Bagageverbreder elektrische fiets

30-10-2022 16:48 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Recentelijk ben ik van baan gewisseld en ga de auto wisselen voor een elektrische fiets.
Deze heb ik inmiddels gekocht en vanaf a.s. dinsdag ga ik ongeveer 20km enkele reis fietsen. Nu was ik aan het nadenken over het veilig vervoeren van mijn laptop, lader, soms wat boeken/papierwerk, mijn lunch, drinken, etui etc etc en wilde ik net als mijn zoon (die op de middelbare zit) een bagageverbreder erop zetten.
Alleen door de accu (locatie onder de bagagedrager) lukt het niet om de moertjes van de boutjes te bevestigen. :?:

Ik mag 25kg achterop zetten dus het gewicht moet makkelijk lukken, alleen de manier van bevestigen moet dus anders.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? :-D


Toevoeging: ik kan altijd de rugzak op mijn rug doen natuurlijk maar dat heeft nu niet mijn eerste voorkeur. :)
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn gewone (afneembare) fietstassen geen optie?

Of zoiets https://www.decathlon.nl/p/rugzak-fiets ... R-p-329243
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik een fietstas die afneembaar is en die je ook als rugzak kunt dragen. Ik heb mijn laptop erin, lunch en wat andere spullen. Kan allemaal goed droog mee.
De clipjes maak je vast aan de rand van de bagagedrager. Ik heb de accu in het frame, dus weet niet zeker of dat ook lukt bij de accu op de bagagedrager. De clips zijn niet heel breed, dus pas er misschien wel tussen?

Ik heb deze: https://www.anwb.nl/webwinkel/p/6252/hu ... lsrc=aw.ds
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een (grote) roltas voor aan m'n bagagedrager, die ik rollend kan verplaatsen als ik 'm er af haal :) Gewoon van de Decathlon, en gaat al zéker een jaar of zes/zeven mee, en ik neem 'm iedere dag volgestouwd mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmmm ik heb nare ervaring met fietstassen aan de zijkant, maar ik ga even naar de opties die jullie aandragen kijken. Bedankt alvast!
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd! Die bagagedragers zijn idd vaak niet zo handig meer.
Misschien dat je het je fietsenhandelaar kan vragen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren Quote
En gewoon een kratje of mandje voorop? Ik heb een kinderstoeltje achterop, daar kan sowieso niks bij, dus ik heb een mandje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een mandje. Vind ik zelf erg fijn. Hoewel ik me soms wel eens afvraag of het wel goed is voor mijn laptop om elke dag weer opnieuw in een rammelende mand te zitten aan mijn fiets. Ik bedoel, een hoop kinderkopjes en van die snelheidsbeperkende dingen in de weg en het rammelt alle kanten uit. Denk dat dit hetzelfde geldt voor fietstassen. Daarom draag ik mijn laptop meestal op mijn rug om de schokken op te vangen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb deze: https://www.basil.com/nl/miles-daypack ... zwart.html, hier kan zowel mijn laptop, wat documenten en eten in. Fijne is dat je hem ook als schoudertas of rugzak kan dragen plus dat je nog een rode ledstrip hebt waardoor je in het donker beter zichtbaar bent. Ik gebruik hem nu 2 jaar intensief en ziet er nog als nieuw uit!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven