een lange inloopmat over de gehele gang die het zand vasthoud. Ideaal ding!
Tornacense schreef:
19-04-2018 18:46
Uitkloppen voor ie binnenkomt.
Binnenkomen langs garage of washok ofzo.
Alle kleding en schoenen daar uit (jep, desnoods zelfs zijn onderbroek) en daarna recht de douche in.
Dat deed mijn moeder, haha.
Zodra we 's avonds naar binnen werden geroepen na het buiten spelen bij de achterdeur op de deurmat kleren en schoenen uit en linea recta in bad. En mijn moeder deed daarna iedere avond beneden stofzuigen en dweilen.

Ze heeft ons altijd met liefde onze zandbak gegund maar was dolblij toen we die leeftijd waren ontgroeid en de zandbak de deur, of beter gezegd de tuin uit kon ;-D
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Helaas geen tips, behalve accepteren en veel stofuzigen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik toch makkelijk: vooral niet extra stofzuigen, dan blijf je bezig. Niemand krijgt er toch wat van als er zand in huis ligt?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
rozegeranium schreef:
19-04-2018 19:09
Hier hebben we een buitenspeelbroek die over de gewone broek heen kan en met bandjes onder de schoenen zit = geen zand. Als het echt heel warm is dan hebben we een lange inloopmat over de gehele gang die het zand vasthoud. Ideaal ding!
Hier hebben we een stofzuiger. En een bezem.
Alle reacties Link kopieren
Dan klop je 'm toch niet goed uit blijkbaar. Zakken, broekomslagen, borstel door het haar. En ja de sokken en schoenen. Hang zo'n borstel bij de deur en haal ff de zwiffer er langs. Je maakt je echt te kribbig om een beetje zand.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-04-2018 19:14
Wat ben ik toch makkelijk: vooral niet extra stofzuigen, dan blijf je bezig. Niemand krijgt er toch wat van als er zand in huis ligt?
Welja, het went. Wij hadden een vakantieadres op het strand. Dan ontkom je er niet aan (met dreumes) dat je zelfs slaapt in een bed met zand.
Na twee dagen geef je het gewoon op.
frizz wijzigde dit bericht op 19-04-2018 19:29
0.13% gewijzigd
Goed hun kleding uitkloppen bij de tuindeur en dan meteen schoenen/ laarzen/ sandalen uit bij binnenkomst en extra stofzuigen. Ik heb er ook een hekel aan, alles gaat tussen de V-groeven van het laminaat zitten en de vloer wordt er ook niet mooier op. Maar hé, maar de kinderen vermaken zich.
Solomio schreef:
19-04-2018 19:14
Wat ben ik toch makkelijk: vooral niet extra stofzuigen, dan blijf je bezig. Niemand krijgt er toch wat van als er zand in huis ligt?
Ik krijg daar de kriebels van. Dus er krijgt hier wel degelijk iemand iets van zand. in huis. Ik loop bijna altijd op blote voeten en vind zand onder mijn voeten in huis gewoon vreselijk. Dat gevoel, brrr. En al helemaal als ik het dan mee naar boven loop en in bed! Bah, hier dus gewoon bij de deur uitkloppen en schoenen en sokken uit. En vooral geen zandbak in de tuin!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
19-04-2018 19:32
Ik krijg daar de kriebels van. Dus er krijgt hier wel degelijk iemand iets van zand. in huis. Ik loop bijna altijd op blote voeten en vind zand onder mijn voeten in huis gewoon vreselijk. Dat gevoel, brrr. En al helemaal als ik het dan mee naar boven loop en in bed! Bah, hier dus gewoon bij de deur uitkloppen en schoenen en sokken uit. En vooral geen zandbak in de tuin!
Slippers aantrekken?
Next2UinMalibu schreef:
19-04-2018 18:22
Kinderen overal kinderen..
:rofl:

Ik krijg ze nooit weg met de stofzuiger..
vaporilla schreef:
19-04-2018 19:36
Slippers aantrekken?
Waarom? Mijn manier werkt prima. Ik heb hier nooit zand in huis.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
19-04-2018 19:24
Welja, het went. Wij hadden een vakantieadres op het strand. Dan ontkom je er niet aan (met dreumes) dat je zelfs slaapt in een bed met zand.
Na twee dagen geef je het gewoon op.

Idem, wij woonden in een nieuwbouwwijk, lees bouwput. Ons huis was als één van de eersten klaar. Dus héél lang (anderhalf jaar of zo) hebben we in die bouwput gewoond. Mijn kinderen vonden het geweldig, mijn hond trouwens ook.
Geen houden aan met de hoeveelheid zand in huis.

Uitschudden? Heb ik geprobeerd maar het hielp niet. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar kregen, óveral zat zand.
Maar het went idd en dan geef je het gewoon op :proud:

Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-04-2018 19:14
Wat ben ik toch makkelijk: vooral niet extra stofzuigen, dan blijf je bezig. Niemand krijgt er toch wat van als er zand in huis ligt?
Je krijgt er niet iets van als er zand in huis ligt, maar het gevoel en het geluid van zand onder je slippers, brrrrr.

Maar ja, zelfs dat ging wennen. Gelukkig.

taxi87 schreef:
19-04-2018 18:58
Ik maak me daar niet druk over, gewoon wat vaker stofzuigen. Hier gister vieze voetjes door spelen met water en zand wat is gaan schuren in nieuwe sandaaltjes :( veel vervelender
Voor het kind hoop ik?
Anders heb je de verkeerde sandalen gekocht.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
19-04-2018 20:03
Voor het kind hoop ik?
Anders heb je de verkeerde sandalen gekocht.

Denk wel dat Taxi bedoelt dat het voor haar kind vervelend is ja.

Alle reacties Link kopieren
taxi87 schreef:
19-04-2018 18:58
Ik maak me daar niet druk over, gewoon wat vaker stofzuigen. Hier gister vieze voetjes door spelen met water en zand wat is gaan schuren in nieuwe sandaaltjes :( veel vervelender

Voortaan dan lekker met blote voeten in het zand en water laten spelen?

Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
19-04-2018 19:32
Ik krijg daar de kriebels van. Dus er krijgt hier wel degelijk iemand iets van zand. in huis. Ik loop bijna altijd op blote voeten en vind zand onder mijn voeten in huis gewoon vreselijk. Dat gevoel, brrr. En al helemaal als ik het dan mee naar boven loop en in bed! Bah, hier dus gewoon bij de deur uitkloppen en schoenen en sokken uit. En vooral geen zandbak in de tuin!
Dan vooral vegen en zuigen.
Ik krijg de kriebels van vegen en zuigen. :biggrin:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Met talkpoeder kun je zand wat zo vastgekleefd is aan de huid makkelijker verwijderen zonder dat het schuurt. (Ook handig als je ze op het strand nog eens wil insmeren)
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
19-04-2018 18:36
Zelfs met hun pyjamaatje aan verspreiden ze nog zand
Bij mij schijten ze zelfs zand...

Lieve Bumba, waar ben je in verzand, he?
Alle reacties Link kopieren
vaporilla schreef:
19-04-2018 19:36
Slippers aantrekken?
Is glad!
Boem, auw...
heb ik hier al eens mogen ondervinden.
We hebben wel een tegelvloer, die wordt net een schaatsbaan.
Een*Nieuwe*Lente schreef:
19-04-2018 20:41
Bij mij schijten ze zelfs zand...

Lieve Bumba, waar ben je in verzand, he?

Nou, idd... :biggrin:

Blijkbaar denken mensen dat ik me er echt heul erg druk over maak ofzo. Dat is ook weer niet het geval. Maar weet je, ik kwam er bijvoorbeeld pas na anderhalf jaar achter dat je een stront-rompertje door die gekke vouwtjes bovenin gewoon via de onderkant kon uittrekken. :roll: Sindsdien heb ik zoiets van: ik kan beter langer ervaren moeders om tips vragen dan dat ik bijvoorbeeld over 2 jaar erachter kom dat er ook een handige hack is om zand in huis te vermijden. Meer zit er niet achter. Echt niet :mrgreen:
O en trouwens je laminaat kan ook beschadigen door het schurende effect van zand. Dus niemand krijgt wat van zand in huis.... Nee,natuurlijk niet. maar het is wel zonde als het laminaat erdoor beschadigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven