Dakpannen coaten oid

21-05-2022 23:44 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze dakpannen zijn nog prima, maar wat dof en gemêleerd en dat vind ik niet zo mooi. Ik hoor verschillende geluiden over het verven/coaten van de dakpannen. Hebben jullie ervaring? Waarmee heb je dat gedaan of laten doen en hoe lang geleden?
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind van die gladde geglazuurde pannen juist foeilelijk. En bovendien irritant doordat ze spiegelen in de zon. Doffe, gemeleerde pannen: top!
Als ze dof zijn kan dat erop wijzen dat ze ook poreus (aan het worden) zijn. Afhankelijk van hoe lang ze er al op liggen, zou ik eerst even (laten) checken of de kwaliteit echt nog wel oke is.
Coating heeft alleen zin als ze dakpannen nog niet poreus zijn en helpt maar voor een jaar of 10. Ook is het alsnog vrij duur.
Ik zou er alleen voor kiezen als je dak nog niet zo oud is (20-30 jaar ofzo), anders is het eigenlijk relatief goedkoper om gewoon nieuwe pannen te laten leggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn het keramische of betonpannen ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zijn keramische pannen en we hebben ze laten checken en ze zijn nog ok. Ze hoeven van mij ook echt niet te glimmen, dat vind ik ook niet mooi. Gewoon uniform mat zou prima zijn.
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb een huis hier in buurt positief zien veranderen.

Bedrijf spuit dak schoon en spuit daarna een coating op de pannen, volgens mij kleur naar keuze klant. Coating zit er nu al bijna 10 jaar op en is nog mooi.

T.a.v. verglaasde pannen, dit is een prima keus, aangezien deze pannen veel langer meegaan, tientallen jaren. Ze zijn duurder, maar beter en vaak mooier, zoek maar eens op een grote en/of kleine romaanse pan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn advies: Niet doen! Ik kan mij niet vinden in de reactie van MarianneenairaM. Naar mijn mening gaat dit er altijd weer gedeeltelijk af en krijg je een lelijk resultaat.

Het is net als badkamertegels verven. Het kan wel, maar het is geen lange termijn oplossing. Uiteindelijk laat die verf weer los en ziet je muur er uit als een gevlekte koe :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven