Op zoek naar titel boek

30-05-2020 17:41 23 berichten
Ik heb ooit eens een boek gelezen, denk dat het al zeker 20 jaar geleden is, maar het is me (soort van) bijgebleven, omdat het zo'n vreemde afloop had. Maar vraag me nu af of het wellicht destijds een vervolg had waar ik niks vanaf weet.


Het ging over een jongen die ergens een omheind terrein tegenkwam en zich afvroeg wat daar dan aan de hand was. Op een gegeven moment besloot hij om over het hek te klimmen en werd aangevallen door een dier, volgens mij een hellehond. Uiteindelijk wist hij te ontsnappen (geloof ik)

Later in het verhaal bleek dat op dit omheinde terrein experimenten werden uitgevoerd door het leger, ze probeerden om de poorten van de hel open te maken om demonen uit de hel te halen om in oorlogen te kunnen gebruiken.

Uiteindelijk blijkt dat ze het niet onder controle hebben en begint zich een soort mist uit te breiden en komen er allemaal wezens uit de poort die ze niet meer kunnen sluiten.

De jongen eindigt uiteindelijk ergens op een hoge berg met uitzicht over de mist, reden hiervoor weet ik niet helemaal meer. Uiteindelijk wordt hij daar ook weggehaald en moet de mist in, waar hij verandert in iemand zonder eigen wil, maar er wordt nog wel omschreven wat hij allemaal meemaakt.

Het was echt een heel raar verhaal, het was trouwens niet "the mist" van Stephen King.
Weet je nog of het een jeugdboek was?

Vertaald uit het Engels?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een boek waarvan je er tientallen had destijds. Net zo goed als dat er na "The Davinci Code" opeens tientallen boeken van tientallen schrijvers uitkwamen die allemaal meeliftten op het gegeven dat er geheime boodschappen zaten in schilderijen uit de middeleeuwen waar dan de Tempeliers en de Katharen mee te maken hadden en verborgen christelijke boodschappen bevatten die zouden aangeven dat Jezus kinderen had die dan weer samen met Maria naar Zuid-Frankrijk zouden zijn ontkomen enz. enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Gaten van Louis sachar?
Alle reacties Link kopieren
Weet je nog iets meer? Naam van de hoofdpersoon?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet denken aan Stranger Things, maar dat is niet gebaseerd op een boek toch?
Odense* schreef:
30-05-2020 17:55
Weet je nog of het een jeugdboek was?

Vertaald uit het Engels?

Zou goed kunnen, aan de andere kant als ik het me goed herinner kwamen er wel vrij heftige scènes in voor die niet echt geschikt zijn voor jongeren.
pejeka schreef:
30-05-2020 17:59
Klinkt als een boek waarvan je er tientallen had destijds. Net zo goed als dat er na "The Davinci Code" opeens tientallen boeken van tientallen schrijvers uitkwamen die allemaal meeliftten op het gegeven dat er geheime boodschappen zaten in schilderijen uit de middeleeuwen waar dan de Tempeliers en de Katharen mee te maken hadden en verborgen christelijke boodschappen bevatten die zouden aangeven dat Jezus kinderen had die dan weer samen met Maria naar Zuid-Frankrijk zouden zijn ontkomen enz. enz.
Zou goed kunnen inderdaad
Celaena_Aelin schreef:
30-05-2020 17:59
Gaten van Louis sachar?
Nee die was het niet , maar bedankt :)
The gates van John Connely?
pejeka schreef:
30-05-2020 17:59
Klinkt als een boek waarvan je er tientallen had destijds. Net zo goed als dat er na "The Davinci Code" opeens tientallen boeken van tientallen schrijvers uitkwamen die allemaal meeliftten op het gegeven dat er geheime boodschappen zaten in schilderijen uit de middeleeuwen waar dan de Tempeliers en de Katharen mee te maken hadden en verborgen christelijke boodschappen bevatten die zouden aangeven dat Jezus kinderen had die dan weer samen met Maria naar Zuid-Frankrijk zouden zijn ontkomen enz. enz.
Noem er eens een paar dan?
Zarah schreef:
30-05-2020 18:17
Ik moet denken aan Stranger Things, maar dat is niet gebaseerd op een boek toch?

Volgens mij niet, nee, al is er nu wel een boek van.... Er zijn inderdaad een aantal dingen die erop lijken als ik er zo wat over lees
captain_hindsight schreef:
30-05-2020 18:34
The gates van John Connely?

Ook niet, echt jammer :-(

Ik heb al meerdere keren gegoogled, maar heb het boek nooit kunnen vinden.

Ik dacht altijd dat het "de omheining" heette, maar daar kan ik dus niks op vinden
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
30-05-2020 18:36
Volgens mij niet, nee, al is er nu wel een boek van.... Er zijn inderdaad een aantal dingen die erop lijken als ik er zo wat over lees
Ja he?

En als je googlet op 'books like stranger things' of iets dergelijks? Misschien helpt dat?
Irritant dit. ;-)
Zarah schreef:
30-05-2020 18:45
Ja he?

En als je googlet op 'books like stranger things' of iets dergelijks? Misschien helpt dat?
Irritant dit. ;-)

Haha, ja, nogal.... Het is natuurlijk niet van levensbelang, maar dit boek was als ik me het goed herinner echt zó bizar af en toe dat ik me afvraag wat het eigenlijk voor boek was en wat het bij de bieb deed...
Iets van Dean Koontz?
Ik ben nu alle boekomschrijvingen van Dean Koontz aan het lezen, tot nu toe zit ie er nog niet tussen, maar het doorlezen triggerde wel een herinnering:

Volgens mij was het zo dat die mist ook bij veel mensen ervoor zorgde dat ze hun ergste angst gingen beleven óf een rol moesten spelen in de ergste angst van een ander.
,
anoniem_395854 wijzigde dit bericht op 11-06-2020 23:10
0.00% gewijzigd
die zag ik inderdaad voorbij komen, maar ik ben er vrij zeker van dat het een kind was die dit meemaakte
Alle reacties Link kopieren
Dit verhaal komt me zoooo bekend voor, maar dan als film/serie die ik niet zo heel lang geleden gezien heb, alleen echt geen flauw idee meer hoe het heette , ik ga nadenken!
Edit: The Hound of the Baskervilles , was in een aflevering van Sherlock op Netflix , schijnt ook een boek over te zijn , misschien dat dat is wat je zoekt?
Alle reacties Link kopieren
Misschien eentje van King?

https://www.boekbeschrijvingen.nl/king- ... /king.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt erg als Bezeten Stad van Stephen King.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt me een beetje als die film 'Anihilation'? Ik heb vast de titel niet goed geschreven maar het was ook zo'n vage film!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven