Nieuwe hoogglans keuken? Greeploos ?

28-02-2022 21:06 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij gaan binnenkort nieuwe keuken uitzoeken en ik vroeg mij de voor en nadelen af van een hoogglans keuken en wel of geen greepjes??

Kader van vieze vette vingers, zie je er alles op?
Greeploos is strakker maar zijn greepjes niet 'handiger' qua gebruik?

Etc etc ..Wie kan mij zijn/haar eigen ervaringen delen zodat ik minder keuze stress zal hebben ;-) AL is het uiteraard een Enorm luxe probleem..

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van hoogglans naar mat gegaan. Dat zegt genoeg denk ik :-) (ik had deels met greepjes en deels zonder greepjes maar die vingers zag je overal op).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je met greeploos dat je zo’n sluiting hebt die je een heel klein beetje indrukt waarna hij open gaat? Echt NIET doen! Vrienden van ons hadden die. De keuken is
DE plek waar je hangt/leunt! Iedere keer als je tegen het aanrecht leunde gingen de kastjes of lades open! Zo irritant!
Alle reacties Link kopieren
Zeker voor greeploos gaan, maar niet dat je moet drukken, dat is echt super irritant. Maar greeploos met zo’n inkeping tussen het kastje en aanrecht.

Ik heb hoogglans wit en zie niks van vieze vingers, maar ik denk dat dit met andere kleuren meer zichtbaar zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook semi greeploos.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hoogglans keuken zonder grepen. Ja, je ziet wel vingers langs de rand van de deur (hangt natuurlijk wel van de kleur af) ,maar vochtig doekje erover en binnen een minuut weer klaar.
Ik ben heel blij nog steeds!
Nooit meer hoogglans hier! Ik ben naar betongrijs mat gegaan, wat een heerlijkheid! Niets meer op te zien.
Alle reacties Link kopieren
We willen iig geen deurtjes die je open moet drukken, maar idd greeploos, of semi greeploos, dat je het deurtje opent dmv je vingers in een inkeping te doen aan de bovenkant

De keukenboer heeft gezegd met een hoogglans keuken juist geen afdrukken te zien.. maar ik geloof het ergens gewoon niet, dus ben geneigd om voor mat te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga juist voor greepjes omdat ik het ook veel mooier vind. Tevens een matte keuken. Dus niet vanwege de praktisch.
missworld schreef:
28-02-2022 21:25
We willen iig geen deurtjes die je open moet drukken, maar idd greeploos, of semi greeploos, dat je het deurtje opent dmv je vingers in een inkeping te doen aan de bovenkant

De keukenboer heeft gezegd met een hoogglans keuken juist geen afdrukken te zien.. maar ik geloof het ergens gewoon niet, dus ben geneigd om voor mat te gaan.
Tuurlijk zie je op hoogglans vingers
Alle reacties Link kopieren
Hier een matte witte keuken. Niet spierwit overigens. Nooit vingerafdrukken!
Greeploos vinden wij echt ideaal. Wij hebben niet de 'indruk'variant, maar degene met een uitsparingsrand zodat je de kastjes en lades aan de bovenkant kunt openen.
Deze zou ik zeker aanraden.
Alle reacties Link kopieren
missworld schreef:
28-02-2022 21:25
We willen iig geen deurtjes die je open moet drukken, maar idd greeploos, of semi greeploos, dat je het deurtje opent dmv je vingers in een inkeping te doen aan de bovenkant

De keukenboer heeft gezegd met een hoogglans keuken juist geen afdrukken te zien.. maar ik geloof het ergens gewoon niet, dus ben geneigd om voor mat te gaan.
Bij mij een deel van de kasten hoogglans wit en daar zie je echt geen vinger op.
Alle reacties Link kopieren
Als je van poetsen houdt hoogglans doen ;)

Ik heb fenix frontjes. Anti vingerprint
Alle reacties Link kopieren
Harderwijk2021 schreef:
28-02-2022 21:28
Bij mij een deel van de kasten hoogglans wit en daar zie je echt geen vinger op.
Bij mij donkergrijs hoogglans en daar zie je ook geen vingerafdrukken op. Mijn vorige keuken was mat, daar zag je ze juist weer wel op.
Alle reacties Link kopieren
Onze vorige keuken was donker hoogglans, met groepjes en juist daar zag je vingers rondom.

Nu een matte witte keuken en je ziet er niets op. Met druksluitingen. Wij hadden oogde bezwaren van tegen aan staan = open. Wij hebben de belofte gehad dat dat niet gebeurd en idd geen last van!
Alle reacties Link kopieren
Naast het feit dat ik mijn spierwitte hoogglans keukenkastjes spuuglelijk vind (itt de vorige bewoner van dit huis, kennelijk) zie je er ook alles op.

Qua hygiëne wel een voordeel want ik maak het wel veel vaker schoon dan de houten kastdeurtjes in mijn oude huis. Maar ik zou er zelf nooit voor kiezen.
.
Ik heb wit, hoogglans en greeploos. Tuurlijk zie je wel wat maar het valt reuze mee.
En dan nog, ik heb zo’n 15 kastjes/lades en ben binnen 10 minuten klaar als ik ze van de buitenkant schoonmaak.
Alle reacties Link kopieren
Leyawiin schreef:
28-02-2022 21:43
Bij mij donkergrijs hoogglans en daar zie je ook geen vingerafdrukken op. Mijn vorige keuken was mat, daar zag je ze juist weer wel op.
Ik heb witte hoogglans en antracietgrijze hoogglans. Op wit zie je echt helemaal niks. Op de andere wel, maar net één veeg van een doekje weer picobello.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mat wit maar vooral omdat ik hoogglans echt lelijk vind. Verder zijn de bovenkastjes greeploos en de onderkastje niet.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Hoogglans keuken hier. Ja, ze ziet er wel eens wat op, net als met elk mat oppervlak, maar je veegt er even over en het is weg. Vingerafdrukken zie ik zelden.
Overigens hebben wij wel grepen, hele mooie strakke. Die maken onze keuken echt af. Veel mooier dan greeploos.
Wij hebben overigens geen witte keuken.
Waarom zou je hoogglans willen? Of heb je een huishoudelijke hulp of een partner die echt graag schoonmaakt ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eerlijk gezegd hoogglans keukens en dan ook nog zonder greepjes vaak wel een heel groot saai glanzend vak.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Greeploos zwart zag je inderdaad vingers op maar nu greeploos wit en dan moet je echt goed tegen het licht in langs de kastjes kijken wil je vingerafdrukken zien. Zo op het oog zie je geen vingers. Vriendin heeft een matte keuken en ze wordt gek van de vingerafdrukken. Ik heb wel gemerkt dat greeploos veel makkelijk schoon maken is en je hebt minder kans op beschadigingen dan wanneer je groepjes hebt. Vaak maken ringen dan krassen op de frontjes. Onderste lades heb ik Servo Drive opzitten, even tegen tikken en de lades gaan open, ideaal vind ik dat. Scheelt je ook een greep tussen de boven en onderlade.
mevrouwiglesias schreef:
28-02-2022 23:22
Ik vind eerlijk gezegd hoogglans keukens en dan ook nog zonder greepjes vaak wel een heel groot saai glanzend vak.


Ik ook, daarom wel grepen genomen. Maar dan dus kastbreed en verzonken (of hoe zeg je dat, ze steken niet de kastjes uit in elk geval). Omdat de grepen kastbreed zijn heb ik ze op alle kastjes op dezelfde hoogte, geeft een mooie lijn en ‘breekt’ het witte vlak.
Alle reacties Link kopieren
Op echt mat zie je natuurlijk net zo goed vingerafdrukken als op hoogglans. Kleur maakt ook flink uit.

Wij hebben iets dat er tussenin zit en dan wit. Van afstandje geen vingerafdruk te zien. Als je dichtbij kijkt natuurlijk wel. Maar dan zie je ook opeens die koffiespetters, de broodkruimels en weet ik wat er allemaal in je keuken overal op zit: Tsja, je gebruikt het nu eenmaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven