Zwarte kranen/douche

12-07-2019 07:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel bezig met het inkopen van materialen en wil graag een badkamer met zwarte matte materialen. Nu heb ik online enkele producten gevonden, bijv.:

- https://www.douche-concurrent.nl/regend ... gJor_D_BwE
- https://www.douche-concurrent.nl/wastaf ... ts-uitloop

Nu vertelde de aannemer dat dit producten zijn die zwart zijn gespoten/gelakt en na enkele keren kapot gaan omdat de kwaliteit niet top is. Via zijn leverancier had hij producten die gecoat waren en volgens hem blijft dat veel beter zitten, maar die prijs is ook veel hoger.

Nu kan ik online weinig vinden hierover en ik vroeg me af, hoe is jullie ervaing hiermee? Ik weet niet of de aannemer mij nu specifieke producten 'aansmeert' of dat het daadwerkelijk klopt.
Alle reacties Link kopieren
thuis/zwarte-kranen/list_messages/444498

Had je dit topic al gezien?
Alle reacties Link kopieren
Een coating is veel harder van structuur en zal inderdaad veel minder snel beschadigen dan een lak. Een lak kun je zien als een laagje verf, een coating is een omhulsel waarvan de microscopisch kleine deeltjes door een verhittingsproces veel steviger in elkaar 'grijpen'. Voor je gelakte kranen, geldt qua lak dus; goedkoop is duurkoop.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij iemand met zwarte kranen e.d. en het bladdert allemaal af.
Hoe ga je dat regelen qua garantie? Je laat een aannemer een kraan zetten die je zelf hebt geleverd. Daarop kan een aannemer geen garantie geven. Kranen zijn artikelen die heel lang meegaan, ener zit wel degelijk kwaliteitsverschil in binnenwerk!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben mat zwarte kranen en onze douchekraan lijkt inderdaad gelakt. Het is niet schoon te houden, de verf kan niet tegen schoonmaakmiddel en met een zwarte kraan moet je nou juist heel vaak schoonmaken (de kalk zie je heel goed op de kraan). Wij hebben er spijt van. Ik zou nooit meer een zwarte douchekraan nemen, ook niet als hij gecoat is.

Tegelijkertijd hebben we ook een matzwarte kraan voor de wasbak en daar zijn we wel tevreden mee. Blijft heel mooi (nu 2 jaar). Ik weet niet zeker of deze kraan gecoat is, ik denk het eigenlijk niet want volgens mij is het dezelfde serie als onze douchekraan. Maar een wastafelkraan gebruik je veel minder intensief dus blijft ook mooier.

Oftewel ik denk dat dit soort kranen prima bij wastafels e.d. kunnen maar dat je geen matzwarte kraan als douchekraan moet gebruiken. Kwaliteit of niet, je blijft schoonmaken.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier ook mee bezig. Volgens onze aannemer heb je de gelakte variant, goedkoper en beschadigd snel en gegalvaniseerde kranen. Die zijn vele malen sterker.
Deze zijn wel duurder.

Alle kranen, dus ook rvs of chroom moet je ook drogen om kalk te voorkomen. Dus om die reden zal ik het niet laten. Wel gekozen om een inbouw regendouche te nemen zodat je na afloop minder hoef te drogen.

De mensen die last hebben van hard water en daardoor last hebben van kalkafzetting. Er zijn ook speciale filters die het kalk uit het water te halen.
Dit overwegen wij nog.
Alle reacties Link kopieren
Als het gepoedercoat is, is het bikkelhard. Ik denk dat er firma's zijn die jouw kranen naar keuze voor je poedercoaten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Poedercoaten
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat weleens overwogen met een verkeerd besteld op maat gemaakt kastenstelsel met metalen framen. Ik dacht dat ik het exemplaar van de foto bestelde maar ik kreeg hem in blank metaal.

Ik heb toch later alles zelf geverfd met Hammerite, een klus waar ik me wanhopig bij ging voelen zo omvangrijk, en dat is nog steeds goed, maar niet te vergelijken met professioneel aangebrachte coating.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in de keuken en badkamer zwarte kranen en zwarte wasbakken, dit zat er al in toen we hier kwamen wonen en ik vond het heel mooi, maar inmiddels vervloek ik het. Het bladdert niet, dus het zal goed afgewerkt zijn, maar wat iemand al zei, het schoonhouden is een ramp want je ziet echt alles. Nu hebben wij hier vrij hard water dus dat maakt ook wel wat uit. Maar ik denk dat de aannemer gelijk heeft en ik zou hier niet op besparen.
Alle reacties Link kopieren
Goed verhaal van Meir (ik heb geen aandelen) op:
https://www.mastello.nl/mat-zwart-meir- ... kraan.html

Poedercoating, spuiten enzovoort gaat het gewoon niet worden....
Je moet met betere (lees: duurdere) processen komen, zoals galvaniseren, anodiseren of zo iets....
Alle reacties Link kopieren
Wij leveren de aannemer altijd eigen spullen.
Zitten nu ook weer in een verbouwing. Hier ook zwarte kranen. En geborsteld staal. Dat laatste blijft hier wel mooier. Maar ik ben een sucker voor zwart. In de keuken alles zwart incl spoelbak.
Alle reacties Link kopieren
Een ander risico dat ik zie met zwarte kranen (en frames van douchecabines en zo), dat het mij erg modegevoelig lijkt.
Je ziet ze tegenwoordig in elk verbouwingsprogramma maar ik vind het spuuglelijk. Bedenk ook dat kalk daar veel zichtbaarder op is dan op chroom.
Ik zag vandaag zelfs op TLC een Amerikaanse Sylvie Meis de badkamer van twee heren verbouwen. Zwarte kranen en douchekoppen, bruinachtige tegels en witte wasbakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag een zwarte regendouche en zat aan deze te denken: https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-w ... rt/5647906
Maar als ik jullie goed begrijp kan ik er bij deze lage prijs vanuit gaan dat het niet lang mooi zal blijven? Jammer, meer budget heb ik niet, dus dan wordt het geen zwarte douche :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven