Lijf & Lijn alle pijlers

'Van XL naar S', topic 2 met tabel

19-03-2017 13:30 346 berichten
Hoi fitgirls,



Omdat de TO van het andere topic weg lijkt te zijn, hebben we hier een nieuwe geopend. Ik ga mijn best doen om de tabel bij te houden. Sorry als dat niet goed lukt, ik heb er niet eerder mee gewerkt. Wees welkom om mee te kletsen over jouw afvalavontuur ;).



De tabel, met dank aan Isayez! :D



NaamStart gewichtStreefgewichtHuidig gewichtTotaal afgevallen Isayez 72,76564,68,1 Caribgirl 736871,91,1 Maria002016 66.960651,9Nav__736568,54,5 MevrouwStippel 69,76066,43,3 kitchenwitch 64,75560,54,2 sunflower81 696467,51,5zsa-zsaa 70,45861,58,9Aspirientje 746770.63,4
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer weegdag: 60,5. Gelukkig maar, want in hoeveel valkuilen kan een mens tegelijk trappen?



Het begon er al mee dat het pijpenstelen regende op mijn vrije dag. Ik moest eigenlijk boodschappen doen, maar dacht " ik ga vanmiddag wel en doe het voor de lunch wel met wat er nog in huis is."



Maar het brood had wat lang in de vriezer gelegen, de 30plus kaas die er nog lag vond ik toch al niet zo lekker, dus na twee boterhammetjes had ik zoiets van mwah... laat verder maar."

- Valkuil nummer 1, te weinig eten bij de maaltijd.

En dus, toen ik dan 's middags uiteindelijk die boodschappen ging doen, had ik best al wel weer trek... en bedacht me dat ik dan wel een broodje bij de thee zou nemen.

- Valkuil nummer twee, nooit met honger naar de supermarkt.

De gewonere broodjes en croissantjes waren op de misbaksels na allang uitverkocht, want drie uur in de middag, saucijzenbroodjes vind ik niet zo lekker, de koffiebroodjes zagen er vies klefzoet uit, van appelflappen weet ik dat er best veel kcal in zitten, dus ik koos dan maar voor een pecannoten broodje. Klinkt nog best gezond toch, noten en maple syrup enzo... en was ook maar een klein broodje, dacht dus dat dat nog wel een enigszins verantwoorde manier zou zijn om uit de band te springen...

- En daar hadden we valkuil nummer drie: niet uitgaan van wat je denkt, maar van wat je weet!



Want toen ik dat pecannotenbroodje opzocht bleken er maar liefst ruim 400 kcal in te zitten.... vier-hon-derd!! Ik schrok me echt helemaal rot.... ik had nog beter een magnum kunnen eten, gesteld dat ik van chocola en ijs zou houden...

Dat werd dus de rest van de dag heel kalm aan met de calorietjes, en die broodjes laat ik voorlopig maar liggen, zo lekker was het nou ook weer niet....
Een mooi cijfer Kitchenwitch!



Ja je kan echt schrikken van sommige dingen he waarvan ze zogezegd de 'gezonde' variant zijn. Ik mispak me er ook regelmatig aan.



Ik heb morgen weegdag maar vandaag al even gekeken. Niet zo mooi, maar ik weet perfect waarom. Ik zit al een week of twee niet lekker in mijn vel. Als ik me prut voel, eet ik prut, waardoor ik me prut voel en....

Maar ik herpak me deze keer wel. Of dat probeer ik toch. Zaterdagavond wel een etentje met verrassingsmenu (oh, help) en zondag wijnproeven dus dat wordt de rest van de volgende week goed opletten.
Alle reacties Link kopieren
Ja echt he? Ik snap nog steeds niet hoe ze zoveel kcal in zo'n klein broodje kunnen proppen... En het waren ook nog eens totaal overbodige kcal, want als er nog zo'n lekker knapperig maisbroodje had gelegen had ik die genomen, want veel lekkerder en dan was er niets aan de hand geweest...

Ik heb het inderdaad wel meer, dat ik schrik van hoeveel kcal iets heel gewoons bevat.

Zo wist ik best dat pizza voor je avondeten niet de meest gezonde optie is, maar dat een kleine pizza al de helft van je dagelijkse kcal behoefte levert was toch ook wel even een eyeopener. Ik eet het nog steeds hoor, want ik ben echt dol op pizza, maar wel wat minder vaak en ik plan de rest van mijn maaltijden er zorgvuldig omheen....

En kaas, doodgewoon kaas, dat was ook zo schrikken... Ik ben een echte kaaskop, gebruik het ook nog wel eens als vleesvervanger, maar jongens wat een kcal....Intussen heb ik wel een paar 30plus varianten gevonden die best behoorlijk eetbaar zijn, maar die zijn dan meteen weer stikduur....

Het is nog niet zo simpel allemaal...
Geitenkaas! En dat eet ik zo graag dus dat vind ik echt jammer.

En zo een mini Leo-koekje. Dan denk je: ach, het is even zondigen maar toch maar klein. Ja hallo, echt niet



En ik gebruik in best veel gerechten lichte room, de meest light variant, maar zelfs dat tikt bij weight watchers enorm aan. Dus dat doe ik ook nog maar zelden, of inderdaad er bewust omheen plannen voor de rest.
Alle reacties Link kopieren
Ja sommige kcal zijn echt een eye-opener! Maar ook andersom dat het juist wel mee blijkt te vallen.



Ik ga morgen wegen ipv vandaag. Nog even een echt gezonde dag er tegen aan gooien Had wel gezien dat ik in m'n vakantie zo'n anderhalve kilo was aangekomen, ben benieuwd of er daar wel weer iets van af is..



Klinkt wel als een gezellig weekend Aspirientje! Veel plezier!
Zoals verwacht: 70,6 1kg erbij dus en ik weet perfect hoe het komt. Nu me herpakken en proberen volgende week terug onder de 70 te duiken. Ambitieus want ik ga nogal traag, maar dan heb ik een doel.

En dit is nog doenbaar. Als het 71 had geweest had ik een 'laat ook maar'-gevoel gehad denk ik.



Ik wist dat er een dip zat aan te komen, maar als die dan komt dan voelt het toch weer rot.

Gisteravond weer gesnaaid terwijl ik er niet eens van genoten heb. Vanmorgen alle resterende paaschocolade in de vuilbak gekieperd. Ik ben tegen eten weggooien, maar ik ben moe, heb hoofdpijn en een stressvolle dag op het werk en dan weet ik dat het mis gaat vanavond. En mijn vriend houdt niet van chocolade (verder is hij wel leuk hoor). Dus dan uit zelfbescherming het maar weg gedaan.



Nieuwe dag, nieuwe kansen.
Alle reacties Link kopieren
Balen Aspirientje! Maar tuurlijk is het te doen! Een dip is vervelend maar je hebt al een goede nieuwe stap gemaakt door die chocola weg te gooien. Gaat je lukken hoor!



Ik heb me gewogen 61,5 dat betekent dat er nog + 0,6 kg van de vakantie is blijven plakken. Doel voor de komende week is terug onder de 61. Staan gelukkig doordeweeks geen etentjes op de planning dat scheelt.
Hier maar 0.3 afgevallen deze week... dus nu 68.5. Het gaat een stuk langzamer, omdat ik nu toch iets relaxter ben met mijn eetschema, merk ik. Aan de ene kant wil ik me herpakken en echt weer keihard in het gareel, want ik ben er bijna, aan de andere kant heb ik gewoon een gezond gewicht en mag het ook best langzaam gaan. Hmmm... lastig! Herkennen jullie dit?



Ik heb gister wel nieuwe broeken gekocht, 1 tot 2 maten kleiner dan ik had! Dat was wel een boost.



De tabel pas ik maandag aan vanaf de computer! Heel fijn weekend, dames!
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar Nav, ik moet nog zo'n 3 kg voor m'n streefgewicht maar heb nu op zich een gezond gewicht/bmi. Dan gaat het langzamer en daardoor word ik ook wat lakser. Merk ook dat nu ik minder weeg ik nog strenger moet zijn om nog af te vallen. Wat in het begin werkte lukt het nu niet echt meer mee. Een beetje zoeken dus ook!



Jij ook weer succes!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 12 weken! Weer een mijlpaal!

Vanmorgen gewogen, ben nu 64.6

Dus 0.1 zwaarder dan vorige week.

(Al verschilt het per dag vrijdag woog ik opeens 63.9)

Maar hou gewoon de zondag aan haha
Hallo dames,



Ik ben terug van anderhalve week vakantie. Ik heb best veel nette eetdagen gehad maar ook wat minder nette dagen. Ik ben benieuwd wat de weegschaal gaat zeggen. Heb werkelijk geen idee.



Nav ik zal morgenochtend mijn gewicht nog doorgeven en hoop dat ik dan nog op tijd ben voor je de tabel bij werkt.



Ik kom deze week wel weer wat actiever mee schrijven.
Tuurlijk Stippel, anders voeg ik je dinsdag nog even in ;).



Fijn Isayez, dat je 12 weken bent! Wat een gave mijlpaal! :D
66,9 toch een beetje vakantieschade. Nu weer goed in het gareel en slanke keuzes maken.



Ik ben benieuwd naar mijn gewicht komende vrijdag.
12 weken, wat fijn Isayez Hopelijk heb je niet te veel last van kwaaltjes?



Een leuke vakantie gehad MevrouwStippel?



Hier vrijdag een etentje bij vrienden (friet, zucht) en zaterdag een driegangen verrassingsmenu op restaurant helaas. Dus ik ga nu weer opletten, niet extreem maar gewoon zoals het hoort, en iets meer sporten. En dan zien we wel wat vrijdag brengt. Als ik dan ben bijgekomen (wat gezien het weekend wel kan), dan kan ik dat best plaatsen en zou het daarna moeten beteren om terug strak in het gareel te geraken. Zaterdag nog een lentefeest, maar dan ben ik twee weken communie/verjaardag/lentefeest-vrij. Gelukkig lukt het bewegen me wel goed, anders zou het echt foute boel zijn.
Ik had een hele ontspannende vakantie. Gewoon in Nederland dus het weer was niet elke dag top maar twee hele mooie en een aantal redelijke dagen gehad. Wel helemaal even tot rust gekomen in de natuur. En nu weer thuis in de reuring van de stad.



Zo, ik had vandaag een knaldag. Goed gegeten, 1600 calorieën ongeveer. En een kort lesje hard gelopen. (Ik ben langzaam aan het opbouwen weer richting de 5 kilometer.) Ruim 13000 stappen gezet, inclusief hardlopen, om dochter overal te heen en weren op mijn vrije dag. En anderhalf uur hatha yoga gedaan in de avond. En de avond afgesloten met een glaasje witte wijn en een grote mok thee.



Ik doe tevreden mijn oogjes dicht. Morgen weer op naar een goede dag.



Hoe ging het bij jullie?
Vanochtend 66,4. Dus het gaat hier de goede kant op.



Ik hoop vrijdag de 65 weer in beeld te zien. Daar ga ik in ieder geval mijn best voor doen.
Goed bezig En heel optimistisch, zelfs als ik goed oplet haal ik nooit meer dan 700g per week
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed mevrouwstippel!



Ik heb last van stress door m'n werk. Merk dat ik het daardoor even heel lastig vind om niet te veel te eten. Heb veel zin in chocola. Probeer mezelf nu af te leiden met aardbeien en een kopje thee..
Ohhh lekker aardbeien. Ik hoop dat het je lukt om de chocolade te weerstaan. Je kan het zsa zsa.



Eten helpt toch niet tegen stress uiteindelijk.



Isayez wat bijzonder over de twaalf weken. En ook dat je nog gewoon goed op gewicht bent. Weet iedereen in je omgeving het blijde nieuws? En wanneer ben je uitgerekend?



Valt mee qua optimisme hoop ik aspirientje. Voor mijn vakantie was ik ook 66,2. En mijn gewicht van maandag was ook nog vocht denk ik. Zaterdag naar een foodfestival geweest en vier prosecco's gedronken. Dus ik neem mijn gewicht van vanochtend als ijkpunt en dan heb ik met een halve kilo eraf net 65,9 in zicht.

Ik ga er in ieder geval voor!



Vandaag op de fiets naar mijn werk geweest en daarna nog een uurtje met de hond gelopen. En qua eten ook ok. Ik zit nu op iets meer dan 1500 calorieën dus ik laat het hier maar bij.
Alle reacties Link kopieren
Dankje mevrouwStippel! Het is bij aardbeien gebleven. Maar was goed dat ik verder ook niks in huis had
Ik kan de hele zomer leven op aardbeien en ananas

En inderdaad: niet in huis halen, dan kan het ook niet op. Daar heb ik het nog wel moeilijk mee. Ik merk dat ik moeilijk een zakje chips in huis kan halen, om het dan een hele week te laten liggen. Dat zit echt naar me te roepen vanuit de kast.



Vanmorgen toch al maar eens op de weegschaal gespiekt om de schade in te schatten, en blijkbaar werken mijn extra looprondes toch. Nog twee dagen doorzetten en hopelijk vrijdag dan toch nog een mooi cijfer!
Alle reacties Link kopieren
Dames... ik kom even schaamteloos gillen! Ik had een lievelingsjurkje, fiftiesmodelletje van Warehouse, waar ik direct de eerste zomer nadat ik stopte met roken al niet meer in paste. Dat is nu al drie jaar geleden, maar ik had hem al die tijd laten hangen, gewoon omdat ik hem nog altijd zo mooi vond... af en toe stiekem even proberen en dan zwaar teleurgesteld zijn als het niet ging... goed voor een instant pesthumeur...



Gisteravond heb ik het voor de eerste keer sinds ik serieus aan het afvallen ben weer eens geprobeerd, en guess what... Hij past weer! De rits ging soepeltjes dicht en hij zit niet eens heel strak!!!



Tuurlijk, ik ben er nog niet, voor het mooi mag er best nog een rolletje af, maar ik kan me niet heugen wanneer ik die rits voor het laatst dichtkreeg.... ik kan hem deze zomer gewoon weer aan!!!
Goed gedaan Kitchewitch! Dat moet enorm motiveren.
Alle reacties Link kopieren
Yes Kitchenwitch! Heerlijk gevoel he!



Ik wilde vandaag gaan sporten mr ben in plaats daar van met een wijntje id zon geeindigd.. niet zo goed voor de lijn maar was wel erg lekker
Alle reacties Link kopieren
Net gewogen 60,9 weer 0,6 eraf deze week! En weer m'n pre-vakantiegewicht terug :D
Doel voor deze week is rond de 60,5. Voel me in ieder geval weer helemaal gemotiveerd dus ben benieuwd!

Succes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven