lek wc

09-04-2022 15:24 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allen de buis van de stortbak naar de wc lekt. Als ik dootrek komt er dus water uit in een straaltje (niet veel, maar in hoek wc plas water). Ik weet niet hoe ik dat het beste kan verhelpen - liefst zonder monteur: dukttape?

Dank jullie wel voor het meedenken.
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
Er is waarschijnlijk een ringetje in die buis kapot. Ik had datzelfde probleem. Bij mij kwam er wel een monteur, maar ik zit bij een woningbouw. Maar door het ringetje te vervangen lekte die niet meer.

Denk dat tape niet de oplossing is. Werkt of tijdelijk of helemaal niet werkt.

Succes in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
thanks! Ok, dat is een mogelijkheid. Bij mij is het meer midden in de buis helaas, erosie en gat midden in het plastic (bij de knik). Ik wist niet dat dit onder de woningbouw viel, ik ga eens bellen, hoop dat zij het kunnen maken.

Merci nogmaals voor het meedenken :idee:
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
Vervelend zo in het weekend. Hoop het dat het snel verholpen is!
Alle reacties Link kopieren
dank je montblanc
vandaag klein beetje alles tegelijk: zweepslag en lekkage. Maar t kan erger, komt goed
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bellen, een loodgieter heeft dit zo gefixt.
En de woningbouw heeft ook weekend/storingdienst voor zaken die niet tot Maandag kunnen wachten.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ductape helpt overal voor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
het is gek kijk net op de website verhuurder en dan staat er dat mechanisch versleten sanitair door verhuurder wordt vervangen, en dat ik als huurder reparaties aan de stortbak, closetsok (wat dat ook maar moge zijn, moet nog googlen) etc moet uitvoeren.
Wordt nog lastig waar dit onder valt aangezien deze buis volgens mij decennia er is
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me iets voor jou als huurder

Ben je via de verhuurder niet lid van een reparatiefonds? Kijk even even in jouw huur contact
Alle reacties Link kopieren
kers schreef:
09-04-2022 17:15
het is gek kijk net op de website verhuurder en dan staat er dat mechanisch versleten sanitair door verhuurder wordt vervangen, en dat ik als huurder reparaties aan de stortbak, closetsok (wat dat ook maar moge zijn, moet nog googlen) etc moet uitvoeren.
Wordt nog lastig waar dit onder valt aangezien deze buis volgens mij decennia er is
Het zal denk ik onder slijtage vallen,dan is het voor de verhuurder.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
De stortbuis van een WC is van PVC en dat kun je voor een paar euro goed repareren met Bison Kombi Plastic. Meurt echt als een malle, maar doet het erg goed.

Maar de echte oplossing is vervanging van de stortbuis en dat lijkt me -zoals door anderen al gezegd- echt iets voor de verhuurder.
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf een loodgieter moet bellen kijk dan heel goed uit en vraag in je omgeving een betrouwbare loodgieter.

Ik ben vreselijk opgelicht door een bedrijf ...
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven