Zorgen om veiligheid van kind bij oma.

07-04-2021 17:30 251 berichten
Ik zie er tegenop wanneer mijn kindje gaat kruipen want ze gaat 2 dagen per week naar oma. Dit staat vast en kan niet veranderd worden.

Nou letten ze niet zo op de hygiene en de stofzuiger wordt niet vaak aangeraakt. Maar mijn grote angst is dat ze gaat stikken in iets.

Oma heeft nog 2 andere kleinkids die daar vaak zijn van 6 en 8 jaar en die spelen met poppen (kleine barbieschoentjes je kent ze wel) ze laten van die kleine haribo gummibeertjes of snoepjes op de grond slingeren..

Als mijn kind die in de mond krijgt....

Ook hebben ze een tafel in de woonkamer die helaas erg laag is en waar altijd van alles op ligt. Muntstukken, losse papiertjes, sleuteltjes touwtjes enzovoorts.

Hoe kan ik dit het beste mee omgaan? Ik kan niet tegen die kids zeggen jij mag niet meer spelen met dit of dat. Of snoepjes eten. En ze zijn te jong om alles netjes van de vloer op te ruimen en ze daarop te vertrouwen.

Oma is vaak druk en kan niet elke sec op mijn kind letten.
gizzmo-returns schreef:
07-04-2021 18:35
Wat studeer je eigenlijk?

Heb jij eigenlijk wel wat in te brengen in jullie huis of beslist hij alles?
Ik studeer Informatica en wij beslissen eigenlijk bijna alles samen. De meeste zaken zijn ook bespreekbaar. Alleen die omadagen zijn gewoon heilig voor hem. Ik krijg hem daar niet vanaf. Ik heb echt al heel veel gepraat hierover.

Het is geen onredelijke man of een klootzak zoals hier wordt geopperd. Hij houdt ontzettend van onze dochter en van mij. Maar hij heeft het gewoon heel druk. Met een baan op locatie en thuiswerken en studie en kind. Eigenlijk zouden we al klaar moeten zijn met onze studie was de planning, voordat ons kindje kwam maar door corona liep het volledig spaak. Life happens, voor hem zijn die dagen gewoon op adem komen.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
07-04-2021 17:45
Jouw vriend is het probleem hier. Waarom wil je dat niet inzien?
Idd.

Hij moet gespaart worden.
Het is misschien al overbelast.
Dan is dit een noodgreep.

To kun jij niet gaan werken?
Zodat je man minder kan gaan werken?
Indien dit kan
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:25
Maar het meegaan naar oma lijkt mij de beste optie. Dan heb ik geen stress dat er iets gebeurd en kan mijn vent thuis concentreren. Maar ik moet nog goed denken hoe ik dit ga brengen. Is nogal een omslag naar oma toe.
Dus je cijfert jezelf weer weg.

Alles lijkt om je vriend, zijn werk en zijn studie te draaien.

Wat nu als het uitgaat? Ga je dan van de alimentatie leven, terwijl hij af en toe een dagje langskomt om leuke dingen te doen met haar?
Of werk je deeltijd en ontwikkel je jezelf ook nog wel?
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:32
Mijn vriend is niet zo van het hulp zoeken dat vindt hij "laf". Ik denk dat de kans groter is dat je door de bliksem wordt geraakt of de loterij wint dan dat hij ooit bij een coach zou gaan zitten. Dat gaat ie echt van zijn levensdagen niet doen.
Wat een parel om vader van te hebben gemaakt. Dit kinderachtige gedrag gaat echt alle perken te buiten. Van jullie beiden. Kom op zeg
phloxx wijzigde dit bericht op 07-04-2021 18:45
10.87% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:43
Ik studeer Informatica en wij beslissen eigenlijk bijna alles samen. De meeste zaken zijn ook bespreekbaar. Alleen die omadagen zijn gewoon heilig voor hem. Ik krijg hem daar niet vanaf. Ik heb echt al heel veel gepraat hierover.

Het is geen onredelijke man of een klootzak zoals hier wordt geopperd. Hij houdt ontzettend van onze dochter en van mij. Maar hij heeft het gewoon heel druk. Met een baan op locatie en thuiswerken en studie en kind. Eigenlijk zouden we al klaar moeten zijn met onze studie was de planning, voordat ons kindje kwam maar door corona liep het volledig spaak. Life happens, voor hem zijn die dagen gewoon op adem komen.
Had hij allemaal kunnen bedenken voor hij aan kinderen begon.
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:32
Mijn vriend is niet zo van het hulp zoeken dat vindt hij "laf". Ik denk dat de kans groter is dat je door de bliksem wordt geraakt of de loterij wint dan dat hij ooit bij een coach zou gaan zitten. Dat gaat ie echt van zijn levensdagen niet doen.
Hij is niet bepaald flexibel he?

Raar dat hij het niet laf vindt dat kind dan steeds bij oma moet.
Zonmuis schreef:
07-04-2021 18:45
Had hij allemaal kunnen bedenken voor hij aan kinderen begon.
Inderdaad. Bovendien: je geeft Corona nu de schuld van studie vertraging en dus stress. Maar als je gewoon fysiek onderwijs had gehad, dan had baby toch ook meerdere dagen opgevangen moeten worden? Was dat dan ook bij oma (onveilige + drukke situatie) geweest? Je kon/kunt waarschijnlijk ook gewoon kinderopvangtoeslag krijgen.
anoniem_402361 wijzigde dit bericht op 07-04-2021 18:48
7.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jullie beslissen alles samen, behalve dan dat je kind twee hele dagen per week naar een plek gaat waar de veiligheid van baby's en peuters niet voldoende is i.v.m. stikgevaar, naar een oppas die het eigenlijk te druk heeft om op een baby te passen. Wat uiteraard maar een futiliteit is.

Kom op zeg, hier mag je echt wel je veto over uitspreken. Een band met oma, prima, maar dit is gewoon geen goed idee, dan kan hij op zijn kop gaan staan, maar de veiligheid van je kind gaat voor.
susan wijzigde dit bericht op 07-04-2021 18:47
7.24% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:02
Ik ben bezig 4ejaars HBO studie af te ronden maar kan dit grotendeels thuis doen
Als je dat rondom een huilende baby kunt doen kun je ook een dag gaan werken. Dan heb je meteen recht op KOT en een goed springplank voor als je studie af is. Want dan “mag” je hopelijk we gaan werken van je vriend?
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
07-04-2021 18:43
Het komt in ieder geval over als een jong stel twintigers die een baby voor de “leuk” wilden. Terwijl de gehele situatie daar niet naar was en blijkbaar de draagkracht van beiden ouders ook niet.
Ik krijg dit gevoel ook steeds meer. Als moeder kom je toch op voor je kind? Dat laat je toch niet zo ondersneeuwen 'want vriend wil het niet'? En je accepteert dan toch niet dit gezever over burnout maar hulp zoeken ho maar? Het klinkt zo infantiel allemaal
-
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:43
Ik studeer Informatica en wij beslissen eigenlijk bijna alles samen. De meeste zaken zijn ook bespreekbaar. Alleen die omadagen zijn gewoon heilig voor hem. Ik krijg hem daar niet vanaf. Ik heb echt al heel veel gepraat hierover.

Het is geen onredelijke man of een klootzak zoals hier wordt geopperd. Hij houdt ontzettend van onze dochter en van mij. Maar hij heeft het gewoon heel druk. Met een baan op locatie en thuiswerken en studie en kind. Eigenlijk zouden we al klaar moeten zijn met onze studie was de planning, voordat ons kindje kwam maar door corona liep het volledig spaak. Life happens, voor hem zijn die dagen gewoon op adem komen.
En dus breng je als nieuwbakken moeder je piepjonge baby ergens tegen je zin heen. Benieuwd wat voor leuks deze man nog meer in zijn mars gaat hebben. Je laat nu al over je heenlopen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
En je vriend is dus gewoon wel onredelijk, als jouw bezwaar hem geen hout kan schelen en hij alleen maar kan roepen "het gebeurt, klaar, uit, basta".
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Raar. Diverse ontzettend nuttige tips zijn hier gegeven en jij gaat voor: weet je wat, ik ga voortaan ook wel bij oma zitten als zij oppast.
?
Jij liever dan ik, maar oké. Als er verder toch niets kan.
Ik heb niet alle 7 pagina's gelezen, maar zou je niet gewoon met je schoonmoeder kunnen praten en zeggen dat je baby het overduidelijk zo heerlijk bij haar heeft dat je enorm dankbaar bent voor de tijd die ze in haar steekt - en dat je, nu de tijd komt dat de baby een babyproof omgeving nodig heeft, graag wil helpen met dat voor elkaar te boksen - omdat je schoonmoeder al veel te veel werk voor jullie heeft verricht om dat ook nog van haar te vragen?
Rosie12 schreef:
07-04-2021 17:37
Ik ben gewoon thuis, dus een kinderopvang is niet nodig. Is ook te duur. Ze gaat twee dagen naar oma omdat ze veel huilt en mijn vriend kan dit niet handelen.

Ik heb hier al heel veel discussies over gevoerd maar ik krijg dit gewoon niet veranderd dus ik wil ook liever niet dat dit topic daarover gaat.

Daarnaast wil mijn vriend dat ze een goeie band opbouwt met oma en vanaf het begin is ze daar al iedere week 2 dagen. Om dan te zeggen we komen niet meer of alleen op visite dan vermoed ik een oorlogje wat gaat komen. Juist omdat het al zo gaat sinds geboorte.

Ik zoek juist manieren hoe ik haar veilig bij oma kan achterlaten🙁

Dan gaat je vriend toch twee dagen naar oma. Je vriend is volwassen en kan zelf opletten dat hij niet in Barbieschoentjes stikt.
Alle reacties Link kopieren
Rosie, mensen zijn hier even heel streng en ongenuanceerd. Probeer daar doorheen te prikken en je niet in de verdediging te laten drukken.

We zeggen niet dat jullie alles fout doen, we zeggen niet dat jullie niet van elkaar en van jullie kindje houden.
De meeste adviezen komen uit levenservaring. Jullie zijn door jullie situatie terechtgekomen in een tijdbom.
Jullie doen jullie uiterste best om alle ballen hoog te houden. En doordat af en toe iemand anders (oma) een bal opvangt redden jullie het net.
Maar het is echt zaak om dit serieus te nemen. Want dit is geen kwestie van uitzitten en het gaat vanzelf over.
Jullie moeten nu hulp zoeken om allebei te leren jongleren.
Leer hoe je balans aanbrengt, leer voor jezelf hoe je vitaal blijft. Hoe je "in je kracht komt" (vreselijke term, maar toch), ondanks alle omstandigheden. Want je hebt geen idee wat het leven nog meer op jullie pad gaat brengen en standje overleven is geen lange termijn plan.
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
07-04-2021 18:47
Als je dat rondom een huilende baby kunt doen kun je ook een dag gaan werken. Dan heb je meteen recht op KOT en een goed springplank voor als je studie af is. Want dan “mag” je hopelijk we gaan werken van je vriend?
Overigens: met een studie heb je ook recht op KOT, dus er is geen geen excuus anders dan dat je vent bepaalt wat er gebeurt met het kind waar hij zelf geen energie voor wil maken omdat hij niets aan zijn eigen stress wil doen omdat dat “laf” is.
Wat pas dapper is is om in te zien dat het niet goed gaat en professionele hulp in te roepen.
Niet je vriendin rondcommanderen...
jamaarhoe wijzigde dit bericht op 07-04-2021 18:52
0.15% gewijzigd
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Er kan zoveel heilig zijn voor je vriend, maar voor jullie beiden zou veiligheid van jullie kind ook heilig moeten zijn.

Nogmaals: als je beide studeert (en er nog parttime bij werkt) heb je recht op kot. Wat is er op tegen om gewoon een fijne gastouders/kdv te zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Als kind persé naar daar moet dan maar een dooddoener bovenhalen ...

Je man is toch ook opgegroeid geraakt in dat huishouden?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Als de één iets wel wil en de ander wil het niet, dan gebeurt het niet en zoek je naar een oplossing waar jullie beiden achter staan. Vooral als het over het meest belangrijke gaat; je kind.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
07-04-2021 18:53
Als kind persé naar daar moet dan maar een dooddoener bovenhalen ...

Je man is toch ook opgegroeid geraakt in dat huishouden?
Jaaaa en dat is echt een pareltje geworden :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling: en daarmee doel ik vooral op je vriend maar ook op jou. Als hij door al deze omstandigheden en de verrassingen die een kind met zich mee brengt, bijna in een burnout terecht komt. Dan heeft hij echt aan bij coaching. Want boy.. er komen de komende jaren nog veel meer verrassingen aan.
Is het geen corona, studievertraging of werkdruk, dan is het misschien wel ziekte, werkloosheid, geldproblemen, nog meer kinderen of andere zorgen.
Dat is wel een hele valse start, samen een kind krijgen terwijl jullie eigenlijk de dagelijkse lasten ervan niet kunnen dragen én in je relatie de moeilijke dingen niet kunnen bespreken. Tijd om volwassen te worden, op te komen voor je kind en jezelf.

Je kind huilt blijkbaar erg veel, maar waarom is dat? 12u per dag lijkt me toch niet echt gezond en erg naar voor zo'n hummeltje. In plaats van het geluidsprobleem verplaatsen zou ik toch echt gaan uitzoeken hoe dat kind gelukkiger kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zoveel gejank ook niet trekken hoor. Ik denk dat moeders dat over het algemeen iets beter kunnen dan vaders. Ik zou dan de uitzondering op de regel zijn.
Wissewis schreef:
07-04-2021 18:53
Als kind persé naar daar moet dan maar een dooddoener bovenhalen ...

Je man is toch ook opgegroeid geraakt in dat huishouden?

Dat is altijd zo'n flauwe opmerking. Ja, mijn man is daar opgegroeid maar met ons kind hadden we iets anders voor. Oma mocht best eens oppassen maar niet wekelijks een hele dag. (Wilde ze ook niet)

Bij oma draait het huishouden 24/7 door, huis mag niet vies worden. Oma zou de hele dag met doekjes en stofzuiger achter kind hebben aan gelopen. Kind zou heel veel niet hebben gemogen want dat geeft rommel. Dat vonden wij geen fijne plek voor kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven