Welke boeken/schrijvers?

22-05-2023 22:28 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sindskort een ereader en ben eigenlijk een beginnende lezer. Vroeger las ik wel eens maar dat waren 'makkelijke' boeken. Feel good boeken van sophia kinsella, jill mansel en bouquet reeks boekjes :O

Nu wil ik het lezen op gaan pakken. Welke boeken/schrijvers zouden geschikt zijn? Vriendinnen zijn lyrisch over bv lucinda riley, linda van rijn en suzanne vermeer. Maar ik zie door de bomen het bos niet en vind het zonde om allerlei boeken te kopen als het toch niks is....
Wat vind je leuk of interessant? Wil je lezen voor ontspanning? Om iets te leren? Fictie of nonfictie? Literatuur of lectuur? Mag het best een beetje moeilijk / uitdagend zijn of liever niet? Spannend? Romantisch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou naar een boekenwinkel of bibliotheek gaan en eens rondneuzen; welke voorkanten of achterflapteksten spreken je aan? Lees de eerste pagina eens; wil je graag verder lezen?
Online vind ik nieuwe boeken uitzoeken wat lastig omdat je al snel verzuipt in het aanbod.

De namen die je noemt zitten praktisch in hetzelfde genre als Jill Mansell, dus kun je best eens proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
WollenStone schreef:
23-05-2023 06:44
Wat vind je leuk of interessant? Wil je lezen voor ontspanning? Om iets te leren? Fictie of nonfictie? Literatuur of lectuur? Mag het best een beetje moeilijk / uitdagend zijn of liever niet? Spannend? Romantisch?
Ik wil vooral lezen ter ontspanning. Dus makkelijke, feel good boeken. Misschien dat ik op termijn naar 'level 2' ga maar voor nu maar niet haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boeken van Santa Montefiore.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Is een ebook abonnement dan geen goed idee voor jou? Bijvoorbeeld kobo? Zodat je een beetje rond kunt kijken wat je leuk vindt om te lezen zonder elk boek apart te hoeven kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suzanne vermeer is een beetje de febo van de boeken. Simpeler vind je ze niet. En diepgang krijg je ook niet. Is een soort bouquet romannetje in een thrillervorm

Ik zou Chris Mcgeorge aanraden, Charlotte Link, Inge Ipenburg heeft ook toffe thrillers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de bibliotheek kun je ook ebooks lenen! Dat kan flink in de kosten schelen, en mocht een boek je toch niet bevallen, dan kun je gewoon stoppen zonder dat het als een verspilling voelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Esther Verhoef? dat is meer inhoud dan Susanne Vermeer etc
Ik heb deze net uit, leest lekker weg
https://www.bol.com/nl/nl/f/alter-ego/9300000135231917/
Alle reacties Link kopieren Quote
Muggenbeet schreef:
23-05-2023 08:51
Bij de bibliotheek kun je ook ebooks lenen! Dat kan flink in de kosten schelen, en mocht een boek je toch niet bevallen, dan kun je gewoon stoppen zonder dat het als een verspilling voelt.
Ja ik ben lid van de bieb en heb dan alleen ebookabonnement. Zeker een aanrader..betaal 42 eu per jaar maar verschilt per gemeente
Lila-Linda schreef:
23-05-2023 08:58
Esther Verhoef? dat is meer inhoud dan Susanne Vermeer etc
Ik heb deze net uit, leest lekker weg
https://www.bol.com/nl/nl/f/alter-ego/9300000135231917/
Loes den hollander zelfde genre
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
23-05-2023 09:04
Ja ik ben lid van de bieb en heb dan alleen ebookabonnement. Zeker een aanrader..betaal 42 eu per jaar maar verschilt per gemeente
Ik heb het idee dat dat digitale abonnement landelijk is, wist niet dat dat bestond. Eerder vond ik het aanbod zo-zo, maar het lijkt langzaam beter te worden. Hoe dan ook goedkoper dan de abonnementsdiensten voor e-books, TO.

O, en niks mis met 'makkelijke' boeken! Gewoon lekker lezen waar jij blij van wordt. Je zou ook eens kunnen kijken naar de boeken van Jojo Moyes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tulppie8 schreef:
23-05-2023 10:00
Loes den hollander zelfde genre
die vind ik wel echt onderkant van het genre
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
23-05-2023 09:04
Ja ik ben lid van de bieb en heb dan alleen ebookabonnement. Zeker een aanrader..betaal 42 eu per jaar maar verschilt per gemeente
De online bibliotheek is overal 42 euro.
Ik zou dit doen TO, dan kun je er rustig instappen zonder dat het gelijk veel kost. De boeken zijn dan niet van jou en na 3 weken kun je ze ook niet meer benaderen. Maar ja, voor dat geld...

Ik lees ook gewoon bouquetreeksboeken, Jill Mansell ed. Niet mis mee. Lezen is voor mij om te ontspannen, dan kan met verhalen met een simpel plot of boeken met juist een ingewikkeld plot of veel informatie. Het is net wat bij je past. Laat je niet aanpraten dat simpele verhalen niet goed genoeg zijn of zo. Want wie is die ander om daar over te oordelen.
Denk ook eens aan young adult boeken. Die lezen vaak lekker weg, vaak leuke plotideeën die je niet zo snel bij boeken voor volwassenen vindt.

Als alternatief kun je ook kijken naar een kobo-plus abonnement.

Boeken die ik verder leuk vind om te lezen en die niet te zwaar zijn:
- Bouquetreeks ed. (Lekker relaxt/romantiek)
- De Bridgerton-reeks van Julia Quinn (Ja, van die serie en romantiek)
- Phobos-reeks van Victor Dixen (Young adult/science-fiction.)
dianaf wijzigde dit bericht op 23-05-2023 11:00
48.31% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ilja Gort... zijn boeken lezen heerlijk weg. Ik zou beginnen met de Vrouwenslagerij
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
23-05-2023 10:52
De online bibliotheek is overal 42 euro.
Ik zou dit doen TO, dan kun je er rustig instappen zonder dat het gelijk veel kost. De boeken zijn dan niet van jou en na 3 weken kun je ze ook niet meer benaderen. Maar ja, voor dat geld...

Ik lees ook gewoon bouquetreeksboeken, Jill Mansell ed. Niet mis mee. Lezen is voor mij om te ontspannen, dan kan met verhalen met een simpel plot of boeken met juist een ingewikkeld plot of veel informatie. Het is net wat bij je past. Laat je niet aanpraten dat simpele verhalen niet goed genoeg zijn of zo. Want wie is die ander om daar over te oordelen.
Denk ook eens aan young adult boeken. Die lezen vaak lekker weg, vaak leuke plotideeën die je niet zo snel bij boeken voor volwassenen vindt.

Als alternatief kun je ook kijken naar een kobo-plus abonnement.

Boeken die ik verder leuk vind om te lezen en die niet te zwaar zijn:
- Bouquetreeks ed. (Lekker relaxt/romantiek)
- De Bridgerton-reeks van Julia Quinn (Ja, van die serie en romantiek)
- Phobos-reeks van Victor Dixen (Young adult/science-fiction.)
Bij het ebook abo van de bieb leen je ze 3 weken gewoon en als je het nog niet uit hebt kun je ze weer lenen voor 3 weken.

Max 10 boeken per 3 weken trouwens
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
23-05-2023 11:05
Bij het ebook abo van de bieb leen je ze 3 weken gewoon en als je het nog niet uit hebt kun je ze weer lenen voor 3 weken.

Max 10 boeken per 3 weken trouwens
Kom je toch nog aan minimaal 170 boeken per jaar als je een beetje doorleest. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Linda van Rijn en Suzanne Vermeer zijn inderdaad heerlijk om te lezen, vind ik. Gewoon lekker makkelijk.
Verder lees ik graag waargebeurde verhalen van andere culturen. Bijv van Waris Dirie. Vrouwenbesnijdenis, uithuwelijking, dat soort dingen. Vind ik altijd heel indrukwekkend om te lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou voor lekker weglezen de boeken van Jennifer Weiner aanraden. Herkenbare thema’s, lekker leesbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
23-05-2023 10:52
- Phobos-reeks van Victor Dixen (Young adult/science-fiction.)
O jee, die reeks vond ik gruwelijk slecht. Deel 1 was nog leuk, maar met deel 2-3-4 ging het flink bergafwaarts.
Maar misschien is Young Adult wel een geschikt genre, want leest vaak lekker weg en niet te complex oid.

En misschien is een abonnement op bookchoice wat? Kost 3,99 per maand en daarvoor krijg je 8 boeken, die bookchoice heeft uitgekozen. Een mix van feelgood/bouquetreeks, thrillers en (doorgaans niet al te zware) literatuur.
Nadeel: je mag de boeken niet zelf kiezen, dus het is maar afwachten of er wat tussenzit wat je leuk vindt.
Voordeel: je leest soms ineens een boek wat je normaal gesproken nooit gelezen zou hebben + de boeken zijn van jou.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven