Lijf & Lijn alle pijlers

'Van XL naar S', topic 2 met tabel

19-03-2017 13:30 346 berichten
Hoi fitgirls,



Omdat de TO van het andere topic weg lijkt te zijn, hebben we hier een nieuwe geopend. Ik ga mijn best doen om de tabel bij te houden. Sorry als dat niet goed lukt, ik heb er niet eerder mee gewerkt. Wees welkom om mee te kletsen over jouw afvalavontuur ;).



De tabel, met dank aan Isayez! :D



NaamStart gewichtStreefgewichtHuidig gewichtTotaal afgevallen Isayez 72,76564,68,1 Caribgirl 736871,91,1 Maria002016 66.960651,9Nav__736568,54,5 MevrouwStippel 69,76066,43,3 kitchenwitch 64,75560,54,2 sunflower81 696467,51,5zsa-zsaa 70,45861,58,9Aspirientje 746770.63,4
Kitchenwitch dat is een heerlijk gevoel. Zeker als het één van je lievelingskledingstukken is. Top gedaan. Hoeveel wil je nog afvallen nu?

Goed gedaan zsa zsaa. En het was gisteren ook te heerlijk weer. Logisch dat je daar dan even van geniet.

Ik baal onwijs. Net nu ik deze week zo mijn best heb gedaan qua eten en qua sporten gaat mijn gewicht even lekker schommelen. De weegschaal gaf vanochtend gewoon 67 aan :evil: :oops: :evil: (Dit gewicht wil ik niet in de tabel.)

Ik weet dat het maar een getal is. En ik weet zeker dat er een dalende lijn in mijn gewicht te zien is. Maar net als je zo je best hebt gedaan wil je een mooi resultaat zien. Ik probeer te relativeren want het is maar een getal. En toch zit het me niet lekker. Maar goed we blijven op koers.

Straks een plan maken voor dit weekend qua eten/drinken. Want ik heb vanavond een verjaardag. Morgen een avondje met vriendinnen met lekkers en zondag een moederdagbrunch. En ik wil wel gewoon blijven volhouden en me niet verliezen in een weekend lang snaaien.
Ik zat vanmorgen op 69,0 En dan zou ik nu die cheerleadersmilie willen zetten maar die hebben we niet meer en diegene die ik wel heb zijn niet leuk genoeg. :p

Al zal het ongetwijfeld veel vocht zijn, dus ik relativeer het wel en hoop vooral dat ik volgende week niet terug de hoogte in schiet. Goed blijven sporten dus.

Het is maar een cijfer, maar het kan zoveel doen voor je gevoel he mevrouwstippel. Probeer het inderdaad te relativeren, het trekt vast vanzelf weer bij. Maar zelfs al wéét je dat rationeel gezien wel, emotioneel wil het gevoel daar meestal niet in volgen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel in het weer te zitten of zoiets... Ik was vanochtend 60,8. Niet wereldschokkend, maar ik snap evengoed echt niet waar ineens die 3 ons erbij vandaan komt. Heb niets anders gedaan dan vorige weken, gewoon netjes gegeten en net zo bewogen als altijd.... Vreemd.

Maar goed, mijn jurkje past en dat is inderdaad al een enorme boost! Ik wil wel toch graag nog een kilootje of 5 kwijt, zodat ik op 55 zit. Dat is nog altijd 5 kg meer dan voordat ik met roken stopte, maar ik denk niet dat het realistisch is om te verwachten dat ik daar weer naar terug kan.
Ach en ik was in die tijd ook wel erg recht toe-recht aan, beetje vorm is eigenlijk ook wel zo mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook, dat de weegschaal toch wel veel impact heeft. Probeer het los te laten maar het kan mijn humeur en denken behoorlijk beïnvloeden.

Gisteravond een etentje en vanavond weer eentje.. wel vanochtend gesport dus hopelijk valt de weekendschade maandag mee!

Fijn weekend en succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
64.3 deze week weer iets lichter, al had ik dat niet verwacht met al die lekkere dingen wat ik heb gegeten!.
Maar qua klachten gaat het stuk beter ! Had eerst nog wel eens last van misselijkheid maar is nu een heel stuk afgenomen.
Ben sinds deze week wel wat meer vermoeider geworden.
Vorige week hebben wij het op Facebook gezet en nu weet iedereen het gewoon en is er niets geheims meer aan
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed gaat Isayez!

Ik heb net gesport en netjes gegeten vandaag :)
Hoe gaat het met de rest?
Hier kabbelt het wat verder. Netjes aan het eten, redelijk aan het sporten. We zien wel. Ik zit nu onder de 70 dus ik verwacht dat het trager gaat gaan. Dit is een gewicht dat ik jaren heb gehad, dus dat wordt even doorbijten denk ik om eronder te kunnen.

Ik vind het nieuwe forum echt heel erg wennen, daarom dat ik wat minder post. De helft van de tijd vind ik het topic gewoon niet. Al kan dat ook aan mij liggen natuurlijk ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik met dit gewicht Aspirientje. Blijf nu al een tijdje "hangen" op 60,9.. Dit had ik de eerste keer dat ik met afvallen bezig was ook. Duurde toen echt een dikke maand om onder een bepaald gewicht te komen. Maar we zetten door!
Dan hou ik me alvast klaar voor een maand weinig verschil :)
We zetten inderdaad door. En omdat ik deze keer niet zo opvallend 'dieet', maar eigenlijk gewoon mijn gezond verstand gebruikt en een keer extra nadenk voor ik wat in mijn mond stop, is dat eigenlijk niet eens zo een opgave.
Hier ben ik ook weer even. Ik moet ook heel erg wennen aan het nieuwe forum. Maar daarnaast heb ik een dikke terugval gehad in mijn burn out klachten. Een totaal gebrek aan energie de afgelopen dagen maar het begint nu weer een beetje bij te trekken.

Ik ben gezond blijven eten en goede keuzes blijven maken. Maar bewegen en zeker sporten daar had ik echt geen puf voor. Ik woog vanochtend 66,3 maar ik ben ook ongesteld geworden en dat scheelt altijd een kilo aan gewicht. Dus ik verwacht volgende week eindelijk de 65 in beeld te zien. Ik schommel al een paar weken rond de 66 a 67 kilo. En sta dus ook al een tijdje stil. Maar ik heb ook mindere eetdagen gehad.

Ik heb me in ieder geval niet van de wijs laten brengen door het getal op de weegschaal van vorige week. In de tabel staat mijn startgewicht op 69,7 maar mijn hoogste gewicht op de weegschaal was 70,3. Dus ik ben al 4 kilo kwijt. En dat vind ik super van mezelf in de huidige omstandigheden. Zodra ik weer iets beter in mijn energie zit ga ik voor een kickstart. Op naar de 60 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanochtend weer terug op 60,5. En ook nu weer een week zonder heel bijzondere dingen. Netjes gegeten, gewoon bewogen, enz.
De eerste 4 kg ging het eigenlijk heel gelijkmatig omlaag, maar nu blijf ik een beetje hangen. Maar eens zien wat volgende week weer brengt....
Hopelijk voel je je snel weer beter MevrouwStippel. Het is al heel wat dat je dan toch netjes kan blijven eten.

Ik heb me deze week weer niet kunnen inhouden en weer elke dag op de weegschaal gestaan. Niet goed. Ik schommel tussen 68,5 en 69,5, dus een halve kilo eraf of een halve kilo erbij. Puur vocht gok ik dan. Terwijl ik deze week meer dan anders netjes heb gegeten. Iets minder bewogen ,dat wel.
Maar zoals verwacht gaat het dus hier vanaf nu ook minder vlot naar beneden. Achja. Blijven volhouden en zien wat volgende week inderdaad weer brengt. Heel herkenbaar kitchenwitch.
Wanneer mijn gewicht zo schommelt tussen een iets hoger en lager gewicht denk ik altijd maar er gebeurt dus wel degelijk wat. Dus stel je gaat richting de 68,5 en blijft daar binnenkort op hangen dan zit je alweer een heel stuk onder de 70. Kort gezegd: het gaat de goede kant op.

Zouden we ook niet wat extra vocht vast houden door die hele warme dag van gisteren? Ik ben er nog een beetje van aan het bij trekken. Ik heb wel bewust heel veel water gedronken gisteren.

Je mooie jurk past nog wel kitchenwitch? Heb je hem alweer vaak gedragen?

Isayez heel knap dat je nu je al wat verder in je zwangerschap bent nog steeds al dat gewicht kwijt bent. En fijn dat je kwaaltjes afnemen. Ik was ook zooo moe tijdens mijn zwangerschap. Lekker aan toe geven, je maakt een heel nieuw mensje in je buik hoor!
Alle reacties Link kopieren
Net gewogen 60,7 het is niet veel maar eindelijk onder die 60,9!

Zal vanavond of morgen wat uitgebreider reageren.
Je hebt gelijk hoor MevrouwStippel, maar ik merk dat ik het er toch moeilijk mee heb. Ik hou het deze week maar op 69 stabiel.

Ik heb gemerkt dat die weegschaal me toch nog te veel bezighoudt. Deze week heb ik me weer elke dag gewogen. Ik heb gisteravond mijn vriend gevraagd de weegschaal in de kast te stoppen boven en me maar één keer per week te laten wegen, op vrijdag of zaterdag. Hij wist niet dat ik er nog zo fel mee bezig was. En ik merk dat het me niet kunnen wegen voor een week me best onrustig maakt. Ik heb sinds die beslissing ook alweer heel wat gesnaaid, om die onrust te onderdrukken. Deze morgen ook, want het is normaal weegmoment maar dat doe ik deze week bewust niet na zes dagen achter elkaar wegen. Even het patroon doorbreken. Maar dat voelt dus heel onrustig. Dat alleen al is een teken dat ik het nodig heb.

Vanavond nog een etentje met een vriendin. Daar ga ik van genieten. De komende dagen ook verjaardagen, maar daar ga ik wel wat kunenn opletten denk ik. En vanaf morgen terug netjes elke dag proberen sporten en dan zien we volgende week vrijdag of zaterdag wel weer. Ik merk dat ik echt even de obsessieve druk eraf moet halen.
Vanochtend gewogen 66,1. Goed bezig deze week. Ben wel ongesteld en voel me bleghhh....

Voor aspirientje: Wanneer de weegschaal je zoveel druk geeft is het inderdaad beter om daar even niet op te focussen. Je bent waarschijnlijk gewoon prima bezig en schommelt door vocht. Heb vertrouwen in jezelf en geniet de komende dagen van de verjaardagen, het uit eten en het sporten. En niet schuldig voelen over dat snaaien.

Ik heb weken dat ik elke dag op de weegschaal sta en dat prima kan handelen. Dat een hoger gewicht me motiveert om extra mijn best te doen. Maar vorige week had ik hetzelfde als jou. Toen had ik heel erg mijn best gedaan en was ik gewoon een halve kilo aangekomen. Daarna heb ik de weegschaal ook bewust even genegeerd. Maar heb vooral mijn gevoel over mezelf geprobeerd te veranderen. Positiever kijken naar mezelf en dat hielp. En volgens mij was jij toen degene die mij moed in sprak. Dus dat probeer ik nu bij jou ook te doen :hug:
Dankje MevrouwStippel. Ik moet mezelf gewoon weer even bij mekaar rapen. En dat is het lastige: wanneer ik denk dat ik eindelijk een gezonde manier heb gevonden om met eten om te gaan, blijkt dat toch niet het geval. Een zuchtje wind en alles ligt mentaal weer omver.
Ik heb sinds een week/twee weken een enorme onrust in mijn lichaam en hoofd en ik heb geen flauw idee waar het vandaan komt. Meestal kan ik het wel aan iets linken en valt het ook makkelijker te plaatsen en kanaliseren. Nu heb ik geen flauw benul van waar het komt en hoe ik het dus over kan laten gaan. Heel lastig voor een emo-eter als ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond vrijdag op weegschaal toen was ik 64 (had afspraak bij verloskundige dus als ze naar mijn gewicht zou vragen)
Zondag was ik 64.5 en nu vanmorgen weer 64.1.
Schommelt best een hoop zeg!
Maar blijft nog redelijk stabiel in de 64.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat de weegschaal zo'n invloed heeft aspirientje, hoe gaat het nu met de verstopte weegschaal? Geeft het wat rust?

En bij jou mevrouwstippel? Nog steeds blegh gevoel of weer wat beter?

Hier heb ik wel een ok gevoel de laatste dagen. Gewicht daalt nog (langzaam maar toch), heb een goed inzicht in wat ik op een dag kan eten en zit gewoon veel lekkerder in m'n vel.
Als de laatste 2,5 kilo eraf zijn wil ik wel de fitnesspal app los gaan laten. Maar daar zijn we nog niet. Heb nu eind juni in m'n hoofd om de 58 kg in beeld te hebben. Ben benieuwd of het me lukt.
Hey meiden, na de update heb ik dit topic helemaal niet op zien komen in mijn lijstje! Ik zie nu ineens allemaal berichten (per toeval, omdat 'ie bij actieve topics stond). Wil iedereen even aangeven wat er voor nu in de tabel moet? Want ik ben nu het overzicht een beetje kwijt. Dan zet ik het erin.

Hier helaas weinig progressie de laatste twee weken. Ik laat het nog steeds wat verslappen, maar sinds afgelopen vrijdag ben ik weer goed in het gareel (dus ook gedurende het weekend). Wel vrij stabiel op 68.3 en dit keer dus ook de dag na het weekend (normaal ben ik maandag zo'n kilo zwaarder dan de vrijdag ervoor, denk dat ik de neiging heb om nogal wat vocht vast te houden). Ik hoop deze week meer richting de 67 te komen. Dan is het nog zo'n twee kilo voor ik op mijn streefgewicht ben. Jippie de pippie.

Dus, voor mij verandert er even niets in de tabel. Laat maar weten wie er aangepast wil worden en met welk nummer dan! ;)
Wow, ik lees nu onze berichten wat terug en zie dat we allemaal een beetje in hetzelfde schuitje zitten. Allemaal al mooie stappen gezet en nu toch aan het stabiliseren. Het is ook goed om ons te realiseren dat we al een mooi begin hebben gemaakt!

Wat denken jullie, er samen deze week weer flink voor gaan en allemaal onze vaste weegdag weer braaf onze progressie doorgeven? We kunnen het!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat nieuwe forum is nog wat lastig he? Voor mij graag 60,7 in de tabel Nav! Succes deze week!
Oh sorry, nevermind met die tabel... ik heb echt geen idee hoe dat nu moet, alles is helemaal in de war! :O ik durf er niet aan te zitten.
Goh, het niet kunnen wegen is dubbel. Het geeft onrust omdat ik mijn gewicht niet kan checken, maar rust in de zin dat het mijn humeur voor de rest van de dag dus niet bepaalt 's ochtends.

Me vanmorgen toch stiekem gewogen: 68,6. Maar daar schommelde ik vorige week ook rond, om de dag erna gewoon 1kg meer te wegen. Dus ik hoop vooral vrijdag dat cijfer - of minder uiteraard - nog te zien. Al hou ik er wel rekening mee dat het met dat warme weer wel een weerslag kan hebben door vocht vasthouden.

Zou het daardoor niet komen dat iedereen wat stabiliseert? Lichaam een beetje van slag door warmte?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Heb me gister gewogen 60,1 :-D Dat is deze week 0,6 eraf en 10,3 in totaal. Had nooit gedacht dat het me zou lukken om 10 kilo af te vallen. Ben best wel trots op mezelf. Nog 2 kilo te gaan en dan proberen op gewicht te blijven..

Aspirientje, ik denk zeker dat de warmte invloed heeft. Ik moet nu ook nog ongesteld worden dus met die combi wil ik de weegschaal ook een paar dagen links laten liggen. Vind ik wel heel lastig maar anders geeft het inderdaad een rothumeur om niks. Gelukkig hebben we dit forum om eventuele onrust van ons af te schrijven!

Ben benieuwd hoe het met de rest gaat, fijn zonnig weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven