Zorg alleen voor kinderen, waar ligt de grens

26-12-2018 23:11 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een 36 jarige alleenstaande vader van twee kinderen van 6 en 7 die op is. Ik vind het moeilijk om te blijven doen dat het goed gaat maar het gaat niet goed?
Ik ben bang, alleen en weet ook niet alles. Enige optie is wegbrengen naar mijn ex, omdat ik ze verder nergens kan brengen, maar dan ben ik ze kwijt en ik hou mega van ze, maar ben op.... iemand tips?
anoniem_380599 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 12:54
7.14% gewijzigd
redbulletje schreef:
27-12-2018 13:23
Gewoon alleen al de aanwezigheid ervan in huis lijkt me 'n verzoeking. Die maken lawaai en vragen aandacht.
Gut, het lijken wel huisdieren hè?!
Alle reacties Link kopieren
Dus je ex zat in het verleden met een verslaafde lamlul opgescheept die er niet voor haar was want verslaafd en er waarschijnlijk ook niet was Voir haar want oh zijn belangrijke zware werk.

Julliegingen scheiden en jij hebt moeder haar kinderen afgepakt. Zij moest maar genoegen nemen met de weekenden.

Nu kan jij het niet aan en moeder wil waarschijnlijk graag haar kinderen meer zien. Niet voor niets ben je bang dat je ze niet meer terug krijgt

Maar dan zeg je alsnog alles is beter dan moeder tegemoet te komen.

Dan moet je ook niet piepen dat je het moeilijk hebt.

Jij bent fldiegene die deze puinzooi veroorzaakt hebt.
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen staan niet op de eerste plaats, anders zou je gewoon doen wat het beste is voor je kinderen.
sugarmiss schreef:
27-12-2018 13:28
Dus je ex zat in het verleden met een verslaafde lamlul opgescheept die er niet voor haar was want verslaafd en er waarschijnlijk ook niet was Voir haar want oh zijn belangrijke zware werk.

Julliegingen scheiden en jij hebt moeder haar kinderen afgepakt. Zij moest maar genoegen nemen met de weekenden.

Nu kan jij het niet aan en moeder wil waarschijnlijk graag haar kinderen meer zien. Niet voor niets ben je bang dat je ze niet meer terug krijgt

Maar dan zeg je alsnog alles is beter dan moeder tegemoet te komen.

Dan moet je ook niet piepen dat je het moeilijk hebt.

Jij bent fldiegene die deze puinzooi veroorzaakt hebt.
Wie zegt dat die moeder daar wel op zit te wachten? Als zij haar kinderen meer wilde had ze dat vast heel makkelijk kunnen afdwingen bij de rechter wegens die verslaafde ex. Misschien vind ze het wel makkelijk dat hij ze door de weeks doet als zij moet werken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-12-2018 13:06
Waarom doe je het niet om de week? Nu heb jij de meeste zorg. En al helemaal in een vakantie als ze 24/7 op je lip zitten. Waarom heb je de vakantie niet half/half verdeeld?
Nou, dat valt wel mee. Hij heeft ze doordeweeks, als ze het grootste deel van de dag naar school zijn, zijn ex heeft ze in het weekend, als ze heel de dag thuis zijn. Ik denk dat het wel aardig gelijk verdeeld is, alleen nu het vakantie is, heeft hij natuurlijk meer dagen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-12-2018 13:35
Wie zegt dat die moeder daar wel op zit te wachten? Als zij haar kinderen meer wilde had ze dat vast heel makkelijk kunnen afdwingen bij de rechter wegens die verslaafde ex. Misschien vind ze het wel makkelijk dat hij ze door de weeks doet als zij moet werken.
Hij is bang ze kwijt te raken, als hij toegeeft de verzorging niet aan te kunnen.
Daar kan ik niet uit opmaken, dat moeder ze niet wil.
Alle reacties Link kopieren
Wil je het nu niet té perfect doen?

Tijdens je verslaving heb je waarschijnlijk wel het een en ander gemist van je kinderen. Heb je het gevoel, nu je clean bent, dat je moet inhalen en dat het perfect moet zijn?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve reacties, maar ook wat een trieste. Ik dwing niks af bij moeder en de verdeling is in goed overleg gegaan.
Tot nu toe komen de kinderen niks tekort, dit is ook uitgezocht door instanties.
Het gaat mij niet om wat ik vind anders zou ik alleen maar de kinderen zoveel mogelijk willen hebben.
Het gaat me juist om hun, anders zou ik ook nooit de overweging maken hun minder te zien in hun eigen belang.

Wilde gewoon is verder praten met een andere ouder en heb de lat misschien te hoog...
Alle reacties Link kopieren
Alfa34 schreef:
27-12-2018 14:14
Wat een lieve reacties, maar ook wat een trieste. Ik dwing niks af bij moeder en de verdeling is in goed overleg gegaan.
Eerder heb je het zelf over een vechtscheiding.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet zo goed waarom het voor jou 'hollen of stilstaan' is. Óf ze zijn de hele tijd bij jou, óf je geeft bij moeder aan dat je het niet aankunt en dan ben je ze ook meteen helemaal kwijt.
Waarom geef je pas aan dat dit schema voor jou - kennelijk - niet werkt op de momenten dat je het écht niet meer trekt? Waarom kunnen jullie niet overleggen over een andere, geplánde, verdeling?
Alle reacties Link kopieren
Maar WAT wordt je precies teveel dan?
Ik heb hier een peuter die non stop praat. Dat wordt mij soms teveel en dan gaat ze een dagje naar oma. De ochtenden dat ze naar de psz gaat breng ik het liefst in stilte door. Zo kan ik er beter mee omgaan.
Het is als eerste belangrijk om te weten WAT je nou precies teveel wordt.
Dan kunnen we met je meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Alfa34 schreef:
27-12-2018 14:14
Wat een lieve reacties, maar ook wat een trieste. Ik dwing niks af bij moeder en de verdeling is in goed overleg gegaan.
Tot nu toe komen de kinderen niks tekort, dit is ook uitgezocht door instanties.
Het gaat mij niet om wat ik vind anders zou ik alleen maar de kinderen zoveel mogelijk willen hebben.
Het gaat me juist om hun, anders zou ik ook nooit de overweging maken hun minder te zien in hun eigen belang.

Wilde gewoon is verder praten met een andere ouder en heb de lat misschien te hoog...
Misschien is een andere verdeling in vakanties te overleggen?
Redballoon schreef:
27-12-2018 14:30
Maar WAT wordt je precies teveel dan?
Ik heb hier een peuter die non stop praat. Dat wordt mij soms teveel en dan gaat ze een dagje naar oma. De ochtenden dat ze naar de psz gaat breng ik het liefst in stilte door. Zo kan ik er beter mee omgaan.
Het is als eerste belangrijk om te weten WAT je nou precies teveel wordt.
Dan kunnen we met je meedenken.
TO, zou je hier antwoord op willen geven?
Alle reacties Link kopieren
Een vechtscheiding in de zin van communicatie middels een tussenpersoon. Dit maakt het overleg nu moeilijk.
Waarom de kinderen volledig naar ex? Omdat met duidelijkheid het misschien voor iedereen goed is en de kids het goed daar hebben.
En dat ik op ben is het hoofd.
Ik voel me er op sommige momenten echt alleen voor staan wat niet erg is, maar waardoor ik dan in een soort stress raak en bang wordt.
De angst dat ik het niet kan en niet goed voor ze ben overheerst dan vandaar mijn topic.
Ik ga naar AA meetings wekelijks dus dat gaat goed.
Wat maakt je precies moe?
Heb je je al laten doorverwijzen naar de POH oid?
Blijkbaar lukt het je niet, schakel je ex in en doe wat goed is voor de kinderen. Ze hebben niks aan een vader die elk moment kan instorten.

En ga zelf asap hulp vragen.
Alfa34 schreef:
27-12-2018 14:57
Een vechtscheiding in de zin van communicatie middels een tussenpersoon. Dit maakt het overleg nu moeilijk.
Waarom de kinderen volledig naar ex? Omdat met duidelijkheid het misschien voor iedereen goed is en de kids het goed daar hebben.
En dat ik op ben is het hoofd.
Ik voel me er op sommige momenten echt alleen voor staan wat niet erg is, maar waardoor ik dan in een soort stress raak en bang wordt.
De angst dat ik het niet kan en niet goed voor ze ben overheerst dan vandaar mijn topic.
Ik ga naar AA meetings wekelijks dus dat gaat goed.
Zo te lezen doe je het allemaal prima hoor, dus laat gaan die angst! (Maar ik snap het wel, als alleenstaande moeder heb ik een hoop commentaar gehad. Het mooiste compliment is als je kinderen eenmaal volwassen zijn en ze zelf aangeven dat je ze goed hebt opgevoed.)
En het hoeft niet meteen helemaal te zijn? Andere verdeling tijdelijk kan je toch op zijn minst proberen?
Alle reacties Link kopieren
Alfa34 schreef:
27-12-2018 14:57
.
Ik voel me er op sommige momenten echt alleen voor staan wat niet erg is, maar waardoor ik dan in een soort stress raak en bang wordt.
De angst dat ik het niet kan en niet goed voor ze ben overheerst dan vandaar mijn topic.
Ik ga naar AA meetings wekelijks dus dat gaat goed.
Je kunt het cjg/jeugdteam/sociaal team in je wijk benaderen. Die kunnen met je meekijken en je steunen, je onzekerheid wegnemen en je tips geven. Al eerder hier werd geopperd via de school van de kinderen contact te leggen met de hulpverlening. En wat ik vroeg: via de AA? Die weten mogelijk ook wel een snelle route richting ondersteuning.
beetjegek schreef:
27-12-2018 13:05
Wat een slappeling zeg. Moeders doen dit al jaren lang alleen.
Onnodige rotopmerking en moeders vinden het in hun eentje vaak ook zwaar
Alle reacties Link kopieren
Heb je een zware baan waardoor de combinatie met kinderen/BSO/nog moeten koken etc. door de week moeilijk voor je is?

Misschien kun je tijdelijk wat minder werken zodat je om een uur of drie, vier al naar huis kan?

De avonden zijn niet zo lang lijkt me, vanaf een uur of negen heb je het rijk weer alleen om te chillen.
Alle reacties Link kopieren
elke ouder heeft momenten waarop hij of zij het zwaar heeft. Als jij echt niet capabel genoeg bent als vader dan zou ik inderdaad de zorg aan moeder overdragen. Je wilt niet dat de kinderen hier de dupe van worden. Stel je je niet gewoon heel erg aan ?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zo lees, dan heb je vooral last van angst om het niet goed te doen. Daar word je bijna door verlamd.
Of heb ik het mis?
Als ik het goed heb, dan adviseer ik je om daar psychische hulp bij te krijgen.

Je bent verslaafd geweest. De verslaving heeft vaak een oorzaak in het psychische. Gebruikte je om dezelfde angst die je omschrijft te dempen?

En, heel goed dat je een pas op de plaats maakt en toegeeft dat het even niet lukt. Dat is een copingmechanisme waarvan ik me kan voorstellen dat je die niet eerder had.

Ga eens praten bij de huisarts/praktijkondersteuner. Die kan met je meedenken. Waar de oorzaak zit en waar jij behoefte aan hebt om het wél te doen zonder angst. Want dat gun ik je.
Kan je dit niet met ex (en mediator) overleggen? Ik vind het best raar dat jij de hele werk/school-week hebt en ex alleen de weekenden heeft. Zou daar niet wat lucht in te krijgen zijn voor jou?
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
27-12-2018 13:32
Je kinderen staan niet op de eerste plaats, anders zou je gewoon doen wat het beste is voor je kinderen.
Wat een bullshit! Als hun niet op de eerste plaats stonden had ik deze moeite niet gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven