Buitenschilderen bij vrieskou? [Lege OP]

29-01-2026 15:50 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Daahaag, wat een raar forum is dit geworden zeg. Bah.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-01-2026 00:11
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
93.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou kunnen dat ze werken met doorwerk producten, die kunnen ook onder nul nog worden verwerkt. Voordeel van dit in de kou doen voor jou is dat de verflucht veel minder prominent is. En in tegenstelling tot in de zomer heb je nu zelf ook alles dicht waardoor er minder naar binnenkomt aan geur.

Misschien zou je in plaats van bezwaar te maken informatie kunnen vragen over de werkzaamheden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als de schilder de garantie geeft dat ze met dit weer kunnen werken dan is jou internetzoektocht met argumenten waarom het wordt afgeraden van geen enkele waarde. Dat je weken tegen een wit zeil aan zit te kijken is ook geen argument, want dat moet in de zomer ook. en schilderwerk is echt nodig om de boel goed te onderhouden.
Het enige argument dat niet onredelijk is, is dat je in de winter ivm de stookkosten geen ramen open wilt zetten als de schilder erbij moet kunnen. Alles wat je erbij haalt ontkracht de boel alleen maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
..
piripiri2026 wijzigde dit bericht op 29-01-2026 19:09
99.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
..
piripiri2026 wijzigde dit bericht op 29-01-2026 19:09
99.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker bezwaar maken
Alle reacties Link kopieren Quote
Ideaal is net niet, maar overdag is het boven nul en kan er prima geschilderd worden. De droogtijd neemt wat toe, maar voor de nacht kunnen je ramen wel weer dicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou willen dat het bij ons alleen maar schilderwerk was.
Wij krijgen nieuwe beglazing, nieuwe ramen en deuren. Een nieuw ventilatie systeem.
Dus twee weken geleden zat ik (op de 7de verdieping) van donderdag tm dinsdag zonder ramen aan de voor-en achterkant.
Tussen mij en de flinke vrieskou zaten alleen wat houten en plexiglas plaatjes.
Nu wel weer ramen en deuren maar de openingen van het ventilatie systeem zijj nog niet afgedekt en de verwarming doet het ook nog niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier hebben ze onlangs ook de buitenboel geschilderd met mintemperaturen. Ik had dezelfde vraag, maar de verf schijnt doorontwikkeld te zijn.

Schilder zei wel dat hij zelf niet zo vorstbestendig is, met gevoelstemperaturen van -10 op een ladder daar begonnen ze niet aan. Dus het liep wel wat vertraging op.

Voor dagen dat ramen en deuren open moesten ben ik bij buren of elders gaan zitten/werken. Ik gaf de opzichter een huissleutel.

Ik zou blij zijn dat het geschilderd wordt! Helaas is dat niet eens zo vanzelfsprekend bij alle woningbouwcorporaties.

Ventilatiesysteem heb ik hier geweigerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
SinPermiso schreef:
29-01-2026 17:35
Lekker bezwaar maken
Dat heeft totaal geen nut want je bent verplicht om je medewerking te verlenen als de woningbouwvereniging onderhoudswerkzaamheden wil uitvoeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je denkt dat schilders in de winter in een winterslaap gaan ofzo? Bezwaar maken, haha, ze zien je aankomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
29-01-2026 17:46
Dat heeft totaal geen nut want je bent verplicht om je medewerking te verlenen als de woningbouwvereniging onderhoudswerkzaamheden wil uitvoeren.

Honderd procent met je eens. Maar de scherpe reactie van TO op de eerste twee suggesties geven mij weinig hoop dat ze hier daadwerkelijk is om inzichten van anderen te krijgen. Ze wil graag horen dat ze groot gelijk heeft. Nou lekker bezwaar maken dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bezwaar maken is onzin.
Je redenen om dat te doen zijn: tis koud, het stinkt en ik heb een wit zeil een week voor mijn raam. Lijken mij allemaal geen zwaarwegende redenen voor de woningbouwvereniging om het uit te stellen.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
..
piripiri2026 wijzigde dit bericht op 29-01-2026 19:09
99.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
piripiri2026 schreef:
29-01-2026 17:26
Nou, het is niet enkel een internetzoektocht maar ik heb ook schilders (waarvan 1 met eigen bedrijf) in mijn kring die ze voor gek verklaren. Waarom ontkracht dat alles volgens jou? het zijn toch feiten die te verifieren zijn?
Hier gaan ze volgende week ook beginnen met de buitenkant schilderen.
Dat zullen ze heus niet doen als het niet kan.
160 woningen voor en achter schilderen kan nu eenmaal niet allemaal onder de ideale omstandigheden.
Rond de 10 graden is dan nog altijd beter voor de verf dan rond de 30 graden.
Alle reacties Link kopieren Quote
..
piripiri2026 wijzigde dit bericht op 29-01-2026 19:09
99.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
..
piripiri2026 wijzigde dit bericht op 29-01-2026 19:09
99.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
piripiri2026 schreef:
29-01-2026 17:52
Ik heb geen buren waarbij ik zomaar hele dagen kan zitten. Daarnaast werk ik fulltime vanuit huis. En wat doe ik met mijn oude, zieke dieren? Ik vind het echt heel raar dat ze verwachten dat je bij vrieskou ramen en deuren open zet, sorry. Nogmaals, ik wil echt niet onredelijk doen maar ik kan me er gewoon heel boos over maken.
In een andere ruimte met een elektrisch kacheltje aan. Werken; deken over je benen en elektrisch kacheltje aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
piripiri2026 schreef:
29-01-2026 17:54
Mens, wat loop je nou te bazelen? Je kent me helemaal niet. Ik vraag hier om reacties en inzichten. En ja, ik vind het absurd om met -1 alle ramen en deuren open te zetten. Het feit dat ik een mening heb maakt niet dat ik niet open sta voor andere inzichten. ANders zou ik mijn vraag hier uberhaupt niet stellen.
Heb je je speciaal aangemeld om hier je agressie kwijt te kunnen ofzo?
Alle reacties Link kopieren Quote
piripiri2026 schreef:
29-01-2026 17:52
Ik heb geen buren waarbij ik zomaar hele dagen kan zitten. Daarnaast werk ik fulltime vanuit huis. En wat doe ik met mijn oude, zieke dieren? Ik vind het echt heel raar dat ze verwachten dat je bij vrieskou ramen en deuren open zet, sorry. Nogmaals, ik wil echt niet onredelijk doen maar ik kan me er gewoon heel boos over maken.
🤣🤣🤣🤣 Ik zou tekenen voor open zetten.
Dat houdt namelijk in dat ze ook weer dicht kunnen. Bij mij zijn alle ramen, deuren en vastzittende beglazing gewoon voor 5 dagen helemaal verwijderd.

Je krijgt het wel weer lekker warm van jezelf boos maken over zaken waar je niets aan kan veranderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
..
piripiri2026 wijzigde dit bericht op 29-01-2026 19:10
99.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Joh, get over it!
Er wordt onderhoud gepleegd. Dat is al heel fijn.
Denk je serieus dat ze wachten tot het voorjaar? Dit is ws al een paar jaar van tevoren gepland. Even vervelend maar dan zit het weer strak in de verf.
Count your blessings.
Alle reacties Link kopieren Quote
piripiri2026 schreef:
29-01-2026 18:00
Sorry maar dat vind ik heel lastig te geloven eigenlijk. Lekker inbraakgevoelig ook, geen ramen en deuren meer. Heel raar.
Dan geloof je het niet.
Plexiglas houdt inbrekers buiten maar de vrieskou niet.

Ik kan dan weer niet geloven dat iemand serieus denkt bezwaar te kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar wanneer gaan ze beginnen dan? Als dat tussen nu en 1 of 2 maanden is ben je toch veel te laat met je bezwaar?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
29-01-2026 17:44
Ik zou willen dat het bij ons alleen maar schilderwerk was.
Wij krijgen nieuwe beglazing, nieuwe ramen en deuren. Een nieuw ventilatie systeem.
Dus twee weken geleden zat ik (op de 7de verdieping) van donderdag tm dinsdag zonder ramen aan de voor-en achterkant.
Tussen mij en de flinke vrieskou zaten alleen wat houten en plexiglas plaatjes.
Nu wel weer ramen en deuren maar de openingen van het ventilatie systeem zijj nog niet afgedekt en de verwarming doet het ook nog niet.
Wat een bizarre planning om van donderdag t/m dinsdag geen ramen te hebben. Dat had toch ook wel anders gekund.
En twee weken geen verwarming in de winter: ik vind het niet acceptabel.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven