Welk boek is dit?

18-12-2023 20:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar aanleiding van het topic over Stephen King: het volgende laat mij niet los. Ik zat boeken van Stephen King door mijn hoofd te laten gaan. Ik heb er veel gelezen, zeg maar gerust verslonden, maar hoe zeer ik ook van het lezen geniet, ik onthoud niet alles.
Mijn geheugen is sinds een ernstig vitamine B12 tekort jaren geleden nooit meer echt zo goed geworden als het was. Ik heb dus flarden van een boek in mijn hoofd, en ik weet niet eens zeker of het om een boek van Stephen King gaat of niet. Ik heb voor mijn boekenkast gestaan, maar ik kom er niet uit.
Ik kan me de grote lijnen van het verhaal absoluut niet herinneren, maar wel flarden. Van iets buitenaards dat ergens half begraven gevonden wordt. Van straling. Van een buitenaards wezen dat door de vrouwelijke hoofdpersoon (vrouw of meisje, weet ik niet meer) op afstand gehouden wordt. Ze houdt het wezen uit haar hoofd door middel van een soort kamersysteem dat ze in haar hoofd bedacht heeft. Zo verstopt ze zich.
Ik weet dat het niet veel aanknopingspunten biedt. Maar misschien is er toch iemand die weet welk boek ik beschrijf?
Extra lastig is dat ik niet zeker weet of ik niet gewoon verschillende boeken door elkaar aan het gooien ben :-P
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat meisje met die kamers in het hoofd zou dr Sleep kunnen zijn, van Stephen King inderdaad. En iets buitenaards, half begraven, met straling: de gloed, ook King. Zou dat het kunnen zijn?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Under the dome, van stephen king?
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
18-12-2023 20:19
Under the dome, van stephen king?
Nee, totaal niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
18-12-2023 20:22
Nee, totaal niet
Ik zal chatGPT even zeggen dat ie een leugenaar is dan :proud: :facepalm:

ChatGPT: Mijn excuses voor de verwarring. Je hebt gelijk, Norrie is eigenlijk een personage uit "Doctor Sleep", ook geschreven door Stephen King. Het boek waarin het personage Norrie een soort kamersysteem in haar hoofd heeft om zich te verbergen, is dus "Doctor Sleep".

Hebben we toch nog mensen nodig, blijkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is niet doctor Sleep, alhoewel dat toen wel losmaakte dat ik dacht: is er niet eerder zoiets geweest? Voor mijn gevoel moet het boek uit de jaren tachtig komen.
De gloed zou kunnen. Probleem: ik kijk net in mijn kast en ik heb het niet! Ik weet zeker dat ik het wel ooit gelezen heb, vele jaren geleden. Maar ik heb het dus niet.
Ik ga eens kijken of Kobo Plus het in zijn assortiment heeft, ik heb wel het gevoel dat het deze moet zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
18-12-2023 20:19
Under the dome, van stephen king?
Nee, die bedoel ik niet. Die vond ik ook niet zo goed, maar ik weet eigenlijk niet meer of ik het boek dat ik bedoel wél goed vond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
18-12-2023 20:42
Het is niet doctor Sleep, alhoewel dat toen wel losmaakte dat ik dacht: is er niet eerder zoiets geweest?
Dat kan goed, thema’s komen soms vaker terug.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeeel ander boek en niet buitenaards, het geheiugenspel van Nicci Frech?
Alle reacties Link kopieren Quote
Snuisterijtje schreef:
18-12-2023 20:44
Heeeel ander boek en niet buitenaards, het geheiugenspel van Nicci Frech?
Hmm. Die heb ik ook. Die pak ik er van de week nog eens bij.
En dat boek van Stephanie Meyer... Hoe heet die ook alweer. The host? Niet alles matcht hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
18-12-2023 20:46
Hmm. Die heb ik ook. Die pak ik er van de week nog eens bij.
Is in ieder geval met geheugenkamers en met een opgegraven lijk. Stom he, dat je het dan alleen nog fragmentarisch weet. Herkenbaar (overgangsbrein)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat buitenaards dat ergens half begraven is en met straling, lijkt me van tommyknockers/ de gloed. De rest herken ik daar niet uit.
De Gloed van Stephen King.

Heel erg goed boek.
carnapi schreef:
18-12-2023 21:00
Dat buitenaards dat ergens half begraven is en met straling, lijkt me van tommyknockers/ de gloed. De rest herken ik daar niet uit.

Jawel die vrouw die het object opgraafd hoort stemmen in haat hoofd. Haar en tanden vallen uit en het plaatsje komt meer en meer onder de invloed te staan van de mysterieuze straling van het object.
Alle reacties Link kopieren Quote
The noise? Van James Patterson? Ik weet de Nederlandse titel niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de Gloed toegevoegd op mijn e-reader, ik ga het eens lezen en dan merk ik wel of dit het boek was dat ik in mijn hoofd had. Kan even duren. Ik ben bijna klaar met mijn huidige boek, maar de Gloed is een hele kluif.
Bedankt allemaal voor het meedenken!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven