Tuin aanleggen kosten indicatie

21-06-2022 07:39 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een tuin van ongeveer 38m2, zijn nu aan het oriënteren om de tuin aan te laten leggen inclusief schutting, stukje terras, bloembakken, stukje kunstgras en een houten overkapping.

Heeft iemand een beetje richtlijnen wat dit zoal zou kosten? Ben vooral benieuwd naar de kosten van een overkapping als iemand dat recentelijk heeft laten plaatsen.

Wat zouden jullie aanraden qua houtsoort?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou geen overkapping plaatsen op een tuin van 38m2. Dat is toch heel hokkerig?

Verder tvp want ik wil ook de tuin aan laten pakken :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben dit vorig jaar laten doen. Onze tuinman had een mannetje. De prijs voor de overkapping viel reuze mee. We zijn er heel blij mee. Voor prijzen mag je me een PB sturen.

Laat je ook een ontwerp en beplantingsplan maken? Vooral dat laatste ben ik heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou kunstgras afraden en voor houtsnippers gaan.
rafs schreef:
21-06-2022 07:43
We hebben dit vorig jaar laten doen. Onze tuinman had een mannetje. De prijs voor de overkapping viel reuze mee. We zijn er heel blij mee. Voor prijzen mag je me een PB sturen.

Laat je ook een ontwerp en beplantingsplan maken? Vooral dat laatste ben ik heel blij mee.

Voor die ene bloembak die er komt ? :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
eva-luna schreef:
21-06-2022 07:52
Voor die ene bloembak die er komt ? :hihi:
Je opmerking kan ik begrijpen, de emoticon die er bij staat kan ik niet waarderen. Lach je me uit?

Maar misschien hebben andere lezers wat aan mijn tip.
Alle reacties Link kopieren Quote
lux- schreef:
21-06-2022 07:42
Ik zou geen overkapping plaatsen op een tuin van 38m2. Dat is toch heel hokkerig?

Verder tvp want ik wil ook de tuin aan laten pakken :)
Ja dat dacht ik eerst ook maar zag het bij een aantal andere tuinen hier en ziet er leuk uit afhankelijk van de inrichting van de rest van je tuin dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat enkele vrijblijvende offertes ( en ideeën) uitwerken.
Alle reacties Link kopieren Quote
De hoofdprijs ben ik bang…
rafs schreef:
21-06-2022 07:56
Je opmerking kan ik begrijpen, de emoticon die er bij staat kan ik niet waarderen. Lach je me uit?

Maar misschien hebben andere lezers wat aan mijn tip.

Oh nee, ik lach jou zeker niet uit. Een beplantingsplan is inderdaad een goed idee om het het hele jaar mooi te hebben :) Ik had ook beter een plan kunnen hebben voor ik begon.
Ik hou van groene tuinen en ik word een beetje treurig als ik in de OP lees dat er weinig ruimte is voor groen en dan ook nog kunstgras. Dan kan ik wel raden wat er in die paar bloembakken komt..
Alle reacties Link kopieren Quote
eva-luna schreef:
21-06-2022 08:05
Oh nee, ik lach jou zeker niet uit. Een beplantingsplan is inderdaad een goed idee om het het hele jaar mooi te hebben :) Ik had ook beter een plan kunnen hebben voor ik begon.
Ik hou van groene tuinen en ik word een beetje treurig als ik in de OP lees dat er weinig ruimte is voor groen en dan ook nog kunstgras. Dan kan ik wel raden wat er in die paar bloembakken komt..
Tjah dan kan je ook altijd nog naar het nee tegen tegeltjes topic

Overigens hoeft kunstgras en bloembakken niet te betekenen dat de tuin verder niet groen zal zijn, beetje een vooroordeel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Qua overkapping geen idee. Schutting hebben wij 2 jaar terug 1400 euro voor betaald inclusief zetten, dat was een stuk van 6,5 meter, een stuk van 10 meter en een poortdeur. Maar dat was nog best een koopje.
De rest van de tuin voor ongeveer 4000 aan laten leggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
eva-luna schreef:
21-06-2022 08:05
Oh nee, ik lach jou zeker niet uit. Een beplantingsplan is inderdaad een goed idee om het het hele jaar mooi te hebben :) Ik had ook beter een plan kunnen hebben voor ik begon.
Ik hou van groene tuinen en ik word een beetje treurig als ik in de OP lees dat er weinig ruimte is voor groen en dan ook nog kunstgras. Dan kan ik wel raden wat er in die paar bloembakken komt..
Gelukkig.

Wij zijn van natuurlijk gras met stoep naar een mooi aangelegde tuin gegaan. Alles in de volle grond en wat tegels er uit. En beplanting volgens mijn wensen: er mag wel wat kleur in. We zien nu zo veel meer vogels en insecten in de tuin. En het is zo fijn om er in te zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
MargjeM schreef:
21-06-2022 07:46
Ik zou kunstgras afraden en voor houtsnippers gaan.

Ik zou ook kunstgras afraden. De mensen die ik ken met kunstgras hebben er spijt van, het is toch nep en wordt gloeiend heet in de zon. Je hebt er eigenlijk niets aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
monstertje22 schreef:
21-06-2022 08:09
Tjah dan kan je ook altijd nog naar het nee tegen tegeltjes topic

Overigens hoeft kunstgras en bloembakken niet te betekenen dat de tuin verder niet groen zal zijn, beetje een vooroordeel.
Klopt, ik heb ook kunstgras, en ben er hele erg blij mee. Het ligt vrijwel de hele dag in de schaduw, dus echt gras is al snel mossig. Dit blijft mooi, loopt veel lekkerder dan houtsnippers, de kinderen spelen er heerlijk op. En een voordeel: het is heel snel droog na regen etc. Dus snel weer buiten spelen. En ja, het scheelt een hoop gedoe qua onderhoud.
Het is een relatief dure variant, met gewoon sprietjes in verschillende kleuren en lengtes. Mensen hebben niet eens altijd door dat het nep is.

Overigens heb ik verder ook gewoon planten in een border en een stukje moestuin, en het zoemt van de bijen, hommels en andere insecten. Gewoon niet elke tuin is geschikt voor een weelderige jungle. Of beter gezegd: niet iedereens wensen voor zijn tuin zijn een jungle. Ik wil graag lekker buiten kunnen zitten, dus een terras. Dat jonge kinderen goed kunnen spelen, dus kunstgras en een stuk met een huisje/zand keuken etc. En een moestuin, dus daar ook geen grote bomen oid, dan is er niet genoeg licht. En dat allemaal op een relatief klein oppervlak.
Alle reacties Link kopieren Quote
nerdopviva schreef:
21-06-2022 08:33
Ik zou ook kunstgras afraden. De mensen die ik ken met kunstgras hebben er spijt van, het is toch nep en wordt gloeiend heet in de zon. Je hebt er eigenlijk niets aan.
Wij hadden kunstgras en nu echt gras, maar zou zo graag weer kunstgras willen. Was heerlijk zacht en gloeiend heet viel ook heel erg mee. Werd wat warm, maar je kon er gewoon op gaan liggen in onze tuin op het zuiden. Nu met het echte gras heb ik overal dorre stukken daar waar geen zon komt. De rest wordt overgenomen door klaver momenteel en het is 1 grote mierenhoop onder de grasmat. Als ik die weg haal dan heb ik denk ik 1 groot gangenstelsel van mieren. Tegels verzakken er zelfs door, is niet tegenaan te strooien. De rest van de tuin is overigens groen hoor. Stukje terras en pad, maar staan struiken, een gigantische Japanse esdoorn, bloemen voor de bijen en hommels en heel veel groen in. Stuk moestuin en een aardbeientuin. Ook veel vogeltjes die in het vogelbadje komen badderen. En ik ben een plek aan het zoeken voor een egelhuisje. Dus genoeg groen en dieren. Voordat iemand weer begint te piepen hier.

Qua prijzen voor tuin aanleggen durf ik het niet te zeggen. Maar momenteel is alles heel duur qua materialen, dus prijzen van 2-3 jaar geleden heb je weinig aan helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
21-06-2022 09:15
Wij hadden kunstgras en nu echt gras, maar zou zo graag weer kunstgras willen. Was heerlijk zacht en gloeiend heet viel ook heel erg mee. Werd wat warm, maar je kon er gewoon op gaan liggen in onze tuin op het zuiden. Nu met het echte gras heb ik overal dorre stukken daar waar geen zon komt. De rest wordt overgenomen door klaver momenteel en het is 1 grote mierenhoop onder de grasmat. Als ik die weg haal dan heb ik denk ik 1 groot gangenstelsel van mieren. Tegels verzakken er zelfs door, is niet tegenaan te strooien. De rest van de tuin is overigens groen hoor. Stukje terras en pad, maar staan struiken, een gigantische Japanse esdoorn, bloemen voor de bijen en hommels en heel veel groen in. Stuk moestuin en een aardbeientuin. Ook veel vogeltjes die in het vogelbadje komen badderen. En ik ben een plek aan het zoeken voor een egelhuisje. Dus genoeg groen en dieren. Voordat iemand weer begint te piepen hier.

Qua prijzen voor tuin aanleggen durf ik het niet te zeggen. Maar momenteel is alles heel duur qua materialen, dus prijzen van 2-3 jaar geleden heb je weinig aan helaas.
Ik ben principieel faliekant tegen kunstgras, maar heb nu zelf ook een stukje liggen :evil:
Wel waar eerst tegels lagen, onder de ringen en onder een overkapping waar gras echt never nooit gaat groeien. Dus het was de keus uit tegels en gat in de kop of tapijtje.

Toch ben ik voor gewoon gras in de openlucht. Klaver is juist fantastisch, gewoon laten groeien. Mis tussen het gras is ook niet erg. Zo’n cambridgegreen is echt een fantasie dat níemand moet nastreven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Houtprijs is erg hoog op t moment, en ook hoveniers hebben personeel tekort en dus erg druk.
Zou meerdere offertes opvragen, en ook kijken of je zelf de materialen kan regelen. Maar prijzen van zelfs een jaar geleden zijn niet meer up to date helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
nerdopviva schreef:
21-06-2022 08:33
Ik zou ook kunstgras afraden. De mensen die ik ken met kunstgras hebben er spijt van, het is toch nep en wordt gloeiend heet in de zon. Je hebt er eigenlijk niets aan.
Wij hadden het en nu niet meer maar zou het zo terug willen. Ik vond het ideaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je op € 10.000 mag rekenen, zeker met de huidige houtprijzen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren Quote
monstertje22 schreef:
21-06-2022 08:09
Tjah dan kan je ook altijd nog naar het nee tegen tegeltjes topic

Overigens hoeft kunstgras en bloembakken niet te betekenen dat de tuin verder niet groen zal zijn, beetje een vooroordeel.
Laten we eerlijk zijn: hoeveel groen komt er verder in? Want als je dat wel gepland had, had je dat wel in de OP vermeld toch? Dat is namelijk van belang voor de kosten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kunstgras zou verboden moeten worden. Wat is dat lelijk zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Philip schreef:
21-06-2022 10:52
Laten we eerlijk zijn: hoeveel groen komt er verder in? Want als je dat wel gepland had, had je dat wel in de OP vermeld toch? Dat is namelijk van belang voor de kosten.
Wij willen 3 bloembakken, waarvan 2 5 meter lang zijn en een kleinere op een bepaalde plek, dus ruimte genoeg lijkt mij. Planten doen we zelf dus dat nemen we niet mee voor de kosten op dit moment.
Mijn buren hebben denk ik het soort tuin wat jij schetst en hebben ook de bloembakken laten maken. Wat de prijs was weet ik niet precies, maar ik weet dat ze schrokken van wat die bakken kostten. Dat was in verhouding tot de rest best duur.
Ga je offertes opvragen dan zou je kunnen overwegen om te vragen wat het kost mét bakken en zonder (dus gewoon een smalle border die je zelf aanplant), tenzij je beslist bloembakken wilt natuurlijk.
Zoals gezegd is het allemaal erg duur nu en dit kan je een hoop schelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
monstertje22 schreef:
21-06-2022 12:06
Wij willen 3 bloembakken, waarvan 2 5 meter lang zijn en een kleinere op een bepaalde plek, dus ruimte genoeg lijkt mij. Planten doen we zelf dus dat nemen we niet mee voor de kosten op dit moment.
Planten zijn ongeveer het goedkoopste aan een tuin.

Vorig jaar de tuin aan laten leggen. Ruim 2 keer zoveel m2. Maar, ik gok zo niet zo heel veel extra m2 aan bestrating. Was ruim 12.000 euro. Ze zijn 1 dag bezig geweest om de tuin leeg te halen en de toplaag aan grond er uit te halen. Toen 1 dag bezig geweest met ophogen van de tuin (was bijna 10cm lager dan die van de buren) Toen nog meer dan een week m te bestraten en een pergola te bouwen. En toen hebben ze in een halve dag de planten erin geduwd (die samen iets van 1000 euro waren). Dus de planten maken echt niet het verschil qua kosten (en daarom hebben we het uiteindelijk ook door hen laten doen, waarbij ze goed naar ons hebben geluisterd wat we wilden).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven