Strepen met verven

21-06-2020 07:29 29 berichten
Heeft iemand de gouden tip tegen strepen op de muur na het verven?

Gisteravond een muurtje geverfd en zie vanochtend dat het alles behalve mooi egaal is. Andere muren die ik heb geverfd zien er beter uit, op het eerste oog heel mooi maar als je goed lijkt zie je ook dat die muren niet perfect egaal zijn.

Heb al even gegoogled, maar kom vooral advies tegen wat ik al wel doe. Eerst de randen met een kwastje en dan met een roller. Maakt het nog uit bijv of je hard duwt met de roller? Misschien dat het daar aan ligt. Ik ga er niet heel licht overheen.

Ik baal van mijn muurtje, dus nog maar een keer eroverheen, hopelijk helpt dat!
Minder zuinig zijn met verf zodat je nat in nat werkt. De vorige baan moet nog nat zijn wanneer je de nieuwe baan er overlappend overheen rolt.
Alle reacties Link kopieren
Floetrol toevoegen aan je verf, werkt echt super!
Alle reacties Link kopieren
niet verven als het warm is, niet boven de 25 graden
Roller goed "doordrenken"met verf, maar zeker niet te hard duwen met je roller
En werken bij daglicht
Alle reacties Link kopieren
Je geeft eigenlijk te weinig informatie om hier een goed antwoord terug te kunnen ontvangen. Wat voor een muur schilder je, zitten hier al verflagen op of niet, wat voor een kleur heeft de laatste laag en wat voor een kleur verf gebruik je nu?

Eigenlijk geldt in bijna alle gevallen:
> Muur afnemen en ontvetten
> Grondverf aanbrengen
> Afwerkingslaag aanbrengen (soms 2 of 3 lagen nodig)

Donkere kleuren zijn duidelijk moeilijker mooi te krijgen dan lichte kleuren, en extreem matte verf is ook erg lastig mooi te doen.

Dan nog algemene tips:

> Zorg dat je van nat op nat verft en dat je de verf niet laat opdrogen. Hoe warmer het is, hoe sneller je moet werken. Als je het tempo van de verf niet meer bij kunt benen kun je dus niet meer schilderen. Wat de temperatuur is hangt van jezelf af.
> Gebruik goede kwasten en rollers, en als je een muur verft een goede steel met stevige verbinding. Als je dat niet hebt wordt het resultaat sowieso minder en ben je veel langer bezig. Met een goede kwaliteit roller kun je per keer zo’n 4 m2 aan muur netjes uitrollen. Goedkope rollers nemen maar weinig verf op: dan krijg je een lekkende roller met spetters op de muur en na een paar halen is hij alweer uitgerold en kun je weer opnieuw. Dan verdeelt de verf zich bij het uitrollen niet goed en krijg je sneller strepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven