STRIPALBUMS

23-05-2022 14:33 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een verzameling van méér dan 3000 stripalbums en volg en koop nog wekelijks nieuwe uitgaven
Mijn favorieten zijn duidelijk alles van de zogenaamde klare lijn.
SF of die flauwe plezante albums zoals Urbanus of de Kampioenen etc die volg ik niet .
Mijn voorkeur is Blake & Mortimer/ Vasco/ Roodbaard/ XII / Pioniers van de nieuwe wereld / Alex /Lefranc / Alex Senator etc etc
Op mij IPad heb ik momenteel ook een app met ook een verzameling van méér dan 100 albums maar er gaat toch niets boven een mooi HC album in de hand te hebben en dat daadwerkelijk te kunnen doorbladeren.
Wat is uw mening betreffende stripalbums ?
Mijn naam is Alexander alles voor mij niks voor een ander
Alle reacties Link kopieren
Ik lees liever een boek.
Alle reacties Link kopieren
heten dat niet greffik noffels tegenwoordig?

ik kan er niks mee, lees graag boeken, maar strips vinden mijn ogen te onrustig
Wat is klare lijn?

en HC album?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Asterix en Obelix leuk.
En Lucky Luke.

Meer verstand heb ik er niet van. ;-)
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
De laatste stripalbums die ik heb gelezen:

Renske
Maaike Hartjes (die tekende vroeger in de papieren VIVA)
S1ngle
Peter van Straaten
Een oude Suske en Wiske
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren
Uitleg over de Klare Lijn
https://nl.wikipedia.org/wiki/Klare_lijn
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Ik hou van de oude Suske&Wiskes.
Explorista schreef:
23-05-2022 14:41
Uitleg over de Klare Lijn
https://nl.wikipedia.org/wiki/Klare_lijn

Ah thanks. Het echt een term dus. Ik dacht iets Vlaams wat ik niet kon verstaan :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders spaarden al Asterix en Obelix, Suske en Wiske (oude albums) en Lucky Luke. Ik spaar Thorgal, Largo Winch en XIII. En via de Eppo heb ik Sangre leren kennen.
Oh en Garfield en S1ngle. En vroeger Claire (uit de Flaire), maar die werden op het laatst wel heel slecht. En van Elfquest heb ik er ook behoorlijk wat.
(En echtgenoot spaarde in zijn studententijd Urbanus, Suske en Wiske en Storm, dus we hebben best wel wat stripboeken).
Kortom: er zit niet echt een lijn in bij mij. Ik spaar gewoon alles wat ik leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
TO,
HC = Hardcover ?

Lang geleden dat ik in striphandel Lambiek in Amsterdam was.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik las vroeger:
- Suske en Wiske
- Jan, Jans en de kinderen
- de Familie Achterop (strip achterop de Margriet)
en semi stiekem: de familie Doorzon van een oudere neef. Strip was in die tijd niet echt geschikt voor een 8 jarige.

Ook volgde ik op tv de serie over strips "wordt vervolgd" van Han Peekel.
Eigenlijk heb ik na mijn 12e niets meer met strips gedaan qua lezen of verzamelen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
De strips die jij opnoemt vind ik niks. Een beetje een oubollige stijl.
Niet mijn smaak maar jij moet lezen wat je wilt.
Suske en Wiske werd op den duur steeds slechter, ongeveer vanaf nummer 225. Ik had eerst de losse stripboeken, later ging ik over op de Lekturamareeks.

Daarvan heb ik onlangs nog 15 bijgekocht, ik kan dus nog vooruit. Twee euro per stuk, toch wel mooi, die volle boekenplanken.

Elfquest vind ik heerlijk. Ik heb 10 gebonden boeken (1 t/m ergens in de 40) en een aantal "Hidden Years".

Asterix en Obelix blijven heerlijk, Lucky Luke vind ik minder.

Als ik topics op Vivaforum lees dan denk ik regelmatig terug aan strips van de Familie Doorzon.
Alle reacties Link kopieren
Ja, strips, hoera!

Hoewel ik van andere strips houd dan jij.
Mijn helden zijn Kamagurka, Fred (Philémon) en Lewis Trondheim.

Ik vrolijk ook enorm op van Dirkjan, wat jij waarschijnlijk onder de 'ongein' zult scharen.

Maareh... Roodbaard klare lijn???
Alle reacties Link kopieren
Poezenmeisje schreef:
23-05-2022 15:29
Suske en Wiske werd op den duur steeds slechter, ongeveer vanaf nummer 225.
Meteen even een album uit de kast getrokken om naar de titels te kijken vanaf nummer 225 :P

Ik zou zeggen, vanaf nummer 240 wordt het minder, al zit er af en toe nog wat leuks tussen.
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
23-05-2022 15:56
Ja, strips, hoera!

Hoewel ik van andere strips houd dan jij.
Mijn helden zijn Kamagurka, Fred (Philémon) en Lewis Trondheim.

Ik vrolijk ook enorm op van Dirkjan, wat jij waarschijnlijk onder de 'ongein' zult scharen.

Maareh... Roodbaard klare lijn???
Jaa, Dirkjan, fantastisch.

Oh en Calvin and Hobbes.
Alle reacties Link kopieren
Dol op stripboeken, ik heb een oud stripboek van Jaws en verder alle albums van Guust Flater, Joop Klepzeiker en familie Doorzon.
Ze hebben een aparte plank in mijn boekenkast die voor de rest gevuld is met 'gewone' boeken :)
Alle reacties Link kopieren
Asterix en Obelix blijven geweldig.Ook Lucky Luke ,vooral de delen met de Daltons en Rataplan.Werkelijk zo'n lieve maar zeldzaam domme hond, kun je echt alleen maar verzinnen :biggrin:
Maar veruit favoriet hier,Blueberry,gewoon fantastische serie en heb ook de meeste delen :cheer:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Manlief heeft hier vroeger strips verzameld, maar is intussen wel al even gestopt en heeft een hele boel al terug verkocht. De oude Sus & Wis heeft ie nog net zoals de oude Jommekes (beide voor de kids later, maar beiden al lang geleden gestopt met verzamelen aangezien de verhalen niet meer ok waren). Verder Roodbaard, Tanguy & Laverdure, zowat alles dat uit de stal van Arleston kwam en strips zoals Vae Victis, De Barbaren etc. Heel veel zaken die uit het Frans vertaald zijn, en zelfs enkele series gewoon in het Frans.
Ik lees liever boeken, maar ik kan ze af en toe ook wel eens appreciëren.
Alle reacties Link kopieren
Met Suske&Wiskes sparen ben ik gestopt toen het formaat van de albums wijzigden en ze meer als actiehelden werden neergezet. De oude albums heb ik allemaal en ik lees ze nog steeds.

Kuifje heb ik ook compleet. Niet alleen zijn de verhalen spannend en grappig, maar het geeft zo leuk een weergave van de tijd waarin de verhalen zich afspelen. Heel beleefde mensen en iedereen draagt nog hoedjes. En die plechtige taal, heerlijk!

Asterix heb ik ook allemaal. De nieuwe schrijvers doen hun best maar die verhalen halen het toch niet bij die van Uderzo. Heerlijk, die humor. De serie heet trouwens De avonturen van Asterix de Galliër, en niet Asterix en Obelix. Stop daar toch eens mee mensen.

Verder lees ik Lucky Luke, de Smurfen en Franka. Bij Franka waardeer ik vooral de goed uitgewerkte plots, de zeer gedetailleerde tekeningen met veel aandacht voor de locaties en architectuur en historische feiten. Er zit enorm veel research in wat goed te merken is.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
23-05-2022 17:13
Bij Franka waardeer ik vooral de goed uitgewerkte plots, de zeer gedetailleerde tekeningen met veel aandacht voor de locaties en architectuur en historische feiten.
En borsten. Zit ook research in.
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
23-05-2022 17:16
En borsten. Zit ook research in.
Die ook ja. :D En 101 manieren bedenken om doorweekt te worden waardoor ze zich moet verkleden. :P
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
23-05-2022 17:20
Die ook ja. :D En 101 manieren bedenken om doorweekt te worden waardoor ze zich moet verkleden. :P
Ja geniaal.

Maar daar konden ze in de Tina ook wat van. Niet zozeer van borsten en nat worden en verkleden, maar wel van telkens andere kleren aan moeten. Dat was een voorschrift voor de tekenaars, dat die meisjes elke aflevering andere kleding moesten dragen.
Alleen waren er in de Tina maar zelden tekenaars die het verkleden zelf onderdeel van het verhaal maakten.
Alle reacties Link kopieren
O jee. Door dit topic besef ik ineens dat ik absoluut de integrale Ravian-serie moet hebben. Ik snap niet dat ik tot nu toe zonder heb gekund.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven