zwanger worden via IUI

20-09-2007 17:34 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

half oktober ga ik proberen zwanger te worden middels IUI.

Het is voor mij de eerste keer dat ze het gaan proberen, maar ik vind het erg spannend. Middels LH-testen ga ik nu testen voor "het" moment.

Heb op internet al heel veel gelezen over hoe het precies gaat, maar nog nergens gelezen hoe een vrouw de behandeling ervaart.

Doet het pijn? Hoe bereidt je je voor als het zover is?

Hoe voel je je na de behandeling? Neem je iemand mee? Ik ben/word BAM-moeder, en ga zwanger proberen te worden van een donor in een donorcentrum.

Ik ben erg benieuwd na hoeveel pogingen iemand zwanger is.

Eigenlijk zijn alle reacties van harte welkom.

Groet,

Erica
Hi allemaal,

Mijn 2e IUI is mislukt. Na 8 dagen heb ik een beetje bloedverlies en dat betekent dat mijn regels eraan komen. Ik heb dit elke keer. Ik ben verdrietig, want had dit keer zo'n goede hoop. Maar ja.

Groetjes,

Gorgi
@Gorgi, wat jammer dat je tweede poging is mislukt, weet je zeker dat het nog geen innesteling is, of is het daar te heftig voor? Vaak zegt je gevoel je al dat het mis is.

@Jusa, ik ga heel hard voor je duimen en mag jij het stokje misselijkheid van me overnemen. 4 x scheepsrecht maken we er gewoon van!

@Carpe diem, succes maandag! Moeilijk hoor al die tegenstrijdigheden.

@Tibor, jij ook heel veel succes. Ik hoop dat een tweede kindje er toch gaat komen bij jullie.

@Nickiee, wat bizar dat je zoveel dagen bloedverlies hebt. Dat soort dingen hoor je alleen als iemand een spiraaltje heeft gekregen. Ik hoop dat ze er snel wat aan kunnen doen, want het lijkt me dat je op deze manier niet verder kan.

@Laika, hoe is je vakantie geweest?

Mijn zwangerschap gaat wel goed, wel nog steeds misselijk en erg moe. Ik vind het wel moeilijk om dat hier te schrijven. Ik realiseer me dan dat ik zo ontzettend veel geluk heb gehad dat bij mij mijn tweede poging IUI is gelukt als ik jullie verhalen dan lees en ook nog eens op eigen cyclus, zonder spuiten, pillen en hormonen. Vinden jullie het niet vervelend om mijn succesverhaal tussen jullie verdrietige momenten door te lezen?

Op naar het volgende succesverhaal van (een en meer van) jullie!!! Lijkt me leuk om een nieuw topic te openen: IUI zwangeren!
Hee Ericaatje

Ik vind het juist leuk om te horen hoe het met je gaat, anders voelt het voor mij namelijk wel erg alsof ik een soort hopeloos gevalletje ben haha.. En dat is natuurlijk helemaal niet zo, ik ga in februari pas voor iui 4.

Gorgi, welkom! Jammer dat de 2e poging mislukt is.

Jusa, we gaan gewoon allebei voor poging 4 en in het kader van positief denken; dat gaat gewoon lukken!!

Carpe diem & Tibor, succes meiden!

Laika idd hoe was je vakantie.

Groetjes

Nickiee
Hier wachten we op de 1e dag van een nieuwe cyclus. Dan begint de molen weer te draaien....

Inderdaad Carpe Diem wij hebben al een dochter.Een geweldige meid, ze wordt volgende maand alweer 8! Dat geluk hebben wij een keer mogen ervaren en nog steeds en dat gun ik een ieder hier.. We hebben mede daardoor besloten om na 6 pogingen te stoppen.. Maar ik blijf hopen dat we het nog een keer mogen mee maken...
Gorgi, welkom hier! Jammer dat je 2e iui poging mislukt lijkt, al hoeft dat nog niet zo te zijn, bij donker bloedverlies. Ik heb vaker verhalen gehoord van meiden die dat hadden en toch zwanger bleken te zijn. Zolang er nog niet echt een menstruatie met rood bloed en dergelijke doorbreekt, is er volgens mij nog altijd hoop.

Ericaatje, ik heb er geen enkel probleem mee hoor als je hier komt met je succesverhaal, dat geeft juist weer hoop, dat het allemaal echt wel mogelijk is, want dat verlies ik soms een beetje uit het oog.

Nickee, vind je dat fijn dat je nu even een korte pauze hebt ingelast? Geeft je dat een beetje rust?

Tibor, heel veel succes met deze ronde! En ik kan me goed voorstellen dat de wens voor een 2e kindje ook heel erg groot kan zijn. Hopelijk is het jullie gegund! Ik gun het jullie in ieder geval van harte!

Bij mij was het weer erg spannend vandaag. Ik heb in ieder geval nog geen eisprong gehad, maar het was wel weer vaag vandaag. De gyne kon in eerste instantie maar 1 eierstok vinden?! Die andere zat kennelijk verstopt, ik wist niet dat dat ook nog kon...Uiteindelijk na veel wroeten en draaien (erg pijnlijk) heeft ze hem wel gevonden, ze hadden volgens mij alleen geen idee meer welke nu rechts en welke nu links was.

In de ene eierstok was een kralenkrans te zien, aan de andere kant was er gelukkig een eitje te zien, dat lijkt te willen groeien. Hij was nu 13x14, er waren er ook nog 1 of 2 van 10x12. Het blijft dus nog even spannend. Woensdag moet ik weer, dan hebben we ook ons 3-maandelijkse afspraak met de gyne. Ben erg benieuwd wat ze dan te melden heeft.
Hoi Carpe Diem,

Ik vind die korte pauze inderdaad wel heel prettig. Het heeft me de gelegenheid gegeven na te denken hoe ik denk over het insemineren met gebruikmaking van extra hormonen en het heeft er ook voor gezorgd dat ik heel zeker weet dat ik dit wil, dat het echt een prioriteit is (en niet alles wat er voor de rest in mijn leven speelt, zoals bijv. mijn werk etc)

Dus ja erg fijn en zeker aan te raden.

Nickiee
Hallo meiden,

Gezellig dat er hier over IUI gekletst wordt, op de een of andere manier komt dit forum wat minder " zwaar op de hand" en wat overzichtelijker op mij over dan andere forums.

Ben zelf 31 jaar en heb al 3 IUI achter de rug, zonder resultaat, helaas. Afgelopen vrijdag heb ik een laparoscopie gehad, gelukkig zag alles er goed uit zodat we door kunnen voor de volgende 3 pogingen. HSG onderzoek heb ik al eerder mogen ondergaan. Zaadkwalitiet van vriendlief is niet helemaal in orde, gemiddeld zo'n 900.000 tot 1 miljoen krachtpatsertjes. Maar geen getreur, er hoeft er maar eentje ECHT z'n best te doen, vinden wij!

Tot nu toe zijn de IUI pogingen in de eigen cyclus geweest, vanaf nu moet ik hormonen gaan gebruiken, "lichte stimulatie" zoals onze dokter dat zo mooi zegt. Geen idee wat ze daar precies mee bedoeld, we horen het de 29ste wel weer. We gaan deze cyclus maar weer eens ouderwets proberen een baby te maken, je zou bijna vergeten hoe het moet, na al dat gedoe met spuitjes en potjes ;))

Ik wens iedereen hier heel erg veel succes met de behandeling!
Erica ik vind het juist fijn om de verhalen en ervaringen van jouw kant mbt je zwangerschap te lezen. Ook geweldig dat je met ons meeleeft en je toch de moeite neemt op onze reacties te reageren!
Nicky, mooi dat het je rust heeft gegeven en dat je er nu goed over na hebt kunnen denken wat je wilt! Het is dus zeker nuttig geweest!

Nellas, welkom hier! Jammer dat de eerste 3 pogingen niet gelukt zijn, maar ik kan uit je verhaal wel opmaken dat je er wel heel positief instaat. Dat is al het halve werk, volgens mij. Ik heb ook IUI dmv stimulatie met hormonen. Ik heb van mezelf niet echt een cyclus (ik heb pco). En het is even wennen, maar na een paar keer is het een piece of cake. Veel succes met deze klusperiode, hopelijk blijk je geen 4e iui nodig te hebben!
Gisteren hadden we in het ziekenhuis eerst ons 3-maandelijks gesprek. Daarin wordt de afgelopen 3 maanden geevalueerd en bekeken wat we verder doen. En we zijn behoorlijk geschrokken van wat we hoorden. Ze vertelde ons dat het zaad van mijn man tot nu toe eigenlijk niet goed genoeg was voor IUI. Voor een goede kans met IUI moet je 1 miljoen beweeglijke zaadjes hebben, maar bij de 1e poging hadden wij er 800.000 en bij de 2e poging 200.000 (toen had hij het potje om laten vallen). Zij zei dus dat als het nu weer slecht blijkt te zijn (en die kans is groot omdat mijn man in de afgelopen periode koorts heeft gehad), dat ze ons aanraadt om direct verder te gaan met IVF of zelfs ICSI. En niet eerst nog 3 x IUI te proberen, omdat de kansen veel te klein zijn. Tja, en daar zit je dan. We keken elkaar aan en ik zei dat ik er eigenlijk wel voor ben om die 3x IUI te proberen. Je weet maar nooit. Mijn man was het gelukkig met me eens. Maar de gynaecoloog vond het wel raar volgens mij :-) Ze raadde ons dan wel aan, dat als het zaad nu nog slechter was als anders, om dan de eventuele IUI poging hierna een paar maanden uit te stellen, zodat mijn man's zaad weer wat op niveau kan komen. Het gekke is dat ik me nu niet eens heel verdrietig voel. Ik voel me vooral heel strijdvaardig. Zo van: we gaan nu gewoon bewijzen dat het wel op deze manier gaat lukken!

Hierna had ik een afspraak voor een echo om te zien of er een ei aan het groeien was en dat was gelukkig wel het geval, eentje van 17 mm. Ik moet gisteren nog 1 x puregon spuiten en dan donderdag pregnyl. Zaterdag is vervolgens de IUI gepland. Dat wordt dus echt een superspannende dag voor ons, want hoe zal de kwaliteit van het zaad zijn....
Hoi allemaal,

Ik heb ook IUI met hormonen. Ik heb best een onregelmatieg cyclus, Ik slik Clomid en spuit voordat ik de inseminatie heb pregnyl.

Ik wacht nog steeds op mijn menstruatie. Mijn temperatuur begint al te dalen, dus ik denk dat ik op mijn NOD (19e) ongesteld word. Volgens het ziekenhuis moet ik bij de volgende uitgangsecho aan de gyn vertellen dat ik best snel naar de inseminatie bloedverlies heb. Bij de 1e keer was dat na 10 dagen en nu 8 dagen.

Ik hoop echt dat het dit jaar allemaal goed gaat met iedereen. Ik kijk er echt naar uit. Soms krijg ik het wel benauwd, hoor. Ik krijg dan het gevoel van: jeetje, straks kan het niet? Maar ja, als je weet dat je al zwanger bent geweest, dan lijkt het toch logisch dat het toch een keer moet lukken?

Ik houd mijn cyclus ook bij op http://www.fertilityfriend.com/. Best wel handig. De eerste maand is het gratis en je krijgt een goed overzicht over alles.

Nou meide, heel veel succes en we houden elkaar op de hoogte.

Groet,

Gorgi
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag ook mijn 3 maanden gesprek gehad (hee Carpe Diem waar gaan jullie heen, dadelijk zitten we in dezelfde omgeving, grappig...)

Tja ze gaan me bespreken in het teamoverleg. Dan hoor ik de 30e hoe verder;

Of naar de gyn voor een kijkje in mijn baarmoeder om te bepalen of ik poliepen/vleesboom heb (misschien icm kijkoperatie om te kijken of mijn eileiders goed zijn, al vind ik dat wel ver gaan omdat ik tot nu toe ondanks al dat gedoe wel een superregelmatige eisprong heb gehad)

Of een paar maanden de pil, om mijn lichaam qua hormonen te resetten. (vond ik wel grappig klinken dat resetten, maar ik doe dit liever niet, dan maar naar de gyn. Dat heb ik ook gezegd en ze kon zich daar wel in vinden)

Daarna over het vervolg van de iui gesproken. Met of zonder hormonen.. Ik heb aangegeven dat ik liever nog 3 pogingen zonder hormonen doe. Twee redenen, waarvan er 1 is dat wij veeeeeel tweelingen in de familie heb. Dat snapte ze.

Afijn even afwachten dus tot de 30e om te horen hoe verder.

@Carpe Diem, ik snap echt wel dat je nog die 3e iui doet, tenslotte is dat het meest eenvoudige, ivf is tenslotte 3 pogingen en dan is het voorbij.

@gorgi, spannend, ik ken die site, maar je moet wel redelijk consequent tempen vind ik.

@Nellas, welkom, leuk dat je mee komt schrijven. Ik ben benieuwd hoe het voor je verder gaat.

@Jusa, ik vergat de vorige keer nog te zeggen; ik ken mezelf, je gaat toch onbewust best stressen en piekeren. Probeer dit niet te doen he.. gewoon voor een goede 4e poging gaan!! Succes!

Verder succes voor iedereen die ik even niet genoemd heb.

Groetjes

Nickiee
Gorgi, echt jammer dat poging 2 echt niet gelukt lijkt te zijn. Gek inderdaad dat jouw menstruatie zo snel al is bij IUI. Bij mij duurt het juist steeds heel lang (waardoor ik dan hoop krijg). Succes bij de volgende keer!

Nickee, grappig inderdaad dat jij ook net je 3 maanden gesprek had :-) Ik ben benieuwd wat er uit eht teamoverlg komt. Ik kan me voorstellen dat je niet eerst weer een paar maanden aan de pil wilt, daar zou ik ook bezwaar tegen hebben. En dat met die hormonen. Ik had geen keus, wat dat betreft, van mezelf heb ik niet echt een cyclus, dus dat zou echt niet anders gaan. Maar ik zou absoluut geen bezwaar hebben tegen een tweeling. Is zelfs heel welkom :-) De 30e hoor je dus meer?

Pff, ik ben erg zenuwachtig voor morgen. Hoop zo dat we eindelijk weer eens iets positiefs gaan horen...
Carpediem, succes vandaag!!
Ha meiden,

Ben alweer even terug van onze mini-vakantie (de16e teruggekomen). Het was geweldig! We waren naar IJsland, mijn vriend had dit gegereld als verrassing voor ons tienjarig jubileum. Het is echt een prachtig land en een aanrader!

Inmiddels weer keurig ongesteld geworden en vandaag begint het echt goed door te zetten. Helaas kan ik op de derde dag van de cyclus niet naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho want dan heb ik een belangrijke cursus van mijn werk. Wel ga ik het ziekenhuis die dag even bellen om te kijken of ik dan de vierde dag kan komen. Dan begin ik wel een dag later met clomid maar misschien kan dat wel. Met clomid beginnen zonder eerst een uitgangsecho te hebben gedaan doen ze niet dus ik moet het even afwachten. Dit zal waarschijnlijk dan ook de laatste poging iui met clomid zijn. Als ik van deze poging niet zwanger wordt, zullen we nog twee pogingen gaan doen met injecties. Ik hoop dat dat niet mee nodig is!

Carpe Diem, ik had op het andere topic waar je op schrijft net even gereageerd op het vitaminenverhaal!
Hi allemaal,

waarschijnlijk word ik maandag ongesteld. Vandaag is het nog niet doorgezet.

Ik word er echt gek van, maar ja.

Groet,

Gorgi
Zeg Gorgi, als je nog niet ongesteld bent is er nog hoop toch?
Hi Tibor,

Dat zou je denken,he. Maar dat is niet zo. Ik heb altijd een week van tevoren bloedverlies. Ik houd mijn temperatuur bij en die daalt sinds een paar dagen (nu onder de 37 graden). Tevens heb ik een onregelmatige cyclus, dus ik zit tussen de 30-32 dagen. Natuurlijk hoop ik dat het wel goed is, maar mijn gevoel zegt dat het niet gelukt is. Als het goed is, is morgen mijn NOD. We zien het wel.

Groet,

Gorgi
Vervelend Gorgi!!!
FF copy pas vanuit een andere topic:

Bij ons was het weer niet zo goed gisteren. Er waren 1 miljoen zaadjes met een beweeglijkheid van 18%. Het was deze keer dus het slechtst tot nu toe. Ik verwacht dan ook niet zoveel van deze poging, normaal heb je met IUI per keer 10% kans (is ons verteld), maar wij dus nog minder. Tja, je weet natuurlijk maar nooit, maar vandaag voel ik me niet echt vrolijk.

We hebben het er meteen over gehad om nu drie maanden pauze te nemen. Mijn man heeft anderhalve week geleden waarschijnlijk flinke koorts gehad, misschien als we nu een pauze inlassen, dat het zaad dan weer wat op kracht kan komen. Het is in het begin namelijk wel beter geweest. De1e 3 x dat we zaad inleverden was het wel net goed genoeg, met zeker een miljoen bewegende zaadjes. Bij de vorige IUI had hij het potje om laten vallen en bij deze IUI zal de koorts wel een rol spelen.

Maandag ga ik meteen bellen met de gyne om dit voor te stellen, dan wil ik haar ook vragen of ze het goed vind dat we na 2 en een halve maand zaad inleveren van mijn man om te zien of het beter is en als dat het geval is dat we het dan weer op kunnen pakken. Daarnaast gaat hij nu ook vitaminen slikken. We hebben multivitaminen speciaal voor mannen gekocht, daar zit ook zink, vitamine c en foliumzuur in. Hij was er niet zo voor om 3 verschillende pillen te moeten slikken. Ik heb op een paar forums en elders op internet gelezen dat dat kan helpen.

Laika, ik had je reactie gezien bij het andere topic. Bedankt voor je hart onder de riem! Wat een superverrassing van jouw vriend zeg, naar IJsland! Daar zou ik ook heel graag naartoe willen. Ik kan me voorstellen dat het daar mooi was. Wist je trouwens al dat je ongesteld zou worden? Uit je berichtje blijkt namelijk helemaal niet dat je teleurgesteld bent? Hoeveelste poging was dit van jullie? Volgens mij is het geen probleem hoor om een dag later met Clomid te beginnen, in sommige ziekenhuizen beginnen ze er standaard mee op dag 5 (staat trouwens ook in de bijsluiter). Heel veel succes deze ronde. En hormonen spuiten is ook niet zo erg hoor. Ik heb er zelf minder (zelfs helemaal geen) bijwerkingen van, het is alleen even wennen in het begin om jezelf die prik toe te dienen....

Gorgi, vervelend dat het niet doorzet. Een temperatuur die lager wordt, is inderdaad vaak wel een teken dat je wel ongesteld gaat worden. Sterkte met afwachten.
Ha Carpe Diem, ik schreef inderdaad niets over teleurgesteld zijn maar natuurlijk was ik wel teleurgesteld dat ik weer ongesteld was geworden...Alleen hadden we deze ronde geen iui gedaan en voelde ik eigenlijk ook alweer heel goed dat ik niet zwanger was (tenminste, ik voelde met gewoon als normaal) dus het was geen verrassing dat ik weer ongesteld werd.

Deze maand gaan we toch geen iui doen. Ik had morgen (op dag 4) naar het zkh kunnen gaan maar ik heb altijd enorme groeispurten van clomid en ik had er geen vertrouwen in om later dan op dag 3 te beginnen met clomid (op dag drie beginnen werkt namelijk altijd heel goed). Bovendien ben ik vandaag begonnen met een nieuwe opdracht (ik werk als consultant en had vandaag gelijk cursus) en ik weet nog niet zo goed hoe makkelijk ik weg kan gaan voor echo's en dergelijke. En als we dus met iui waren verder gegaan deze maand, dan had ik volgende week in ieder geval voor 1 echo, maar misschien wel twee, en voor de inseminatie naar het zkh gemoeten. Ik wist opeens even niet meer hoe ik het allemaal moest bolwerken....We slaan nu dus twee cyclussen over en gaan hopelijk volgende maand verder met iui nr 3.

Gorgi, weet je al wat? Ik hoop dat het niet is doorgezet...
Hi allemaal,

Het heeft doorgezet,hoor. Niet echt zoveel als de vorige keer, maar oke.

Ik had vandaag het ziekenhuis gebeld en ik moest vandaag direct beginnen met het slikken van Clomid-pilletjes. Dat vond ik wel snel, want meestal begin ik na 5 dagen. Ze vertelde dat als je in het weekend je menstruatie kreeg, dat ze dan altijd maandag beginnen met Clomid-pilletjes. Door de weeks laten ze het gewoon gaan. Hmm...ik zie het wel.

Ik heb op 30 jan een uitgangsecho. Ik zal dan ook vertellen van die bloeding die ik meestal ruim een week van tevoren krijg.

@Laika3: ik snap best dat je nu even denkt van: pauze. Daarover zit ik ook te denken,hoor. Ik vind het allemaal best vermoeiend (ook al is het voor een goede zaak).

@ Carpe Diem: je hebt er maar 1 nodig die bij de eicel komt, dus wie weet. Ik kreeg ook te horen van het ziekenhuis dat je minimaal 1 miljoen zaadcellen moet hebben. Maar wie weet. Ik duim voor je. Wanneer is je NOD?

Groetjes,

Gorgi
Laika, ik dacht inderdaad me al te kunnen herinneren dat je deze maand geen IUI had, maar dan nog kun je natuurlijk echt teleurgesteld zijn als je wel ongesteld wordt, dat is logisch. Jij hebt dus ook nog even een maandje pauze. Ik kan het me voorstellen met jouw baan. Lijkt me ook lastig als je er net begint, om dan steeds weg te moeten....

Gorgi, jammer dat het weer doorgezet heeft, je vermoedde het wel, maar eht is toch altijd weer een teleurstellen. Heel veel succes met de volgende ronde. Mijn NOD is 2 februari...
Hi allemaal,

Ik ben weer begonnen met het slikken van Clomid-pilletjes. Het is een korte menstruatie geweest (2 dagen). Volgende week naar het ziekenhuis om een echo te maken. Dan kijken ze hoe mijn eitje groeit en wanneer ze IUI 3 kunnen doen.

Groet,

Gorgi
He dames,

Ik had jullie niet verlaten hoor, internet lag er alleen ruim 2 weken uit thuis. Op werk is het echt geen doen om te reageren dus ik heb wel meegelezen maar helaas niet meegeschreven.

Afgelopen donderdag ben ik weer geinsemineerd. IUI nr. 4! De zaadkwaliteit was heel veel minder dus ik verwacht er niet veel van. Maarrr, je weet het nooit!

Gorigi, heb jij altijd zo'n korte menstruatie? Jaloers!!!! Ik ga duimen voor je echo!

Carpe Diem, al positive feelings?

Dames, het fornuis roept!

Tot later

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven