Zoons hun lelijke tatoeage

12-01-2018 14:39 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweeling van 16 hebben kort geleden samen een tatoeage laten zetten. Niet 1 maar meteen 2. Een grote op de bovenkant van de onderarm en 1 op de borst.
Zonder mijn toestemming! Ze zijn bij een hobbymatige thuis prutser geweest. En heel eerlijk mijn mening; idee is ontzettend mooi maar de uitvoering is prut.

Zoals jullie begrijpen was het huis toen aardig te klein.
Die tatoeages zijn er nu eenmaal, kan ze er moeilijk met een kaasschaaf afsnijden.
Vind het wel jammer dat mijn kinderen nu met 2 verlepte tatoeages rond lopen.

Ze hebben gevraagd of ze de tatoeage bij mogen laten werken.

Zit aardig in dubio;
Ergens heb ik zoiets van ga naar een goede tattooshop en laat dit bij werken.
Andere kant; wat voor signaal geef ik dan af?
Heb er nog 1 van 13 rond lopen die graag ook hetzelfde wie als zijn broers. Maar moet niet zo wezen dat hij denkt kan hetzelfde doen.
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
12-01-2018 14:45
:-D
:-D
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
12-01-2018 14:53
Jongeren van 12 tot 16 jaar mogen geen tatoeage op het hoofd, de hals, de polsen of handen. Zij mogen ook geen genitale piercing. Bij meisjes is een tepelpiercing verboden.

----
Wat raar dat jongens met goedkeuring dat wel mogen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... f-tatoeage
zal iets seksueels zijn denk ik. Dat jongens het wel mogen is weer omdat een piercing niet definitief is> die kan er altijd weer uit itt tatoeage
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
12-01-2018 14:53
Jongeren van 12 tot 16 jaar mogen geen tatoeage op het hoofd, de hals, de polsen of handen. Zij mogen ook geen genitale piercing. Bij meisjes is een tepelpiercing verboden.

----
Wat raar dat jongens met goedkeuring dat wel mogen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... f-tatoeage
Een baby zal wel niet blij worden van een gepiercete tepel bij het geven van borstvoeding.

Als dat al mogelijk is met een gepiercete tepel.

Jongens gaan geen borstvoeding geven dus geen probleem als ze hun tepels vernachelen.
Trouwens als het zo slecht gezet is, is misschien een controle van het bloed ook geen gek idee? Zou misschien niet echt hygiënisch zijn geweest daar, en je zou toch alles willen uitsluiten?
guppekop schreef:
12-01-2018 16:15
zal iets seksueels zijn denk ik. Dat jongens het wel mogen is weer omdat een piercing niet definitief is> die kan er altijd weer uit itt tatoeage
Zal eerder te maken hebben met mogelijke complicaties bij borstvoeding.
Of ze nu toestemming krijgen of niet ... ze doen het dan wel zonder toestemming.

Wat mij betreft zou ik een jaartje wachten met die toestemming.
Leren ze hopelijk toch iets bij.
LAgirl82 schreef:
12-01-2018 16:26
Trouwens als het zo slecht gezet is, is misschien een controle van het bloed ook geen gek idee? Zou misschien niet echt hygiënisch zijn geweest daar, en je zou toch alles willen uitsluiten?
Ja, hoe steriel was het daar?
En betreft de heren, zelf betalen en bij een echte tattoo shop laten bijwerken.
Zou ze echt wel even voor emmer laten lopen. Wisten ze dat je dat niet wou? Als ze 18 zijn gaan ze maar sparen voor een betere....
Alle reacties Link kopieren
Dan ben ik een ouderwets geval maar als mijn zoon over 9 jaar zo'n stunt uithaalt, dan loopt hij maar mooi rond met die zooi. Mag hij zelf gaan sparen voor iets fatsoenlijks/cover up. Wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten. Als je zo stoer en zelfstandig bent om dit te doen dan ben je ook mans/vrouws genoeg om het zelf op te lossen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-01-2018 16:26
Trouwens als het zo slecht gezet is, is misschien een controle van het bloed ook geen gek idee? Zou misschien niet echt hygiënisch zijn geweest daar, en je zou toch alles willen uitsluiten?
Inderdaad, hepatitis is snel opgelopen zo. Zou me daar nu meer zorgen over maken. Laat ze aub naar de huisarts gaan voor de zekerheid.
Oehoe!
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
12-01-2018 15:06
Laat ze eerst maar een tijdje met die lelijke tattoo rondlopen. Gelach van hun vrienden doet ze meer dan een moeder die het niks vind. Ik zou pas na de zomer gaan kijken voor een cover up.

Exact wat ik dacht. Laat maar even lopen hoor. Leuk naar het zwembad van de zomer!

Verder zou ik me vooral zorgen maken om de gezondheid van de kinderen, als het slecht gedaan is door een hobbyist dan zou ik me ook behoorlijk zorgen maken om de hygiëne. Door vieze naalden kun je bijvoorbeeld hepatitis of zelfs HIV oplopen en dat is een heel stuk erger dan een lelijke tatoeage..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat een kind van 16 toestemming nodig had voor een tatoeage en dat anders de overeenkomst niet rechtsgeldig was.

Hm, het schijnt toch te mogen. Schandalig. http://www.leeftijdsgrens.nl/leeftijdsg ... piercings/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder bijdragen aan een laserbehandeling om die rommel weer van hun lijf te krijgen. En hopen dat ze hier in de toekomst geen last van krijgen. Veel werkgevers (of stage adressen) zitten niet te wachten op personeel met grote en zichtbare tatoeages...

En ga met ze naar de huisarts voor testen ivm hygiëne.
Wat vinden ze er eigenlijk zelf van? Niet helemaal mooi of helemaal niet mooi is wel een verschil.
Verder zou ik zeggen zoek het maar lekker uit, de 'toestemming' die ze van je vragen is zoals ik het lees 'betaal jij dat bijwerken ff'.
Grapjassen :D

En niet betalen natuurlijk, ze vroegen toch ook niet of je wilde betalen toen ze gezet werden? Zelfs geen overleg, dan had je nog kunnen waarschuwen voor prutsers.
In zo'n geval zou ik keihard lachen om de mislukte tattoos en ze veel succes wensen.
Les geleerd: goedkoop is duurkoop en het gaat er echt noooooit meer af.

Nou ja met laser wel, opvallend veel 30+ers laten dat doen met die geinige tattoo. Tenminste, toen ze 19 waren was het wel lachen maar als je met je kinderen naar het zwembad gaat niet meer zo grappig.
evelien2010 schreef:
12-01-2018 21:32
Ik zou eerder bijdragen aan een laserbehandeling om die rommel weer van hun lijf te krijgen. En hopen dat ze hier in de toekomst geen last van krijgen. Veel werkgevers (of stage adressen) zitten niet te wachten op personeel met grote en zichtbare tatoeages...

En ga met ze naar de huisarts voor testen ivm hygiëne.
Ze leggen zelf maar uit aan school waarom ze geen stageplaats vinden.
En aan de gemeente / het UWV als ze straks nergens worden aangenomen en in de bijstand belanden.

Als ze zichzelf oud genoeg vonden voor zulke zaken, zijn ze ook oud genoeg om met school en dergelijke te spreken.
Vanaf 16 jaar geen toestemming meer nodig? o_o

Vind dat nog wel jong om zo’n levenslange beslissing zelfstandig te nemen. Wat je op die leeftijd leuk vindt, vindt je op latere leeftijd waarschijnlijk niet zo leuk meer.
retrostar schreef:
12-01-2018 19:46
Ik dacht dat een kind van 16 toestemming nodig had voor een tatoeage en dat anders de overeenkomst niet rechtsgeldig was.

Hm, het schijnt toch te mogen. Schandalig. http://www.leeftijdsgrens.nl/leeftijdsg ... piercings/
Daar kijk ik ook van op! Jaren geleden ging ik met een pleegzusje van me mee naar een goede, erkende tattoo/piercingshop voor een navelpiercing, ze was 17 jaar. Ze moest haar ID laten zien en vroegen of het mocht van haar ouders. Toen brak ik in en zei dat ze al jaren bij ons woonde, ik haar pleegbroer was en mijn ouders ervanaf wisten.
Zelf was ik 21+ en ging mee omdat ze niet alleen durfde :P

Pas nadat ze mijn moeder hadden gebeld en zij ook toestemming gaf, ze werd 3 maanden later 18 en een piercing kan er altijd weer uit dus vooruit maar.. maar bij uitzondering, 18 of ouder en anders nix ;)
Ze waren er heilig van overtuigd dat een navelpiercing onder de 18 niet mocht. Jaren geleden mss is de leeftijd verlaagd.

Toch raar, je mag nog eerder Andre Hazes levensgroot en definitief op je rug laten zetten dan een biertje drinken of sigaretten kopen.....
guppekop schreef:
12-01-2018 16:15
zal iets seksueels zijn denk ik. Dat jongens het wel mogen is weer omdat een piercing niet definitief is> die kan er altijd weer uit itt tatoeage
Zal denk ik eerder te maken hebben met dat borsten bij een 16 jarig meisje nog groeien en de piercing dus uit kan groeien. Dus gewoon om een onvolgroeid lichaam te beschermen.
yoshe schreef:
12-01-2018 15:06
Laat ze eerst maar een tijdje met die lelijke tattoo rondlopen. Gelach van hun vrienden doet ze meer dan een moeder die het niks vind. Ik zou pas na de zomer gaan kijken voor een cover up.
Ook na de zomer niet. Laat ze lekker zelf gaan kijken en sparen. Jongens die groot genoeg zijn om hun billen te branden zijn ook groot genoeg om op de blaren te zitten.

En ik heb niks tegen op tattoos hoor, integendeel. Mijn dochter heeft er zelfs eentje van me gekregen voor haar zestiende verjaardag. Maar die hebben we wel besteld bij een mevrouw die weet wat ze doet, en hij is echt heel mooi geworden. En door die tattoo aan haar cadeau te doen had ik ook nog een beetje inspraak over het lichaamsdeel waar ie gezet werd :proud:
Lenn12345 schreef:
12-01-2018 22:04


Toch raar, je mag nog eerder Andre Hazes levensgroot en definitief op je rug laten zetten dan een biertje drinken of sigaretten kopen.....
Misschien al maar goed.
Anders komt - onder invloed van de alcohol - Rachel er misschien ook nog bij :mrgreen:.

Mijn zus liet haar navelpiercing zetten in een zaak waar ze 16 moest zijn.
Of toelating moest hebben van ouders.
Tornacense schreef:
12-01-2018 21:58
Ze leggen zelf maar uit aan school waarom ze geen stageplaats vinden.
En aan de gemeente / het UWV als ze straks nergens worden aangenomen en in de bijstand belanden.

Als ze zichzelf oud genoeg vonden voor zulke zaken, zijn ze ook oud genoeg om met school en dergelijke te spreken.
In de bijstand nog wel :D Niet zo overdrijven... ze lopen vast niet in hun zwembroek rond daar, een shirt aantrekken doet wonderen mocht er iemand over miepen.
Als alle werkenden met tattoos 1 dag staken ligt het land plat, zeker weten!
Tornacense schreef:
12-01-2018 22:09
Misschien al maar goed.
Anders komt - onder invloed van de alcohol - Rachel er misschien ook nog bij :mrgreen:.

Mijn zus liet haar navelpiercing zetten in een zaak waar ze 16 moest zijn.
Of toelating moest hebben van ouders.
Rachel er ook nog bij, neeeee!! Of op de voorkant :D

Dat was trouwens ook in die zaak: een tattoo meteen laten zetten kon niet, je moest iets aanbetalen en pas na 3 dagen gingen ze hem dan zetten. Als iemand gedronken had ging het feest ook niet door.
Was ook maar tot 8 uur 's avonds open dus ze kregen nooit mensen uit de kroeg over de vloer.
Maar goed ook, dan krijg je die rare missers die met een biertje op en een vriendengroep héél geinig zijn.
De volgende dag al minder ;)
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
12-01-2018 21:58
Ze leggen zelf maar uit aan school waarom ze geen stageplaats vinden.
En aan de gemeente / het UWV als ze straks nergens worden aangenomen en in de bijstand belanden.

Als ze zichzelf oud genoeg vonden voor zulke zaken, zijn ze ook oud genoeg om met school en dergelijke te spreken.
:HA:
Dat zal wel meevallen, hoor.
Lenn12345 schreef:
12-01-2018 22:13
In de bijstand nog wel :D Niet zo overdrijven... ze lopen vast niet in hun zwembroek rond daar, een shirt aantrekken doet wonderen mocht er iemand over miepen.
Als alle werkenden met tattoos 1 dag staken ligt het land plat, zeker weten!
En dan willen ze sportman of redder in een zwembad worden ...
Lopen ze dus wel in korte shirtjes of zwembroek rond.

(In een ander topic van opstartster las ik iets dat haar zonen nogal sportief zijn.)
Tornacense schreef:
12-01-2018 21:58
Ze leggen zelf maar uit aan school waarom ze geen stageplaats vinden.
En aan de gemeente / het UWV als ze straks nergens worden aangenomen en in de bijstand belanden.

Overdrijven is ook een vak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven