Zonnebrandcreme / sun block voor kleuters zonder rotzooi

15-04-2019 11:43 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft een gevoelige huid en zal bij de minste zon al aan de sun block moeten gaan.
Wat voor sun block is aan te raden voor jonge kinderen, in dit geval kleuterleeftijd?

Liefst een variant die goed werkt en tevens ook zo natuurlijk mogelijk zonder al te veel rotzooi.
Nitflex schreef:
15-04-2019 13:02
Factor 50 biedt vaak een schijnveiligheid waardoor mensen te lang in de zon blijven.

Dit inderdaad.

En er zijn nog veel meer veiligheidsmaatregelen voor jonge kinderen.

* Een hoofddeksel wat ook de nek beschermt
* UV beschermende kleding (bv shirtje)
* Zonnebril
* Uit de zon houden tussen 11 en 15 uur
* Zoveel mogelijk in de schaduw laten spelen
* Kinderen onder de 1 jaar altijd uit de volle zon houden
* Veel (water) laten drinken
* regelmatig en royaal smeren van zonnebrandcrème

En dit alles ook bij factor 50 en ook herhalen bij waterproof crème.
Je ziet vaak dat ouders denken dat het met een speciale kindercrème met factor 50 wel goed komt, maar dat is schijnveiligheid!
UV beschermende kleding helpt nog altijd beter, en vergeet aub dat hoofddeksel niet!
En 'sun block' is misleidend, want 'sun block' bestaat helemaal niet!
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
15-04-2019 11:49
Ik heb Lovea geprobeerd, maar die raad ik niet aan. Mijn kinderen waren na een half uur rood, alsof het niets deed. Ik ben vorig jaar dus weer overgestapt op gewone zonnebrandcreme, ook niet goed, maar beter dan huidkanker.
Wat bijzonder. Die werkt hier perfect.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 11:51
99.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lovea werkte hier ook averechts. Man man, mijn kind leek wel schuurpapier. Gillend onder de douche want alles deed pijn.

Sindsdien gebruik ik La Roche Posay. Dit is echt de enige waar mijn kinderen totaal niet op reageren. Is er ook in factor 50.

De dermatoloog gaf toen aan dat we voor iets moesten gaan dat niet comodogeen was.
Het is prijzig spul maar voor mij echt een geschenk uit de hemel.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
lievemas schreef:
15-04-2019 12:19
Zonnebrandcreme van Drs Leenarts, is een dermatologe. Smeert ook erg fijn. Hier een dochter met een gevoelige huid, krijgt jeuk van verschillende zonnebrendcremes maar reageert heel goed op deze. Onder andere te koop bij etos, ook in mini verpakking, ideaal als je even wilt proberen of het iets is.
Succes in je zoektocht!
:applause: eens
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-04-2019 12:30
Factor 30 en 50 is maar een minimaal verschil.
En regelmatig insmeren is belangrijker dan factor. Veel mensen zijn nogal geneigd om te niet vaak genoeg en te weinig te smeren als ze anti-zonnebrandmiddel opdoen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig en royaal smeren inderdaad.
Succes met je keuze!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet eigenlijk niet goed of het een feit of fabel is maar ik heb altijd geleerd dat je zonnebrandcrème geen jaar moet bewaren als het eenmaal geopend is. Ik koop dus elk jaar nieuwe.

Omdat je schreef dat je die van vorig jaar gaat gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
La roche posay 50 voor kinderen. Te koop bij elke apotheek. Echt topspul, komt ook erg goed uit testen van de consumentenbond.
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
15-04-2019 16:04
Ik weet eigenlijk niet goed of het een feit of fabel is maar ik heb altijd geleerd dat je zonnebrandcrème geen jaar moet bewaren als het eenmaal geopend is. Ik koop dus elk jaar nieuwe.

Omdat je schreef dat je die van vorig jaar gaat gebruiken.
Je kunt het nog wel gebruiken. De consumentenbond heeft dat onderzocht. Wel gaat de beschermingsfactor achteruit, dus je moet vaker smeren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
15-04-2019 14:45
En regelmatig insmeren is belangrijker dan factor. Veel mensen zijn nogal geneigd om te niet vaak genoeg en te weinig te smeren als ze anti-zonnebrandmiddel opdoen.
In Australië overwegen ze om factor 50 af te schaffen, omdat het weinig toevoegt en er toe leidt dat mensen te lang in de zon blijven. 50 klinkt veel meer dan 30, maar je kunt maar een fractie langer in de zon zitten.

In Amerika hebben ze zelfs spf 100, dat is in de EU en Australië verboden, want ook dat levert nauwelijks meer bescherming tov 50.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-04-2019 17:12
In Australië overwegen ze om factor 50 af te schaffen, omdat het weinig toevoegt en er toe leidt dat mensen te lang in de zon blijven. 50 klinkt veel meer dan 30, maar je kunt maar een fractie langer in de zon zitten.

In Amerika hebben ze zelfs spf 100, dat is in de EU en Australië verboden, want ook dat levert nauwelijks meer bescherming tov 50.
Hier zijn de dermatologen ook tegen! http://gezondheid.blog.nl/actualiteiten ... gevaarlijk
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Dr leenarts smeert fijn uit. Weleda is zonder troep, maar veel te dik.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook dochter met exzeemklachten. Ze bleek allergisch voor notenolie in zonnebrandcreme. Dermatoloog adviseerde om gewoon te proberen. Dil laagje in de elleboogplooi is goede test.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het onder de zonnebrand creme zonder troep valt, maar ik gebruik Vision voor mijn dochter met gevoelige huid. Dit gaat eigenlijk altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Lulu62 schreef:
17-04-2019 20:33
Geen idee of het onder de zonnebrand creme zonder troep valt, maar ik gebruik Vision voor mijn dochter met gevoelige huid. Dit gaat eigenlijk altijd goed!
Van Vision kregen mijn beide kinderen dus een open ruwe huid zoals schuurpapier. De hele vakantie gehuild van de pijn want in de vervangende zonnebrandcrème zat dezelfde stof waar ze dus zo heftig op reageerden.

Ik zou de zonnebrandcrème die je koopt eerst een paar dagen proberen voordat je het echt in de zon gebruikt.

Hier reageerden ze op oxybenzone waarschijnlijk want dat zat ook in de vervangende creme die ik in een Italiaanse apotheek kocht.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
louise1 schreef:
17-04-2019 20:49
Van Vision kregen mijn beide kinderen dus een open ruwe huid zoals schuurpapier. De hele vakantie gehuild van de pijn want in de vervangende zonnebrandcrème zat dezelfde stof waar ze dus zo heftig op reageerden.

Ik zou de zonnebrandcrème die je koopt eerst een paar dagen proberen voordat je het echt in de zon gebruikt.

Hier reageerden ze op oxybenzone waarschijnlijk want dat zat ook in de vervangende creme die ik in een Italiaanse apotheek kocht.
Ach dat is wel echt heel sneu :(
Alle reacties Link kopieren
Lulu62 schreef:
17-04-2019 20:51
Ach dat is wel echt heel sneu :(
Ja best wel want ook de derde creme, van mijn zusje, hielp niet. Maar goed, toen was hun huid ook al behoorlijk beschadigd :'(
De laatste dagen hebben we niks meer gesmeerd en moesten ze pet en t-shirt van ons aan houden in zwembad. We hadden toen een huis met eigen zwembad dus dat kon gelukkig. Geen strenge badmeester.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Het continue herhaald insmeren is wat lastig als de kinderen op school zijn.
Mijn zoon heeft wel een roller mee met zonnebrand creme en we hebben hem laten oefenen hoe hij het zelf op kan doen.

Maar ja, hij is 4, dus dat gaat niet zo geweldig. Hij doet het wel, maar hij is er niet zo heel goed in qua goed uitsmeren. En de juffen willen doorgaans geen extra activiteiten doen.

Bij de BSO heb ik aangegeven dat ze hem gewoon kunnen insmeren want dat durfden ze niet voor het geval hij niet tegen de zonnebrandcreme kon.

Dus we wachten af.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje over de baby smeerselen die jullie noemen.. welke vlekt niet in de kleding?
Ik twijfel tussen Naif La Roche Posay of Dr Leenarts
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
15-04-2019 12:01
Suncover van Jetske Ultee. Ik ben daar destijds opgekomen omdat ik een zonnebrandcrème met veilige filters zocht, geschikt voor de gevoelige huid. We gebruiken hem nu al jaren naar volle tevredenheid. Is factor 30 maar echt nooit verbrand. Zonder parfum, dus ruikt niet bepaald lekker, maar dat is het enige nadeel dat ik kan bedenken.
Inderdaad een grote aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die hier verstand van hebben: ik lees best veel over uv werende kleding voor jonge kinderen. Voegt dat nou echt wat toe? Ik heb dus nog nooit gehoord dat iemand door zijn of haar kleding heen verbrandde, dus waar die uv werende kleding dan goed voor is, is mij echt een raadsel.
Zit daar een idee achter of is dat gewoon slim marketen?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik uv werende kleding voornamelijk als badkleding. Dat bedekt over het algemeen meer dan alleen een zwembroek of badpak. De delen die niet bedekt zijn smeer ik dan in.

Edit: het KWF legt t even écht uit ;) https://www.kwf.nl/voorkomen/zon-uv-hui ... leren.aspx
sinrostro wijzigde dit bericht op 22-04-2019 10:09
26.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lulu62 schreef:
17-04-2019 20:33
Geen idee of het onder de zonnebrand creme zonder troep valt, maar ik gebruik Vision voor mijn dochter met gevoelige huid. Dit gaat eigenlijk altijd goed!
Maar Vision ís ook echt troep. Dat wordt echt afgeraden, er zitten zoveel schadelijke stoffen in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven