Douchen tijdens renovatie badkamer

15-03-2023 12:08 90 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We willen binnenkort onze badkamer gaan vernieuwen. De badkamer is 16 jaar oud en inmiddels 4 kinderen die groter worden dus andere 'eisen' aan een badkamer.

Ik ben al aan het orienteren voor bedrijven, maar overal lees ik dat een complete renovatie ongeveer 2 a 4 weken gaat duren? Hoe doe je dat dan met douchen?
We hebben geen familie in de buurt wonen en 3 pubers sporten dus even alleen een kattenwasje is niet voldoende dan.

Hoe hebben jullie dat gedaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan toch ook je even de belangrijke dingen in de keuken ofzo wassen met een washandje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons duurde het 7 weken O_o , maar daar is echt wel extreem lang. Klusser werkte alleen èn was niet zo goed in plannen, hij was echter wel heel erg precies maar dat kostte dus nogal wat tijd. Wij douchten in de tuin, tuinslang aan de keukenkraan en gaan. En daarnaast douchen bij buren. In ons nieuwe huis hebben we eerst de badkamer laten verbouwen voor we erin trokken, kostte toch ook nog drie weken in totaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben vorig jaar in oktober de badkamer verbouwd en een huurdouche laten plaatsen op de zolder. Ging helemaal prima en doucht top. Niet duur en wel lekker dat je gewoon thuis kunt douchen ipv zeulen met kids en handdoeken naar familie en sportschool👍
fruitshake schreef:
16-03-2023 12:32
Je kan toch ook je even de belangrijke dingen in de keuken ofzo wassen met een washandje.
Weken lang?
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
16-03-2023 14:18
Weken lang?
Ligt er aan wat gedaan moet worden. Een douche heb je toch binnen een paar dagen erin gezet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons duurde de verbouwing uiteindelijk 2,5 week. Als er ook maar iets gestuct moet worden, dan kost het ook weer tijd om te drogen.

Echt hoor; huurdouche. Je gaat toch niet met 6 mensen 3 weken lang leuren waar je even rustig kan douchen😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn aan het oriënteren en ik ga dan een vakantiehuisje huren. Maak er wel een workation van dichtbij huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorig jaar de complete badkamer laten doen. 2.5 week geen gebruik kunnen maken van de douche. Een complete renovatie is dus wel echt langer dan een paar dagen. Wij hebben ook een portable douche gehuurd, die is dag 1 neergezet op zolder (bij de wasmachine aansluiting) door het bedrijf en laatste dag ook weer afgebroken. Ideaal en kan het echt aanraden.
Alle reacties Link kopieren Quote
fruitshake schreef:
16-03-2023 19:24
Ligt er aan wat gedaan moet worden. Een douche heb je toch binnen een paar dagen erin gezet.
Zoals je hier kan lezen is dat dus meestal niet zo
fruitshake schreef:
16-03-2023 19:24
Ligt er aan wat gedaan moet worden. Een douche heb je toch binnen een paar dagen erin gezet.
Ja, maar bij veel verbouwingen is de badkamer op een bepaald moment echt minimaal twee weken niet bruikbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon relatief dicht bij een camping en heb gevraagd of ik daar mocht douchen. En dat mocht, gewoon gratis dus superlief. Dus elke keer alles mee en dan poedelen maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poezewiets schreef:
17-03-2023 01:11
Ik woon relatief dicht bij een camping en heb gevraagd of ik daar mocht douchen. En dat mocht, gewoon gratis dus superlief. Dus elke keer alles mee en dan poedelen maar.
Dat was zeker nog voor de hoge gasprijs?
Maar ik zou daar zeker voor hebben willen betalen. Zou me oprecht opgelaten voelen om gratis bij anderen te douchen. Tenzij het hele naaste familie betreft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
15-03-2023 16:33
die van ons was in 5 dagen weer douchebaar
Dat is wel heel snel. Dan hoefde er niet gestuukt te worden denk ik? Hier 3 weken en dan hadden wij zelf alles al gesloopt, behalve de badkuip. Hier moest de vloer wel ook uitgehakt worden ivm afschot in de douche, er moest een leiding door de grond komen en toen de vloer weer egaliseren. Verder bleef wel alles op dezelfde plek. Kwam alleen een toilet terug, maar die afvoer zat er ook al. Daarna verlaagd plafond er in en 2 muren die recht gestuukt moesten. Plafond dan nog stuken en schilderen. Moet wel zeggen dat Pinksteren er tussen zat, dus we misten al 1 werkdag. En kitten duurde langer, omdat er toch een strip onder de douchedeur moest en die werd afgekit. Dan kan je weer 24 uur niet douchen. Als er gestuukt is, ben je al snel meer tijd kwijt omdat dat moet drogen.
Bij een sportschool?

Toen ik jaren terug mijn badkamer liet renoveren waste ik me gewoon in de keuken aan de wastafel en 1 keer ben ik bij een vriendin gaan eten, waar ik gebruik mocht maken van haar douche.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh wat lijkt het me heerlijk dat alles zo snel klaar is…wij hebben 5(!!!) weken niet kunnen douchen, bleek een vochtprobleem achter de oude betegeling te zitten, waardoor alle latwerk en isolatie half weggerot was.

Maar goed, wij hebben gedoucht op de sportschool, bij vrienden en familie en een stadje verderop is zo’n douche voor ‘bootjesmensen’, daar gingen we dan samen gezellig heen.
Alle reacties Link kopieren Quote
To, kan je er wat mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan je met een washandje ook helemaal wassen hè? Ik herinner me nog uit mijn kindertijd dat wij eerst een huis zonder badkamer hadden. Zoals de meeste mensen.
Kom nu ook bij mensen die geen badkamer hebben of er niet bijkunnen omdat ze de trap er naartoe niet op kunnen. Die mensen zijn/worden elke dag netjes gewassen hoor.
En tussendoor kan je eens douchen in de gym, zwembad, familie,...
Attraverso schreef:
19-03-2023 09:44
Je kan je met een washandje ook helemaal wassen hè? Ik herinner me nog uit mijn kindertijd dat wij eerst een huis zonder badkamer hadden. Zoals de meeste mensen.
Kom nu ook bij mensen die geen badkamer hebben of er niet bijkunnen omdat ze de trap er naartoe niet op kunnen. Die mensen zijn/worden elke dag netjes gewassen hoor.
En tussendoor kan je eens douchen in de gym, zwembad, familie,...
Ja, maar fijn is het niet. En je haar wassen al helemaal niet.

Mijn vader werd ook door de thuiszorg beneden gewassen. Nou, fijn was anders. En met 4 kinderen in de keuken aan de gootsteen spetteren is ook niet ideaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
19-03-2023 09:48
Ja, maar fijn is het niet. En je haar wassen al helemaal niet.

Mijn vader werd ook door de thuiszorg beneden gewassen. Nou, fijn was anders. En met 4 kinderen in de keuken aan de gootsteen spetteren is ook niet ideaal.
Maar het gaat om een paar weken hooguit. Dan is dat voor die korte periode toch geen probleem, als je weinig andere opties hebt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
19-03-2023 09:51
Maar het gaat om een paar weken hooguit. Dan is dat voor die korte periode toch geen probleem, als je weinig andere opties hebt?
Een portable douche is toch een optie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
19-03-2023 09:52
Een portable douche is toch een optie?
Klopt, maar als To die niet huurt dan is aan de wasbak in de keuken toch ook een optie? Er wordt hier gevraagd om tips, dit is 1 van de tips. En welke To kiest is aan haar zelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
19-03-2023 09:51
Maar het gaat om een paar weken hooguit. Dan is dat voor die korte periode toch geen probleem, als je weinig andere opties hebt?
Inderdaad, ik zie het probleem niet echt. Je enkele weken redden en daarna dubbel genieten van de nieuwe badkamer want dan besef je pas echt wat een luxe het is. Niemand gaat er van dood hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij is de overlast een grotere dealbreaker. Ik werk voornamelijk thuis en wil echt geen weken in het lawaai en zooi.
Daarom dus dat we een huisje gaan huren.

To heb je iets aan de tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Die 3 pubers kunnen op het sporten douchen.
Of bij een vriend/vriendin.
Zelf kun je ook een wasje aan de wasbak en dan b.v. 1x per week naar vrienden en 1x per week naar het zwembad.
Bij ons op het werk is er ook een douche (voor bewoners). Ik heb toen aan mijn leidinggevende gevraagd of ik daar gebruik van mocht maken. Was geen probleem.
Dus in alle vroegte, 7.00, voordat de bewoners verzorgd werden, even gauw onder de douche. Dit heb ik 1,5 week gedaan.
De rest van de 3 maanden (! Zelf klussen), hebben we elke dag de badkuip terug gezet. Ik kon dan, zittend in dat stoffige bad, even met de douchekop mij wassen en haren uitspoelen.
Het is behelpen, maar het kan wel.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren Quote
thanx schreef:
29-03-2023 10:19
Die 3 pubers kunnen op het sporten douchen.
Of bij een vriend/vriendin.
Zelf kun je ook een wasje aan de wasbak en dan b.v. 1x per week naar vrienden en 1x per week naar het zwembad.
Bij ons op het werk is er ook een douche (voor bewoners). Ik heb toen aan mijn leidinggevende gevraagd of ik daar gebruik van mocht maken. Was geen probleem.
Dus in alle vroegte, 7.00, voordat de bewoners verzorgd werden, even gauw onder de douche. Dit heb ik 1,5 week gedaan.
De rest van de 3 maanden (! Zelf klussen), hebben we elke dag de badkuip terug gezet. Ik kon dan, zittend in dat stoffige bad, even met de douchekop mij wassen en haren uitspoelen.
Het is behelpen, maar het kan wel.
Het kan wel. Maar waarom zou je het willen, voor 6 man douches plannen/regelen. Als je ook een portable douche kunt huren.
Je geeft zelf al aan, het is behelpen. Je geeft duizenden euro's uit aan een nieuwe badkamer, wat maakt die paar honderd voor wat gemak dan uit.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven