Kun je een fikse rooklucht helemaal uit een auto krijgen?

25-06-2020 13:29 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja de titel zegt het al.. Is dit mogelijk in jullie ervaring? Mijn vorige autootje is helaas kapot gegaan een maandje geleden en ik ben aan het kijken voor een nieuwe. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een mooi ruim autootje die qua prijs/kwaliteit echt mooi uitvalt. Maar helaas zit er dus een fikse rooklucht in..

Nu rook ik zelf niet en vind ik het echt heel goor als dat er niet (helemaal) uit te krijgen is.. Ik lees hier en daar wel tips op internet over een grondige schoonmaak met doekjes en spray of evt een ozonbehandeling. Maar ik kan weinig vinden over ervaringen of de rooklucht dan ook echt helemaal weg is.. Anders gaat het feest niet door en laat ik deze auto voor wat het is, hoe jammer ook.

Ik hoor graag als iemand hier ervaring mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
25-06-2020 15:34
Ik heb intussen al een stuk of 40 auto's gehad met een goede ozon behandeling. 100% weg, uiteraard wel na vervanging interieurfilter + grove schoonmaak van de gehele auto (matten, rubbers raamstijlen, dashboard en rondom versnellingspook zijn het meest belangrijk).

Je hebt dus geen goede behandeling en/of schoonmaakbeurt gehad. Zou vooral terug gaan naar het bedrijf wat dit voor je heeft uitgevoerd.
Is het nog mogelijk dat jouw reukvermogen of geurbeleving anders is dan mensen met andere ervaring?
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
26-06-2020 11:51
Is het nog mogelijk dat jouw reukvermogen of geurbeleving anders is dan mensen met andere ervaring?
Nee, ik rij namelijk niet zelf in de auto's maar deze gaan naar een volgende berijder. Geen van de 40 bestuurders heeft aangegeven nog iets te ruiken, ook niet bij warm weer.

Het gaat dus om 40 neuzen. Lijkt mij een prima afspiegeling.
Europe86 schreef:
26-06-2020 13:14
Nee, ik rij namelijk niet zelf in de auto's maar deze gaan naar een volgende berijder. Geen van de 40 bestuurders heeft aangegeven nog iets te ruiken, ook niet bij warm weer.

Het gaat dus om 40 neuzen. Lijkt mij een prima afspiegeling.
Voor zover jij weet.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
26-06-2020 13:25
Voor zover jij weet.
Lekker bijdehand weer. Dat zijn 40 mensen met ieder een eigen reukvermogen. Mensen die ik op regelmatige basis spreek als beheerder van het wagenpark en waar vaak genoeg gesprekken over zijn geweest.

Meer mensen betwijfelen namelijk of het wel 100% weg gaat... jullie zijn niet de enige. Als dan blijkt dat het echt weg is, zijn men net zo verbaasd als jij waarschijnlijk zal zijn als je je auto weg brengt naar een professioneel bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
26-06-2020 13:29
Lekker bijdehand weer. Dat zijn 40 mensen met ieder een eigen reukvermogen. Mensen die ik op regelmatige basis spreek als beheerder van het wagenpark en waar vaak genoeg gesprekken over zijn geweest.
schakel jij een extern bedrijf in voor schoonmaakactie of doe je dat zelf?
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
26-06-2020 13:39
schakel jij een extern bedrijf in voor schoonmaakactie of doe je dat zelf?
Extern bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Stond de auto bij een professionele dealer? Dan is deze al heel goed gereinigd en ga jij het er ook niet meer uit krijgen. Laatst gingen wij voor campers kijken. Het waren goeie tweedehandsen, ik dacht eerst zelfs dat ze nieuw waren. Totdat ik eentje binnen stapte en gelijk zei: "hier is gerookt", die verkoper wist niet wat hij hoorde. Ze dachten echt dat ze de lucht er helemaal uit hadden.
Alle reacties Link kopieren
ravenloos schreef:
25-06-2020 13:45
Professioneel laten reinigen met ozon





En dan hopen dat het lukt.
Is geen garantie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik ruik het ook altijd. Ook aan voorwerpen bijvoorbeeld. Extreem goede neus denk ik. Dus geen garanties, ook niet bij professionele reiniging.
Alle reacties Link kopieren
Hij staat bij een dealer inderdaad. Dus dan is er al het 1 en ander aan gereinigd denk ik.

Ik had nog een andere auto gezien bij ze, reed lekker, geen rooklucht. Maarja wel 200.000 km op de teller..
Alle reacties Link kopieren
Mijn vorige auto rook naar hond. Ik heb de auto zes jaar gehad en op het laatst rook je het alleen nog als het warm was, maar het was wel irritant. Rooklucht krijgt je alleen weg als je de bekleding vervangt, vermoed ik.
Zeker aan de dealer vragen of hij er al iets aan gedaan heeft. En dat die rook voor jou een reden zou zijn om de auto niet te kopen... Misschien is hij daar gevoelig voor. Laat hij z'n best maar doen!

Ik heb ook wel eens gehoord van gemalen koffie een tijd lang in de auto laten staan.
En misschien zo'n spray waarmee je kleding op kunt frissen op de bekleding?
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie niet bang zijn altijd nog íets van rook te ruiken omdat je er op gaat letten? Zo zou het in mijn hoofd werken (en, niet handig, ik heb de neus van een bloedhond, ik ruik áltijd of er sigarettenrook is geweest, ook al is het nauwelijks waarneembaar voor anderen.....) maar omdat ik weet dat die lucht er is geweest, zou ik bij het minste of geringste het ruiken.....
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
26-06-2020 13:14
Nee, ik rij namelijk niet zelf in de auto's maar deze gaan naar een volgende berijder. Geen van de 40 bestuurders heeft aangegeven nog iets te ruiken, ook niet bij warm weer.

Het gaat dus om 40 neuzen. Lijkt mij een prima afspiegeling.
Nou, dat zegt natuurlijk helemaal niets: Misschien zijn het zelf wel rokertjes, hebben ze een slechte neus of constant een luchtverfrisser in de auto

Doe niet zo eigenwijs en neem eens aan dat er mensen zijn die dingen wel goed ruiken
Alle reacties Link kopieren
Via Prowin kun je een apparaatje kopen (of van iemand lenen, misschien van een Prowin consulente?) dat ervoor zou kunnen zorgen dat de lucht eruit gaat. Het moet er dan een uur of 12 in staan. De consulente van Prowin die ik ken, zweert erbij. Ze zou het mij komen brengen om uit te proberen (in de auto die ik een paar maanden geleden heb aangeschaft is ook gerookt), maar ze is nog niet geweest. Ik kan dus niet beamen of het ook echt werkt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
In mijn auto was ook gerookt. Het rook naar schoonmaakmiddel of iets dergelijks. De rooklucht rook ik toen niet, het werd gemaskeerd door het geurtje. Ik heb de auto nu 9 jaar en als het warm is ruik ik de rooklucht weer. Niet heel erg, maar ook dan ruik je dat ene bepaalde (schoonmaak)geurtje er doorheen. Het gaat er dus nooit meer uit. Ik zou de auto laten staan, er is er vast wel een waarin niet gerookt is.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Je hebt er nu al een slecht gevoel bij en je blijft het altijd wel een beetje ruiken. Bij die ozonbehandeling is het dan nog maar de vraag of het daarna echt helemaal weg is...
Ik heb een auto gehad. Daarin werd van die lekkere pijptabak gerookt door eerste eigenaar..
Ooit bij een man in de auto gezeten en zijn sigaren. Ik werd kotsmisselijk van.

In die lekkere pijptabak auto werd van mij.
Ik rookte zelf ook, maar minimaal.
Eigenlijk iedere dag wel onderweg naar huis.
De asbak werd bijna dagelijks geleegd.

Ik had een keer een fervent anti-roker naast mij in mijn auto.
Daar kreeg ik de opmerking - ik had het er noooit over gehad.
"Je kunt wel ruiken dat jij nooit rookt in jouw auto."
Ach, nooit een reactie op gegeven, maar ik deed het dus iedere dag.
Het kan tussen de oren zitten. Net als je neus. ;-D

Dus... als het de asbak is die stinkt. Probeer eens of dat scheelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven