Beste verduisteringsfolie voor raam

07-03-2022 20:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 kleine raampjes achter het bed. Ze zijn eigenlijk te klein voor rolluiken en vind dat dan beetje onzin van het geld. De andere grote ramen hebben wel rolluiken.
Ik zoek daarom goede verduisteringsfolie, die echt al het licht (of bijna al het licht) blokkeert.
Wie heeft de gouden tip?
-
Alle reacties Link kopieren
Folie dus...
froezel wijzigde dit bericht op 07-03-2022 22:05
78.79% gewijzigd
Zwarte plastic plakfolie
Alle reacties Link kopieren
ik zou denk ik vanwege de optiek gewoon een mooi doorzichtig bloemenpatroon doen tegen inkijk en dan daar flink wat planten inzetten met grote / veel bladeren.

Ik weet niet hoe de ramen eruit zien, en hoe klein ze zijn, maar zwarte plakfolie spreekt mij niet aan, krijg je van die donkere 'gaten'

ik zou iets met planten doen
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
kers schreef:
07-03-2022 21:26
ik zou denk ik vanwege de optiek gewoon een mooi doorzichtig bloemenpatroon doen tegen inkijk en dan daar flink wat planten inzetten met grote / veel bladeren.

Ik weet niet hoe de ramen eruit zien, en hoe klein ze zijn, maar zwarte plakfolie spreekt mij niet aan, krijg je van die donkere 'gaten'

ik zou iets met planten doen
Je ziet de ramen niet, ze zitten achter het bed, maar we hebben wel last van het licht
-
Alle reacties Link kopieren
Yolo666 schreef:
07-03-2022 21:15
Zwarte plastic plakfolie
Maar welke? Via google krijg je 100 hits en de een is lang niet zo verduisterend als de ander vrees ik.
phloxx wijzigde dit bericht op 11-03-2022 14:10
3.60% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
of mooie kunstwerken = schilderijtjes erin zetten?
Of zelfbeschilderde plankjes en op maat snijden, als je artisitieke aanleg hebt...

en anders idd gewoon donkere folie, dat lijkt me dan de kortste klap en helemaal donker!
kers wijzigde dit bericht op 07-03-2022 21:29
6.67% gewijzigd
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
kers schreef:
07-03-2022 21:26
ik zou denk ik vanwege de optiek gewoon een mooi doorzichtig bloemenpatroon doen tegen inkijk en dan daar flink wat planten inzetten met grote / veel bladeren.

Ik weet niet hoe de ramen eruit zien, en hoe klein ze zijn, maar zwarte plakfolie spreekt mij niet aan, krijg je van die donkere 'gaten'

ik zou iets met planten doen
Maar het gaat toch over de slaapkamer? Dan heb je niet alleen te maken met inkijk maar vooral dat je het donker wilt hebben. Althans ik wel, ik wordt anders in de zomer al om 4 uur wakker
Alle reacties Link kopieren
Ter verduidelijking, de vraag is:
Wat is de beste verduisterende folie?
Ik wil 100% (of zo dicht mogelijk) het licht blokkeren.
-
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
07-03-2022 21:29
Maar het gaat toch over de slaapkamer? Dan heb je niet alleen te maken met inkijk maar vooral dat je het donker wilt hebben. Althans ik wel, ik wordt anders in de zomer al om 4 uur wakker
dan pak je folie...

Als het kleine ramen zijn zou ik voor een folie tegen inkijk kiezen en planten, heerlijk om toch te kunnen zien wat de zon doet, hoe het licht is. En blijkbaar zijn ze te klein voor rolgordijnen of andere raambekleding buiten folie dus zo groot (= veel licht) zullen ze niet zijn?
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
kers schreef:
07-03-2022 21:35
dan pak je folie...

Als het kleine ramen zijn zou ik voor een folie tegen inkijk kiezen en planten, heerlijk om toch te kunnen zien wat de zon doet, hoe het licht is. En blijkbaar zijn ze te klein voor rolgordijnen of andere raambekleding buiten folie dus zo groot (= veel licht) zullen ze niet zijn?
Ze wil folie. Zij heeft wel last van het licht en dat snap ik heel goed. Het is niet jouw slaapkamer
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
07-03-2022 21:33
Ter verduidelijking, de vraag is:
Wat is de beste verduisterende folie?
Ik wil 100% (of zo dicht mogelijk) het licht blokkeren.
haha, ja nu is het wel duidelijk hoor: geen creatiefs.
Heb je al gegoogled op wat je zoekt? Online is er veel te vinden en recensies checken....
Of ga gewoon bij de gamma langs en vraag wat de beste folie is, of kijk op amazon....
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
07-03-2022 21:38
Ze wil folie. Zij heeft wel last van het licht en dat snap ik heel goed. Het is niet jouw slaapkamer

Wat een aardigheid alom.
Dacht dat ze op zoek was naar ideeen.

Ik ben weg :D
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
Zit er dubbelglas in die ramen? Dat kan een thermische breuk opleveren als je het afplakt met folie. In dat geval kun je beter een houten plaat gebruiken, die je iets voor het raam zet (min 2 cm) en aan de raamkant wit verft.
Phloxx schreef:
07-03-2022 21:27
Je ziet de ramen niet, ze zitten achter het bed, maar we hebben wel last van het licht
Plaatje tempex klem in het kozijn, dan heb je geen licht meer. En isoleert nog ook ;)

Ook al neem je zwarte folie dan komt er nog licht door. Ik had het zelfde probleem.
anoniem_645dedd9e40ab wijzigde dit bericht op 07-03-2022 22:07
22.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh gut.... mag alleen folie zijn..
Alle reacties Link kopieren
Yolo666 schreef:
07-03-2022 22:04
Plaatje tempex er klem in, dan heb je geen licht meer. En isoleert nog ook ;)

Ook al neem je zwarte folie dan komt er nog licht door. Ik had het zelfde probleem.
Dit had ik voor een klein raampje in mijn slaapkamer, werkte perfect.
Zanahoria schreef:
07-03-2022 22:07
Dit had ik voor een klein raampje in mijn slaapkamer, werkte perfect.
Ja toch, goedkoop en werkt goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik had folie waar je op kon krijten. Schoolkrijtfolie? Is iig helemaal zwart en komt 0,0 licht door. Echt donker en dicht. Wij deden dat boven de deuren op die raampjes. Pikkedonker was het eindresultaat
Alle reacties Link kopieren
Oo tempex had ik nooit aan gedacht, ik zal morgen eens gaan kijken. Bedankt alvast.

Bouwmarkten vertrouw ik niet zo, de paar keer dat ik hulp nodig had had ik er niet zo veel aan :P Online genoeg te vinden en allemaal 100% verduisterend, maarja, wij van WC eend..
-
Alle reacties Link kopieren
enkie2009 schreef:
07-03-2022 22:09
Ik had folie waar je op kon krijten. Schoolkrijtfolie? Is iig helemaal zwart en komt 0,0 licht door. Echt donker en dicht. Wij deden dat boven de deuren op die raampjes. Pikkedonker was het eindresultaat
Weet je waar ik die kan kopen?
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
07-03-2022 22:20
Weet je waar ik die kan kopen?
Ik had het volgens mij bij adtion gekocht maar de Bol heeft het ook. Even op google. Schoolkrijt folie en het komt er voor. Met deze folie komt er geen zonnestraaltje meer binnen, pikkedonker! Heerlijk! :-D
Ducktape op de ramen plakken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt geen folie plakken. Zeker niet als het raampjes op het zuiden zijn. Kans op thermische breuk is dan nog groter.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Zwart plakfolie van Praxis. Laat niets door.

https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... cm/5632543

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven