Zijn dure schoenen voor baby’s nou ECHT zoveel beter?

13-01-2021 20:53 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, nadat ik mijzelf gisteren van de bank raapte bij het googlen naar schoenen voor onze 13 maand oude dreumes vraag ik mij inmiddels het volgende af:

Zijn schoenen in maat 23 van 60-70 euro nou ECHT zoveel beter dan die van 20 euro?

Disclaimer: ik ben op de hoogte van de criteria voor goede kinderschoenen (zool kunnen dubbelvouwen tussen duim en wijsvinger, met ‘draaipunt’ onder de bal van de voet, stevige hiel, ademende stof, goede schoenmaat (niet te groot, niet te klein). Ik zou normaliter naar een schoenenzaak gaan en alles bevoelen en bekijken, maar ja, lockdown.

Goed, dat gezegdhebbende. Zoon kan inmiddels hele stukken aan de hand en zet ook stappen los. Tot nu toe hebben we leren slofjes (met hele warme sokken) voor buiten. Maar, die zijn inmiddels flink gebruikt en nu hij ook buiten graag aan de hand stapt wil ik wel wat meer. Dus ik zoek gisteren, heel naief, wat op internet en vond schoenen van 70 euro. Bunnies, Froddos, etc. In de uitverkoop 40-50 euro. En ik, ik vind dat eigenlijk hartstikke veel geld. Kind loopt nog niet los, als het zomer was geweest was ik nog niet gaan zoeken. Maar met de natte bende en kou buiten nu wel.

Eigenlijk vraag ik mij dus af: zijn die dure schoenen het ECHT waard? (Vriend is er van overtuigd dat als schoen aan de criteria voldoet de goedkope schoen net zo goed is. Ik ben zelf sneller geneigd om ook reclamepraatjes te geloven. Vandaar even een dubbelcheck.)

Wellicht een podoloog in tha house?

Oh kind is wakker.
Alle reacties Link kopieren
teletascha schreef:
13-01-2021 21:22
Ik zou voor nu eigenlijk een paar goedkope gympjes kopen voor die paar keer 5 min buiten....
en vooral binnen veel op slipsokjes laten lopen.... als kimd dan goed los loopt, en lockdown over is gaan passen in een goede winkel. Dan krijg je ook goed advies over breedte etc. En dan weet je ook waar je op moet letten wil je een meer zelf goedkopere schoenen gaan shoppen.

Dit is waar ik nu naar neig inderdaad.

Slipsokken hebben we al - binnen is het probleem niet. Het gaat echt puur dat hij lekker in de speeltuin kan rommelen met dit weer. (we hebben een waterdichte overal, dus dat is allemaal warm zat)
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen droegen zo lang mogelijk van die leren slofjes en gingen daarna over op barefootschoenen. En die zijn nieuw wel prijzig.


Ter compensatie lopen ze in de zomer toch altijd op hun blote voeten (vrijwillig hoor ;-) ) dus dan koop ik hele goedkope of tweedehands schoenen voor ze... Want ze dragen ze toch niet/nauwelijks. En dan mogen de winterschoenen best wat meer kosten.
.
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
13-01-2021 21:22
Barefoot schoenen zijn tweedehands best goed te krijgen en die kunnen ook tweedehands goed. Online zou ik niet zo snel zomaar iets komen, mijn ervaring is dat alles nog best een stugge zool heeft, zou dan voor een barefootmerk gaan. Mijn zoon van bijna drie loopt al een jaar op bijna barefoot natuurrubber laarzen.. dat is ook een optie ;)

Tweedehands heeft niet mijn voorkeur, tenzij ik weet van wie het is. Met kleding en meubels prima, maar met schoenen liever niet ivm voetschimmel ed.

Ga wel kijken naar barefoot.
Alle reacties Link kopieren
@nouschi, ik ga niet quoten :proud: maar dank, daar heb ik wat aan!!
Alle reacties Link kopieren
Als extra tip, bunnies vallen heel klein, zeker in die maten. Als je voor bunnies gaat bestel dan een a twee maten groter.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Pergamon schreef:
13-01-2021 21:29
Tweedehands heeft niet mijn voorkeur, tenzij ik weet van wie het is. Met kleding en meubels prima, maar met schoenen liever niet ivm voetschimmel ed.

Ga wel kijken naar barefoot.
Als het om waterdicht gaat, dat heb je weinig in barefoot. Druppies en bergstein zijn goed verkrijgbare bijna barefoot regenlaarzen. Op Facebook is een barefoot praatgroep en barefoot verkoopgroep met heel veel info. Je mag me een pb sturen als je de namen wilt.
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
13-01-2021 21:38
Als het om waterdicht gaat, dat heb je weinig in barefoot. Druppies en bergstein zijn goed verkrijgbare bijna barefoot regenlaarzen. Op Facebook is een barefoot praatgroep en barefoot verkoopgroep met heel veel info. Je mag me een pb sturen als je de namen wilt.

Ohja Druppies en Bergstein ken ik wel!
Alle reacties Link kopieren
Antwoord: NEE.
Mijn jongste heeft licht afwijkende voetjes, we hebben contact met fysio en podoloog van een academisch ziekenhuis. Voor haar schoenen maakt een speciale aan het ziekenhuis verbonden schoenmaker zooltjes. Hij vond onze Adidas sneakers perfect en vele malen beter dan veel schoenen van leer. Want veel lichter en buigzamer, maar met goede ondersteuning. Hij gaf ons als tip dat de schoenen bij de hiel hoger moeten zijn dan aan de voorkant, vanwege die steun.
Ik zou nooit zoveel geld uitgeven aan kinderschoenen, want het is echt niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Voor die periode kocht ik die halfhoge leren all stars met klittenband. Flexibele van gympen, het makkelijke schoonmaken van leer (vochtige doek) en niet de hele schoen vol zand (halfhoog). Bonus: de ‘stootbumper’ a.k.a. neus die standaard op dat model zit. De overstap van leren slofjes naar dit soort schoeisel was niet zo groot en het schoeisel ook niet zo zwaar. De ‘nette’ schoenen die mijn moeder had gekocht waren echt te zwaar voor zoon (ging er echt mee ‘sloffen’).

Later was ik duurder uit, zelfs voor drie maanden de schoenen heel houden was een uitdaging. Dus schoenen nodig met heel veel ‘stootrubber’ aangezien ze dubbel dienst deden als voetrem op de loopfiets of driewieler (Bisgaard, Develab).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Die van mij lopen nu ook veel op regenlaarzen, mede omdat onze vaste kinderschoenenwinkel geen onlineshop heeft :"-(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Mijn meiden hebben ook schoentjes van Ik-ke, shoesme of hush puppie ofzo. Ik vind het fijne merken, het materiaal voelt toch fijner dan de goedkopere schoentjes van bijvoorbeeld scapino of bristol ofzo.

Ik keek altijd naar de iets duurdere merken en zocht dan een schoentje uit in de sale. Uiteindelijk worden ze vaak kort maar wel intensief gebruikt.

Zoiets bijvoorbeeld lijkt me prima en is ook betaalbaar https://www.durlinger.com/ik-ke-babysch ... 36277.html

Ik kan je trouwens ook een IELM pak aanraden. Die hebben mijn kids sinds ze buiten 'lopen' (kruipen, vallen, klimmen, etc.) en vind ik echt ideaal voor die kleintjes! En dan dus ook gewoon een printje dat toevallig in de sale is ;-)
Het lijkt me nu lastig om eerste schoenen te kopen.. Mijn jongste is altijd moeilijk geweest met schoenen. Het zit niet snel goed. Eerste schoenen waren van daumling, die heeft hij gehad tot ze zijn maat niet meer maakten in dat modelletje. Die hadden een flexibele zool, en verder niks bijzonders. Uiteindelijk was dat mijn criterium: kan kind er gewoon op weglopen.. Zo niet, dan niet kopen.

Nu, jaren later, geef ik hem aan een schoenen verkoper en zeg: succes, laat maar weten wat het geworden is. Dus aan mij heb je niks qua tips, ik hoop heel erg dat de lockdown voorbij is voordat de schoenen te klein zijn..
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
13-01-2021 21:43
Antwoord: NEE.
Mijn jongste heeft licht afwijkende voetjes, we hebben contact met fysio en podoloog van een academisch ziekenhuis. Voor haar schoenen maakt een speciale aan het ziekenhuis verbonden schoenmaker zooltjes. Hij vond onze Adidas sneakers perfect en vele malen beter dan veel schoenen van leer. Want veel lichter en buigzamer, maar met goede ondersteuning. Hij gaf ons als tip dat de schoenen bij de hiel hoger moeten zijn dan aan de voorkant, vanwege die steun.
Ik zou nooit zoveel geld uitgeven aan kinderschoenen, want het is echt niet nodig.

MET DANK!!
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
13-01-2021 21:56
Mijn meiden hebben ook schoentjes van Ik-ke, shoesme of hush puppie ofzo. Ik vind het fijne merken, het materiaal voelt toch fijner dan de goedkopere schoentjes van bijvoorbeeld scapino of bristol ofzo.

Ik keek altijd naar de iets duurdere merken en zocht dan een schoentje uit in de sale. Uiteindelijk worden ze vaak kort maar wel intensief gebruikt.

Zoiets bijvoorbeeld lijkt me prima en is ook betaalbaar https://www.durlinger.com/ik-ke-babysch ... 36277.html

Ik kan je trouwens ook een IELM pak aanraden. Die hebben mijn kids sinds ze buiten 'lopen' (kruipen, vallen, klimmen, etc.) en vind ik echt ideaal voor die kleintjes! En dan dus ook gewoon een printje dat toevallig in de sale is ;-)
De eerste Ielm pakken zijn al te klein :proud:, desondanks bedankt voor de tip! Inderdaad ideale pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam speciaal even in dit topic kijken of Nouschi het befaamde artikel weer had gepost. Ja dus ;-D

Gezonde kindervoetjes hebben helemaal geen bijzondere ondersteuning nodig. Zoon van 7 draagt vooral goedkope sneakers en tweedehandsjes. De prachtige nauwelijks gedragen leren schoenen die we onlangs kregen, vindt hij stom :'(

Zoon is vrij klein maar de snelste van zijn klas met hardlopen. We hebben hem dus geen ongelukkige voeten bezorgd, hoera!
Alle reacties Link kopieren
De schoentjes van, van Haren merk Elefante. Zijn super goed! En werd ons aangeraden door iemand die altijd in kinderschoenenwinkels werkte. Daarbij zijn ze heel goed betaalbaar!
Als het vooral voor de speeltuin is voor nu: regenlaarzen/snowboots. Althans, ik weet niet hoe het bij jullie speeltuin is op het moment maar hier is het een natte en modderige boel. Dus lekker (warme!) laarsjes aan, buitenspeeloveral (Ielm :yes: ) aan en gaan met die banaan. Zo lopen hier alle jonge kinderen er nu bij ongeveer.
Regenboogm schreef:
13-01-2021 22:06
De schoentjes van, van Haren merk Elefante. Zijn super goed! En werd ons aangeraden door iemand die altijd in kinderschoenenwinkels werkte. Daarbij zijn ze heel goed betaalbaar!
Ja die zijn superfijn inderdaad, hier ook een fan :)
Het zou toch ook gek zijn dat ze op de parketvloer vooral op blote voeten moeten lopen, en dan buiten ‘opeens’ heel veel ondersteuning nodig hebben..
Schoenen moeten beschermen tegen roestige spijkers op straat en kou, maar dat is het ook wel. Maar das mijn boerenverstand, wie weet welke verwijten ik later krijg van de kinderen (o wacht, dat weet ik al: ze mogen geen schoenen met lampjes)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook altijd goedkope schoenen. Wij hadden gewoon het geld niet voor duurdere schoenen. Wel altijd naar de zool gevoeld inderdaad. En ze moeten goed passen.

Kinderen zijn nu tieners en mankeren niks aan hun voeten. Ondertussen hebben we wel het budget voor duurdere schoenen dus krijgen ze dat.
Alle reacties Link kopieren
MallePietje75 schreef:
13-01-2021 22:08
Het zou toch ook gek zijn dat ze op de parketvloer vooral op blote voeten moeten lopen, en dan buiten ‘opeens’ heel veel ondersteuning nodig hebben..
Schoenen moeten beschermen tegen roestige spijkers op straat en kou, maar dat is het ook wel. Maar das mijn boerenverstand, wie weet welke verwijten ik later krijg van de kinderen (o wacht, dat weet ik al: ze mogen geen schoenen met lampjes)
Ja, dat snap ik ook nooit zo goed. Alsof kinderen die binnen als een soort tankje door de woonkamer denderen buiten ineens veranderen in tere, broze brekebeentjes.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zal wel weer ontaard zijn maar die van mij heeft leren lopen op de meest flubberige sandaaltjes van €5 van de HEMA. Enige dat hij aan z’n voetjes liet trekken.

Daarna heeft hij maandenlang op een soort waterschoenen gelopen. Schoenen kopen is nog altijd een compleet drama met hem, meestal draagt hij nikes, die gaan wel, of in de winter van die Timberland-achtige dingen.

Hele dure schoenen zijn meestal het ergst, daar gaat hij het hardst van gillen.

Hij heeft wel een beetje doorgezakte voetjes, maar dat heeft hij al sinds lang voor hij zijn eerste schoentjes kreeg en een bevriende kinderfysio heeft me ervan verzekerd dat dat heel normaal is bij kleine kinderen. Je moet er alleen naar laten kijken als je nooit een boogje in het voetje ziet dacht ik, dus ook niet als ze op hun teentjes staan. Zoiets iig, ik weet het niet meer precies.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hier een dreumes van anderhalf die nu voorzichtig begint met aan de hand lopen.
Langs de muren en tafels/banken loopt hij al een hele tijd.

Ik hoop dat ik binnenkort naar een winkel kan om samen met hem schoenen te kunnen kopen.
Nu dat het zo nat en koud is, speelt hij toch niet buiten, aangezien hij alleen kan kruipen.

Heb van een vriendin 1 paar stoere schoenen gekregen (2e hands), maar die zijn veel te zwaar voor hem, daar kan hij echt niet op lopen helaas.
Heb hele flexibele all stars laag model met klittenband die heeft hij nu aan naar buiten/opvang, maar worden nu bijna te klein...
Wat Nouschi zegt dus. Ik heb dat ooit ook eens uitgezocht.

Verder hier nog een link van de Consumentenbond. https://www.consumentenbond.nl/verzorgi ... -op-letten
Alle reacties Link kopieren
Hier daarom ook altijd schoenen in de aanbieding. 70 euro voor kinderschoenen vind ik echt bizar.
Pasvorm, breedte, hele soepel zijn, niet op sloffen en makkelijk aan kunnen trekken zijn het belangrijkste. Dus als de goedkopere elefantes goed zitten, vooral doen! Helaas paar dochter hier de wat goedkopere merken niet goed, maar met goed zoeken hoef je ook van de duurdere merken eigenlijk nooit de volle mep te betalen.

Tip omdat je nu niet naar de winkel kan voor advies: meet de voet van je dreumes op in lengte, en kijk per merk met welke maat dat overeen komt (verschilt wel eens). Als de schoen er is, neem de binnenzool er uit, en zet voet er op. Kind moet minimaal een cm over hebben voor de grootste teen, anders hebben ze niet genoeg ruimte om te groeien en zijn ze heel snel te klein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven