Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo afvallen..wie doet er mee?

02-07-2018 10:26 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil nu toch echt 10 kilo kwijt (meer mag ook, haha).
Ik ben 46 jaar....heb 2 kinderen en ben 1.68 lang..en helaas gaf de weegschaal vanmorgen 90 kilo aan. Ik hou niet van sport helaas..dus zal het moeten hebben van wandelen, fietsen..en vooral heel goed op mijn eten letten. Wie herkent zich hier in en wil meedoen?
Alle reacties Link kopieren
Zo is dat Moon-Alisa, zo benader ik het ook.
Fijn dat jullie toch veel hebben kunnen doen qua klussen.

Hier weer blij vanmorgen. Ben weer 600 gram afgevallen. Toch gek dat het zo in grote stappen gaat ipv geleidelijk per 100/200 gram. Hebben jullie dat ook?

Vandaag een vrije dag. Niet echt plannen, behalve dat ik even boodschappen moet doen.
Wat gaan jullie doen vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk nog niet zo veel afgevallen (zo'n anderhalve kilo). Ik hoor van diverse vriendinnen/collega's dat het zo vlot niet meer gaat als je in de 50 bent. Blijkt bij mij ook dus ...
Voor mij hoeft echt snel ook niet, maar zou eind augustus toch graag een vijftal kilo's kwijt zijn. Dan moet (mag) ik naar een feest en ik heb een mooie linnen jurk hangen die me nu nipt past, maar mooier zou vallen met enkele kilo's minder. Hopelijk kan dat me motiveren (misschien elke week eens even passen ;-).
Heb ook smoothies gemaakt voor het eerst.
Even wennen, heb de neiging om er dan wat bij te nemen.

Vandaag voor het eerst een echte cheat dag en het was tot het avond eten normaal.
En toen werd het patat met shoarma inclusief saus :P

Wat was dat lekker.

Wel weer met bewogen.
Fietsen zo'n 10 km en gezwommen over 2 dagen verdeeld.

Maar morgen weer normaal!
Alle reacties Link kopieren
Onderweg terug na middag kayakken. Was erg leuk!

Mijn vervoer terug had ineens bedacht om daar ook uit eten te gaan. Was eigenlijk niet mijn bedoeling maar het werd anders echt lastig om thuis te komen. Dus toch maar blijven eten.

Wel helemaal moe en gaar nu...
Je kunt méér.
Vond niet eerder de rust en tijd om te reageren, wel gelezen.

Klinkt leuk Moon-A! Er stond toch zeker wel een gezonde salade oid op de kaart? :lol:

Donna af en toe een dagje cheaten mag best, boog kan niet altijd gespannen staan toch :)

Céleste dat is een goede motivatie! Hier ook een bruiloft in t verschiet eind september. Genoeg jurken maar bijna geen die me nog passen. Heb wel nieuwe gekocht laatst, moest echt want weer aan t werk. Maar zal blij zijn als ik weer in wat oude kleding pas.

Hier inmiddels 4 dagen de Eetmeter aan het bijhouden en begon op ruim 2300 kcal elke dag ruim 100 eraf zit nu aan 2000. Ook de KiesIkGezond app maar gelijk erbij genomen en braaf opgelet tijdens het inkopen doen.
Zondigen mag maar wel bewust! Toch heel anders dan gedachteloos of juist met fiks schuldgevoel de zoveelste reep weg te snaaien.


Ben trouwens 1.68 en weeg nu ongeveer 82,5 kg. Wil naar 70 en uiteindelijk uitkomen rond 66, dat woog ik 2 jaar geleden (voor m’n zwangerschap en medicatie) inmiddels alweer 5 mnd geleden bevallen en nog geen kilo’s kwijt dus nu de knop echt omgezet!
Bewuster kiezen, minder suikers en vetten, en meer bewegen. Dat is mijn strategie.

Smoothies zijn idd lekker! Ik gooi er altijd lijnzaad en soms wat havermout of tarwezemelen in. Voor de vezels en t idee dat ne toch een echte maaltijd eet. Zoeten met ahorn siroop indien nodig. Nu bij ah de wilde perziken en kiwi gold in de aanbieding die zijn altijd zo lekker om te smoothiën.
Verder cherrytomaatjes voor t grijpen, favoriet gezond snaaivoer hier. En de hele dag door koud water (half opgevroren uit de vriezer, hmmmm) soms een glaasje Spa touch of mint voor de prik, lekker drankje.
Alle reacties Link kopieren
He hobbelster, wij hebben ongeveer hetzelfde doel. Heb dezelfde lengte en wil ook graag onder de 70 uitkomen. Weeg nu 83,7.
Goede tips geef je!

Morgen weer een nieuwe dag, heb me niet helemaal aan mijn calorieën kunnen houden vandaag. Maar nu eerst maar lekker gaan slapen.

Welterusten!
Alle reacties Link kopieren
Ja Hobbelster, ik heb inderdaad salade genomen :) Was erg lekker.
Maar vind t toch wel lastig als ik met iemand meerijd en die wijzigt de plannen. Ik wilde eigenlijk gewoon naar huis. Maar met OV werd het een lastig verhaal dus voelde me ook een soort gedwongen om te blijven eten. Volgende keer maar even kijken of ik het anders kan regelen.

Kan vandaag wel voelen in mijn armen en benen dat ik bezig geweest ben, haha. Straks een afspraak waar ik op de fiets heen ga. Andere mogelijkheid is trein + lopen maar dat duurt ongeveer even lang, volgens mij. Heb niet zoveel puf, maar het zal moeten :proud:
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat kayakken Moon! Een salade is niet verkeerd toch? Alleen uitkijken met de dressing. Maar je hebt vast ruim gecompenseerd.

Ik heb vanmorgen een eindje gefietst met mijn dochter.
Vanavond fiets ik weer een stuk. Wil dat ook vaker doen. Verder doe ik ook niet aan sport, dus moet het echt hebben van wandelen en fietsen.

Vandaag ziet mijn eetlijstje er zo uit:

O: twee bh met hagelslag (dubbel, dus 1 keer beleg)
T: druiven
L: omelet met kaas en een rijstwafel met cottage cheese
T: kersen
D: friet uit de airfryer, vega hamburger en sla

Denk dat ik dan vanavond later nog een schaaltje yoghurt pak.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor salade was zeker niet verkeerd. Vond het alleen vervelend dat ik bijna geen keuze had tussen wel of niet uit eten (financieel kwam het niet zo goed uit). Maar voor de volgende keer dat ik met deze persoon meerijd, heb ik al aangegeven dat ik waarschijnlijk zonder uit eten te gaan, alleen terug reis. Daar kan het wel met OV.

Vandaag veel gefietst naar een afspraak. Terug wilde ik langs een winkel maar de weg was afgesloten, heel stuk omgefietst. Heb me niet helemaal aan t dieet gehouden vandaag, maar wel grotendeels.

Ik wil eigenlijk ook het hardlopen weer oppakken maar zou dan t beste s ochtends vroeg kunnen lopen denk ik.
Je kunt méér.
Moon-A dat is inderdaad vervelend ja als een ander even beslist dat er daar gegeten wordt terwijl jij krap zit en ook nog eens van vervoer afhankelijk van diegene. Vind dat ook best dominant eigenlijk, heb je wel iets gezegd, of het maar laten gaan?
Anyway, goed dat je zoveel beweegt! Heb je geen auto?

Hier vandaag druk bezig geweest met opruimen op mijn hobby/rommelkamer en op zolder. Sporten kan ik nog niet helaas, ik hoop dat ik over een tijdje wel kan gaan aquajoggen of zwemmen. Maar ik kijk uit naar de dag dat ik weer kan gaan beginnen met hardlopen.
Gezond gekookt vandaag; gestoomde bloemkool, aubergine, paprika in de oven met in olijfolie, knoflook en tijm gemarineerde oesterzwammen en een beetje geraspte kaas er overheen. Was erg lekker! Helft van de groenten heb ik geblancheerd en ingevroren. Probeer de laatste tijd met zo min mogelijk keren koken, zo veel mogelijk handige voorraadjes aan te leggen. Maar m’n soepen en sauzen zijn bijna op nu! Binnenkort maar weer een paar keer een grote pan maken.
coosje82 schreef:
19-07-2018 12:07
Leuk dat kayakken Moon! Een salade is niet verkeerd toch? Alleen uitkijken met de dressing. Maar je hebt vast ruim gecompenseerd.

Ik heb vanmorgen een eindje gefietst met mijn dochter.
Vanavond fiets ik weer een stuk. Wil dat ook vaker doen. Verder doe ik ook niet aan sport, dus moet het echt hebben van wandelen en fietsen.

Vandaag ziet mijn eetlijstje er zo uit:

O: twee bh met hagelslag (dubbel, dus 1 keer beleg)
T: druiven
L: omelet met kaas en een rijstwafel met cottage cheese
T: kersen
D: friet uit de airfryer, vega hamburger en sla

Denk dat ik dan vanavond later nog een schaaltje yoghurt pak.
Klinkt lekker je menu, eet je dan geen mayo oid bij de friet en burger? Dat zou ik dan weer niet kunnen laten namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Handig hobbelster, dat je vooruit kookt. Jouw recept van vandaag staat genoteerd! Heb je nog handige tips over het aanleggen van voorraadjes?

Moon, wat goed dat je hardloop plannen hebt! Dat heb je al vaker gedaan dus? Hoe ging dat? Met deze warmte lijkt me lopen in de ochtend wel heel fijn.

Ik ben nog steeds aan het hoepelen, probeer de 'verkeerde' kant op te draaien. De goede kant op gaat prima, maar deze kant... Ik verbrand wel 2x zo veel denk ik ;)
Dit weekend ga ik naar een festival, erg lastig om dan goed te blijven eten. Ga wel elke dag fietsen in plaats van daar overnachten, dat scheelt iets. En veel lopen (oké dat gaat daar vrij traag), en hopelijk ook veel dansen. Zal proberen de gezondste kraampjes te vinden.
Smaragd, is het tegenwoordig op veel festivals niet helemaal in om gezond eten te verkopen? Smoothies en vegan enzo :yum:
Hoepelen is trouwens leuk! De ‘verkeerde’ kant op gheghe ja dat is tricky hè!


Qua voorraadjes; koop goede diepvriesbakjes, ik heb er een hoop in 2 formaten waar je met potlood op het deksel kunt schrijven wat erin zit (datum, soort eten, aantal personen of gewicht/ hoeveelheid) dit kun je weer uitgummen en daarna opnieuw beschrijven. Marskramer of Blokker gekocht dacht ik.

Hele kleine beetjes bouillon / saus / verse kruiden / etc kun je invriezen in een ijsblokjes vorm. Ik doe daar nu de mini porties voor mijn baby in, die is net aan t oefenen met hapjes :love:

Geblancheerde groenten in porties in hersluitbare diepvrieszakken, nemen minder plaats in dan bakjes.

Koken: maak gelijk voor 3 of 4 dagen (bijv saus, soep, ovenschotel, quiche) dat kun je allemaal invriezen (hoewel quiche juist op dag 2 en 3 t lekkerst is dus invriezen zonde! Gewoon 3 dagen op rij eten :lol:
Quiche maak ik in allerlei soorten, ook met linzen en gemarineerde kip en broccoli als vulling bijvoorbeeld. Alpro soya i.p.v. slagroom. Zelf kruiden met flink wat kurkuma, paprika, uienpoeder, peterselie, etc. Niet te zuinig zijn met dat sport kruiden!
Wel altijd met bladerdeeg bereid en niet met hartige taart deeg, dat vind ik zo smerig namelijk.

Tussendoortjes;
Ik bak eens in de zoveel tijd zelf een brood met noten en gedroogde vruchten en dergelijke, die vries ik ook per 2 sneetjes in zo heb je dagelijks een vers en gezond tussendoortje. Zal t recept hier nog posten.

Salade;
I.p.v. dressing kun je een beetje (goede, lekkere extra vergine) olijfolie gebruiken en bijv Italiaanse kruiden met een Bertje zeezout, wat geroosterde pompoen/zonnebloem/pijnboompitten er overheen strooien. Zo mis je de dressing niet eens! Als je salade te droog is zit er te weinig tomaat in ;-D

Ik hou van lekker eten en ook van gezond maar ik vind wel, als je zorgt dat je goed verse groenten en fruit gebruikt mogen de additieven wel echt lekker zijn; dan geniet je tenminste écht van die calorieën i.p.v. dat het zo-zo (of zelfs smerig) smaakt.
Daarom dus mijn keuzes voor bladerdeeg i.p.v. hartige taart deeg, goede lekkere olijfolie, lekkere boter op de boterham (Becel gold, smaakt naar roomboter en is schijf van 5 approved)

En zoete / zoute snacks neem ik ook alleen dingen die ik écht lekker vind. Anders vind ik het zonde van de nodeloze calorieën :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
19-07-2018 22:56
Klinkt lekker je menu, eet je dan geen mayo oid bij de friet en burger? Dat zou ik dan weer niet kunnen laten namelijk.

Ja dat eet ik ook gewoon hoor. Ik pak dan de fritesaus halfvol van Gouda's glorie. Daar zit relatief weinig calorieën in.
Echt goed bezig allemaal!

Bij mij na weken dat het goed ging en er telkens wat kilos afgingen, ben ik de afgelopen 2 dagen verkeerd bezig geweest.

Het begon op de cheat dag eergisteren, opzichte alleen bij het avondeten flink vet en patat erbij gegeten met saus.

Gister als avondeten ook vet gegeten, kibbeling gehaald, flinke bak en daarna s avonds later heb ik een zoete koek gegeten gevolgd door een halve zak chips....
Had bezoek gehad en dit in huis maar dat is geen excuus.

Mijn smoes is dat ik dacht van , ach nog een cheat dag erbij, bovendien zag niemand dat ik was afgevallen en de klapper op de vuurpijl was dat ik foto's van mezelf zag van die dag waarop ik schrok hoe fors ik nog ben, terwijl in de spiegel ik best minder bol lijk.

Dacht het licht aan de foto's maar dat is echt niet zo, de anderen op de foto's zijn ook zoals ik ze zie.
Bovendien ben ik op oudere foto's toen ik nog niet te zwaar was ook niet bol..

Las ook weer eoa artikel dat het goed is om je lichaam wat foete vetten te geven als je stilstaat met afvallen om je lichaam een boost oid te geven zodat je weer gaat avallen..
Echter slaat dat nergens op vooral in de mate waarin ik dat heb gedaan.

Vandaag weer vol goede moed verder.
Wegen durf ik even niet, zie dat mij middel weer wat dikker lijkt.

Op de foto's zag ik wel dat ik mijn gezicht ben afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Smaragd, veel plezier bij je festival! Wat voor muziek (of theater) is het?

Ja ik heb jaren terug één keer het hardlopen opgebouwd tot 5 km. Dat is voor mij al heel veel. Ik heb een soort aangeboren afwijking waaraan ik geopereerd ben. Heb er nooit last van maar ben wel voorzichtig met bijv hardlopen opbouwen, dat ik niks forceer.

Hobbelster wat fijn dat je het zo goed kunt plannen. Althans zo lijkt het. Ik was ook lekker bezig maar door een weekend weg en woensdag een dagje weg is het weer een beetje versloft. Ook is de keukenmachine stuk gegaan. Ik heb wel flink geinvesteerd in bakjes en dat vind ik echt heel handig! Dat ik bijv ook salade kan meenemen en de dressing apart in aan bakje, ideaal!

Donna, had je misschien te weinig gegeten, dat je ineens zo'n behoefte had aan zoet en vet? Vandaag gewoon met goede moed weer er tegenaan he!

Fijn weekend allemaal. Ik ga vanmiddag even shoppen en daarna bijkletsen met een vriendin op het terras. Ga sowieso niet weer uit eten, red het dan ook niet met een avond afspraak. Valt me wel op hoe makkelijk mensen van mijn leeftijd zeggen: Ach we zitten hier nu toch en eten moet je toch. En dan gaat het me niet eens om het dieet.... ik heb gewoon het geld niet om elke keer buiten de deur te eten. Bij deze vriendin kan ik dat wel zeggen.
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
21-07-2018 09:31
Smaragd, veel plezier bij je festival! Wat voor muziek (of theater) is het?

Ja ik heb jaren terug één keer het hardlopen opgebouwd tot 5 km. Dat is voor mij al heel veel. Ik heb een soort aangeboren afwijking waaraan ik geopereerd ben. Heb er nooit last van maar ben wel voorzichtig met bijv hardlopen opbouwen, dat ik niks forceer.

Hobbelster wat fijn dat je het zo goed kunt plannen. Althans zo lijkt het. Ik was ook lekker bezig maar door een weekend weg en woensdag een dagje weg is het weer een beetje versloft. Ook is de keukenmachine stuk gegaan. Ik heb wel flink geinvesteerd in bakjes en dat vind ik echt heel handig! Dat ik bijv ook salade kan meenemen en de dressing apart in aan bakje, ideaal!

Donna, had je misschien te weinig gegeten, dat je ineens zo'n behoefte had aan zoet en vet? Vandaag gewoon met goede moed weer er tegenaan he!

Fijn weekend allemaal. Ik ga vanmiddag even shoppen en daarna bijkletsen met een vriendin op het terras. Ga sowieso niet weer uit eten, red het dan ook niet met een avond afspraak. Valt me wel op hoe makkelijk mensen van mijn leeftijd zeggen: Ach we zitten hier nu toch en eten moet je toch. En dan gaat het me niet eens om het dieet.... ik heb gewoon het geld niet om elke keer buiten de deur te eten. Bij deze vriendin kan ik dat wel zeggen.
Bij andere vriendinnen niet dan? Ik flap dat er sowieso gewoon uit tegen eender wie (ben met dat soort dingen gewoon een flapuit).
Shop ze! Warm hoor wel, nu. Ben eind vd ochtend even het centrum in geweest maar was blij toen ik weer thuis was. Ben nu het zwembadje op aan het zetten.

Mijn hakselaar ging laatst kapot, heb een nieuwe voor 9,99 bij Kruidvat gekocht en doet het vooralsnog prima! Had ook even geen budget voor een dure maar toch is zo’n dingetje onmisbaar vind ik. Ik maar er ook gewoon smoothies in als ik geen zin heb de keukenmachine uit de kast te pakken. Handig ja al die bakjes!

Donna hoe gaat het vandaag met eten?
Wii hebben nu vrij dus ik heb mezelf ook vrij gegeven qua strengheid deze 3 weken. Wel let ik op dat ik veel water (met verse munt en Citroen) drink i.p.v. fris. En dat ik niet teveel ijsjes eet.
Maar wel los gegaan met Franse kaasjes en zo met boodschappen doen. Mag toch in vakantie, en ik beweeg nu stukken meer want we zijn lekker veel aan de wandel en de auto laten we staan.
Alle reacties Link kopieren
Woensdag was ik mee met een vriend en zijn vrienden, die ik dus voor het eerst zag. Had daar niet zo veel zin om over mijn financiële situatie te praten. De echte vrienden hebben idd inmiddels wel gehoord dat ik deze zomer even rustig aan moet doen. Maar je hebt gelijk, het zou geen taboe moeten zijn.

Op terras gezeten met vriendin en alleen water en light-dranken gedronken. Zij nam nog een kinderijsje maar ik heb niks genomen.

Ik had laatst een hakselaar voor 2,99. Met zo'n touwtje bedoel je? Hij doet het goed!
Je kunt méér.
Nou het ging echt nergens over.

Had inderdaad te weinig gegeten laatst en savonds gigantische honger en dus fout vet gaan eten ineens na de cheat dag, of vanaf de cheat dag zelf.

Heb dus voor het eerst deze week geen wilskracht na al die gezonde weken zeg maar.
Heel vervelend want zat er gewoon in.

Nadat de weegschaal laatst aangaf geen gram te zijn afgevallen tja werd ik gedemotiveerd ofzo.

Slaat nergens op natuurlijk want het heeft zijn tijd nodig en het ging goed.

Was ook erg krab bij kas zodat de basis ingrediënten niet aanwezig waren of deels en dacht ook van laat maar ff dan..

Goed van jullie meiden! :sun:
Hoe is het daarna dan gegaan Donna, weer herpakt?

Moon-A dat snap ik dat niet elke wildvreemde hoeft te weten hoe en wat precies! Hakselaar bedoel ik een elektrische :) ik heb geen idee wat dat met een touwtje is??
Alle reacties Link kopieren
Een soort touwtje op een spoel, dan trek je hard aan het touwtje en gaat er een ding met een mes draaien. Dit idee:
https://www.bol.com/nl/p/tefal-hakmolen ... oductTitle

Beetje een baal-ochtend. Leuk weekend gehad maar een vriend-die-geen-vriend meer is, duikt ineens overal op waar ik ben. Word er naar van. Moet hem confronteren dat ik wil dat ie ophoepelt maar ik weet nog niet hoe.

Volgens de weegschaal is er ook niks af gegaan afgelopen week. Hoewel ik denk dat ik ook vocht vasthoud door het weer. Straks heb ik een leuke meeting, hopelijk raak ik mijn vervelende gevoel dan kwijt.
Je kunt méér.
Ja weer opgepakt en hervat!

Had ook te weinig gegeten in de ochtend en middag.

Vandaag gaat ook weer goed en zorg dat ik ook niet te overdreven streng ben qua hoeveelheid brinta bv of andere 'passende' etenswaren.

Dat van de weegschaal die weer hetzelfde gewicht aan geeft ken ik.
Ga het op langere termijn bekijken, ms 2 wekelijks wegen oid
Alle reacties Link kopieren
Ja als je te weinig eet wordt het hongergevoel soms te sterk...

Ik heb met dit weer af en toe zo'n zin in ijs en patat en dat soort zaken. Maar ik weet, als ik ga sjoemelen gaat er sowieso niks af. Word soms ook wel een beetje chagrijnig van het minder eten dan normaal, maarja dat hoort er bij.

De meeting vanmorgen was gelukkig heel gezellig en ik knapte er echt van op!
Je kunt méér.
Goede berichten Donna en Moon-A!

Hakselaar handmatig, hmm was handig geweest idd want die van mij heb ik weer niks aan als ik ga kamperen. Hoewel ik zoiets van man dan toch niet mag inpakken want ik neem toch al veel te veel zooi mee (en daar heeft ie ook wel een punt, moet ik bekennen ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Ha ja, ik kampeer ook regelmatig, ken de dilemma's. Bij ons is er één bevriend stel dat alles wat je kunt bedenken in de camper heeft en nog een bevriend stel dat alles wat je kunt bedenken achterin de auto heeft... dus dan hoef ik niet zo veel mee. Reis ook met de trein altijd, dan ben je al selectiever.

Wanneer ga je kamperen? Alvast veel plezier :)
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven