Wrappen keuken

18-10-2023 15:14 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi forummers,

Al enige tijd ben ik aan het overwegen om mijn keuken te wrappen. Het is een stuk goedkoper dan een nieuwe keuken / nieuwe deurtjes.
Ik ben op zoek naar ervaringen van anderen die hun keuken hebben laten wrappen. Ben je er tevreden mee en wat zijn de voors en tegens? En andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even mee 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi hoi,
Leuk dat ik dit topic zag.
Mijn man heeft afgelopen voorjaar zelf de keuken gewrapt met hoogwaardige plakfolie van de Plakfoliewebshop.

Moet je echt een beetje handig en secuur voor zijn. Ik ben dat niet maar hij gelukkig wel.

Wij hadden offertes opgevraagd bij diverse keukenwrappers maar voor het geld tussen de 22 en 2400 euro (wel binnen een dag gefixt, mijn man is er zelf 3 weken mee zoet geweest tussen het werken door) dacht hij ook hmmm ik ga het zelf eerst proberen. De eerste twee kastjes zagen er echt goed uit waardoor hij besloot verder te gaan. Nu heeft hij eerst de rechte stukken gedaan en daarna de onderkanten kastjes en de lastige hoekjes en dat was wel monnikenwerk hoor.

Uiteindelijk kwamen wij uit op ongeveer 500 euro.
Dit was dan inclusief extra bestellen omdat er ook weleens een keukenkastje fout ging met bubbels etc. Wat ik al zei het let heel nauw en je moet er echt een beetje handig voor zijn.

Maar is het er zo vreselijk van opgeknapt.
Ik kan je een foto PB-en als je wilt. Ook de binnenrandjes heeft hij meegepakt omdat wij van wit naar zwart zijn gegaan. Onze keukenkastjes hadden een reliefje zeg maar, maar met extra dikke kwaliteit plakfolie schijnt dat er niet doorheen.

Als verder je aanrechtblad en achterwanden er goed uitzien is wrappen echt een uitkomst, ook als je ervoor kiest het te laten doen door een bedrijf.
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 18-10-2023 16:13
0.36% gewijzigd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi (als het mooi wordt gedaan, niet zelf doen!) zolang je de kastdeurtjes dichtlaat. Ik vond het niet mooi aan de binnenkant. Je ziet dat het niet "echt" is zeg, maar.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Honolulu schreef:
18-10-2023 16:07
Mooi (als het mooi wordt gedaan, niet zelf doen!) zolang je de kastdeurtjes dichtlaat. Ik vond het niet mooi aan de binnenkant. Je ziet dat het niet "echt" is zeg, maar.
Nou je kunt het dus echt wel zelf doen wat ik zei.
En je kastjes doe je alleen open als je iets pakt toch.
Tuurlijk is vervangen in alle gevallen professioneler. Echter, wij hebben een huurhuis dus dan is een nieuwe keuken laten plaatsen (en zelf betalen en evt weer in de oude staat terugbrengen bij vertrek) geen optie.
Dus als tussenoplossing is het wat ons betreft meer dan prima.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een paar jaar geleden heb ik een tijdje getwijfeld over het laten wrappen van mijn keukenkastjes. Uiteindelijk niet gedaan, want inderdaad, je blijft aan de binnenzijde zien dat het folie is. Heb toen de deurtjes laten spuiten in een andere kleur. Kostte destijds 750 euro en voor dat geld kwamen ze het demonteren en weer terugbrengen en ophangen. Ik was wel de deurtjes twee weken kwijt maar dat vond ik voor dat geld geen probleem.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
sprokkelientje schreef:
18-10-2023 16:07
Hoi hoi,
Leuk dat ik dit topic zag.
Mijn man heeft afgelopen voorjaar zelf de keuken gewrapt met hoogwaardige plakfolie van de Plakfoliewebshop.

Moet je echt een beetje handig en secuur voor zijn. Ik ben dat niet maar hij gelukkig wel.

Wij hadden offertes opgevraagd bij diverse keukenwrappers maar voor het geld tussen de 22 en 2400 euro (wel binnen een dag gefixt, mijn man is er zelf 3 weken mee zoet geweest tussen het werken door) dacht hij ook hmmm ik ga het zelf eerst proberen. De eerste twee kastjes zagen er echt goed uit waardoor hij besloot verder te gaan. Nu heeft hij eerst de rechte stukken gedaan en daarna de onderkanten kastjes en de lastige hoekjes en dat was wel monnikenwerk hoor.

Uiteindelijk kwamen wij uit op ongeveer 500 euro.
Dit was dan inclusief extra bestellen omdat er ook weleens een keukenkastje fout ging met bubbels etc. Wat ik al zei het let heel nauw en je moet er echt een beetje handig voor zijn.

Maar is het er zo vreselijk van opgeknapt.
Ik kan je een foto PB-en als je wilt. Ook de binnenrandjes heeft hij meegepakt omdat wij van wit naar zwart zijn gegaan. Onze keukenkastjes hadden een reliefje zeg maar, maar met extra dikke kwaliteit plakfolie schijnt dat er niet doorheen.

Als verder je aanrechtblad en achterwanden er goed uitzien is wrappen echt een uitkomst, ook als je ervoor kiest het te laten doen door een bedrijf.
Hi Sprokkelientje! Bedankt voor je uitgebreide reactie. Wat fijn zo’n handige man in huis ;)
Ik denk niet dat ik het zelf wil gaan doen, omdat ik niet heel handig ben en mijn geduld raakt ook snel op als er bubbels onder kom :hihi:
Als je een foto wil Pb-en heel graag!

Ik lees overal dat het rond 1000 euro kost dus daarom dacht ik voor nu een goede tussenoplossing, maar als ik dan 2200 euro lees dan vind ik dat toch wel heel duur voor plakfolie… stof tot nadenken
Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren Quote
Honolulu schreef:
18-10-2023 16:07
Mooi (als het mooi wordt gedaan, niet zelf doen!) zolang je de kastdeurtjes dichtlaat. Ik vond het niet mooi aan de binnenkant. Je ziet dat het niet "echt" is zeg, maar.
ah wat jammer, Honolulu! Kon je de binnenkant van de kastdeurtjes ook niet wrappen? Kost waarschijnlijk het dubbele dan
Alle reacties Link kopieren Quote
BlueSkye schreef:
18-10-2023 16:30
Hi Sprokkelientje! Bedankt voor je uitgebreide reactie. Wat fijn zo’n handige man in huis ;)
Ik denk niet dat ik het zelf wil gaan doen, omdat ik niet heel handig ben en mijn geduld raakt ook snel op als er bubbels onder kom :hihi:
Als je een foto wil Pb-en heel graag!

Ik lees overal dat het rond 1000 euro kost dus daarom dacht ik voor nu een goede tussenoplossing, maar als ik dan 2200 euro lees dan vind ik dat toch wel heel duur voor plakfolie… stof tot nadenken
Bedankt alvast!
Ja, zal ik dit weekend even doen.
Ja het ligt echt aan je keuken en wat je wil qua prijzen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
intothewild schreef:
18-10-2023 16:25
Een paar jaar geleden heb ik een tijdje getwijfeld over het laten wrappen van mijn ...
Bedankt voor je tip! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Spuiten is ook een optie als dat bij een hoogglans keuken toegepast kan worden. Ik ga er eens in duiken. :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij doen dit toevallig nu in de keuken, maar dan niet de keukenkastjes, maar tegels. Maar dat bedoel je misschien niet (heet tegels beplakken ook wrappen?) Wij hebben uiteindelijk besloten het zelf op maat te knippen en te plakken. Het duurt even, is nog steeds work in progress, maar we zijn er nu al erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
BlueSkye schreef:
18-10-2023 16:37
Bedankt voor je tip! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Spuiten is ook een optie als dat bij een hoogglans keuken toegepast kan worden. Ik ga er eens in duiken. :lightbulb:
Ja hoor, ook hoogglans kan gespoten worden.
Vraag me wel af hoe dat gaat met de zijkanten normaal gesproken. Van die afwerkplanken, zeg maar. Zelf hebben we een hoogglans keuken met hout aan de zijkanten, mooie combinatie. Maar zou liever andere kleur willen. Maar denk dat ik daar misschien ook weer op uitgekeken raak terwijl ik nu een neurale kleur heb. Dus laat het maar zo. Wrappen zou ik dan weer niet doen, omdat kans op beschadigingen veel groter is dan met spuiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik me afvraag, stel dat je op een gegeven moment bent uitgekeken op de nieuwe (wrap)kleur, kun je het er dan weer afhalen en dus terug naar de neutrale, in mijn geval lichte, keuken?
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren Quote
Buffie schreef:
19-10-2023 08:37
Wat ik me afvraag, stel dat je op een gegeven moment bent uitgekeken op de nieuwe (wrap)kleur, kun je het er dan weer afhalen en dus terug naar de neutrale, in mijn geval lichte, keuken?
Hier lukt dat wel (zelf gedaan) maar ik weet niet hoe dit zit als je het door een bedrijf laat doen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
intothewild schreef:
18-10-2023 16:25
Een paar jaar geleden heb ik een tijdje getwijfeld over het laten wrappen van mijn keukenkastjes. Uiteindelijk niet gedaan, want inderdaad, je blijft aan de binnenzijde zien dat het folie is. Heb toen de deurtjes laten spuiten in een andere kleur. Kostte destijds 750 euro en voor dat geld kwamen ze het demonteren en weer terugbrengen en ophangen. Ik was wel de deurtjes twee weken kwijt maar dat vond ik voor dat geld geen probleem.

Ik heb mijn deurtjes ook laten spuiten. Ook inclusief demonteren, oude folie verwijderen, spuiten en weer monteren. Het kostte bij mij zo’n €900,-. Ik kon elke kleur kiezen die ik maar wilde.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er niet zo kapot van. Je blijft zien dat het folie is en daarmee komt het meteen zo goedkoop over.
Alle reacties Link kopieren Quote
EHV1981 schreef:
20-10-2023 12:28
Ik ben er niet zo kapot van. Je blijft zien dat het folie is en daarmee komt het meteen zo goedkoop over.
Dit inderdaad. Ik heb het wel eens gezien bij iemand. Die had er 1000 euro voor betaald (gewone standaard keuken) en laten doen door professionals. Maar je ziet gewoon een met folie beplakte keuken. Vooral aan de hoeken, randjes en binnenkanten staat dat vreselijk armoedig. Wij hebben gewoon zelf alles geschilderd en dan ben je voor 100 euro aan goede verf en spullen kwijt. Of je laat het doen bij een spuiterij. Ben je nog steeds goedkoper uit dan wrappen en het ziet er veel beter uit. Je moet ook rekening houden met het feit dat plakfolie niet hittebestendig en snijbestendig is. Is ook niet zo handig in een keuken lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liesje68 schreef:
20-10-2023 00:04
Ik heb mijn deurtjes ook laten spuiten. Ook inclusief demonteren, oude folie verwijderen, spuiten en weer monteren. Het kostte bij mij zo’n €900,-. Ik kon elke kleur kiezen die ik maar wilde.
Heb je dat door een lokale of landelijke partij laten doen? Ik ben geïnteresseerd :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Knuddestudder schreef:
26-10-2023 16:45
Dit inderdaad. Ik heb het wel eens gezien bij iemand. Die had er 1000 euro voor betaald (gewone standaard keuken) en laten doen door professionals. Maar je ziet gewoon een met folie beplakte keuken. Vooral aan de hoeken, randjes en binnenkanten staat dat vreselijk armoedig. Wij hebben gewoon zelf alles geschilderd en dan ben je voor 100 euro aan goede verf en spullen kwijt. Of je laat het doen bij een spuiterij. Ben je nog steeds goedkoper uit dan wrappen en het ziet er veel beter uit. Je moet ook rekening houden met het feit dat plakfolie niet hittebestendig en snijbestendig is. Is ook niet zo handig in een keuken lijkt me.
Wij hebben het geverfd, en het bladdert er echt in no-time af helaas..... En het was geen hoogglans wat we hadden. Ik zit ook heel erg aan folie te denken, ik denk dat ik het ook wel zelf kan, ben heel handig en secuur, en het kan gewoon deurtje voor deurtje (en het zijn al maar vijf deurtjes, dat scheelt). Maar online kan ik nergens goed de kleuren zien, en ik heb echt een specifieke teint in gedachten.
Spuiten lijkt me ook heel gevoelig voor "tikjes", dat t dat er af gaat, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je geen staaltjes van die kleuren folie aanvragen?
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
17-01-2024 12:07
Heb je dat door een lokale of landelijke partij laten doen? Ik ben geïnteresseerd :)

Door een meubelspuiterij hier in de buurt. En hier = in het noorden van het land.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren Quote
intothewild schreef:
17-01-2024 12:23
Kun je geen staaltjes van die kleuren folie aanvragen?
Dat heb ik inderdaad ook gedaan. Kan je gelijk voelen wat de kwaliteit van de folie is. Ik heb het bij resimdo besteld. Je moet wel voor de staaltjes betalen maar ik was blij dat ik het gedaan had.
Alle reacties Link kopieren Quote
love2dance schreef:
12-02-2024 17:07
Dat heb ik inderdaad ook gedaan. Kan je gelijk voelen wat de kwaliteit van de folie is. Ik heb het bij resimdo besteld. Je moet wel voor de staaltjes betalen maar ik was blij dat ik het gedaan had.
Helaas zie ik op beeld al dat mijn kleur er niet tussen staat, maar in ieder geval bedankt voor de naam, kon ik toch even kijken :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven