Harry potter in het Engels

20-12-2023 07:36 92 berichten
Hoi ik kan Engels verstaan en begrijpen,
Nu wil ik graag meer Engels gaan lezen. Ik had bedacht dat ik de Harry potter boeken in het Engels wilde gaan lezen .
Zijn deze lastig ?.voor een beginner?.
Ik heb de Nederlandse versie allemaal gelezen.
Ik heb een Kobo abonoment dus daar kan ik ze vinden .
Iemand die deze gelezen heeft in Engels ?.
anoniem_65b15eb89800d wijzigde dit bericht op 20-12-2023 07:37
Reden: Foutje in de titel
10.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees boeken die in het Engels geschreven zijn, altijd in het Engels. Mijn dochters lazen deel 1 en 2 in het Engels toen ze een jaar of 12 waren. Was voor hen prima te doen.
You want me. You need me. You can't live without me. And you know it. You just don't know you know it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke Engelse boeken heb je gelezen op de middelbare school?
Bedankt voor je reactie
O dan moet het mij ook lukken
:-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb echt beter Engels leren lezen met die serie.
Hoe verder in de serie hoe moeilijker t wordt.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
hikikomori schreef:
20-12-2023 07:42
Welke Engelse boeken heb je gelezen op de middelbare school?
Dat weet ik niet meer eerlijk gezegd zo lang geleden
Heb daarna ook nooit meer iets gedaan ermee , behalve op vakantie spreken in het buitenland.
anoniem_65b15eb89800d wijzigde dit bericht op 20-12-2023 08:16
33.65% gewijzigd
Apatura2 schreef:
20-12-2023 07:42
Ik heb echt beter Engels leren lezen met die serie.
Hoe verder in de serie hoe moeilijker t wordt.
O dus het is heel goed juist om (beter Engels te leren lezen ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik 15 was kwam volgens mij deel 5 uit van HP in het Engels maar ik kon niet wachten op de Nederlandse vertaling dus heb het in het Engels gelezen. Begin dit jaar ook de Engelse boxset gekocht en alles weer opnieuw gelezen, goed te doen!
ohmystelena schreef:
20-12-2023 07:47
Toen ik 15 was kwam volgens mij deel 5 uit van HP in het Engels maar ik kon niet wachten op de Nederlandse vertaling dus heb het in het Engels gelezen. Begin dit jaar ook de Engelse boxset gekocht en alles weer opnieuw gelezen, goed te doen!

O leuk die box set
Was die duur in de aanschaf ?
Hoef je niet te vertellen als je niet wil hoor ,maar mischien de link waar te bestellen?.
Lijkt mij wel gaaf om te hebben :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een abonnement hebt, kun je toch gewoon beginnen met lezen? Dan merk je vanzelf of het iets voor je is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muurbloem22 schreef:
20-12-2023 07:52
O leuk die box set
Was die duur in de aanschaf ?
Hoef je niet te vertellen als je niet wil hoor ,maar mischien de link waar te bestellen?.
Lijkt mij wel gaaf om te hebben :-D
Heb er €57 voor betaal bij Bol.com maar dan heb je wel 7 boeken
ohmystelena schreef:
20-12-2023 08:00
Heb er €57 voor betaal bij Bol.com maar dan heb je wel 7 boeken
Dat is niet duur dan
Dank je ik ga kijken :-)
nerdopviva schreef:
20-12-2023 07:53
Als je een abonnement hebt, kun je toch gewoon beginnen met lezen? Dan merk je vanzelf of het iets voor je is.
Klopt maar ik vind het leuk om anderen erover te horen ..en even wat voorbereiding te hebben erop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muurbloem22 schreef:
20-12-2023 08:18
Klopt maar ik vind het leuk om anderen erover te horen ..en even wat voorbereiding te hebben erop.
:-D
In ieder geval, de boeken zijn best goed te doen. Ik weet niet hoeveel je nog iets weet van de Nederlandse boeken? Maar dan weet je in ieder geval een beetje in welke richting je moet zoeken als je iets niet weet. :idee:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
@omystelena
Ik zie bij bol alleen de paperback box set ,ik vind paperback niet zo fijn
Heb jj harde kaft of paperback. ?
dianaf schreef:
20-12-2023 08:22
:-D
In ieder geval, de boeken zijn best goed te doen. Ik weet niet hoeveel je nog iets weet van de Nederlandse boeken? Maar dan weet je in ieder geval een beetje in welke richting je moet zoeken als je iets niet weet. :idee:
Ik weet vrijwel alles van de Nederlandse boeken heel vaak gelezen (je bent een potterhead of niet :lol: .
Maar bedankt ik ga beginnen eraan .
Erg benieuwd :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben ooit de eerste van lezen in het Engels. Vind het wel echt duidelijk een kinderboek. Ben daarom toen afgehaakt, maar de boeken die volgen schijnen dus steeds wat moeilijker te worden qua niveau. Zou die makkelijk te doen moeten zijn.

Ik lees trouwens ook bijna alleen maar Engels. Scheelt in de prijs en vaak better dan de vertaling.
TinyTiny schreef:
20-12-2023 08:32
Ben ooit de eerste van lezen in het Engels. Vind het wel echt duidelijk een kinderboek. Ben daarom toen afgehaakt, maar de boeken die volgen schijnen dus steeds wat moeilijker te worden qua niveau. Zou die makkelijk te doen moeten zijn.

Ik lees trouwens ook bijna alleen maar Engels. Scheelt in de prijs en vaak better dan de vertaling.
Bedankt voor je reactie
Ik wil graag in het Engels goed leren lezen ,omdat de vertalingen in Nederlands ruk zijn 🙄
Professor Perkamentus bijv ,
Dumbledore , weet niet zeker of ik het goed schrijf ? de orginele namen vind ik veel leuker.
Boek 1 is ook inderdaad vrij kinderlijk Nederlands dan ,maar daarna word het wel wat volwassener.
Ik lees hier dat het in de Engelse versie ook zo is .
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je dan niet beter via Kobo beginnen, kijken of het lukt in het Engels en dan pas boeken aanschaffen?
Miekje6 schreef:
20-12-2023 08:44
Kun je dan niet beter via Kobo beginnen, kijken of het lukt in het Engels en dan pas boeken aanschaffen?
Dat is waarschijnlijk ook de bedoeling
Al lijkt mij ook leuk om de boeken te hebben als echte potterhead
Ik wil wel echt met Harry Potter beginnen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de hardcover adult editie op de plank staan.
Mooie zwarte boeken met gouden letters.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
De Harry Potter boeken zijn de eerste Engelse boeken die ik voor de lol ben gaan lezen en dus niet verplicht waren tijdens Engelse les op school. In het begin deed ik er best lang over omdat ik best wat woorden op moest zoeken omdat ik de betekenis niet uit de context kon halen maar dat was na een tijdje niet meer nodig. Het laatste deel heb ik in 3 dagen uitgelezen en ik bedenk me net dat ik die nooit in het Nederlands heb gelezen terwijl ik het boek wel heb liggen.

Mijn motivatie was ook dat ik niet heel lang wilde wachten tot eindelijk de Nederlandse vertaling uit was.

Ik zou zeggen probeer het gewoon :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de Adult versie ook het mooist. Ik heb 1 t/m 4 in de gewone paperback versie die ooit te koop was bij Kruidvat. Daarna ben ik de Adult hardcovers gaan preorderen bij Amazon want Bol had die niet voor preorder destijds en daarna waren ze vaak duurder.

Heb er ooit aan gedacht om 1/m 4 ook in Adult hardcover te kopen. En de Amerikaanse versie voor de plaatjes en dat lettertype. En ik zag laatst dat er weer speciale versies worden uitgebracht nu. Zo kun je bezig blijven natuurlijk.
graze wijzigde dit bericht op 20-12-2023 11:29
3.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Als er een boek in het Engels is, lees ik die ook liever in het Engels. HP begon tijdens mijn puberteit en ik kon ook niet wachten op de NL versie, dus heb alle delen in zowel het Engels als Nederlands. Lekker bij deel 1 beginnen, dat gaat prima 🙂
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de Nederlandse vertaling juist goed, heel creatief.

Als je ze nu in het Engels gaat lezen, helpt het juist als je het verhaal al kent. Dus probeer het gewoon, je leert er sowieso van.
What a nuanced anxiety

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven