Tijdelijke woning tijdens verbouwen

15-11-2023 13:33 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Ik ga mijn woning flink verbouwen/verduurzamen, de plannen zijn nu wel vergevorderd wat er gaat gebeuren maar ik zit met één ding waar ik niet echt uitkom.
Het gaat een rotzooi worden en ik werk veel vanuit huis, dus heb ik het plan opgevat om tijdelijk (max. 2 maanden) ergens anders te verblijven.
Nu heb ik zitten kijken naar vakantiehuisjes, maar jeej wat een prijzen (voor 1 persoon). Anti-kraak is misschien een optie maar is dat mogelijk voor maar 2 maandjes?

Zie ik iets over het hoofd? Het hoeft maar weinig om het lijf te hebben, ik zal die 2 maanden waarschijnlijk niet volmaken. Dus een beetje behelpen maakt me niet uit.

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn veel fb groepen met te huur in woonplaats x, waar vaak vanalles (van kamers tot appartementen en hele huizen) voor korte tijd te vinden is. Ook op kamernet kun je hierop selecteren en zij hebben ook appartementen etc. Of je huurt ergens een tijdelijke werkplek in zo'n verzamelgebouw voor zzp-ers en verblijft 's avonds wel thuis?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk ook eens op sites waar je op huizen (inclusief huisdieren) kan passen voor een bepaalde periode.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat er best wat adressen zijn waar je terecht kunt, die niet formeel zijn. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld de hele bovenverdieping van haar huis niet in gebruik voor zichzelf, ze ontvangt er mensen via Vrienden van de fiets en stelt de verdieping beschikbaar aan mensen uit de familie die in het buitenland wonen, als ze een poosje terug zijn in Nederland. Zij zou het zeker overwegen om de verdieping voor een korte periode te verhuren en ook voor niet al te veel geld. Zo zullen er heus meer mensen zijn, een advertentie in lokale Facebookgroepen lijkt me de beste manier om ze te vinden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt denk ik ook aan de periode en de regio.

Op welke (minimale) prijs kwam je zo'n beetje uit om een vakantiehuisje te huren?
Alle reacties Link kopieren Quote
gaat het echt om wonen of kun je op een verdieping "kamperen" tijdens de verbouwing?

in het laatste geval zou ik lekker een flexplek huren om te werken
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn op Airbnb ook wel mensen die hun accommodatie voor langere tijd verhuren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Vakantiehuisje is niet goedkoop maar dat is verbouwen ook niet. Ik heb tijdens de verbouwing van mijn badkamer in een chalet gezeten, dat is gewoon een opgeleukte stacaravan maar dat was goed te doen. En in deze tijd van het jaar betaal je ook niet de hoofdprijs. Vond het heerlijk, als je huis een puinhoop is kom je thuis ook niet lekker tot rust.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk op een huizenoppassite.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wilde ook Vrienden op de fiets aanraden
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vriendin van mij heeft gebeld met het vakantiepark. Omdat het in de winter (januari en februari) plaatsvond konden ze een leuke prijs aanbieden. Zij waren blij met verhuur in een mindere periode en er ging behoorlijk wat van de prijs af.
Alle reacties Link kopieren Quote
je kan bij roompot en Landal speciale tarieven opvragen voor langer verblijf, zo zaten wij een aantal maanden in een Landal huisje voor echt gunstige prijs
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt iedereen voor de tips, zitten inderdaad dingen bij waaraan ik nog niet had gedacht. Ik ga het eens rustig bekijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je écht weg tijdens zo'n verbouwing? En loopt de boel dan nog? Of ben je de hele tijd heen en weer aan het reizen en kost dat nog veel meer tijd / stress om dat je net nergens lekker goed kunt zijn.

Ik vond het in de praktijk namelijk nogal tegenvallen bij onze (mega) verbouwing. Ook overwogen we een apart huis te huren, maar in de praktijk moet je toch heel erg vaak bij de verbouwing zijn voor vragen en overleg, het werkt gewoon niet. Beetje plannen gaat wel, maar je blijft pendelen.
We zijn wel gillend gek geworden afentoe hoor en hebben het ook heel erg gehad nu, maar ik geloof dat een extra huisje daar geen verschil in zou hebben gemaakt.

Vrienden die nu een grote verbouwing doen hebben overigens ook deze ervaring. Zij hebben na een week hun extra gehuurde huis weer opgezegd omdat ze toch ook te vaak bij hun huis moesten zijn en het pendelen ze opbrak, ondanks het kabaal en de zooi, omdat het heen en weer gaan te pas en te onpas gewoon niet te doen was.

Maar goed, dat is alleen te doen als er een gedeelte van je huis nog enigszins bewoonbaar kan zijn / gemaakt kan worden natuurlijk.
plata wijzigde dit bericht op 19-11-2023 21:24
Reden: beetje aangepast ivm herkenbaarheid
10.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben ook flink verbouwd en in huis blijven was echt geen optie hoor. De hele beneden verdieping lag eruit en geen water. Geen stroom. Geen verwarming. .. we zaten lekker in huisje en ik ging regelmatig kijken
Alle reacties Link kopieren Quote
Tweedehands camper of caravan kopen en in je tuin of op je oprit zetten? Daar tijdelijk gaan verblijven en na gebruik weer verkopen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven