Tips: Keuken wrappen

22-01-2024 14:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste allemaal,

Ik vroeg me af of dat er hier toevallig mensen meelezen/schrijven die weleens hun eigen keuken gewrapt hebben. Een nieuwe keuken plaatsen is veel te duur, maar deze keuken die ik nu heb vind ik echt een doorn in het oog. Ik hoef niet per se luxer, maar vind het wel fijn als het er optisch mooier uitziet. Een nieuwe afzuigkap + inductieplaat ga ik ook regelen. Ik ben van plan steeds een of twee deurtjes per dag te doen, omdat ik begrepen hebt dat het best lastig/ tijdrovend kan zijn.

Dus, concreet: wie heeft er hier weleens zijn/haar eigen keuken gewrapt + aanrechtblad en hoe is dat bevallen? Wat zijn je tips, tops of juist dingen die je nu weet en nooooit meer zou doen? Welke wrapfolie raden jullie aan?

Ik ben heel benieuwd naar jullie tips, bedankt alvast!
Ik zou je frontjes vervangen voor nieuwe frontjes. wrapped wordt lelijk, helemaal als je het zelf doet.
anoniem_65e068bdece4c wijzigde dit bericht op 22-01-2024 14:55
2.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
22-01-2024 14:52
Ik zou je frontjes vervangen voor nieuwe frontjes. Stappen wordt lelijk, helemaal als je het zelf doet.
Is dat niet veel duurder? :"-(
NaturelChips89 schreef:
22-01-2024 14:53
Is dat niet veel duurder? :"-(
Je zou kunnen sparen voor iets moois ipv geld uitgeven aan bagger. Althans, dat zou ik doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf wrappen geen ervaring mee maar lijkt me heel lastig om dat mooi te doen. IK vind plakplastic op mijn kelderkastplanken al een opgave.

Maar ik ken wel iemand die de frontjes heeft laten spuiten. En dat is echt heel mooi geworden.
En was ook niet (heel) duur.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je strakke frontjes hebt dan gaat het wel. Maar als dat niet het geval is zoucik er niet aan beginnen. Dat krijg je gewoon niet netjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt me een lastige klus om elk frontje strak te wrappen.

Frontjes laten spuiten is idd en goede tip. Als nieuw en in elke kleur die je wilt.

Ofzo laten en eventueel werkblad vervangen en wat handgreepjes ofzo. Geeft ook al een andere look.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou nieuwe frontjes of toch een nieuwe keuken laten plaatsen. Wrappen is vast ook niet goedkoop en in feite geef je dan dubbel geld uit, als je een paar jaar later toch besluit de keuken te vervangen. Plus het kost veel tijd en tijd is ook geld. Zonde van het geld en de moeite m.i.
Kijk eens bij K14, wij hebben hier onze fronten laten doen, wij hebben een nieuwe Ikea keuken , maar we vonden de fronten niet mooi en dus daar alles op maat en kleur laten doen en zeer tevreden.
Vrienden hadden zelf hun keuken behouden en ook bij K14 de fronten laten doen, de keueken is als nieuw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje off topic, maar ook weer niet: als je alleen de frontjes laat wrappen, blijf je aan de zijkanten van je keuken toch met de originele kleur zitten? Stel, je laat je witte fronten met zwart wrappen, dan vallen de zijwanden behoorlijk op. Of worden de hele kasten meegenomen? Geldt trouwens ook voor fronten vervangen of in een andere kleur laten spuiten. Of mis ik iets?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lees ook even klussen/wrappen-keuken/list_messages/501653
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had gewoon de folie er afgetrokken (zat aardig los) en zelf geschilderd. Een jaar daarna had ik dat huis verkocht dus ik weet niet of het nu nog steeds mooi zit.

We waren er een weekendje mee bezig en ik geloof dat het rond de 100 euro heeft gekost, inclusief het vervangen van alle greepjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
De buren hebben hun keuken voor de verkoop laten wrappen en dat was erg netjes. Maar ik denk dat zelf doen een stuk lastiger is.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
22-01-2024 14:52
Ik zou je frontjes vervangen voor nieuwe frontjes. wrapped wordt lelijk, helemaal als je het zelf doet.
Dat is echt niet waar hoor. Wij hebben het ook zelf gedaan en het is superstrak geworden. Je moet wel echt heel precies werken. Het wrappen gaat zelfs beter met aanbrengen dan kastfolie. Als je goede folie hebt zitten er een soort van gaatjes in waardoor je veel minder snel last hebt van lucht. Wel hadden wij een duurdere soort wrapfolie., de zwaarste categorie. We hebben er drie dagen over gedaan omdat anders mijn geduld op was ..
Alleen de kastdeuren van 2.40 m hoog waren lastiger. ( wij hebben de bijkeuken gewrapt)
We hebben 11 lades gedaan , een normaal kastdeurtje en 3 deuren van 2.40 hoog en we waren aan materiaal 275 euro kwijt. Incl z’on ding om het netjes op te brengen.
Dus wat mensen zeggen zonde van het geld valt dus wel mee.
Een kennis heeft het laten doen en was 1500 euro kwijt.
Het zit er nu 2 jaar op en nog steeds mooi behalve een paar krassen door de hond. Het is dus wel iets minder krasbestendig maar houd beter dan ik gedacht had.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven