Waarom je raam afplakken bij het verbouwen?

30-06-2020 21:52 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom plakken mensen toch hun ramen af met vuilniszakken of kranten als ze gaan verbouwen? En heb je dan geen last van het ontbreken van daglicht bij het klussen?
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
01-07-2020 22:13
Als je er niet woont maakt dat toch niet uit?
Nee maar ik woon er wel al :-). Toen de vloer werd vervangen van de hele benedenverdieping en er een nieuwe keuken werd ingebouwd, heb ik de boel wel halfhoog afgeplakt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
pipootje schreef:
01-07-2020 22:14
Ja hoor. Handig steeds alles opbergen als je later weer verder moet.!
Heerlijk, kan je elke keer weer in een opgeruimde ruimte starten zonder over de teringzooi van de week ervoor te struikelen.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
01-07-2020 22:14
Ja hoor. Handig steeds alles opbergen als je later weer verder moet.!
Zeker wel!

Alles even opruimen aan het eind van een klusdag, bezem erdoor en de dag erna verder in een opgeruimde ruimte zonder dat je struikelt over de zooi die je de dag ervoor hebt laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown schreef:
01-07-2020 21:06
Hahaha ben jij mijn vriend?
Haha dat denk ik niet, want ik ben een vrouw. Maarrr er zijn dus meer mensen die graag in blote kont schilderen? :D
Maartje2016 schreef:
01-07-2020 22:26
Zeker wel!

Alles even opruimen aan het eind van een klusdag, bezem erdoor en de dag erna verder in een opgeruimde ruimte zonder dat je struikelt over de zooi die je de dag ervoor hebt laten liggen.
Ja lekker handig, alle spullen weer terug zetten steeds. Allemaal werk voor niets
pipootje schreef:
01-07-2020 23:00
Ja lekker handig, alle spullen weer terug zetten steeds. Allemaal werk voor niets
Er ligt niets in de weg. Er raakt niets kwijt waardoor je elke keer het hele huis door hoeft te zoeken. Je materiaal blijft in goede staat. Niemand breekt zijn nek.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
01-07-2020 23:00
Ja lekker handig, alle spullen weer terug zetten steeds. Allemaal werk voor niets
Nou ja, wij zijn er mee begonnen toen er hier iemand op een creatieve manier in een boormachine is gaan staan met een boortje wat eindigde tussen 2 tenen.

De uren die we bezig geweest zijn om hem weer op te lappen, inclusief bezoek aan de dokter, hadden we beter kunnen gebruiken om te klussen.

Maar vaak is er inderdaad eerst zo'n lullig ongelukje nodig om te zien dat opruimen best handig kan zijn ;-)
Hier ook altijd opruimen. Ik ben helemaal niet zo'n opruimerig type, maar anders raak ik het overzicht totaal kwijt.
Gewoon tegen afleiding toch? Dat je niet steeds hoeft te kijken of er iemand staat te kijken. Als dat niet de reden is dan is het geheim. Alles.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
01-07-2020 22:14
Ze gaan op hun gemak 10 minuten naar binnen staan kijken?
Hier doen ze dat inderdaad.

Wij hebben afgeplakt met kranten, beetje privacy maar vooral met de zon erop wordt het anders snikheet binnen.
Het wordt trouwens aangeraden om dan een strookje open te laten, als er dan inbrekers op af komen zien ze dat er niks te halen is.
We hoorden dat er veel gejat wordt in nieuwbouwwijken omdat niet iedereen er meteen woont, tot complete keukens aan toe.
Alle reacties Link kopieren
Het bouwstof zorgt ook voor hoge kans op krassen van de ramen.

Daarnaast natuurlijk andere praktische dingen als bescherming en voorkomen van inkijk.

Klussen wil je vaak ook de avonds doen dus staan er toch bouwlampen.

Bij schilderen haal je die kranten natuurlijk wel weg. Daarvoor heb je daglicht nodig en je moet toch in een stofvrije ruimte schilderen dus dan neem je het weghalen mee met het opruimen.
Stampertje12 schreef:
02-07-2020 12:32
Het bouwstof zorgt ook voor hoge kans op krassen van de ramen.

Daarnaast natuurlijk andere praktische dingen als bescherming en voorkomen van inkijk.

Klussen wil je vaak ook de avonds doen dus staan er toch bouwlampen.

Bij schilderen haal je die kranten natuurlijk wel weg. Daarvoor heb je daglicht nodig en je moet toch in een stofvrije ruimte schilderen dus dan neem je het weghalen mee met het opruimen.
Bouwstof komt overal en dus ook achter kranten. Ik zie eerlijk gezegd niet in hoe de ramen hierdoor beschermd zouden moeten worden.
Maartje2016 schreef:
02-07-2020 07:28
Nou ja, wij zijn er mee begonnen toen er hier iemand op een creatieve manier in een boormachine is gaan staan met een boortje wat eindigde tussen 2 tenen.

De uren die we bezig geweest zijn om hem weer op te lappen, inclusief bezoek aan de dokter, hadden we beter kunnen gebruiken om te klussen.

Maar vaak is er inderdaad eerst zo'n lullig ongelukje nodig om te zien dat opruimen best handig kan zijn ;-)
Dan debk ik dat we een andere visie hebben wat " opruimen" betreft.
Ik bedoel dat je bv de rolmaat, de schroevendraaier etc gewoon op de vensterbank of werkbank of tafel laat liggen zodat je gelijk verder kan
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
02-07-2020 12:52
Dan debk ik dat we een andere visie hebben wat " opruimen" betreft.
Ik bedoel dat je bv de rolmaat, de schroevendraaier etc gewoon op de vensterbank of werkbank of tafel laat liggen zodat je gelijk verder kan
Ow, ja, dat blijft hier ook wel liggen. Maar het grotere gereedschap gaat in 1 kamer aan het eind van de dag.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
02-07-2020 12:38
Bouwstof komt overal en dus ook achter kranten. Ik zie eerlijk gezegd niet in hoe de ramen hierdoor beschermd zouden moeten worden.
Als je fatsoenlijk afplakt dan komt er nauwelijks stof achter. En sowieso veel en veel minder.
Alle reacties Link kopieren
Wij deden het om het geheim te houden hoe het ging worden. Zo was het 1 grote verrassing voor de buurt :yes:
Ook vanwege het licht en iets minder inkijk. Minder stof op de ramen.
Is goedkoper dan verf op je gordijnen. Hoef je die ook niet te wassen.

In je blote kont schilderen? Dat zie ik ergens staan. De verf slijt er wel af?
Is een gevalletje Karel Appel. Hoe die de verf tegen de muur op het doek aanbracht. Dat kan alleen een vakman met verstand van verf.

EDIT: O, weer iets geleerd. Nóóit een Karel Appel kopen. Dat is dus geen vakman op het gebied van schilderen.
Herman Brood leverde etiketten voor flessenbier. Maar lees zelf over Karel Appel. Is foute investering geweest.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Karel_App ... et_de_verf
Alle reacties Link kopieren
Pumps_italiaans schreef:
03-07-2020 18:55
Ook vanwege het licht en iets minder inkijk. Minder stof op de ramen.
Is goedkoper dan verf op je gordijnen. Hoef je die ook niet te wassen.

In je blote kont schilderen? Dat zie ik ergens staan. De verf slijt er wel af?
Is een gevalletje Karel Appel. Hoe die de verf tegen de muur op het doek aanbracht. Dat kan alleen een vakman met verstand van verf.

EDIT: O, weer iets geleerd. Nóóit een Karel Appel kopen. Dat is dus geen vakman op het gebied van schilderen.
Herman Brood leverde etiketten voor flessenbier. Maar lees zelf over Karel Appel. Is foute investering geweest.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Karel_App ... et_de_verf
Heb je weer aan de drank gezeten? Wat hebben Karel Appel en Herman Brood in hemelsnaam met het afplakken van je ramen te maken?
Gaat dit STAF STALKEN WEER beginnen?
Ik zit één dag weer op het forum.

Ja, wat ik heb gereageerd is wat ik in het topic las.
Er zit iemand die stelt dat die in de blote kont schildert.
Karel Appel zien ze voor bouwvakker aan, maar heeft kunst geleverd met beperkte houdbaarheid.

Herman Brood heeft hetzelfde gedaan.
Kunst aan de muur. Kan en hebben veel mensen. Die hebben beide soortgelijke werken afgeleverd. Herman Brood deelde tekeningen uit om zijn taxi mee te betalen.

Maar veel kunstenaars maken muurschilderingen. Kunnen ze beter niet doen i.v.m. echo.

Is hier zo weinig ontwikkeling?
Oh-happy-day schreef:
03-07-2020 19:20
Heb je weer aan de drank gezeten? Wat hebben Karel Appel en Herman Brood in hemelsnaam met het afplakken van je ramen te maken?
Nee, maar jij wel?
De vrijdagmiddag borrel mag en kan in een auto.
In een café mag het niet, maar in een auto mogen wel 4 mensen zitten.
Zolang er maar niet wordt gereden door iemand met teveel drank op.

Jij moet misschien juist wel? :cheers:
Te lang niets gehad?
Kan ik ook doen.

Maar ik ben aan het klussen en daarom lees en reageer ik soms.
Wat is daar mis mee? Kan je daar eens inhoudelijk op richten.

Zoals elders ook al gesteld. Je hoeft mij niet te lezen. Ik hoef ook niet op jou reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven