Zou je dit melden bij de kinderbescherming?

21-09-2020 15:41 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jongen van 6, loopt iets achter in de ontwikkeling, vertoond seksueel afwijkend gedrag naar andere buurkinderen, wordt hardhandig aangepakt door zijn ouders (denk aan stevig bij de arm vastgrijpen met blauwe plekken tot gevolg of in een wurggreep houdgreep op schoot houden tot hij stil is - wat rustig een half uur kan duren), wordt afgebekt door zijn ouders, plast nog steeds in bed en wordt na schooltijd gedumpt bij anderen of voor de tv.

Vader is aan het werk. Moeder ligt 's ochtends vaak in bed en doet verder ook niks in / om het huis (als in: geen werk, huishouden ligt bij vader, opvoeding kind ligt bij vader).

Is dat iets om te melden ergens?

Wat zeg jij?

Totaal aantal stemmen: 115

Ja (78%)
Nee (22%)
fitssprits wijzigde dit bericht op 21-09-2020 17:02
Reden: Typo
1.29% gewijzigd
*Sally* schreef:
21-09-2020 16:07
Inderdaad. Mijn 4-jarige werd laatst door onze (eveneens 4-jarige) buurman de bosjes in gelokt, alweer zijn geslachtsdeel (waar hij al erg over liep op te scheppen) aan haar werd getoond. We hebben ons bescheurd.
Je er om bescheuren vind ik dan ook weer overdreven. Het is gewoon een normale ontwikkeling. Al hoop ik dat dat van de bosjes inlokken een geintje is. Zo niet dan lijkt het alsof je dochter tegen haar wil mee ging.
lilalinda schreef:
21-09-2020 15:47
meestal wordt het wel beter, er zijn enkele gevallen, die fout gaan, en dat is volkomen kut
Bij 1/3 wordt het beter, bij 1/3 slechter, bij 1/3 blijft het gelijk.
Dus nee, het wordt niet meestal beter door melden bij Veilig Thuis / Jeugdzorg....
watdachtjehiervan schreef:
21-09-2020 16:24
Je er om bescheuren vind ik dan ook weer overdreven. Het is gewoon een normale ontwikkeling. Al hoop ik dat dat van de bosjes inlokken een geintje is. Zo niet dan lijkt het alsof je dochter tegen haar wil mee ging.
Hij vroeg haar of ze mee ging de bosjes in (hij zal niet “de bosjes” hebben gezegd, maar in ieder geval ergens waar de volwassenen niet waren zeg maar- het was op een speelplein) zodat hij zijn piemel kon laten zien (want die is heel groot). Dus dochter wist waar ze aan begon. Man zei toen nog: nee jongens, blijf maar lekker hier spelen. Maar een minuut later waren ze toch vertrokken.

Ik vond het wel een grappig verhaal inderdaad en moet nog steeds lachen als ik er aan denk.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
21-09-2020 16:22
Niks hips aan.
Gewoon normaal reageren op dood normaal kindergedrag.
De reactie was juist niet zo normaal.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
21-09-2020 16:24
Je er om bescheuren vind ik dan ook weer overdreven. Het is gewoon een normale ontwikkeling. Al hoop ik dat dat van de bosjes inlokken een geintje is. Zo niet dan lijkt het alsof je dochter tegen haar wil mee ging.
Dit.
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 21-09-2020 16:36
7.22% gewijzigd
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
21-09-2020 16:33
De reactie was juist niet zo normaal.
Nee dat zal wel. Is misschien wel gemeld.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-09-2020 15:45
Hoe weet je dit?
Ouders geven het zelfs toe.
Ellerlilalinne schreef:
21-09-2020 16:35
Dit.
Hou op joh.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
21-09-2020 16:11
Mijn zoon deed dat ook met 5 jaar bij zijn beste vriendinnetje.
Het meisje had alleen zusjes en was nieuwsgierig.
Toch mocht mijn zoon niet meer op haar kamer komen. Spelen moest beneden en onder toezicht :facepalm:
Je hebt er dus mensen bij die dit al zeer grensoverschrijdend gedrag zien.
Ja ik, maar niet seksueel overschrijdend, niet zeer overschrijdend, maar wel onwenselijk en overschrijdend.
ardni wijzigde dit bericht op 21-09-2020 16:39
7.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sonnemaatje schreef:
21-09-2020 15:45
Je hoeft niet meteen een melding te doen he? Je kunt ook de situatie voorleggen en vragen om advies.

Kun je zelf ook iets doen? Vragen aan de moeder hoe het met haar gaat, of je misschien iets voor haar kunt doen?

Bij seksueel afwijkend gedrag gaan bij mij wel alarmbellen rinkelen.
Ja, ik denk ook dat ik melding ga doen bij VT. Zeker naar aanleiding van de 80% mensen die van mening is dat het gemeld zou moeten worden.

Zelf hebben we een hele tijd terug al bewust wat meer afstand genomen van het gezin. Ze zuigen je energie uit je lichaam, de moeder al helemaal.
FitsSprits schreef:
21-09-2020 16:36
Ouders geven het zelfs toe.
“Geven toe”
Dat klinkt niet alsof ouders het expliciet tegen je verteld hebben in details. Het klinkt dan eerder alsof je zelf al een oordeel hebt gevestigd en op zoek bent naar bevestiging hiervan. Nogmaals: hoe weet je echt wat daar in bed gebeurt? En het knijpen tot blauwe plekken? En het wurgen?
anoniem_130961 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 16:39
3.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
21-09-2020 15:46
Bedplassen is niet zo afwijkend voor een 6-jarige. En hoe dicht zit je hier op?
Als een 6 (bijna 7) jarige incidenteel nog in bed plast, soit, kan gebeuren. Maar meerdere keren op wekelijkse basis vind ik persoonlijk wel afwijkend. Toch?

En hoe dicht? Te dicht in ieder geval. Het is zichtsafstand.
ardni schreef:
21-09-2020 16:38
Ja ik, maar niet seksueel overschrijdend, niet zeer overschrijdend, maar wel onwenselijk en overschrijdend.
Hoezo is dat onwenselijk en overschrijdend dan? Kinderen op die leeftijd vinden dat gewoon interessant, maar verbinden het nog niet met seks. Dat doen de volwassenen.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
21-09-2020 15:46
En wat is het seksueel afwijkende gedrag dat hij laat zien?
Dit is niet meer piemeltjes laten zien, maar gewoon diverse standjes nadoen en de bijbehorende taal bezigen.
Alle reacties Link kopieren
Lykke- schreef:
21-09-2020 15:53
Wurggreep of houdgreep?
Houdgreep :) Je hebt gelijk.
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
21-09-2020 16:39
Ja, ik denk ook dat ik melding ga doen bij VT. Zeker naar aanleiding van de 80% mensen die van mening is dat het gemeld zou moeten worden.

Zelf hebben we een hele tijd terug al bewust wat meer afstand genomen van het gezin. Ze zuigen je energie uit je lichaam, de moeder al helemaal.
Wel ja, het is op dit moment "normaal"om op onderbuikgevoelens af te gaan, i.p.v. de feiten.
Dat zie je toch ook best veel terug in de media"de onderbuik van Nederland". dus ik zou zonder feiten niet bellen.
Heb je ze wel, onmiddellijk bellen.
FitsSprits schreef:
21-09-2020 16:39
Als een 6 (bijna 7) jarige incidenteel nog in bed plast, soit, kan gebeuren. Maar meerdere keren op wekelijkse basis vind ik persoonlijk wel afwijkend. Toch?

En hoe dicht? Te dicht in ieder geval. Het is zichtsafstand.
Nee. Is het niet.
En al helemaal niet als het kind wat achterloopt in ontwikkeling.
FitsSprits schreef:
21-09-2020 16:41
Houdgreep :) Je hebt gelijk.
Dat is toch wat anders? Wat is daar alarmerend aan? Ik begrijp dat je zelf misschien een andere aanpak zou hanteren, maar melden? Nee niet direct.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
21-09-2020 16:41
Hoezo is dat onwenselijk en overschrijdend dan? Kinderen op die leeftijd vinden dat gewoon interessant, maar verbinden het nog niet met seks. Dat doen de volwassenen.
Het hoeft niks met seks te maken om het overschrijdend te vinden.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
21-09-2020 16:41
Hoezo is dat onwenselijk en overschrijdend dan? Kinderen op die leeftijd vinden dat gewoon interessant, maar verbinden het nog niet met seks. Dat doen de volwassenen.
Dat ben ik met je eens. Daarom begrijp ik je overdreven reactie op zo een moment niet.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
21-09-2020 16:04
Wat zijn de feiten?
De feiten zijn zoals ik ze benoemd heb. Ik kan nog wel verder in details treden, maar dat voegt weinig toe.
ardni schreef:
21-09-2020 16:04
Komt het kind ook bij jouw in huis?
Om de logische redenen niet meer. Een kind mag hier komen spelen uit vrije wil, maar we zijn geen oppas omdat de moeder van het kind eventjes wat 'me-time' nodig heeft.
ardni schreef:
21-09-2020 16:04
Wat heb je zelf gezien?
Met uitzondering van dat bedplassen: alles.
ardni schreef:
21-09-2020 16:04
Niet werken en geen huishouden doen is veel , maar zeker geen misdaad.
Ook in bed liggen mag gewoon, geen idee hoe je dat overigens allemaal weet.
Het is zeker geen misdaad. Z'n moeder is vermoedelijk (maar dat is een aanname van mijn kant) bipolair. Ze loopt in ieder geval al bij een psycholoog. Voor de rest is het gezin (en met name de man) best open over wat er speelt.
ardni schreef:
21-09-2020 16:04
Woon je daar in huis?
Moet er niet aan denken.
ardni schreef:
21-09-2020 16:43
Het hoeft niks met seks te maken om het overschrijdend te vinden.
Wat vind je er dan wèl overschrijdend aan als het niets met seks te maken heeft?
Ellerlilalinne schreef:
21-09-2020 16:44
Dat ben ik met je eens. Daarom begrijp ik je overdreven reactie op zo een moment niet.
Prima hoor.
Ik zou het niet zo erg geslaagd vinden als mijn kleuter zijn piemel laat zien aan een andere kleuter of andersom. Ik zou toch vertellen dat dat niet helemaal de bedoeling is. Maar afwijkend seksueel gedrag is het ook nou ook weer niet.

Een aantal dingen die je noemt vind ik nogal categorie roddel en achterklap. Ja, sommige kinderen van zes plassen nog in bed. Dat deed de mijne ook. Het is niet dat er een plasknop op zit he.

Hele hordes kinderen zitten voor de tv na school. Of spelen elders. Of op de bso. En hoe zij hun huishouden organiseren is ook al niet aan de buurvrouw. Duizenden kinderen worden meer opgevoed door de ene ouder dan door de andere. En als een kind een half uur in de wurggreep wordt gehouden is het overleden. Dus dat lijkt me een tikkie overdreven.

Verder zou je gewoon eens met die mensen kunnen praten.
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
21-09-2020 16:39
“Geven toe”
Dat klinkt niet alsof ouders het expliciet tegen je verteld hebben in details. Het klinkt dan eerder alsof je zelf al een oordeel hebt gevestigd en op zoek bent naar bevestiging hiervan. Nogmaals: hoe weet je echt wat daar in bed gebeurt? En het knijpen tot blauwe plekken? En het wurgen?
Nou, laat ik het anders formuleren: de vader verteld gewoon dat zijn zoon in bed plast en onhandelbaar is. En vervolgens wat hij doet om zijn zoon weer in het gareel te krijgen. Dus niks geen aannames of 'zelf een bevestiging zoeken'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven