Zwemdiploma C, gezeik!

17-11-2017 16:43 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van mij hoeven de kinderen geen C-diploma, met B zijn ze ook wel zwemveilig.

Toch krijg ik van alle kanten gezeik dat ik een slechte moeder ben.

Zelfs de onderwijzeres stuurt me nu een mail dat ik mijn kinderen zowat mishandel.
O.
Alle reacties Link kopieren
Apart. Vraag of de onderwijzeres een foto meestuurt van al haar zwemdiploma's en brevetten.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
dan gaat die leerkracht maar lekker zelf de zwemlessen betalen?

A en B is zat, dan kun je gewoon zwemmen. C is geen must.
Wat een betrokkenheid van de leerkracht!
Alle reacties Link kopieren
Dan ben ik helemaal erg slecht. Gestopt na diploma A..............

trouwens nooit iets over gehoord van iemand
zzonnetje schreef:
17-11-2017 16:49
Dan ben ik helemaal erg slecht. Gestopt na diploma A..............

trouwens nooit iets over gehoord van iemand
schandalig! *doet achteraf een AMK-melding*

Ik ben ook zo'n waardeloze moeder. Zoon 1 is na A al gestopt en zoon 2 na B.
Maar zoon 1 heeft jaaaaaaren later wel alsnog die B gehaald met schoolzwemmen. Krijg ik dan weer een beetje bonuspunten?
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
17-11-2017 16:52
schandalig! *doet achteraf een AMK-melding*

Ik ben ook zo'n waardeloze moeder. Zoon 1 is na A al gestopt en zoon 2 na B.
Maar zoon 1 heeft jaaaaaaren later wel alsnog die B gehaald met schoolzwemmen. Krijg ik dan weer een beetje bonuspunten?
hmmmm oke klein beetje bonuspunten.......
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook enkel A en B (A gewoon, schoolzwemmen B) en ik kan me prima redden in het water. Stuur de onderwijzers een mail terug met dat je haar bezorgdheid waardeert, maar dat jij merkt dat je kind nu al zwemveilig is en dat een C-diploma dus niet meer nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Lekker laten zeiken.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog zo'n ontaarde moeder. Mijn kinderen zijn na 2 jaar strijd na het behalen van het A-diploma gestopt. Viel me trouwens wel op dat ze bij het afzwemmen alle andere kinderen eruit zwommen, dus zo waardeloos zullen het toch wel niet doen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Mijn oudste heeft alleen A. 3 jaar over gedaan. Ze had geen zin meer. Snapte het wel. Ze is geen zwemmer. Vond het gesneden. Heel soms kreeg ik er reactie op. Dat boeit mij echt ontzettend weinig. Als ze later alsnog B wil mag dat. Ik denk dat ze zich wel red. Zwembaden willen ook verdienen he. Niet teveel van aantrekken.
Ja, dat zal die onderwijzeres vast hebben gedaan. Een schriftelijke bedreiging sturen naar ouders.
alopatie schreef:
17-11-2017 16:43
Van mij hoeven de kinderen geen C-diploma, met B zijn ze ook wel zwemveilig.

Toch krijg ik van alle kanten gezeik dat ik een slechte moeder ben.

Zelfs de onderwijzeres stuurt me nu een mail dat ik mijn kinderen zowat mishandel.
Tuurlijk.....
Wat een primaire opvatting van de mail.

Mijn kinderen hebben alledrie geen C gehaald. Zelf besloten, heb ik geen andere mening voor nodig.
Wat stond er in die mail dan?
Vast niet: je mishandelt zowat je kinderen.
Heb je het niet verkeerd opgevat?
Alle reacties Link kopieren
De juf heeft dat vast niet zo geschreven.

Is Solomio er al?
waarschijnlijk iets van: het zwem ABC is zéér belangrijk om te halen. Mensen denken dat A en B genoeg is, maar zwemscholen vinden dat kinderen pas met C ècht kunnen zwemmen.

En dan wat bangmakerij over de gevaren van zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Iets sterker in je zwemslippers gaan staan.

"Ik vind A en B voldoende voor mijn kinderen"

Klaar!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
17-11-2017 17:31
waarschijnlijk iets van: het zwem ABC is zéér belangrijk om te halen. Mensen denken dat A en B genoeg is, maar zwemscholen vinden dat kinderen pas met C ècht kunnen zwemmen.

En dan wat bangmakerij over de gevaren van zwemmen.
Waar ik het dan weer hartstikke mee eens ben, althans, pas na C kun je echt zwemmen. Maar deze juf, die zich overigens helemaal niet met zwemdiploma hoeft bezig te houden, heeft er veel meer dan het kleine rijtje abc. Dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Wat stond er precies in die mail?
Copy paste anders even. Dan kunnen we hier meelezen of je misschien aangifte moet doen van laster of smaad?
Alle reacties Link kopieren
ik heb vijf zwemdiploma's en mijn moeder was nog steeds een slechte moeder, dus het één is niet persé verbonden aan het ander ;-)
turquasi wijzigde dit bericht op 17-11-2017 17:46
1.93% gewijzigd
Lorem Ipsum
Mevrouw75 schreef:
17-11-2017 17:36
Waar ik het dan weer hartstikke mee eens ben, althans, pas na C kun je echt zwemmen. Maar deze juf, die zich overigens helemaal niet met zwemdiploma hoeft bezig te houden, heeft er veel meer dan het kleine rijtje abc. Dat dan weer wel.
Tuurlijk, met C en meer leer je meer dingen dan met alleen A en B.
Maar verzuipen doen ze echt niet zonder C.
Voor het gewone zwemgebeuren dat het doorsnee kind onderneemt (zwemfeestje, naar een meertje in de zomer etc) is het genoeg.
Als je kind een echte waterrat is die wil surfen, waterpoloën, bij de reddingsbrigade wil etc, dan is het nuttig om meer te leren.

Met alleen A en B doe je je kind echt niet tekort als die ook niet meer wil.
Ik geloof er geen zak van. Hier is A al prima. B wordt aanbevolen. De school zelf bemoeit zich er al helemaal niet mee. (geen schoolzwemmen hier).
Alle reacties Link kopieren
Wordt de zwemdiploma het nieuwe trakteren? :sarcastic:

Waar bemoeid iedereen zich mee..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Je had gewoon niks moeten zeggen. In de groep van mijn dochter stopten ze bijna allemaal na B. Dochterlief heeft C en zwemvaardigheid 1 later wel nog via school gehaald, maar alleen de certificaten, het bad was te klein voor het echte diplomazwemmen en ik vond A en B duur zat.

Ik zou juf een aardig mailtje terug sturen, dat je haar bezorgdheid waardeert en dat A en B samen zo´n 950 euro hebben gekost (even narekenen) en dat je de rest liever spaart voor het rijbewijs.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven