Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Dit is een goed topic voor mij, ik doe graag mee. Ik ben 162 cm en weeg nu 68,1 kg (ik ben wel 3,5 maand geleden bevallen). Het gaat bij mij vooral mis bij het snoepen 's avonds en het drinken van frisdranken. Hopelijk is dit een goede stok achter de deur. Als ik na de kerstvakantie weer ga werken hoop ik ook meer te gaan fietsen/bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook al begonnen met opletten wat ik in mijn mond stop, maar na de feestdagen ga ik even echt streng zijn. Wil nu met de feestdagen proberen alleen te eten en mij niet te laten verleiden door tussendoortjes als kerstkransjes etc en mss ook geen toetjes, al moet ik tweemaal zelf iets maken wat ik natuurlijk wel wil proeven ;)
Is er iemand die met mij op WhatsApp motivatie/recepten/sporttips wilt uitwisselen? Ik kijk niet heel veel op het Forum en vind het voor een extra trap onder m'n kont wel fijn Of een groepje!
Alle reacties Link kopieren
Jeuj veel animo, fijn!! Ook veel mensen met vergelijkbare BMI's (schatting hoor, heb het niet allemaal uitgerekend ;) ) en doelen!

Is er behoefte aan tabelletje?

Ik wil wel appen hoor Leafs, al moet qua recepten mss niet bij mij zijn ;) Maar als je je 06 in een privebericht stuurt kunnen we elkaar zeker motiveren!
Alle reacties Link kopieren
quote:perzikboom6 schreef op 23 december 2016 @ 11:36:

Ik ben eigenlijk gisteren al gestart. De eerste week van januari ga ik een paar dagen weg op een soort wintersport waar de hoeveelheid caloriën die weggesport worden waarschijnlijk vrij beperkt zullen zijn. In de tweede week van januari heb ik een zakenreis, en zo is er altijd wel iets wat mij belemmert om gelijk te starten. Alles wat er nu niet aankomt hoeft er straks niet af, of zoals retrostar het ziet: als ik nu vast een kilo afval kan ik die er straks weer bijeten. Ik weet niet of het zo rechtlijnig werkt dat je die kilo over 5 feestdagen kan verdelen, maar het idee spreekt mij wel aan. Ik ben zowel gisteren als vandaag met de fiets naar mijn werk (25km enkele reis) en heb vanochtend al een uur gezwommen.



Goed bezig!! Zowel dat je al gestart bent als je activiteiten!

Ik vind kerst niet zo handig maar ik merk wel dat ik ' zin' begin te krijgen, nu ik er meer mee bezig ben!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel appen hoor leafs. Misschien een appgroepje aanmaken?
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!



Ik wil graag meedoen! Ben 1.75 en echt te zwaar. Ik denk 85-88 kilo. Mijn eerste doel is onder de 80 kilo. Komen en van daaruit weer verder .



Overdag gaat eigenlijk altijd alles goed, maar s avonds gaat het standaard mis. Ik weet niet waarom dat er zo ingebakken zit, maar die knop moet echt om. Ik heb er zin in, en ga dan ok net wachten perse tot 1-1. Eigenlijk heb ik bedacht dat ik vandaag ga starten!! Ik heb nog wel wat uitdagingen: kerst, oud en nieuw, kind jarig etcetc. Maar ik wil het niet steeds vooruit schuiven.
Groene thee 4 glazen per dag,het is misschien niet zo lekker maar beter als die frisdrank.

Je kan er wat moeilijker van in slaap vallen dan s,avonds niet drinken.

Probeer het,het kost weinig.

En nog 2x per week een uur achter elkaar wandelen,let dan maar eens op.

good luck.
Alle reacties Link kopieren
quote:Leafs schreef op 23 december 2016 @ 16:04:

Is er iemand die met mij op WhatsApp motivatie/recepten/sporttips wilt uitwisselen? Ik kijk niet heel veel op het Forum en vind het voor een extra trap onder m'n kont wel fijn Of een groepje!Ik wil ook wel appen, vind ik fijner dan op het forum
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, goedemorgen op deze eerste kerstdag!



Hoe gaan we nu verder? Ik heb een Fitbit gekocht. Kan ik een een beetje bijhouden of ik genoeg beweeg en mezelf uitdagen.



Sommige willen whats app zie ik, andere misschien hier op forum.



Ik hoor het graag!



Fijne kerst!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meedoen





Ben begonnen bij dietiste ..

10 kilo te zwaar





Forum is ok voor mij...iov whatssapp liever slack.com ...dan kun je dingen rubriceren en makkelijker terug vinden
--
Ik doe ook mee. Die kilo's zitten me al een tijd in de weg, maar wat me het meeste stoort is mijn eigen snaaigedrag. Zit ik hele verantwoorde lunchsalades te maken, neem ik chocola als toetje...



Ik weeg (naar schatting) 77 kilo bij een lengte van 1.69m en wil dus naar 67 kilo.
Een tabel lijkt me wel fijn, What's App hoeft van mij niet zo.



@suus: Ik heb ook een Fitbit gekocht, haha. Het zat al langer in mijn hoofd, wilde het voor mijn verjaardag. Nu een maandje eerder. Alleen nu met de feestdagen zit je toch voornamelijk op je kont (en ook nog eens te eten).
Alle reacties Link kopieren
Een tabel lijkt mij ook fijn. Ik heb een triathlon horloge, die registreert ook stappen, verbrande calorieën (en nog heel veel meer)

Ik sta al de hele dag in de keuken. Van op mijn kont zitten komt het niet, maar volgens mij is al het voorproeven wat ik doe niet echt goed voor de lijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag willen meepraten! Ik ben 33 jaar, 1.85 lang en 88 kg. Ik ben in oktober bevallen van ons eerste kindje maar eigenlijk vond ik mijzelf vóór de zwangerschap al een paar kilo te zwaar. En nu zijn er nog een paar kilo blijven hangen, dus die wil ik er volgend jaar écht weer af hebben.

Mijn doel is 78 kg.



Ik heb een heel actief beroep waar ik al veel in moet bewegen en lopen, dus qua beweging kom ik al een heel eind. Mijn grootste valkuil is chocolade, gebak en koekjes. Daar kan ik niet áf blijven! Zó lekker! Daarom haal ik die maar zo min mogelijk in huis, maar 'helaas' krijgen wij wel altijd veel.

En ik eet gewoon teveel, ik heb altijd wel lekkere trek. Grote porties (wel gezond) avond eten. Niet 1 oliebol maar minimaal 3, enzovoorts. Ik moet echt leren om meer maat te houden.

Frisdrank, alcohol en chips neem ik al nooit, daar kan ik ook prima afblijven. Ik eet ook vrijwel nooit patat of pizza. Op zich eten we heel gezond met lekker veel groente, alleen mijn porties zijn gewoon groot want ik heb altijd flink veel trek.

Ik drink wel eens wat Rivella, maar daar zitten heel weinig calorieën in (tip voor de frisdrankliefhebbers!). Ik ontbijt altijd met optimel yoghurt en All natural-musli. Dat vind ik ook lekker en dat gaat ook goed. Maar ook dan: altijd weer een flinke bak vol.



Ik ben zelf ook gek op bakken en koken, dus dat schiet ook niet echt op. Alles moet natuurlijk worden voorgeproefd en ik maak minimaal één taart of cake per week.



Maar goed. Nu nog even schuim-kerstkransjes maken en vast het drie gangen menu voor vanavond voorbereiden... Nu mag het nog even van mijzelf, vanaf 2 januari ga ik écht aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee. Ben 1.78 en weeg 68

Bij mij gaat het vooral om buikvet.

Moet vanaf januari van mezelf ook vaker op de fiets gaan naar mijn werk. Werk alleeen in de zorg met onregelmatige diensten. Vind in het donker fietsen dan eigenlijk geen succces. Ben ogv 25 min onderweg.



Verder nog tips om buikvet te verliezen? Frisdrank drink ik niet veel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega doet weight watchers en valt daarmee een hoop af. Ze zei ik kan dan een knop omzette. Echter denk ik dat ik dat niet zou kunnen. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je er niet aan kunnen? Ik vind weight watchers wat gecompliceerd omdat je al je eten eerst moet omrekenen naar punten en die punten weer moet optellen. Ik vind direct calorieën tellen makkelijker, maar het principe blijft het zelfde.
Alle reacties Link kopieren
Sorry bedoel dat ik niet ineens een knop om zou kunnen zetten en alles zou kunnen laten staan omdat weight watchers dat voorschrijft. Geloof dat ik af en toe toch zou sjoemelen.
Alle reacties Link kopieren
Oh zo, ik weet niet precies wat weight watchers voorschrijft. Ik dacht alleen punten tellen. Taart heeft ook punten dus dan zou je iedere dag taart kunnen eten...... Zo werkt het vast niet.
O, ik hoef trouwens niet in een app-groepje. Hou liever contact hier via het forum. Tabel is mij om het even. Wil me niet zo blind staren op die getallen, maar vind een duurzame verandering van eetpatroon belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frantic schreef op 22 december 2016 @ 20:44:

Dank voor de tips Ilnmke! Ik drink eigenlijk altijd zero, maar noemde het voor t gemak even light. Maar ook suikervrij is dit vanwege de zuren en de bubbels een aanslag op je gebit, vandaar dat ik echt van die 'verslaving' af wil..



Top Maria!! Hoever woon je van je werk af? En hoe getraind was je qua hardlopen? Sowieso respect, als er een sport is die mij niet ligt...Ik drink zelf altijd spa rood van de aldi met wat citroensap uit zo'n geel flesje en een paar druppeltjes stevia. Prima alternatief voor frisdrank.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net voor morgen het toetje gemaakt, een chocolade / caramel Cheesecake. Niet echt heel goed voor de lijn geloof ik ;) Maar tja het is kerst en ik wilde eens experimenteren en mezelf uitsloven voor onze vrienden die hem samen mee op moeten eten.



Verder een app groepje hoeft voor mij niet, tabel graag. Ik denk dat het mij wel motiveert als ik zie dat andere afvallen en ik niet haha. Of dat ik zelf kan zien dat ik pondjes verlies.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meedoen! 1.75 m. en 77 kilo. Ik wil graag naar 70 kilo. Vooral te bereiken door 's avonds niet te snoepen en paar keer per week naar mijn werk te fietsen (17 km enkele reis, met elektrische fiets). Misschien ook minder grote porties eten.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!



Bubje: moet de fitbit nog ontvangen. Waarschijnlijk komt ie dinsdag!



Ik heb vandaag 1630 calorieen gegeten. Ik houd dat sinds kort bij via My Fitness Pall. Doen anderen dat hier ook? Ik heb veel water en groene thee gedronken. Ben ook nog eens harstikke verkouden en heb hoofdpijn, dus ook niet veel trek om ongezonde dingen te eten.



Hoe zijn jullie de dag doorgekomen? Lekkere kerstdineetjes gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven