Hoe beschermen jullie spullen tegen stof bij klussen?

05-08-2024 23:40 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De schilder komt morgen om al het houtwerk van een nieuw likje verf te voorzien maar ik zie het niet zo zitten dat heel mijn tv, computer of bed etc onder het stof komen te zitten. Houden lakens, handdoeken en dekens voldoende stof tegen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Neemt de schilder geen afdekfolie mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerlijk gezegd: niet.
Ik haal apparatuur even weg, en de rest poets ik daarna wel weer.
Bed hooguit even een oud laken erover, omdat ik er daarna weer in moet slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewone spullen met oude dekbedhoezen. Bij elektronica doe ik er eerst een lap afdekfolie tussen. Omdat je vaker niet knoeit dan wel kan ik dat folie zo goed als tot in den treure hergebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stof laat zich nergens door tegenhouden. En het stof dwarrelt bij het verwijderen van de beschermlaag ook weer vrolijk in het rond.

Dus ik zou spullen die je dierbaar zijn weghalen , voor je eigen idee afdekfolie gebruiken bij de rest en dan erna gewoon accepteren dat het een stofbende is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nu wat lakens over dingen gegooid en wat dingen in een doos met laken erover. Op hoop van zegen en vanavond maar stofzuigen en het ergste stof steeds weghalen. En als alles klaar is maar een grote schoonmaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan bij de Action plastic kopen tegen verfspetters. Het is bijna boterhamzak dun maar je kunt het perfect gebruiken om je spullen af te dekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Apparatuur zou ik wel in plastic doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
DingDong schreef:
06-08-2024 09:25
Je kan bij de Action plastic kopen tegen verfspetters. Het is bijna boterhamzak dun maar je kunt het perfect gebruiken om je spullen af te dekken.
Ik gebruik veel liever wat dikker plastic. Dat dunne spul blijft niet liggen, als je iets te snel langsloopt dwarrelt het om je benen. Sowieso werkt het niet tegen stof, en dat was TO's belangrijkste vraag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Schilder bellen en vragen of hij genoeg afdekzeil meeneemt. En anders zelf halen, kost je misschien een paar tientjes tegenwoordig, goede bij bouwmarkt, echt flinke meter halen.
Dan alle apparatuur weghalen en de meubels ect gewoon volledig in afdekzeil bedekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
In de ruimtes waar wordt gewerkt, zou ik alle meubelen, bed etc. afdekken met een afdekzeiltje van de Action. Kost iets van een euro per zeil ofzo. Echt heel goedkoop.

Apparatuur naar ruimtes waar niet geklust gaat worden.

De hoeveelheid stof hangt vooral af van wel/ niet schuren en hoe uitgebreid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik houtwerk ging schuren heb ik altijd de kamer leeg gehaald waar dat ging gebeuren. Ik heb het wel altijd zelf gedaan, wellicht schuurt de schilder met een schuurmachine waar een goede afzuiging aan zit en is afdekken voldoende.

Heb je geen instructies gekregen van de schilder hoe de kamer moet zijn voor hij kan beginnen (afgedekt, leeg, doet hij het afdekken ook?)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen instructies gekregen van de schilder dus ook geen afdekzeil. Schilder bleek wel een schuurmachine te hebben met een stofzak. Stof leek mee te vallen, ik zag alleen bij de vensterbank een duidelijk laagje stof maar niet op mijn schilderijtjes of een tafel. Ik twijfel of ik morgen niet gewoon alleen een laken ga gebruiken want nu had ik mijn tv in de doos gestopt en net weer aangesloten omdat ik toch series wil kijken. En ik heb begrepen dat schuren best van moet. Voor je gaat schilderen na het schoonmaken, na iedere laag grondverf en laklaag. Hij denkt dat het 2x in de grondverf moet en dan wellicht nog 2x lakken. Ik zou blij zijn als het klaar is. Heb er best wel wat stress van.

Had vandaag ook mijn gordijnen dicht gelaten i.v.m. de hitte. Net even gestofzuigd, meubels en vensterbank af gedaan met een vochtig doekje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hadalabo schreef:
06-08-2024 18:22
Ik heb geen instructies gekregen van de schilder dus ook geen afdekzeil. Schilder bleek wel een schuurmachine te hebben met een stofzak. Stof leek mee te vallen, ik zag alleen bij de vensterbank een duidelijk laagje stof maar niet op mijn schilderijtjes of een tafel. Ik twijfel of ik morgen niet gewoon alleen een laken ga gebruiken want nu had ik mijn tv in de doos gestopt en net weer aangesloten omdat ik toch series wil kijken. En ik heb begrepen dat schuren best van moet. Voor je gaat schilderen na het schoonmaken, na iedere laag grondverf en laklaag. Hij denkt dat het 2x in de grondverf moet en dan wellicht nog 2x lakken. Ik zou blij zijn als het klaar is. Heb er best wel wat stress van.

Had vandaag ook mijn gordijnen dicht gelaten i.v.m. de hitte. Net even gestofzuigd, meubels en vensterbank af gedaan met een vochtig doekje.
Als je hier al stress van krijgt, en dan hoef je het werk nog niet eens zelf te doen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven