Trap schilderen: hoe kat weghouden?

11-03-2022 11:12 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege de verkoop van ons huis willen we de trap nog even schilderen, zodat t netjes is voor t oog. Tip van de verkoop makelaar.
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar hoe zorg ik er voor dat mijn eigenwijze kat niet door de natte verf loopt. Ik geloof niet dat ik hem kan duidelijke maken dat ie de treden om en om moet lopen :proud:

Wie heeft een tip?
Alle reacties Link kopieren
Kokette_Suzette schreef:
11-03-2022 11:12
Vanwege de verkoop van ons huis willen we de trap nog even schilderen, zodat t netjes is voor t oog. Tip van de verkoop makelaar.
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar hoe zorg ik er voor dat mijn eigenwijze kat niet door de natte verf loopt. Ik geloof niet dat ik hem kan duidelijke maken dat ie de treden om en om moet lopen :proud:

Wie heeft een tip?
Kat er weg houden?

Tsja, andere opties zie ik niet hoor. Hij zal niet luisteren als je zegt dat hij er niet op mag komen.
Alle reacties Link kopieren
Kat opsluiten in een slaapkamer. Eten, water en kattenbak erbij zetten .
Alle reacties Link kopieren
Kan je de boel onderaan de trap barricaderen zodat de kat sowieso niet naar boven kan?

Hier onlangs de vensterbank geschilderd waar de kat graag op zit. Onze kat bleef zowaar behoorlijk weg van de vensterbank zolang de verf nat was. Blijkbaar had ze toch wel door dat het even geen prettige plek was.

En die vensterbank kreeg ik echt niet gebarricadeerd ofzo. Dus ook wel geprobeerd haar buiten de huiskamer te houden (waar die vensterbank is) maar dat mislukte al snel.
dannas wijzigde dit bericht op 11-03-2022 11:17
22.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kat opsluiten en deur dichthouden..
Alle reacties Link kopieren
Niet de trap schilderen. Heb je gemist hoe het er met de huizenmarkt bij staat? Veel teveel gedoe en totaal overbodig.
Alle reacties Link kopieren
Ons lulletje vondt de verf zo stinken dat hij niet eens in de buurt wilde komen van de trap 🤣
Alle reacties Link kopieren
Hier de trap geschilderd met Sigma Nova. Kan je na 4 uur alweer op lopen met sokken. Kat moest verplicht naar buiten of in de kamer blijven. Ging prima.
Alle reacties Link kopieren
Kat opsluiten in een kamer met brokjes en water. Iets anders zit er niet op denk ik...
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
11-03-2022 11:19
Niet de trap schilderen. Heb je gemist hoe het er met de huizenmarkt bij staat? Veel teveel gedoe en totaal overbodig.
Mijn idee!
Die trap gaat echt geen duizenden euro's verschil maken, zeker in deze markt ook gewoon niet nodig.

En ander de kat achter een deur zetten met alles of een nachtje pension. Niet heel moeilijk te bedenken lijkt me. :?: :?: :roll:
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 11-03-2022 11:42
7.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
freekenkaat schreef:
11-03-2022 11:22
Hier de trap geschilderd met Sigma Nova. Kan je na 4 uur alweer op lopen met sokken. Kat moest verplicht naar buiten of in de kamer blijven. Ging prima.
Ja ook zo gedaan. Op waterbasis kun je best snel op de trap lopen (zeker een kat, want het is snel droog)
kat opgesloten en klaar is kees.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
S ochtends trap schilderen, kat in de woonkamer, s avonds kan de kat erop lopen.


Ik zou het trouwens helemaal niet doen want het verkoopt toch wel 😅
Alle reacties Link kopieren
Niet weghouden, zo'n trap met kattenpootjes erop zou voor mij meerwaarde hebben :cat:
muselet wijzigde dit bericht op 11-03-2022 11:39
Reden: Kattenpootjes
1.16% gewijzigd
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Niet schilderen
Is niet nodig in deze markt
Alle reacties Link kopieren
Niet schilderen en zeker niet "voor het oog" (lees: slecht uitgevoerd). Grote kans dat de nieuwe bewoners eigen ideeën hebben over wat te doen met de trap. Wil je toch schilderen, zet er dan iets voor dat hoog genoeg is. Bij een bouwmarkt of tuincentrum kun je zogenaamde trellis-hekjes kopen waar je planten tegenaan laat groeien. Die kun je als een harmonica uittrekken en past dus altijd. Dat is wat wij altijd gebruiken als tijdelijke barricade. Katten kunnen er niet op springen vanwege de punten.
Zoiets als dit: https://www.onlinetuinhout.nl/bamboe-ha ... 80-x-90-cm
knuddestudder wijzigde dit bericht op 11-03-2022 21:27
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Laat de kat dit topic lezen.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
11-03-2022 12:41
Laat de kat dit topic lezen.
:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
overbodig om te schilderen. onze buren hadden de gehele badkamer gerenoveerd voor de verkoop, nieuwe koper kwam erin en heeft letterlijk de gehele badkamer gestript. alles splinternieuw zo bij het grofvuil neergekwakt omdat het zijn smaak niet was
Dream it, wish it, do it ♥
Alle reacties Link kopieren
Knuddestudder schreef:
11-03-2022 12:31
Niet schilderen en zeker niet "voor het oog" (lees: slecht uitegvoerd). Grote kans dat de nieuwe bewoners eigen ideeën hebben over wat te doen met de trap. Wil je toch schilderen, zet er dan iets voor dat hoog genoeg is. Bij een bouwmarkt of tuincentrum kun je zogenaamde trellis-hekjes kopen waar je planten tegenaan laat groeien. Die kun je als een harmonica uittrekken en past dus altijd. Dat is wat wij altijd gebruiken als tijdelijke barricade. Katten kunnen er niet op springen vanwege de punten.
Zoiets als dit: https://www.onlinetuinhout.nl/bamboe-ha ... 80-x-90-cm
Mijn katten klimmen daar gewoon overheen hoor. Als dat al nodig is tenminste, en ze niet gewoon door de gaten kunnen.
Ik zou de trap niet schilderen.
Alle reacties Link kopieren
Haha! Wij hebben ook 2 katten thuis en laatst de trap geschilderd.

We hebben een groot stuk karton ervoor gezet , hoog genoeg ook dat ze er niet overheen konden springen. Voor de zekerheid met tape vast gezet zodat het karton niet om kon vallen. Hier is het goed gegaan!
Alle reacties Link kopieren
Muselet schreef:
11-03-2022 11:36
Niet weghouden, zo'n trap met kattenpootjes erop zou voor mij meerwaarde hebben :cat:
Hihi voor mij ook. Schattig
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
11-03-2022 12:41
Laat de kat dit topic lezen.
:P
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
11-03-2022 11:19
Niet de trap schilderen. Heb je gemist hoe het er met de huizenmarkt bij staat? Veel teveel gedoe en totaal overbodig.
Eens hoor, van mij hoeft t ook niet perse maar het ziet er echt totaal afgeleefd uit. Man wil t heel graag, ik gun t hem :-D Heb ik nog wat wisselgeld voor de verhuizing 🤣
Alle reacties Link kopieren
Maak een ballonnenslinger en barrcadeer daar de trap mee. De meeste atten zullen daar niet overheen springen of in de buurt durven komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven