Lijf & Lijn alle pijlers

10 kg afgevallen...ik zie niks?

23-01-2019 16:44 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom zie ik niet dat ik 10 kg ben afgevallen? Ik dacht altijd dat als ik 10 kg zou afvallen ik opeens heel anders er uit zou zien, maar zelf niemand in mijn omgeving merkt het op haha.

Ik had wel een klein beetje overgewicht (4m geleden bevallen). Mijn BMI lag iets te hoog. Daarom is die 10kg er waarschijnlijk ook afgevlogen want ik schrok er nogal van hoe snel het ging. Ik heb er 1 maand over gedaan (en mijn weegschaal is niet stuk haha). Ik zie het wel een heeeel klein beetje aan mijn buik en soms lijken mijn benen ook ietsje slanker. Maar als je 10kg verliest zou je het toch veel beter moeten zien?

Edit; ik ben sinds een maand ook echt begonnen met afvallen. Dus heel erg op mijn voeding letten en veel sporten. In die maand ben ik 10kg afgevallen.
anoniem_364236 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 16:55
11.06% gewijzigd
Het is net als een wc-rol. Als je van een volle wc-rol een meter papier haalt, zie je nauwelijks verschil. Dat is een paar laagjes. Maar als de rol bijna leeg is, is die ene meter papier misschien wel 10 laagjes. Dus hoe dunner je wordt, hoe meer je het ziet als je een kilo afvalt.
Ik ben het afgelopen jaar 25 kilo afgevallen en de eerste 10 kilo zag niemand (ik ook niet), bij 15-20 kilo begonnen mensen het te zien en nu is het overduidelijk.
Alle reacties Link kopieren
I have the same thing... I lost 10 kilo but nobody seems to notice.. but I need to lose more for it to be visible... I was 20 kilo overweight and now 10... so probably then people will notice...
I. Wish you luck
Alle reacties Link kopieren
eekhoorn12 schreef:
30-01-2019 21:39
Het is net als een wc-rol. Als je van een volle wc-rol een meter papier haalt, zie je nauwelijks verschil. Dat is een paar laagjes. Maar als de rol bijna leeg is, is die ene meter papier misschien wel 10 laagjes. Dus hoe dunner je wordt, hoe meer je het ziet als je een kilo afvalt.
Ik ben het afgelopen jaar 25 kilo afgevallen en de eerste 10 kilo zag niemand (ik ook niet), bij 15-20 kilo begonnen mensen het te zien en nu is het overduidelijk.
Mijn ervaring is dat wanneer je ongeveer 10% afvalt mensen het gaan zien.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
31-01-2019 09:45
Mijn ervaring is dat wanneer je ongeveer 10% afvalt mensen het gaan zien.
Ik kwam van 90 kilo, dus die eerste 10 kilo was meer dan 10%.
Het hangt denk ik van van alles af: hoe zwaar je was, hoeveel vet je had, hoe het vet is verdeeld over je lichaam.
Hou vol, het komt echt!
Alle reacties Link kopieren
eekhoorn12 schreef:
02-02-2019 15:33
Ik kwam van 90 kilo, dus die eerste 10 kilo was meer dan 10%.
Het hangt denk ik van van alles af: hoe zwaar je was, hoeveel vet je had, hoe het vet is verdeeld over je lichaam.
Hou vol, het komt echt!
Juist door naar het percentage te kijken is het minder afhankelijk van hoe veel vet je hebt.

Ik was bijna 150 kilo, dus het duurde wat langer voordat mensen het gingen zijn: pas bij ongeveer 15 kilo.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
23-01-2019 16:55
Het ligt eraan hoe dik je was, als ik bv 10 kilo afval zie er uit als een skelet, maar als ik 80 zou wegen valt het toch minder op.
Dito.
Ligt hier aan: hoe hoger het totaal gewicht is, hoe minder opvallend 10% is.

TO: je bent bevallen. Mensen hebben de verwachting dat je afvalt. Ze zien het waarschijnlijk wel maar zijn er niet zo mee bezig want het hoort erbij. Wat ook nog geldt is dat alles nog wat slapper is. Komt goed! Nog even in model komen.
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Namensgebruikersnaam schreef:
03-02-2019 07:22
Dito.
Ligt hier aan: hoe hoger het totaal gewicht is, hoe minder opvallend 10% is.
Juist niet.

Hoe 10 kilo verschil eruit ziet hangt af van je totaal gewicht. 10 kilo eraf als je 50 kilo woog of 10 kilo eraf als je 100 kilo woog.
In het eerste geval is die 10 kilo 20%, in het tweede geval is diezelfde 10 kilo maar 10%.

Vandaar dat ik kijk naar het percentage: 10% is namelijk relatief en dus bij iedereen ongeveer vergelijkbaar in dat je het gaat zien.
Bij iemand van 50 kilo zie je dus al verschil bij 5 kilo, bij iemand van 100 kilo zie je pas verschil bij 10 kilo.
Ongeveer.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mensen zijn nu eenmaal minder met ons en andermans uiterlijk bezig dan we zelf denken.

Ik ben een keer 23 kilo afgevallen (van maat 42 naar maat 36/38).Ik denk dat pas rond de 18/19 kilo mensen het begonnen te zien. En op het eind begon iedereen te zeuren dat er niet meer af moest, dat dan weer wel.
Ik heb ook eens mijn oogleden laten liften. Ik vond het dag en nacht verschil, maar echt niemand is het opgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
03-02-2019 07:35
Juist niet.

Hoe 10 kilo verschil eruit ziet hangt af van je totaal gewicht. 10 kilo eraf als je 50 kilo woog of 10 kilo eraf als je 100 kilo woog.
In het eerste geval is die 10 kilo 20%, in het tweede geval is diezelfde 10 kilo maar 10%.

Vandaar dat ik kijk naar het percentage: 10% is namelijk relatief en dus bij iedereen ongeveer vergelijkbaar in dat je het gaat zien.
Bij iemand van 50 kilo zie je dus al verschil bij 5 kilo, bij iemand van 100 kilo zie je pas verschil bij 10 kilo.
Ongeveer.
De beredenatie dat iemand met een zwaar(der) gewicht meer kilo’s moet afvallen ten opzichte van een smal persoon om het te kunnen zien, ben ik met je eens. Maar dit wordt vervolgens vastgelegd aan 10% om het punt dat ook anderen het zien te kunnen vergelijken.
Ik denk dat een smal persoon die een lager percentage dan 10% afvalt al wordt opgemerkt.
Mijn ervaring is: hoe lager je totaalgewicht hoe eerder een paar kilo al zichtbaar is. Daar hoef je geen 10% voor af te vallen, maar valt 5% al op. Als ik bijvoorbeeld 3 kilo afval zien mensen dat meteen (nee,ik weeg geen 30 kg, bijna het dubbele ).

Maar misschien hebben we er beiden gewoon een andere kijk er op/ervaring in.
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven