WC geluiden hoor in de woonkamer

25-02-2024 18:41 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft de tip? Als iemand naar het toilet gaat hoor je letterlijk iemand plassen of poepen als je in de woonkamer zit. Er zit een dun wandje tussen. Het was eerst niet echt hoorbaar, maar sinds een verbouwing wel. We hebben in het toilet een nieuwe vloer, wc en tegelwerk laten vernieuwen. Enig wat weg is en niet vervangen is de drempel.

Heeft iemand een tip? Het hoort er bij, maar ik hoef niet iedere plofpoep te horen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je een ruime tuin? ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt als contactgeluid. Je zult dus moeten vinden waar dat vandaan komt, hoe zit de wc gemonteerd en zit er bijvoorbeeld een flexibele voeg tussen de tegelvloer en de wand?
Alle reacties Link kopieren Quote
Iedereen de woonkamer uit als er iemand naar 't toilet gaat?
Kijken of er iets aan de isolatie van dat wandje gedaan kan worden?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wc beetje meer aankleden, wellicht is het er te leeg en heb je een soort echo die doorklinkt?

En anders andere zijde (dus woonkamer) een akoestische wand geven. Een mooi wandpaneel bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch die drempel.
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
25-02-2024 18:54
Heb je een ruime tuin? ;-D
Niet zo groot :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
25-02-2024 18:55
Klinkt als contactgeluid. Je zult dus moeten vinden waar dat vandaan komt, hoe zit de wc gemonteerd en zit er bijvoorbeeld een flexibele voeg tussen de tegelvloer en de wand?
Vloerverwarming en pvc...voeg weet ik niet. Dat heeft de aannemer gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfff, Nederlandse huizen, wc’s lijken sowieso steeds dichter op de woonkamer gesitueerd te worden in moderne huizen.
Alle reacties Link kopieren Quote
In het burenoverlast topic is iemand enorm blij met geluiddempende panelen

Zo iets
https://www.homedesignshops.nl/akoestis ... gItKvD_BwE
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier horen we de buren ook gewoon op het toilet gaan. Ik vind dat echt irritant,maar er is ook niks aan te doen.
Het is hier gewoon giga gehorig. We horen elkaar zelfs omdraaien in bed.
Hopelijk vind je een oplossing.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zeg ook: akoestische panelen.

Wij hebben ze puur decoratief geplaatst, maar bijkomend voordeel is dat het geluiden uit de gang zeer goed dempt.

Is nog mooi ook:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is zeker mooi Vanilliana!
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben die panelen ook als decoratie hangen..misschien ook maar in de wc dan.

Ik begrijp architecten niet altijd. Soms denk ik dat ze huizen bewust idioot indelen in de hoop op meerwerk :rrr:
Alle reacties Link kopieren Quote
Stormke81 schreef:
25-02-2024 22:11
We hebben die panelen ook als decoratie hangen..misschien ook maar in de wc dan.
Ik denk eerder aan de kamer of hal als die ertussen zit. En toch maar die drempel terugzetten lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind doortrekken al privé genoeg klinken; om al dat gekletter, geplof en gekreun aan te horen lijkt mij niks. Ik zou de drempel terugleggen. Eerst alleen los om te kijken of dat gaat helpen. En anders zachtere wanden die minder geluiden weerkaatsen. Of toch wennen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien komt het door een ander model wc-pot.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Stormke81 schreef:
25-02-2024 22:11
We hebben die panelen ook als decoratie hangen..misschien ook maar in de wc dan.

Ik begrijp architecten niet altijd. Soms denk ik dat ze huizen bewust idioot indelen in de hoop op meerwerk :rrr:
Maar die panelen heb je dus al en dat helpt niet voldoende? Da's wel bijzonder...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
eckano schreef:
26-02-2024 08:11
Maar die panelen heb je dus al en dat helpt niet voldoende? Da's wel bijzonder...
Nou...we hebben een groot huis gekregen. De panelen hangen 6 meter van de zithoek af. Dan moet er een paneel elders komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muziekje op de wc dat aangaat op een bewegingssensor? Bij een vriendin zit de wc deur in de woonkeuken. Ik probeerde altijd zo stil als mogelijk te plassen. Ze badly zelf ook van de plek van de wc maar de is geen andere optie. Heb haar een soort vogelhuisje gegeven dat natuurgeluiden afgeeft bij beweging. Doe nog steeds heel stil maar het voelt wel wat relaxter. Zwitscherbox heet dat ding.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven