Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend was de score 85,5, weer iets eraf!
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend 79,8 kg. Dus yeah! Weer een stimulans. Ik heb de huttenkase ook weer ontdenkt. Zo lekker met aardbeien. Proeft als verwennerij maar calorie-arm.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik hou ook echt van huttenkase! Maar heb het nog nooit met zoet gecombineerd. Op 1 of andere manier klinkt dat voor mij een beetje gek maar ik zal het eens proberen!



Ik eet regelmatig een geroosterde boterham met huttenkase en avocado en wat peper (of zonder huttenkase als dat op is) en dat is dan bijna een gebakje



Fijn dat iedereen weer is afgevallen tot nu doe afgelopen week. Ik stond zaterdag op de weegschaal (was toen thuis) en woog 72,7 kg. Dus 0,7 er af in 1 week en in totaal nu 3,3 kilo kwijt. Ik ben tevreden. Nog 12 te gaan



Hoe lang is iedereen hier trouwens?

Ik ben 1,64 en weeg nu dus 72,7 en wil weer uitkomen op de 60 kilo (of 63 als dat ook prima is maar hou nu 60 in mijn hoofd als streef).



Ik maak nooit hartige taart Frantic dus heb geen tips voor je. Voor mijn gevoel is dat altijd zo vet ook door bladerdeeg en een puntje vult voor mij gewoon niet. Wellicht zie ik dat helemaal verkeerd maar ik het iig altijd dat gevoel. Wat me wel lekker lijkt is iets met champignons en prei en bv gerookte kip. Maar geen idee dus hoe het echt is



Jammer dat mensen afhaken maar ook begrijpelijk. Het moet wel motiveren. Ik schrijf minder dan ik eigenlijk van plan was, puur omdat ik nog niet helemaal hersteld ben van alle lichamelijke ongemakken en daardoor weinig thuis ben/slaap. Maar als ik weer fit ben, zal ik vast actiever zijn. Dat is wel het doel!



Vanochtend weer 1 op 1 gesport met de fysio. Zwaar!!! Jeetje echt afzien maar alles wel gedaan en afgemaakt maar daarna was ik echt een hijgend hert.

Wel leuk om progressie te zien. Dit was pas de tweede week (en de vierde keer) en dingen die de eerste keer veel moeite kostten gingen nu ok. Woensdag weer! Moet de zin nog even zoeken :-)



Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Als laatste afhaker voel ik mij toch wel een beetje aangesproken. Zoals ik eerder al schreef zijn mijn doelen en motivatie anders dan die van de rest hier hoewel ik net als iedereen 10 kilo kwijt wil. Ik sport op redelijk niveau en wil in de herfst een hele triathlon doen in de bergen. (3,8km zwemmen, 180km fietsen, marathon lopen) Zeker op de fiets heeft het echt een voordeel om minder te wegen. Als je met de zelfde kracht minder gewicht naar boven moet trappen dan ben je sneller boven. Ik ben 1.82 en op dit moment 69 kilo dus ik heb gewoon een gezond gewicht. Ik wil rond die specifieke wedstrijd de grens van ondergewicht opzoeken om de wedstrijd makkelijker te kunnen voltooien. In het verleden heb ik eerder zo weinig gewogen, dus ik weet dat het fysiek kan, alleen had ik toen een stuk minder spierweefsel dan nu. Ik weet dus niet of het nu nog kan. Na die wedstrijd mogen er wel weer een paar kilo bij. Ik heb geen zin om heel lang heel weinig te wegen (is ook niet gezond)

Op dit moment train ik 15-20 uur per week. Dat past prima bij wat ik wil, maar niet zo zeer bij dit topic. Ik merk dat 2 keer per week wandelen, vervolgens een weekend gaan carnavallen en dan verdrietig zijn dat je niks bent afgevallen (bij wijze van spreken geen aanval naar iemand persoonlijk) echt een soort ver van mijn bed show is voor mij. Andersom net zo goed. Als ik 30km ga hardlopen maar daar een lopend buffet van wil maken dan praat ik mensen blijkbaar een eetprobleem aan. Dat is natuurlijk niet mijn bedoeling dus er blijft vrij weinig te melden over. Om nu alleen iedere week te melden hoe veel ik weeg heeft niet zo veel toegevoegde waarde voor mij. Mijn eigen gewicht kan ik prima zelf in een overzichtje zetten (samen met allerlei andere trainingsdata)
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas niets eraf, nl +0,3. Terecht, want zoals wel vaker na een hele goeie week heb ik de teugels (teveel) laten vieren. Vandaag was gelukkig weer een prima dag. Voor woensdag weer een etentje in de planning, dus dat wordt goed kiezen. Ik ben trouwens 172cm, weeg nu 74,5 en mijn streef is 68 kg. Dus knallen weer!



Fijn dat je progressie ziet elizaar! Champignons lust ik helaas niet, prei en kip vind ik wel lekker!



Chanico en Nesse, top!
Dag dames,

Mag ik ook met jullie meedoen?

Ik ben op 1 maart begonnen met lijnen, vanwege wat lichamelijke klachten. Bij mij gaat het vet op de buik zitten, behalve dat het niet mooi is, is het ook hartstikke slecht voor mijn gezondheid. Ik kreeg het gauw benauwd en voelde mijn buik gewoon in de weg zitten



Ik woog 78kilo en wil graag minimaal 8 kilo eraf, 10 zou helemaal mooi zijn.



Ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet op de weegschaal ga staan, tot ik zelf het idee heb, en voel dat er al redelijk wat af is. Mijn eerst volgende weeg moment is 1 mei, dan ben ik twee maanden bezig.

Ik merk nu al resultaat, mijn kleding zit losser en ik voel me ook fitter.

Ik lijn op de volgende manier: kleine porties en niet meer snoepen en heel veel water.

Ik heb me de afgelopen jaren echt laten gaan; veel snoepen, snaaien, patat en meer van die zooi.
Oh, en ik ben maar een kleine ukkie 1,65
Alle reacties Link kopieren
Ha Kumiko,

Welkom!!

Wat spannend, ik zou het niet kunnen om me zo lang niet te wegen. Maar het voordeel is natuurlijk wel dat je echt resultaat ziet. Hoeveel denk/hoop je dan afgevallen te zijn?

Vandaag of morgen pas ik de tabel aan, dan zet ik je erin. Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Kumiko,

knap hoor, twee maanden niet op de weegschaal staan. Ik ben weer het andere uiterste: ik loop er elke dag meerdere keren langs en weeg me dus elke dag . Tot nu toe werkt het motiverend. Wat niet motiverend werkt is broeken passen waarvan je weet dat ze veel te strak zaten. Ik had spontaan trek in muffins, haha. Doe ik dus niet meer.

Bij de gewichtsconsulente gaat het ook nog steeds goed, laatste keer was ik 2 kilo afgevallen (ander weegmoment dus verschilt met mijn weegschaal) en vetpercentage is omlaag en spiermassa omhoog. Daarnaast 3 cm van mijn buik af. Nog twee afspraken te gaan en dan moet ik het helemaal zelf gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Wow Nesse, wat goed zeg! 3 cm minder, spierpercentage omhoog en vetpercentage naar beneden. Wat doet een gewichtsconsulente voor je? Is dat hetzelfde als een diëtist?



Ik ben vorig jaar bij een diëtist geweest en haar conclusie was dat ik weinig fout deed. Maar ik kwam er gaandeweg achter dat ik het niet eens was met haar adviezen (eigenwijs, oeps). Zo adviseerde ze dagelijks snelle Jelles en evergreens ed als tussendoortje terwijl dat in mijn optiek gewoon niet gezond is en heel veel andere producten waarvan ik echt dacht "huh" zoals zoete drinkyoghurt enzo. Maar misschien had ik gewoon moeten luisteren maar het ging heel erg tegen mijn gevoel in.



Welkom Kumiko! Succes! En pas wegen op 1 mei.....ik zou het niet kunnen. Ik weeg me 1 keer per week en dat vind ik steeds al eng. Ben gewoon bang dat ik aan ben gekomen dus op die weegschaal staan is echt een moment. Maar tot nu toe gaat het gestaag maar goed.



Misschien kan je voor je etentje al van te voren de kaart bekijken Frantic? Puur om even te bedenken wat lekker is maar ook Ok. Ik ben zaterdag Tapas gaan eten. Niet mijn favoriete keuken maar was prima. Veel groente besteld, salades (couscous, is dat redelijk gezond?), en wat minder vlees gegeten als wat ik normaal zou doen in een restaurant. En geen toetje (maar dat was een makkie, niemand nam een toetje )



Sowieso wil ik minder vlees eten en meer vis. Voordat ik ziek werd een keer kipfilet gehaald bij de Turk. Geweldig lekker, veel minder vocht erin als bij AH, en van te voren langzaam gaar laten worden in de gietijzeren pan en uiteindelijk pp tussen de 50 en 75 gram kip geplukt per persoon en gewokt met djinten, ketoembar en koriander, ketjap manis en wat sambal. En veel groente met oa cavalo Nero. Dit recept hou ik er in. Lekker (en in mijn optiek gezond). De kip was echt lekker, beter dan de bio scharrel kip die ik normaal koop. Ik moet nu even kijken of ik halal kip wel Ok vind qua gevoel. Ik ben normaal erg van verantwoord vlees waarbij de dieren een goed leven hebben gehad. Bij deze kip weet ik dat niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elizaar schreef op 21 maart 2017 @ 09:42:

Wow Nesse, wat goed zeg! 3 cm minder, spierpercentage omhoog en vetpercentage naar beneden. Wat doet een gewichtsconsulente voor je? Is dat hetzelfde als een diëtist?

Nee, deze gewichtsconsulente benadert het vanuit de psyche. Wat wil ik bereiken en hoe voel ik me daarbij, hoe blijf ik gemotiveerd, hoe voorkom ik dat ik de handdoek in de ring gooi als het even tegenzit. Verder tips en tricks om andere keuzes te maken, daar de tijd voor te nemen en vooruit te plannen. Bijvoorbeeld: ik heb vanavond een feestje, wat neem ik me voor wel en niet te eten/drinken. Een drankje (of meer) kan, maar neem er ook af en toe een spa rood bij en doe niet én veel alcohol én veel snaaien. Dat lukt tot nu toe prima, met vijf dagen carnavallen was ik niets aangekomen en ik heb wel een leuke tijd gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 21 maart 2017 @ 09:52:

[...]



Nee, deze gewichtsconsulente benadert het vanuit de psyche. Wat wil ik bereiken en hoe voel ik me daarbij, hoe blijf ik gemotiveerd, hoe voorkom ik dat ik de handdoek in de ring gooi als het even tegenzit. Verder tips en tricks om andere keuzes te maken, daar de tijd voor te nemen en vooruit te plannen. Bijvoorbeeld: ik heb vanavond een feestje, wat neem ik me voor wel en niet te eten/drinken. Een drankje (of meer) kan, maar neem er ook af en toe een spa rood bij en doe niet én veel alcohol én veel snaaien. Dat lukt tot nu toe prima, met vijf dagen carnavallen was ik niets aangekomen en ik heb wel een leuke tijd gehad.

O wat fijn dat dat voor jou zo goed werkt!

Kan me voorstellen dat het voor veel mensen ook echt helpt. Het is niet alleen een kwestie van minder calorieën innemen maar ook gewoon verandering van mindset die soms ook anders moet. Lijkt me voor het lange termijn plan (ook slank blijven) wel heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Welkom voor diegene die nieuw zijn.



Ook weer veel te lang niks van me laten horen. Gaat ook niet echt geweldig. We hebben ook zoveel feestjes en gezelligheid, maar moet nu echt even doorzetten.

Over 5 weken op vakantie, dus wil (nee MOET) voor die tijd echt nog wat afvallen.

Ik ben trouwens 1,69 en blijf nu een beetje rond de 70 schommelen. Wil eerst naar de 65 en dan nog door naar de 62,5.

Ben ook op 1 januari gestopt met roken, dus extra opletten dat er niks aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Hey loepje! Klinkt toch keigoed, gestopt met roken en een paar kilo afgevallen!!

Iemand gaf mij de tip om vast op de kaart van het restaurant te kijken, waar ik morgen ga eten. Dat had ik al gedaan, ben altijd nieuwsgierig, maar bedankt voor de tip! Heel veel lekkere dingen gezien, ook mager. Echter het toetje waar ik van ga kwijlen: chocolade truffels!! Oeps. Dan is het nog even de vraag of we alles kunnen kiezen, aangezien we met 15 man komen. Vaak wordt de kaart dan aangepast. Ik drink in ieder geval geen alcohol, aangezien ik met de auto ben!
Ik had een hele essay geschreven is het ineens weg



Nou even in het kort dan.

Ik raak gedemotiveerd van de weegschaal, als ik zie dat ik niets afval, of juist iets aankom.

Mijn grootste motivatie is mijn spiegelbeeld, ik zie dat ik inmiddels minder vetkwabben heb, mijn onderkin is weg, mijn gezichtscontouren zijn weer terug, en mijn zandloopfiguur is weer tevoorschijn gekomen



Maar het belangrijkste vind ik toch mijn gezondheid, ik voel me fitter, ben niet meer zo benauwd, en kan nu een aardig sprintje trekken met mijn dochter.

Wat mij ook een flinke duw heeft gegeven is het feit dat ik nu 43 ben, en het idee had dat ik al bejaard aan het worden was, mijn mooie kleren maat M hangen maar in de kast te wachten om gedragen te worden, en ondertussen liep ik rond in vodden. Ik had zo iets het is nu of nooit, ik wilde de ongezonde en lelijke weg die ik insloeg verlaten, en weer gaan stralen zoals ik vroeger deed.



Ik hoop dat ik op 1 mei toch wel een kilo of 5 kwijt ben.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je de kaart al bekeken hebt Frantic en dat je geen alcohol gaat drinken scheelt ook al. In restaurants kies ik vaak vis, dat is goed om 2x per week te eten (en daar kom ik vaak niet aan) en voor mijn gevoel vaak gezonder dan vlees. Als je de chocolade truffels neemt moet je er echt heel erg van gaan genieten



Knap zeg loepje, stoppen met roken! En dan ben je ook nog afgevallen. Ik denk dat veel mensen die gestopt zijn daar jaloers op zijn. Heb je goed gedaan!



Kumiko, wat goed dat je je figuur en contouren echt ziet veranderen! Jeetje dan ben je echt heel goed bezig. Ik hoop dat de weegschaal ik mei je het getal geeft waar je naar streeft!



Ik heb me opgegeven voor Linda lijnt. Haar doel is om in 6 weken 5 kilo af te vallen. Ik vind dat best wel veel eigenlijk, ik dacht dat een halve kilo per week best netjes was en ook gezond (en grote kans dat het er dan ook af blijft).

Nou gaat zij wel wekelijks 4 uur intensief sporten met een personal trainer.



Geniet van de zon vandaag! Ik ga zo weer een uur sporten en misschien nog lekker wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Kumiko, het werkt zeker wel motiverend om in de spiegel verschil te zien! En dat je je fitter voelt is helemaal mooi. Ik voel me ook fitter.



Dat Linda lijnt had ik ook over gelezen. Hey, elke motivatie is goed toch? Maar zij sport inderdaad 4 keer in de week, maar ze gaat geen structurele aanpassingen doen. Tja, dan weegt ze straks weer net zo veel als nu. Zonde van al het werk.



Ik ga vanavond uit eten, naar een fantastisch restaurant, zonder menukaart. Ik zal rustig doen met alcohol (want morgen weer werken en niet goed voor de lijn), maar voor de rest ga ik heerlijk genieten van de tien gangen die ik voor mijn neus krijg. Het zijn mooi afgepaste porties en er komt geen patat of mayo op je bord. Dus dat scheelt nogal. Ik heb voor de gelegenheid weer even een jurk gepast die me een tikkie krap zat (als in: staan kán, zitten niet ) en die zat me toch een partij gegoten! Nóg meer stimulans.
Alle reacties Link kopieren
@ Loepje: stoppen met roken is gewoon hartstikke goed. En daarnaast nog afvallen ook, echt dikke duim voor jou hoor.

@ Frantic: chocoladetruffels.... soms moet dat gewoon
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het etentje nesse? En wat tof dat je jurk als gegoten zat!



Ik heb gister gesport. Maandag ook gesport en dat was een zware sessie en daarna dinsdag heel veel last van been. Terugkerende blessure na auto ongeluk. Ik was dus een beetje in paniek omdat het altijd zo gaat, als ik goed bezig ben en het leuk vind speelt dat stomme been op. Gister dus weer gesport en eerst drie kwartier liggen rollen over een mat met een triggerpoint rolletje en dat was mega pijnlijk maar hielp wel gelukkig. Daarna weer lekker getraind nog!
Alle reacties Link kopieren
Nesse wat heerlijk als je jurk zo mooi zit!! Dat is echt een enorme opsteker!



En elizaar, ik herken jouw frustratie enorm!! Ik heb geen ongeluk gehad, maar kamp met een aantal (chonische) gezondheidsproblemen. Herken dus zeker de steeds terugkerende problemen wanneer je net lekker in een flow zit.. zo heb ik 3 weken geleden een keer een andere groepsles gevolgd, waardoor ik nog steeds bij iedere inspanning pijn in mijn knie heb.. druk aan het tapen, het gaat heel langzaam iets vooruit.. als ik slecht in mijn vel zit kan ik heel boos worden om dat soort dingen!



Gisteren uit eten geweest met collega's, was erg gezellig! Gekozen voor carpaccio vooraf, zalm als hoofdgerecht en bastogne ijs.. was jammer was, was dat het enorme porties waren, maar geen van de gangen echt bijzonder lekker waren. Heb dus steeds wat laten liggen..
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat het herkenbaar is Frantic. Ik kan er soms echt om huilen. Heb nu geen pijn aan mijn been vandaag dus dat is fijn! Kan alleen ook door de pijnstillers komen van mijn ontstoken borstbeen maar het voelt ook veel meer ontspannen. Dus ik heb goede hoop :-) en sowieso een hele fijne fysio die altijd wel een idee heeft wat we kunnen proberen. Veel vertrouwen in haar dus dat is fijn.

Succes met je knie! Heb je er al naar laten kijken?



Jammer dat het eten niet super lekker was Frantic. Goede keus dus om niet alles op te eten.
Alle reacties Link kopieren
Niet recent, maar ik heb een vorm van reuma en weet na jaren wel aardig wat werkt en wat niet, en wanneer ik echt aan de bel moet trekken. Van het huidige probleem weet ik dat het over gaat, is het niet na weken, dan wel naar maanden. Accepteren en doorgaan. En idd, soms ff janken



Hier lekker aan de aardbeien! Ze zijn natuurlijk nog niet echt fantastisch, maar ik mis aardbeien in de winter altijd zo dat ik dat even voor lief neem ;)
Alle reacties Link kopieren
Oja dan weet je idd op een gegeven moment wel wat wel en niet goed gaat qua lichaam.



Lekker aardbeien! Die eet ik altijd op een geroosterde bruine/volkoren boterham



Gister ben ik niet gaan sporten. Heel jammer maar kon echt niet anders. Heb wel veel gelopen dus ben toch nog wat aan wat beweging gekomen.



Was ook nationale pannenkoeken dag. 4 meergranen pannenkoeken met honing of fruitstroop. Scheelt qua calorieën trouwens niks met echte stroop maar ik ga er maar vanuit dat de honing en fruitstroop gezonder zijn. Al blijven pannenkoeken natuurlijk altijd niet zo goed. Normaal maak ik weleens speltpannenkoeken maar ik was niet thuis en at met de pot mee. De Magnum daarna maar overgeslagen zonder moeite gelukkig



Ook op de weegschaal gestaan, maar het resultaat horen jullie maandag pas ik weeg me altijd op zaterdag.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn neergeslagen pannenkoeken?!

Ben benieuwd naar je resultaat. En naar mn eigen resultaat, was geen denderende week dus hoop dat er wel wat af is..
Alle reacties Link kopieren
Neergesmeten = meergranen. Duh

Haha gekke auto correct. Ik zal het even aanpassen



Weet je ook waarom het niet zo'n beste week was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven