Zijn dure schoenen voor baby’s nou ECHT zoveel beter?

13-01-2021 20:53 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, nadat ik mijzelf gisteren van de bank raapte bij het googlen naar schoenen voor onze 13 maand oude dreumes vraag ik mij inmiddels het volgende af:

Zijn schoenen in maat 23 van 60-70 euro nou ECHT zoveel beter dan die van 20 euro?

Disclaimer: ik ben op de hoogte van de criteria voor goede kinderschoenen (zool kunnen dubbelvouwen tussen duim en wijsvinger, met ‘draaipunt’ onder de bal van de voet, stevige hiel, ademende stof, goede schoenmaat (niet te groot, niet te klein). Ik zou normaliter naar een schoenenzaak gaan en alles bevoelen en bekijken, maar ja, lockdown.

Goed, dat gezegdhebbende. Zoon kan inmiddels hele stukken aan de hand en zet ook stappen los. Tot nu toe hebben we leren slofjes (met hele warme sokken) voor buiten. Maar, die zijn inmiddels flink gebruikt en nu hij ook buiten graag aan de hand stapt wil ik wel wat meer. Dus ik zoek gisteren, heel naief, wat op internet en vond schoenen van 70 euro. Bunnies, Froddos, etc. In de uitverkoop 40-50 euro. En ik, ik vind dat eigenlijk hartstikke veel geld. Kind loopt nog niet los, als het zomer was geweest was ik nog niet gaan zoeken. Maar met de natte bende en kou buiten nu wel.

Eigenlijk vraag ik mij dus af: zijn die dure schoenen het ECHT waard? (Vriend is er van overtuigd dat als schoen aan de criteria voldoet de goedkope schoen net zo goed is. Ik ben zelf sneller geneigd om ook reclamepraatjes te geloven. Vandaar even een dubbelcheck.)

Wellicht een podoloog in tha house?

Oh kind is wakker.
Ik las, toen mijn kinderen aan schoentjes toe waren, een artikel van een podoloog die erg anti-verantwoorde schoenen was. Een kind dat leert lopen moet zelf zijn balans zoeken en de juiste voetspieren trainen en een stevige schoen neemt die functies over, waardoor het de verkeerde dingen aan kan leren.

Toen was ik om en kocht enkel goedkope meuk 😆
TijdvoorTaart schreef:
14-01-2021 15:12
Ik las, toen mijn kinderen aan schoentjes toe waren, een artikel van een podoloog die erg anti-verantwoorde schoenen was. Een kind dat leert lopen moet zelf zijn balans zoeken en de juiste voetspieren trainen en een stevige schoen neemt die functies over, waardoor het de verkeerde dingen aan kan leren.

Toen was ik om en kocht enkel goedkope meuk 😆
Dat is dus barefoot, wat ze noemt. Maar als je een beetje duurzame barefootschoenen wilt ben je ook zo 60 euro kwijt ;)
Alle reacties Link kopieren
Nouschi, is er ook nog een linkje naar jouw artikel te vinden? Ik wil het graag naar iemand doorsturen. Ik zag dat het al oud is en Google hielp me niet.
https://www.loopvisie.nl/kinderschoenen-en-tips/

Niet van het Parool zelf.
Alle reacties Link kopieren
Of via marktplaats? Genoeg nieuwe schoenen die aangeboden worden!
Overigens zou mijn enige criterium zijn dat ze van leer zijn. En dat ze goed passen. Maar ik heb ze altijd via marktplaats of in de dikke vette sale gekocht
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
29-01-2021 18:39
https://www.loopvisie.nl/kinderschoenen-en-tips/

Niet van het Parool zelf.
Ah, thanks !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven