wil een cv ketel verplaatsen in huurwoning mag dat

17-09-2019 18:48 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
wil een cv ketel verplaatsen van de keuken naar rommel kamertje.maar dat mag niet van de verhuurder.het is zelfs woning verbetering vind ik.mag ik het toch doen??
Alle reacties Link kopieren
Als de verhuurder het niet goed vindt houdt het op he.
Hij is de eigenaar van het huis.
Heeft eigenaar een geldige reden?

Wat gebeurt er als jij hem nu verplaatst en de dag dat je vertrekt hang je hem terug waar ie hing?
(Waarbij als je stielmannen nodig hebt je uiteraard zelf 2 keer voor alles opdraait financieel.)
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
17-09-2019 19:49
Heeft eigenaar een geldige reden?

Wat gebeurt er als jij hem nu verplaatst en de dag dat je vertrekt hang je hem terug waar ie hing?
(Waarbij als je stielmannen nodig hebt je uiteraard zelf 2 keer voor alles opdraait financieel.)
Je draait ook zelf op voor eventuele schade door lekkage of zo
Wat is er woningverbetering aan het verplaatsen van de ketel van de keuken naar een kamer?
Jij gebruikt die kamer voor rommel, maar voor de verhuurder en toekomstige huurder na jou is die kamer straks minder interessant als ze die als echte kamer willen gebruiken? Dan kan de ketel beter in de keuken blijven/zitten.
Nee, dit mag niet
Alle reacties Link kopieren
Als de verhuurder nee zegt blijft het nee...
Alle reacties Link kopieren
Heeft het viva forum zoveel macht dat als ze hier zeggen dat het wel mag, jij denkt dat het wel mag? Ook al mag het niet? Ook niet van de verhuurder?

Bijzonder.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Heb je jezelf al gerealiseerd dat je in die rommelkamer dan ook een afvoer (riool), een afvoer (rookgas), een gasaansluiting, en een aansluiting voor het warme en koude water moet zijn ?
Niet geschoten is altijd mis
Wat jij wil is het tegenovergestelde van woningverbetering. Ik vind het vrij logisch dat het niet mag.
Alle reacties Link kopieren
Als jij de ketel vervangt, ben je daarna ook verantwoordelijk voor het onderhoud en reparatie/vervanging als er iets mee is. De verhuurder kan tenslotte door jouw toedoen niet meer garanderen dat het ding werkt. Plus als je vertrekt moet dit weer teruggebracht worden in de oude staat. Kost je dus een hoop geld en geeft je risico op nog meer kosten als er iets is met de ketel.
Wat voor jou een rommelkamer is, zal voor een andere huurder een (baby)slaapkamer zijn. Ik kan me voorstellen dat in een slaapkamer geen cv mag hangen volgens regelgeving. Dus het is zeker niet altijd verbetering van de woning en mogelijk moeilijker bestuurbaar daardoor..
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niet en ik zou je niet adviseren toch zelf te gaan rommelen. Je moet de dakdoorvoer verplaatsen en als dat niet correct wordt uitgevoerd dan werkt ie niet of kun je gas binnenkrijgen.
Wil je het toch gaan doen, dan zou ik de voorwaarden van het onderhoudscontract er op naslaan. Want stel je verplaatst hem en een paar dagen later begint ie te lekken, dan ben je de sjaak. Kan een dure grap worden.
Damned if I don’t
Van mij mag het. Maar dan moet je niet piepen als het fout gaat en je verhuurder weigert de schade voor zijn rekening te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Nee
Sjongejonge, wat een domme vraag. Het mag niet van de verhuurder dus gaat het niet door. Klaar.

Wat anderen al zeggen, rioolafvoer, luchtafvoer, watertoevoer.. Enig idee dat het kost om dat aan te leggen en om weer te verwijderen als je gaat verhuizen?

Beter investeer je in een mooie ombouw voor de cv ketel om het er mooier uit te laten zien in de keuken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven