Kleur muur woonkamer

07-04-2022 16:07 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een warme pasteltint taupe/grijs voor onze muren in de huiskamer. Er is zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het moet niet echt grijs zijn en niet echt taupe, maar een warme kleur daar tussen in. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Flexa Urban Taupe
Flexa Brave Ground
Flexa Perky Limestone
Flexa Sea Foam
Alle reacties Link kopieren
Zo’n kleur zocht ik ook, ik heb uiteindelijk gekozen voor Elephants Breath van Farrow & Ball. Afhankelijk van het licht is het soms grijs, soms meer taupe, soms zelfs iets paarsig, echt een hele mooie rustige kleur die ook goed te combineren is.
Alle reacties Link kopieren
Elephants Breath is inderdaad prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een tip gekregen om niet de hele woonkamer in dezelfde kleur te doen, maar om de muren waar de zon op staat een koele kleur te geven en de muren waar geen zon komt (zuidkant) een warme kleur te geven.
Wat een verschil heeft dit gemaakt in mijn huis. Echt prachtig...
Alle reacties Link kopieren
Zilver ipv grijs
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op de ene wand Elephants Breath en ertegenover Pink Ground, ook een kleur van Farrow & Ball. Overigens heb ik het laten mengen in Sikkens ultramatte muurverf, omdat Farrow & Ball wel heel erg duur is.
Alle reacties Link kopieren
missfitz schreef:
07-04-2022 16:35
Ik heb op de ene wand Elephants Breath en ertegenover Pink Ground, ook een kleur van Farrow & Ball. Overigens heb ik het laten mengen in Sikkens ultramatte muurverf, omdat Farrow & Ball wel heel erg duur is.
Ik had ooit dezelfde combo. Mooi hoor. En ja, F&B is idioot duur. Ik had het ook laten mengen met Sikkens muurverf. Maar de kleuren van F&B zijn echt prachtig. Ik heb nu het meeste wit (Strong white) en in mijn wc heb ik Railings en op 1 muur in de gang heb ik Rangwali.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
07-04-2022 16:41
Ik had ooit dezelfde combo. Mooi hoor. En ja, F&B is idioot duur. Ik had het ook laten mengen met Sikkens muurverf. Maar de kleuren van F&B zijn echt prachtig. Ik heb nu het meeste wit (Strong white) en in mijn wc heb ik Railings en op 1 muur in de gang heb ik Rangwali.
Gewaagde kleuren, mooi! Inderdaad heel mooi, F&B, en onderling ook goed te combineren.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de kleur authentic grey van flexa op een muur. Heel gemakkelijk te combineren. Het is geen grijs en geen taupe. meer een klei kleur
Alle reacties Link kopieren
De kleur ‘sfinx’ van de GAMMA.
Alle reacties Link kopieren
Hier Betonlook verf van Karwei, genaamd Le Noir & Blanc (muurverf betoneffect natural stone grey). Vooral op een donkere ondergrond geeft deze verf een prachtig effect. Op lichtere ondergronden is het effect toch minder..
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
07-04-2022 19:15
Hier Betonlook verf van Karwei, genaamd Le Noir & Blanc (muurverf betoneffect natural stone grey). Vooral op een donkere ondergrond geeft deze verf een prachtig effect. Op lichtere ondergronden is het effect toch minder..
Mag ik vragen hoe je dit aanbrengt op een donkere ondergrond?
Alle reacties Link kopieren
bijtie schreef:
08-04-2022 16:40
Mag ik vragen hoe je dit aanbrengt op een donkere ondergrond?
Met een blokkwast, en je maakt een soort halve maandjes op de muur qua bewegen. Daardoor krijg je dat betonlookeffect.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel iets voor mij, ik zit met een kneitersdonkere muur waar ik iets mee wil, maar heb eigenlijk geen zin om eerst 2 lagen witte primer aan te moeten brengen :-|
Alle reacties Link kopieren
bijtie schreef:
08-04-2022 17:35
Misschien wel iets voor mij, ik zit met een kneitersdonkere muur waar ik iets mee wil, maar heb eigenlijk geen zin om eerst 2 lagen witte primer aan te moeten brengen :-|
Ik ben gewoon over een zwarte muur heen gaan verven. Kostte 2 laagjes en toen was het weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven