Klushuis: welke volgorde?

14-11-2019 20:05 34 berichten
Een nieuwe huurwoning, hartstikke fijn, maar ook weer kluswerk en financieel kan ik niet alles in één keer.

De tuin en schuur laat ik even liggen zoals het nu is.

Door het hele huis moeten nieuwe vloeren. Eventueel kan ik beneden de vloer overkopen, maar het is niet mijn smaak en het lijkt me vervelend om later te moeten vloeren met alle kasten er al in.

Door het hele huis behangen en verven.

Voor de keuken : ik wil een onderhoudsvriendelijkere dampkap en andere kastdeurtjes. Dit lijkt me geen haast te hebben.

Kinderslaapkamer : ik wil ze graag in een stapelbed maar gezien de schuine wand vrees ik dat ik zelf aan de klus moet voor een 'inbouwbed'.

De trap moet helemaal gedaan.

De vloer boven zijn nu ruwe planken.

De badkamer en gastentoilet zijn in orde.

Daarnaast staan er uitgaven op de planning voor apparatuur en kasten,waar ik rekening mee moet houden.

Waar begin je en wat heeft prioriteit?
De vloeren, echt een hel om te leggen als je huis vol met meubels staat. Voor het leggen behangen en schilderen. Verder kan alles wel als je er al in zit.
1. Behangen en verven
2. Vloeren
3. Trappen
4. Kinderslaapkamer

Indien geld:
5. apparatuur en kasten
6. keuken
Alle reacties Link kopieren
eerst schilderen dan behang dan vloer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Verven en behangen, vloer leggen en trap doen.
Verhuizen en de rest komt in de volgorde van je bankrekening en je wensen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
nlies schreef:
14-11-2019 20:10
eerst schilderen dan behang dan vloer
Lijkt mij eerst behangen en dan schilderen
Alle reacties Link kopieren
Eerst verven / behangen, daarna vloeren en dan de trap zou ik doen. Hoeveel tijd heb je om te klussen voordat je gaat verhuizen?
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
14-11-2019 20:12
Lijkt mij eerst behangen en dan schilderen
Nee joh! Je gaat toch niet eerst behangen en dan je plafond en deurstijlen schilderen? Echt eerst schilderen. Hoef je ook nog eens niet veel af te plakken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Eerst de plafonds, dan de vloeren, de rest kan dan later wel, met afdekplastic.
Natuurlijk wel als allereerste beginnen met behang pulleken.
Alle reacties Link kopieren
Plafond het allereerst.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
firedraakje schreef:
14-11-2019 20:12
Eerst verven / behangen, daarna vloeren en dan de trap zou ik doen. Hoeveel tijd heb je om te klussen voordat je gaat verhuizen?
De woning wordt begin december opgeleverd. Na de kerstvakantie moet het iig leefbaar genoeg zijn om er te slapen en te eten met 3 kinderen.

Mijn bankrekening is ook niet gelukkig met dubbele huurlasten dus ik zou dan graag ook mijn andere huis opzeggen.
fluttershy schreef:
14-11-2019 20:18
De woning wordt begin december opgeleverd. Na de kerstvakantie moet het iig leefbaar genoeg zijn om er te slapen en te eten met 3 kinderen.

Mijn bankrekening is ook niet gelukkig met dubbele huurlasten dus ik zou dan graag ook mijn andere huis opzeggen.
Zodra de vloeren erin liggen kan je over en dan verder klussen terwijl je er al woont.
Ik zorgde altijd eerst voor de kamer van mijn zoon, zodat hij z'n plekje had, de rest deed ik gaandeweg. Pluspunt hierbij is dat je niet heen en weer hoeft te reizen na een lange dag klussen, want dat breekt je op op een gegeven moment.
Oudblond schreef:
14-11-2019 20:14
Nee joh! Je gaat toch niet eerst behangen en dan je plafond en deurstijlen schilderen? Echt eerst schilderen. Hoef je ook nog eens niet veel af te plakken.
Als je overschilderbaar behang hebt wel.
Zoals al gezegd: plafond verven, dan muren, dan behang, dan vloeren.

Trappen en overlopen kunnen ook goed als je er eenmaal woont (in de zin dat je dan niet je halve interieur hoeft te verplaatsen zoals dat wel moet als je het plafond moet verven als je er al woont)

Met kinderen zou ik kinderkamertjes een beetje knap inrichten toch wel belangrijk vinden, hoeft echt niet superduur en er zijn zoveel K&K dingen dat het vast zonder zelfbouw kan.

Keukens, optionele apparatuur en kasten naar gelang er weer budget is.
Ik weet niet beter dan eerst behangen. Als het overschilderbaar is tenminste. Dan plafonds en wanden verven, dan houtwerk verven.
Ik ben er echt mee opgegroeid
Ga je behang ophangen dat niet geverfd hoeft te worden dan eerst plafond en houtwerk en dan behangen
Alle reacties Link kopieren
Schilderen
Behangen
Vloer
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
lisbeth schreef:
14-11-2019 20:34
Ik weet niet beter dan eerst behangen. Als het overschilderbaar is tenminste. Dan plafonds en wanden verven, dan houtwerk verven.
Ik ben er echt mee opgegroeid
Ga je behang ophangen dat niet geverfd hoeft te worden dan eerst plafond en houtwerk en dan behangen
Ik neem aan dat TO bedoelt een kek printje, niet een hoebeldeboebelmuur een beetje knap glad maken zonder stuccen.
Print: laatst
Glasvlies: voor verven.

Hebben we dat ook weer opgelost. :P
Bij ons thuis werd nooit gewerkt met kekke behangetjes. Maar stevig glasvezel of rauhfaser behang
lisbeth schreef:
14-11-2019 20:42
Bij ons thuis werd nooit gewerkt met kekke behangetjes. Maar stevig glasvezel of rauhfaser behang
Maar tegenwoordig doen ze zelfs in Limburg aan glasvlies. Mag gewoon. ;-)
RegretteRien schreef:
14-11-2019 20:45
Maar tegenwoordig doen ze zelfs in Limburg aan glasvlies. Mag gewoon. ;-)
Glasvlies kan nog net ;)
Alle reacties Link kopieren
Als de keukenkasten niet meer goed zijn dan zou ik dat aangeven bij de verhuurder. Dat is iets dat nagelvast aan het huis zit en hoort bij de verhuurder.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lisbeth schreef:
14-11-2019 20:34
Ik weet niet beter dan eerst behangen. Als het overschilderbaar is tenminste. Dan plafonds en wanden verven, dan houtwerk verven.
Ik ben er echt mee opgegroeid
Ga je behang ophangen dat niet geverfd hoeft te worden dan eerst plafond en houtwerk en dan behangen
Heb je het dan over vliesbehang ofzo? Want behang dat verder niet meer geschilderd hoeft te worden doe je na schilderen. [edit: dit was al besproken, overheen gelezen]

Bij een kaal huis zeggen ze altijd vloeren als laatste, maar als niet alles in één keer kan zou ik de vloeren in ieder geval leggen.
Alle reacties Link kopieren
Stapelbedden van de leenbakker vind ik verrassend goed, en goedkoper dan IKEA.
Ik had dat niet gedacht, dus deel 'm.

Eens met schilderen/behangen/vloeren.
En dat je bij verhuur ook wel kan vragen om hulp.
En eerst de kinderkamers, en ook dat je zelf kunt slapen. Dan eten maken, dan netjes zitten.
Alle reacties Link kopieren
Bij alles wat rotzooi geeft. Dingen eruit halen, schuren, behang afhalen, gaten vullen, glad schuren van muurvuller. Dan alles goed schoonmaken, schilderen eerst houtwerk alle lagen met tussendoor opschieten en schoonmaken, dan de muren schilderen als het houtwerk goed droog is. Behangen. Trap bekleden doen als je boven klaar bent.

Keukendeurtjes vervangen geeft waarschijnlijk geen rotzooi, een wasemkap kan andere afmetingen hebben en dan kun je de muur erachter onderhanden nemen want de nieuwe is altijd kleiner.

Het smerigste eerst. Het kwetsbaarste als laatst, bovenaan beginnen.
Verbaast mij toch hier dat mensen kale muren verven.
Ik neem aan dat niet een heel huis met een kek behangetje wordt gedaan dus dan doen jullie kale muren verven.
Ik ben nu zelf een huis aan het opknappen en die kale muren zien er niet uit. Daar alleen overhemd verven wordt lelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven