Zoon op voetbal, haalbaar zonder eigen auto?

07-12-2017 12:59 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag

Mijn zoon is zo gek op voetbal. Al jaren lang, maar omdat ik niet over eigen vervoer beschik heb ik hem op gymnastiek gezet omdat dat op 1 locatie in de buurt zit.
Maar het staat hem steeds meer tegen. Al een paar jaar vraagt hij om voetbal. Ik had hem ook een paar initiatielessen van andere soorten teamsport laten deelnemen maar hij wil echt op voetbal.
Nu ben ik echt een leek op het gebied van jeugdvoetbal maar ik wilde het een kans geven.
Nu hoor ik van anderen dat het best zwaar is, de trainingen, de wedstrijden, de uitwedstrijden. Er wordt verwacht dat jij als ouder ook eens rijdt..
En daar zit het probleem hem, ik ben alleenstaand, heb nog een dochter rondlopen en GEEN AUTO...
Het schijnt dat er 2 uit wedstrijden per maand zijn. Kan er iets geregeld worden voor ouders die geen auto hebben?
Stel dat mijn zoon ergens tijdens een uit wedstrijd een been breekt, moet ik hem zelf op de een of andere manier gas halen vanuit een of ander dorpje ergens in de provincie (ik raak daar alleen met het ov) of wordt er iets vanuit de verzekering geregeld?
Is voetbal sowieso wel haalbaar voor mijn zoon als ik dus met zulke beperkte transportmiddelen zit (alleen een fiets dus)

Ik gun het hem zo erg. Ik weet dat de sport is waar hij alles in kwijt kan. Hij is altijd met zijn bal bezig, wil altijd buiten voetballen. Hij zou zo blij zijn als hij EINDELIJK op een echte club kan

Ps vader is uit beeld, dus ik moet het echt helemaal zelf doen als hij op voetbal zou gaan.
mabido wijzigde dit bericht op 04-01-2019 22:59
0.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mabido schreef:
07-12-2017 15:29
Leuk om te lezen allemaal
(Sorry, ik moet je even quoten anders kan ik niet reageren):
Jahoor, gewoon lekker doen! Hier jarenlang voetballende zoon gehad en wél een auto, maar ik was toch vaak afhankelijk van anderen omdat mijn vriend bijna altijd op zaterdag werkt en de auto dan nodig had. Nooit een probleem geweest. Ik bood altijd wel een bijdrage in de benzine aan (hoefde nooit) en betaalde de koffie in de rust ofzo. Je zal zien dat je snel kennissen maakt daar met wie je gezellig kletst langs de lijn. En als het nodig is, kan je vast wel een andere taak op je nemen, bardienst, shirtjes wassen, oid. Veel plezier!
Nothing happens for a reason
poldervrouw schreef:
07-12-2017 14:32
Hier is het Kind op voetbal ? Dan help je ook mee. Rijden. Wassen. Kantine. Schoonmaak. Het is hier verplicht om iets te doen iig.
We hadden voorheen verplichte diensten/klussen waar wij ook gewoon aan meededen. Echter de opkomst was zo laag dat de contributie is verhoogd en de diensten zijn vervallen. Daarnaast heb je 2x per voetbalseizoen de voetbaltas met was (en dan hoop je op goed weer zodat de was heerlijk buiten aan de waslijn kan).
lattemachiato schreef:
07-12-2017 13:09
Bij mijn kinderen is het nooit een probleem geweest als er 1 in het team was zonder auto, zo lang het niet een half team is, want dan wordt het lastig. Meestal wordt er gewerkt met rijbeurten, maar bij de hele jonge kinderen zie je ook wel dat alle ouders sowieso mee gaan, dan rijden er hele rijen auto's achter elkaar met 1 ouder en 1 kind erin of er wordt ter plekke besloten met elkaar mee te rijden. Als de andere ouders weten dat jij geen auto hebt zullen de meesten daar echt wel rekening mee houden. Het is wel zaak te laten zien dat je van goede wil bent, dus je kunt aanbieden daarvoor in ruil wat vaker een andere taak op je te nemen, zoals de wastas mee nemen of de limonade halen in pauze oid.
Als een kind een been breekt, al is het uit of thuis, dan wordt er een ambulance gebeld. Breekt het iets anders, waarbij je het nog wel zelf kunt vervoeren, bijvoorbeeld een pols, dan zal heus 1 van de ouders jou en kind wel even naar het ziekenhuis brengen. Als je een tijdje met elkaar voetbalt kennen ouders en kinderen elkaar wel. Niemand zal je kind aan zijn lot over laten. Mijn zoon brak een keer een pols bij een thuiswedstrijd, dus bijna iedereen was op de fiets. Eén van de ouders was gelukkig met de auto en heeft mijn man en zoon naar het ziekenhuis gebracht, terwijl ik naar huis ben gefietst om de auto te halen, waarmee ik naar het ziekenhuis ben gereden. Zulke calamiteiten zou ik me dus niet druk over maken, dan helpt echt iedereen wel hoor.

Dat is fijn als ouders dat doen, maar bij onze club (weliswaar andere sport) wordt ook het kind wiens ouders niets doen mee genomen. Een kind mag bij ons niets ontzegt worden omdat ouders niet betrokken zijn. Mooie gedachte en het werkt bij ons. Gelukkig niet meer dan één zo'n kind per team anders wordt het best lastig.

Het leuke is dat deze jongen op zijn 16e inmiddels zelf een heel betrokken vrijwilliger is.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
07-12-2017 14:32
Hier is het Kind op voetbal ? Dan help je ook mee. Rijden. Wassen. Kantine. Schoonmaak. Het is hier verplicht om iets te doen iig.
Verplicht? Wauw!
En als je nu niet kan/wil?

Ik vind dat verplichten zo raar, je betaalt toch contributie?
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
07-12-2017 18:28
Verplicht? Wauw!
En als je nu niet kan/wil?

Ik vind dat verplichten zo raar, je betaalt toch contributie?

Tja, de contributie dekt niet de kosten van vervoer. Bardiensten worden ook niet door betaalde krachten gedaan. Trainers zijn bij de jeugd ook altijd vrijwilligers.

Contributie is vaak opgebouwd uit bondscontributie, daarvoor worden de wedstrijden geregeld, en clubcontributie die vaak net aan kosten dekkend is. Onderhoud veld, materiaal, zaalhuur indien van toepassing, kleding.

De contributie moet tenminste verdubbeld worden als je alleen de bardiensten al zou willen betalen.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
07-12-2017 18:28
Verplicht? Wauw!
En als je nu niet kan/wil?

Ik vind dat verplichten zo raar, je betaalt toch contributie?
ik kocht het altijd af, was destijds 75 euro per seizoen.
ik nam meestal wel iemand mee in mijn auto naar uitwedstrijden.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
07-12-2017 19:20
ik kocht het altijd af, was destijds 75 euro per seizoen.
ik nam meestal wel iemand mee in mijn auto naar uitwedstrijden.
Afkopen? Is het anders zo dwingend allemaal?
Alle reacties Link kopieren
Mabido schreef:
07-12-2017 19:26
Afkopen? Is het anders zo dwingend allemaal?
hier wel.
ieder seizoen kreeg je een brief van de taakplichtcommissie...kon je aangeven welke taak je wilde doen.
ik geloof voor minimaal 12 uur per seizoen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Mabido schreef:
07-12-2017 19:26
Afkopen? Is het anders zo dwingend allemaal?
Dat ligt erg aan de vereniging en aan hoe lastig het is om alles geregeld te krijgen. Als er uiteindelijk genoeg ouders bereid zijn om dingen voor de club te doen, hoeft er geen 'dwang' achter gezet te worden. Als het wel lastiger wordt zullen de verzoeken om hulp dringender worden, of er volgen financiële consequenties ( taken 'afkopen', verhogen contributie). Ga het gewoon vragen bij de voetbalvereniging waar je zoon graag wil voetballen. Telefoontje of mail is denk ik het handigst om de juiste persoon te spreken te krijgen.

Zitten er geen vriendjes op de voetbal? Informeer anders even bij ouders van vriendjes die al bij de voetbal zitten.
nederlandsevrouw wijzigde dit bericht op 07-12-2017 19:38
8.31% gewijzigd
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
calvijn1 schreef:
07-12-2017 18:28
Verplicht? Wauw!
En als je nu niet kan/wil?

Ik vind dat verplichten zo raar, je betaalt toch contributie?
Voetbal is volgens mij heel goedkoop en gesubsidieerd ofzo, maar idd moet dit soort verplichtingen gewoon af te kopen zijn tegen een hogere contributie.

Vraag me af hoe TO het gaat doen als haar dochter ook oud genoeg is voor een sportclub. Wie weet gaat die ook wel op een wedstrijdsport.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-12-2017 19:37
Voetbal is volgens mij heel goedkoop en gesubsidieerd ofzo, maar idd moet dit soort verplichtingen gewoon af te kopen zijn tegen een hogere contributie.

Vraag me af hoe TO het gaat doen als haar dochter ook oud genoeg is voor een sportclub. Wie weet gaat die ook wel op een wedstrijdsport.
alle sporten en ook muziekscholen krijgen subsidie.
maar per gemeente zijn de verschillen groot.
hier krijgt de muziekschool bijv 30.000 euro subsidie per jaar, in een gemeente verderop 120.000 euro.
wij slapen nooit.
Ik snap dat niet goed met die verplichte bardiensten draaien. Ik sta bij ons bij de voetbalvereniging al een jaartje of 12 achter de bar als vrijwilliger. Het is altijd een heel gedoe om iemand in te werken en als die persoon het dan niet leuk vind en het niet meer doet is al die moeite voor niks geweest. Je kunt ook niet iedereen vertrouwen achter de bar want sommige mensen laten bekenden gewoon niet betalen. Zo veel verschillende mensen kost klauwen vol met geld want voordat mensen goed kunnen tappen zijn er al heel wat biertjes verloren gegaan. Er zijn mensen die het nooit leren om goed te tappen. Ook in de keuken moet je ingewerkt worden. Het is hetzelfde werk als in een friettent. Bij ons sta je door de weeks alleen tenzij er veel wedstrijden zijn. Dan moet je al het diploma sociale hygiene hebben anders krijgt de vereniging een flinke boete en ja daar wordt zeker wel op gecontroleerd. Zogezegd werk ik zelf achter de bar en heb ook een eigen sleutel en de code voor het alarm. Dat kun je toch niet zo maar aan iedereen geven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-12-2017 19:37
Voetbal is volgens mij heel goedkoop en gesubsidieerd ofzo, maar idd moet dit soort verplichtingen gewoon af te kopen zijn tegen een hogere contributie.

Vraag me af hoe TO het gaat doen als haar dochter ook oud genoeg is voor een sportclub. Wie weet gaat die ook wel op een wedstrijdsport.

Tegen die tijd is de zoon weer een paar jaar ouder en wil hij niet eens meer dat zijn moeder zich binnen een straal van een kilometer in de buurt van de voetbalclub bevindt - sommige 'problemen' lossen zichzelf op...

Verder sluit ik me aan bij wat hierboven al is gezegd: zoon lekker laten voetballen en meteen aangeven dat je niet kunt rijden maar wel extra wilt wassen/bardiensten draaien/clubhuizen verven etcetera.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Mabido schreef:
07-12-2017 19:26
Afkopen? Is het anders zo dwingend allemaal?
Hier niet hoor. Iedereen draagt wel eens zijn steentje bij, maar het is wel vrijwillig. Ik heb wel eens een seizoen de tenues gewassen en ook wel eens geholpen bij een toernooi of achter de kraam. Maar allemaal incidenteel en vaak ben ik er toch al om te kijken. Hier zijn genoeg vrijwilligers om de boel draaiend te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven