Lezen jullie nog een krant?

27-01-2020 12:31 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lezen jullie nog een krant, en welke? En digitaal of nog lekker op papier?
cookielover wijzigde dit bericht op 27-01-2020 14:35
7.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik lees het AD.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees de krant af en toe digitaal. Ik ben blij dat mijn man al heel lang de papieren krant niet meer hoeft want ik vind die zo stinken. Ja, mijn reukvermogen is erg goed ontwikkeld.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
27-01-2020 12:44
Ikzelf lees er vier.

De Telegraaf op papier, vanwege het binnenlandse nieuws, de misdaad en het financiële nieuws.

Het Parool op papier, voor het nieuws uit Amsterdam en omdat ik hem goed vind.

De Volkskrant alleen op zaterdag, vanwege het magazine en de opinie.

NRC Handelsblad op papier, omdat ze uitblinken met het buitenlandse nieuws en hun economie-bijlage.
Zo hé jij leest veel kranten!
Alle reacties Link kopieren
Tęssa44- schreef:
27-01-2020 12:50
Zo hé jij leest veel kranten!
Maar niet elke dag allemaal hoor :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja heerlijk de ouderwetse krant! Ik koop hem elke dag hier op de hoek in de buurtwinkel en lees hem dagelijks bijna van voor naar achter.
In het weekend helaas geen dikkere kranten hier in het buitenland waar ik woon (ja in het Japans maar dat leest wat moeilijk voor mij :proud: ) dus verlang wel erg naar al die weekend bijlagen in NL :)
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
27-01-2020 12:44
Ikzelf lees er vier.

De Telegraaf op papier, vanwege het binnenlandse nieuws, de misdaad en het financiële nieuws.

Het Parool op papier, voor het nieuws uit Amsterdam en omdat ik hem goed vind.

De Volkskrant alleen op zaterdag, vanwege het magazine en de opinie.

NRC Handelsblad op papier, omdat ze uitblinken met het buitenlandse nieuws en hun economie-bijlage.

Dank voor je lijst en uitleg erbij, ga me ook binnenkort weer verdiepen in de Nederlandse kranten want verhuizen binnenkort weer terug naar NL :D
Alle reacties Link kopieren
Parool op papier, goede & gezellige krant. Alleen zo jammer dat Hiske Versprille is verhuisd naar de Volkskrant.
Maar niet getreurd op Volkskrant en Trouw heb ik een digitaal abonnement.

Op die manier kan ik 3 goede kranten lekker lezen en steun ik de journalistiek. De Parool van zaterdag geef ik elke maandag aan mijn zus, vooral voor de weekendbijlage. Zij is net als ik nogal dol op de wekelijkse restaurant-recensie. (En vind het net als ik jammer dat Hiske Versprille dat niet meer doet.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag NRC Next, soms Financieel Dagblad, in het weekend De Volkskrant en soms Trouw of Parool. Deels ivm m’n werk maar vooral omdat ik gek ben op lezen. Oh en ik lees alleen FD digitaal, de rest op papier.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Volkskrant, digitaal abonnement. Scheelt veel papier en leest prima op de Ipad.
The Guardian lees ik uitgebreid.
In Volkskrant, NRC en Trouw alleen sommige artikelen.
Alles digitaal.
Alle reacties Link kopieren
digitaal , erger me aan die premium artikelen maar dat gaat via een omweg ook wel
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
Beleza schreef:
27-01-2020 12:54
Dank voor je lijst en uitleg erbij, ga me ook binnenkort weer verdiepen in de Nederlandse kranten want verhuizen binnenkort weer terug naar NL :D
Nog een tip, de cultuur-bijlage van NRC is heel goed, elke dag een ander thema. Maandag leven, dinsdag media, woensdag film, donderdag cultureel supplement en vrijdag boeken.

Als je graag over sport leest is De Telegraaf een goeie, NRC niet.
cookielover wijzigde dit bericht op 27-01-2020 13:05
7.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op zaterdag op papier (de Volkskrant) en doordeweeks af en toe online.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ja, liefst papier. Heb abo op het Parool en NRC lees ik op mijn werk. Verder Topics en Blendl, dat is dus digitaal.
.
Alle reacties Link kopieren
makiko schreef:
27-01-2020 13:02
digitaal , erger me aan die premium artikelen maar dat gaat via een omweg ook wel
Die artikelen zijn premium omdat journalisten ook graag betaald worden voor hun werk. Of werk jij gratis?
Creativity is intelligence having fun
Je wil weten welke, okay.

Trouw, de Volkskrant, de Correspondent.
Elsevier en Vrij Nederland volg ik op Facebook.
Ik lees op papier de regionale krant.

De rest digitaal.
Elke dag en gewoon ouderwets op papier. Digitaal vind ik niet prettig lezen. Ik lees een regionale krant.
Alle reacties Link kopieren
Ik las de Telegraaf altijd digitaal.
Helaas is deze digitale krant compleet over gegaan op filmpjes, als ik filmpjes wil kijken zet ik de tv wel aan (of youtube).
Alle reacties Link kopieren
Nova66 schreef:
27-01-2020 13:17
Ik las de Telegraaf altijd digitaal.
Helaas is deze digitale krant compleet over gegaan op filmpjes, als ik filmpjes wil kijken zet ik de tv wel aan (of youtube).
Ja dat vind ik ook kut, filmpjes. Dat duurt me veel te lang. Op nu.nl ook veel. Maar meestal is dat alleen non-nieuws.
Ik lees de Telegraaf ook digitaal (mee, op iemand anders zijn abo) en vind het nogal meevallen daar. Nog genoeg tekst.
.
Hillegonda1 schreef:
27-01-2020 12:43
Digitaal en op zaterdag op papier. Ik betaal graag voor 'echt' nieuws.

Ik heb een abbo op NRC. Vroeger was dat een dure krant en ik heb hem ooit opgezegd omdat ik wilde bezuinigen. Nu betaal ik 12,50 per maand voor digitaal en zaterdag op de mat. Vind dat geen geld.
Alle reacties Link kopieren
Alleen de franstalige Charlie Hebdo op papier, om de vrijheid van meningsuiting te steunen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nee. Vroeger wel gehad, maar ik ging op een gegeven moment te vroeg van huis. Nu al jaren niet meer, behalve als ik eens in het OV een metro lees.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Zaterdag: Trouw op papier
Door de week: Trouw digitaal en Topics digitaal (= alle belangrijke artikelen uit Trouw, Volkskrant, Parool, AD, De Morgen, en een aantal regionale kranten).

Soms koop ik zaterdag het NoordHollands Dagblad.

Soms kijk ik even om op de Telegraaf-app, om me te verbazen over de visie van rechts Nederland en het lekker ergeren aan het sensatiezoeken over niks. De meeste content is daar tegenwoordig premium, dus daar ben ik dan altijd weer snel klaar mee.

Verder kijk ik elke dag een paar keer op Nu.nl.
Alle reacties Link kopieren
Ja, digitaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven