Buitenschilderen bij vrieskou? [Lege OP]
donderdag 29 januari 2026 om 17:06
Het zou kunnen dat ze werken met doorwerk producten, die kunnen ook onder nul nog worden verwerkt. Voordeel van dit in de kou doen voor jou is dat de verflucht veel minder prominent is. En in tegenstelling tot in de zomer heb je nu zelf ook alles dicht waardoor er minder naar binnenkomt aan geur.
Misschien zou je in plaats van bezwaar te maken informatie kunnen vragen over de werkzaamheden.
Misschien zou je in plaats van bezwaar te maken informatie kunnen vragen over de werkzaamheden.
donderdag 29 januari 2026 om 17:13
Als de schilder de garantie geeft dat ze met dit weer kunnen werken dan is jou internetzoektocht met argumenten waarom het wordt afgeraden van geen enkele waarde. Dat je weken tegen een wit zeil aan zit te kijken is ook geen argument, want dat moet in de zomer ook. en schilderwerk is echt nodig om de boel goed te onderhouden.
Het enige argument dat niet onredelijk is, is dat je in de winter ivm de stookkosten geen ramen open wilt zetten als de schilder erbij moet kunnen. Alles wat je erbij haalt ontkracht de boel alleen maar.
Het enige argument dat niet onredelijk is, is dat je in de winter ivm de stookkosten geen ramen open wilt zetten als de schilder erbij moet kunnen. Alles wat je erbij haalt ontkracht de boel alleen maar.
donderdag 29 januari 2026 om 17:44
Ik zou willen dat het bij ons alleen maar schilderwerk was.
Wij krijgen nieuwe beglazing, nieuwe ramen en deuren. Een nieuw ventilatie systeem.
Dus twee weken geleden zat ik (op de 7de verdieping) van donderdag tm dinsdag zonder ramen aan de voor-en achterkant.
Tussen mij en de flinke vrieskou zaten alleen wat houten en plexiglas plaatjes.
Nu wel weer ramen en deuren maar de openingen van het ventilatie systeem zijj nog niet afgedekt en de verwarming doet het ook nog niet.
Wij krijgen nieuwe beglazing, nieuwe ramen en deuren. Een nieuw ventilatie systeem.
Dus twee weken geleden zat ik (op de 7de verdieping) van donderdag tm dinsdag zonder ramen aan de voor-en achterkant.
Tussen mij en de flinke vrieskou zaten alleen wat houten en plexiglas plaatjes.
Nu wel weer ramen en deuren maar de openingen van het ventilatie systeem zijj nog niet afgedekt en de verwarming doet het ook nog niet.
donderdag 29 januari 2026 om 17:44
Hier hebben ze onlangs ook de buitenboel geschilderd met mintemperaturen. Ik had dezelfde vraag, maar de verf schijnt doorontwikkeld te zijn.
Schilder zei wel dat hij zelf niet zo vorstbestendig is, met gevoelstemperaturen van -10 op een ladder daar begonnen ze niet aan. Dus het liep wel wat vertraging op.
Voor dagen dat ramen en deuren open moesten ben ik bij buren of elders gaan zitten/werken. Ik gaf de opzichter een huissleutel.
Ik zou blij zijn dat het geschilderd wordt! Helaas is dat niet eens zo vanzelfsprekend bij alle woningbouwcorporaties.
Ventilatiesysteem heb ik hier geweigerd.
Schilder zei wel dat hij zelf niet zo vorstbestendig is, met gevoelstemperaturen van -10 op een ladder daar begonnen ze niet aan. Dus het liep wel wat vertraging op.
Voor dagen dat ramen en deuren open moesten ben ik bij buren of elders gaan zitten/werken. Ik gaf de opzichter een huissleutel.
Ik zou blij zijn dat het geschilderd wordt! Helaas is dat niet eens zo vanzelfsprekend bij alle woningbouwcorporaties.
Ventilatiesysteem heb ik hier geweigerd.
donderdag 29 januari 2026 om 17:46
Dat heeft totaal geen nut want je bent verplicht om je medewerking te verlenen als de woningbouwvereniging onderhoudswerkzaamheden wil uitvoeren.
donderdag 29 januari 2026 om 17:49
Honderd procent met je eens. Maar de scherpe reactie van TO op de eerste twee suggesties geven mij weinig hoop dat ze hier daadwerkelijk is om inzichten van anderen te krijgen. Ze wil graag horen dat ze groot gelijk heeft. Nou lekker bezwaar maken dan.
donderdag 29 januari 2026 om 17:50
donderdag 29 januari 2026 om 17:52
Hier gaan ze volgende week ook beginnen met de buitenkant schilderen.piripiri2026 schreef: ↑29-01-2026 17:26Nou, het is niet enkel een internetzoektocht maar ik heb ook schilders (waarvan 1 met eigen bedrijf) in mijn kring die ze voor gek verklaren. Waarom ontkracht dat alles volgens jou? het zijn toch feiten die te verifieren zijn?
Dat zullen ze heus niet doen als het niet kan.
160 woningen voor en achter schilderen kan nu eenmaal niet allemaal onder de ideale omstandigheden.
Rond de 10 graden is dan nog altijd beter voor de verf dan rond de 30 graden.
donderdag 29 januari 2026 om 17:55
In een andere ruimte met een elektrisch kacheltje aan. Werken; deken over je benen en elektrisch kacheltje aan.piripiri2026 schreef: ↑29-01-2026 17:52Ik heb geen buren waarbij ik zomaar hele dagen kan zitten. Daarnaast werk ik fulltime vanuit huis. En wat doe ik met mijn oude, zieke dieren? Ik vind het echt heel raar dat ze verwachten dat je bij vrieskou ramen en deuren open zet, sorry. Nogmaals, ik wil echt niet onredelijk doen maar ik kan me er gewoon heel boos over maken.
donderdag 29 januari 2026 om 17:56
Heb je je speciaal aangemeld om hier je agressie kwijt te kunnen ofzo?piripiri2026 schreef: ↑29-01-2026 17:54Mens, wat loop je nou te bazelen? Je kent me helemaal niet. Ik vraag hier om reacties en inzichten. En ja, ik vind het absurd om met -1 alle ramen en deuren open te zetten. Het feit dat ik een mening heb maakt niet dat ik niet open sta voor andere inzichten. ANders zou ik mijn vraag hier uberhaupt niet stellen.
donderdag 29 januari 2026 om 17:56
piripiri2026 schreef: ↑29-01-2026 17:52Ik heb geen buren waarbij ik zomaar hele dagen kan zitten. Daarnaast werk ik fulltime vanuit huis. En wat doe ik met mijn oude, zieke dieren? Ik vind het echt heel raar dat ze verwachten dat je bij vrieskou ramen en deuren open zet, sorry. Nogmaals, ik wil echt niet onredelijk doen maar ik kan me er gewoon heel boos over maken.
Dat houdt namelijk in dat ze ook weer dicht kunnen. Bij mij zijn alle ramen, deuren en vastzittende beglazing gewoon voor 5 dagen helemaal verwijderd.
Je krijgt het wel weer lekker warm van jezelf boos maken over zaken waar je niets aan kan veranderen.
donderdag 29 januari 2026 om 18:01
donderdag 29 januari 2026 om 18:04
Dan geloof je het niet.piripiri2026 schreef: ↑29-01-2026 18:00Sorry maar dat vind ik heel lastig te geloven eigenlijk. Lekker inbraakgevoelig ook, geen ramen en deuren meer. Heel raar.
Plexiglas houdt inbrekers buiten maar de vrieskou niet.
Ik kan dan weer niet geloven dat iemand serieus denkt bezwaar te kunnen maken.
donderdag 29 januari 2026 om 18:26
Wat een bizarre planning om van donderdag t/m dinsdag geen ramen te hebben. Dat had toch ook wel anders gekund.granny71 schreef: ↑29-01-2026 17:44Ik zou willen dat het bij ons alleen maar schilderwerk was.
Wij krijgen nieuwe beglazing, nieuwe ramen en deuren. Een nieuw ventilatie systeem.
Dus twee weken geleden zat ik (op de 7de verdieping) van donderdag tm dinsdag zonder ramen aan de voor-en achterkant.
Tussen mij en de flinke vrieskou zaten alleen wat houten en plexiglas plaatjes.
Nu wel weer ramen en deuren maar de openingen van het ventilatie systeem zijj nog niet afgedekt en de verwarming doet het ook nog niet.
En twee weken geen verwarming in de winter: ik vind het niet acceptabel.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in