Psychologische thrillers, boeken

26-07-2011 15:52 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie weet er een goede psychologische thriller?? als boek?? of detective thrillers??

Ik heb de nieuwste van karin slaughter al uit, en zoek meer goede boeken. heb esther verhoef, simonde vd vlugt, saskia noort ook al. Boeken als suzanne vermeer vind ik dan weer niets.
Alle reacties Link kopieren
Er is al minstens een boekentopic waar je die vraag kan stellen maar vooruit.

Michael Robotham

Karen Rose

Mo Hayder

Tess Gerritsen

Jodi Compton



En kijk eens op crimezone voor tips.
Camilla Lackberg? En dan nu naar het boekentopic
Alle reacties Link kopieren
Ik kan de boeken van Sue Grafton over prive-detective Kinsey Millhone zeer aanbevelen.

http://www.deboekenplank.nl/naslag/aut/g/grafton_s.htm
Alle reacties Link kopieren
Het spannendste/engste boek dat ik ooit gelezen heb is:

De therapie - Sebatian Fitzek

Als je die nog niet gelezen hebt zou ik die zeker aanraden!
Alle reacties Link kopieren
boeken van loes den hollander
quote:dolfje schreef op 26 juli 2011 @ 16:01:

Er is al minstens een boekentopic waar je die vraag kan stellen maar vooruit.

Michael RobothamKaren Rose

Mo Hayder

Tess Gerritsen

Jodi Compton



En kijk eens op crimezone voor tips.Michael Robotham! Echt psychologische thrillers, vanaf zijn eerste boek was ik verslingerd aan deze schrijver. En hij heeft inmiddels 7 boeken geschreven. Onafhankelijk van elkaar te lezen, maar er zit wel een rode draad door alle boeken. Dus begin bij de eerste: The Suspect (de verdenking). Echt aanrader!
Indridason is heel erg goed.

Indridason
Alle reacties Link kopieren
quote:_avril_ schreef op 26 juli 2011 @ 16:48:

[...]





Michael Robotham! Echt psychologische thrillers, vanaf zijn eerste boek was ik verslingerd aan deze schrijver. En hij heeft inmiddels 7 boeken geschreven. Onafhankelijk van elkaar te lezen, maar er zit wel een rode draad door alle boeken. Dus begin bij de eerste: The Suspect (de verdenking). Echt aanrader!Ik vind ze ook erg goed!
Harlan Coben en Jeffrey Deaver. Superschrijvers.
Alle reacties Link kopieren
Sue Grafton is wel leuk maar psychologie zit er niet in.



Elisabeth George wel. Heb hier een omnibus van haar staan wara ik niet doorheen geworsteld kom, ik wil een leuke moord door de tuinman, als je in de buurt bent kom m maar halen ;)

Het boek dus, niet de tuinman
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Adler: de Q serie
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 26 juli 2011 @ 17:12:

Sue Grafton is wel leuk maar psychologie zit er niet in.



Elisabeth George wel. Heb hier een omnibus van haar staan wara ik niet doorheen geworsteld kom, ik wil een leuke moord door de tuinman, als je in de buurt bent kom m maar halen ;)

Het boek dus, niet de tuinmanTO vraagt ook om detective thrillers en daar is Sue Grafton een van de toppers in (vind ik dan).
Alle reacties Link kopieren
Sue Grafton is inderdaad geweldig.

Dan hebben we natuurlijk:

- Dennis Lehane

- Ian Rankin

- Henning Mankell

- Stieg Larsson

- Alan Folsom

- Marion Pauw

- James Patterson
Alle reacties Link kopieren
quote:sundream schreef op 26 juli 2011 @ 18:05:

[...]





TO vraagt ook om detective thrillers en daar is Sue Grafton een van de toppers in (vind ik dan).Oke verkeerd gelezen sorry.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Mijn all time favo psychologische thriller is 'Hartzeer' van Chelsea Cain..écht in 1 ruk uitgelezen..SUPER! Echt een aanrader!!!



15 jaar geleden een thriller gelezen en die heeft destijds echt indruk op me gemaakt: 'De Sirene' van Val McDermid



Recentelijk '50/50 Moorden' van Steve Mosby gelezen en een échte pageturner, snel én spannend geschreven!



Veel leesplezier
Martine Kamphuis

Cody McFadyen

Nicci French

Judith Visser

Patricia Snel

Lieneke dijkzeul
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik heb net een boek van Suzanne Vermeer uit. De laatste: Bella Italia. Hij stond op 1 bij de bruna. Nou wat een bagger zeg. Het leek wel een slechte aflevering van GTST. Dus nee ik lees die boeken ook niet meer. Jammer genoeg heb ik deze referenties niet gelezen vantevoren. http://www.bol.com/nl/p/n ... rer=ADVNLGOO0020080121hk7



Esther Verhoef en Karin Slaughter schoten me indd te binnen als goede schrijfsters, al weet de laatste me ook niet altijd te boeien. Ik lees verder even mee voor goede tips.
Alle reacties Link kopieren
quote:14m12 schreef op 26 juli 2011 @ 20:36:



Recentelijk '50/50 Moorden' van Steve Mosby gelezen en een échte pageturner, snel én spannend geschreven!



Die hoorde idd ook nog op mijn lijstje!
Alle reacties Link kopieren
@judith29: dat had ik nou ook met dat boek van Suzanne Vermeer. Slecht! Later de auteur nog een tweede kans gegeven door 'Cruise' mee te nemen toen ik zelf op een cruise ging (tsja..). Ook die was om te huilen.



Kwam er trouwens een paar weken geleden pas achter dat Vermeer een pseudoniem was. Voor een man. Hij is recentelijk overleden.



Voor de rest geen aanvullingen op eerder genoemde namen...
De boeken van Preston & child. Vooral de Pendergast serie vond ik erg goed.
Alle reacties Link kopieren
ja suzanne vermeer is om te janken , vreselijk

ik las idd ook dat het een man was die het schreef. bizar joh...



maarre... karin slaughter heb ik allemaal al gelezen , is echt vaan de beste schrijfster die ik ken :-).

maar thnx voor de tips, heb al wat leuke erbij zien staan, dus ga morgen met mijn lijstje naar de slechte ;)



maar als er nog meer tips zijn, zijn ze welkom hoor

en ben ook wel benieuwd naar de therapie
Alle reacties Link kopieren
Jonathan Kellerman ben ik hier nog niet tegengekomen.

en zijn vrouw Faye Kellerman.

Allebei het lezen meer dan waard
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad: Jonathan Kellerman. Hij is kinderpsycholoog en schrijft heel spannende thrillers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven